Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   BJ40 "Bajamaja"Tämä on muuttanut uuteen kotiin. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61497)

mosku 25.07.2009 22:39

BJ40 "Bajamaja"Tämä on muuttanut uuteen kotiin.
 
Elikkäs,
Suzuki löysi uuden kodin ja tälläinen muutti eilen meille.

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1274.jpg

Siihen on joku jo laittanut tälläisen, tullaan ahtamaan myöhemmin...

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1275.jpg

Sit edellinen tehnyt tuollaisen hianon luukun, ihan hyvä mut, ikkuna ois kiva.

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1276.jpg

Tunnistaako joku palstalaisista rakentaneensa tämän keksinnön?
Lukkoakselit ja kierteet nyt taakse alkuun kun nuo jakarit oli suikkaan hommattu mut käytetään ne nyt tähän.
Niin ja otteessa on valmiiksi kaikkea kivaa.
Pitää varmaan laittaa allekirjoitukseen että, mulla on kyselyikä. Ja jos toi auton nimi on jo käytössä niin muutetaan;)

elhapero 25.07.2009 23:43

Hyvä aihio,tuosta on hyvä jatkaa :)

artsi777 26.07.2009 07:58

Tuttu laitehan tuo
 
Tuo on yhden tutun rakentama.Laittoi aikoinaan tuon hoojiin tekniikan sisään.Salon seudulta on lähtösin

mosku 26.07.2009 13:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 (Viesti 578310)
Tuo on yhden tutun rakentama.Laittoi aikoinaan tuon hoojiin tekniikan sisään.Salon seudulta on lähtösin

Mä aRRRRvasin et joku tunnistaa laitoksen :)

Ja hommiahan piisaa... nyt laitellaan sillain et pääsee leimalle. Jarruja vähän, takalehtien etukiinnikkeet(mätä), savut ja ja...

jnu 01.08.2009 17:53

Mites se nyt menikään, bj oli hyvä ankkuri mudassa kun suzuki ja läjä vinssas kalliolla... ja oliko jotain pikkuvikoja.. vinssi murtunu ja palkit sen ympäriltä solmussa jne :)

mosku 01.08.2009 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jnu (Viesti 579810)
Mites se nyt menikään, bj oli hyvä ankkuri mudassa kun suzuki ja läjä vinssas kalliolla... ja oliko jotain pikkuvikoja.. vinssi murtunu ja palkit sen ympäriltä solmussa jne :)

Meniks se noin vai miten se nyt meni? just noin ;)

pari räpsyy autonrikkojaisista

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1395.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1396.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1397.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1398.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1399.jpg
Ei menny suikka ku metrin pidemmälle ;)
http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1401.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1402.jpg
Tässä kohtaa meni sulatappi poikki
http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1403.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1404.jpg
Sit kun sulaketappi oli korjattu huomattiin murtuma vinssin kotelossa ja ruvettiin auttamaan LJ:n ja Rasavillin suikan vinsseillä :) niin sit kävi näin
http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1405.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1406.jpg

Ja kukaan ei varmaan usko et noi mustat ja pyöreet menee aika tukkoon...
Ei pitäis lähtee vaiheessa olevalla autolla mettään mutta, jos ja kun ei mee niin ei tiiä mitä pitää laittaa uusix.

Late 01.08.2009 21:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mosku (Viesti 578374)
Mä aRRRRvasin et joku tunnistaa laitoksen :)

Ja hommiahan piisaa... nyt laitellaan sillain et pääsee leimalle. Jarruja vähän, takalehtien etukiinnikkeet(mätä), savut ja ja...

Ja lisää tunnistustusta, katopa mun galleriasta kuvia...
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1421
Oli mulla joskus 4-5 vuotta sitten, tosin mitään en siihen rakentanu, tuhosin vain.:)
Tämä auto oli ensi kosketukseni offroadiin, ja siitä se ajatus sitten lähti!

mosku 01.08.2009 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Late (Viesti 579864)
Ja lisää tunnistustusta, katopa mun galleriasta kuvia...
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1421
Oli mulla joskus 4-5 vuotta sitten, tosin mitään en siihen rakentanu, tuhosin vain.:)
Tämä auto oli ensi kosketukseni offroadiin, ja siitä se ajatus sitten lähti!

Muistakko millä koneella ja akseleilla oli tuolloin?
Oon sun jälkeen ainakin kolmas omistaja... auto ollut salossa...raahessa ja nyt uudellamaalla takaisin.

mosku 06.08.2009 20:30

LEIMA!!!
 
No niin, nyt on Bj saanut leiman. Simpukalta pyörälle menevä tanko vino ja eturiippujen pultit väljät mutta, löi ukko leiman.
Koko v..un rumba lähti taas hyvin liikkeelle... pääsin lähtee leimalle klo 15:15 ja sit täs v..un tuppukylässä molemmat :) konttorit menee kiinni klo 16:00. Ei suostunut ottamaan enään klo 15:20 uutta auto sisään vaan oli"päivä täys". Siit sit ihan "pienet" vuodatukset ja sit autoon ja helzinkiin katsastamaan.

Ai niin... etuakseli paino ilman vinssiä 942 kg ja taka-akseli 802 kg n.30ltr tankissa
Savut 2.23

SauliS 06.08.2009 20:44

Toi on muuten jännä juttu. Mullakin on ollut pari autoa missä vinssille olisi käynyt just noin jos olis alkanut tosissaan vetää sillä. Eli kiinnityspultteja puuttuu tai löysällä, olleet ilmeisesti näön vuoksi nokalla.. Nykyään tarkastan kyllä ennen käyttöä että kaikki on kiinni, on elintärkeää vinssin kestolle.

Mulla on kanssa BJ tai siis HJ45 projektina Lohjalla, on vaan "pikkuisen" enempi vaiheessa kuin sulla..

mosku 06.08.2009 21:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SaSa (Viesti 581080)
Toi on muuten jännä juttu. Mullakin on ollut pari autoa missä vinssille olisi käynyt just noin jos olis alkanut tosissaan vetää sillä. Eli kiinnityspultteja puuttuu tai löysällä, olleet ilmeisesti näön vuoksi nokalla.. Nykyään tarkastan kyllä ennen käyttöä että kaikki on kiinni, on elintärkeää vinssin kestolle.

Nyt on tulossa tollanen vahvike tuohon vinssiin... kiitos Paulille vinkistä.
Löytyi cros4wd.com pajasta--> eikä ollut kallis;) 8mm rautaa.

http://i339.photobucket.com/albums/n...PTOvahvike.jpg

Joo, tässäkin laitteessa näytti siltä et virveli oli vaan roiskastu tuohon nokalle. Nyt täytyy petiäkin "vähän" vahvistaa ja koittaa vinssiä hieman siirtää taaksepäin kun tulee kierteet niin ei ois ylitystä ihan noin paljoa.

Joske 06.08.2009 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mosku (Viesti 581091)
Nyt on tulossa tollanen vahvike tuohon vinssiin... kiitos Paulille vinkistä.
Löytyi cros4wd.com pajasta--> eikä ollut kallis;) 8mm rautaa.

http://i339.photobucket.com/albums/n...PTOvahvike.jpg

Joo, tässäkin laitteessa näytti siltä et virveli oli vaan roiskastu tuohon nokalle. Nyt täytyy petiäkin "vähän" vahvistaa ja koittaa vinssiä hieman siirtää taaksepäin kun tulee kierteet niin ei ois ylitystä ihan noin paljoa.

Mikäs ränkky tuo on, pulttikehästä päätellen matopyörän puolelle?? Mutta miksi noin monta??

mosku 07.08.2009 12:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 581150)
Mikäs ränkky tuo on, pulttikehästä päätellen matopyörän puolelle?? Mutta miksi noin monta??


Juu, siihen isolle kehälle tulee kiinni. Päätylaipan pulttien alle, matopyörän puolelle. Laitan kuvaa kun saan osan kiinni.

Tuossa kuvassa vaan on monta koska on kauppiaan kuva jolla sitä mulle tarjosi.

mosku 17.08.2009 17:16

No niin, täällä on hieman nyt aherrettu ja vinssi ois taas saatettu toimintakuntoon. Tässä pari kuvaa millanen toi vahvike sitten on asennettuna. Sen verran itse tuotteesta... Keskireikää joutui vingun kanssa avaamaan jonkun verran. Tiiä sitten oliko tarkoituksella jätetty naftiksi vai käynyt mittavirhe.

http://i339.photobucket.com/albums/n...inssivahv2.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n...inssivahv3.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n...Vinssivahv.jpg

Sitten kun tuo mettässä eteneminen ei oikein miellyttänyt niin lukkoakseli tuli taakse. Moni saattaa olla tästä erimieltä mutta, eteen tuli kiristetty kitkalukko... toimii varmasti paremmin kuin ilman mitään.

Joske 17.08.2009 20:41

No nyt tuokin selvis. Kiitos hyvistä kuvista.

Ilmari84 24.08.2009 05:31

Mistä tuo kitkalukko on? Meneeks "heittämällä" paikalleen?

mosku 24.08.2009 13:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ilmari84 (Viesti 585700)
Mistä tuo kitkalukko on? Meneeks "heittämällä" paikalleen?

Eiköhän se jostain HJ:sta ole. Välityksen vaihdoin 4.11:een kun takanakin on tuo välitys. Olikos nyt niin että, HJ:n välitys on 3.7 ja BJ:n 4.11 .
Mut joo, menee "heittämällä" ilman koneistuksia.

ipancruiser 27.08.2009 04:34

Eihän mikään vinssi tai kiinnikket kestä jos vaijerista revitään kahden auton vinssin voimin.
Jos vinssataan niin silloin ollaan ns omillaan. Jos muut vinssa sinua niin silloin käytetään hinaus pisteitä.
Tyhmyydellähän saa rikki kaiken jopa ratakiskon.

Ipa

mosku 27.08.2009 11:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ipancruiser (Viesti 586614)
Eihän mikään vinssi tai kiinnikket kestä jos vaijerista revitään kahden auton vinssin voimin.
Jos vinssataan niin silloin ollaan ns omillaan. Jos muut vinssa sinua niin silloin käytetään hinaus pisteitä.
Tyhmyydellähän saa rikki kaiken jopa ratakiskon.

Ipa

Joo, ja onneks se oon MINÄ joka nämäkin oppirahat maksoi... kuten tuolla aiemmin jo kirjoitin niin jos ei käy laitteella mettässä niin ei tiä mitä korjata. Nyt tietää et pitää olla tollasessa tonnikeijussa kunnon vetopisteet.

Eikä muuten vaijerista revitty kahdella autolla. Vaijeriohjuriin tehdyistä pisteistä jotka olivat alimittaisia niin niistä kohdista vedettiin. Nyt laitettu orkkis koukku "väliaikaiseksi" vetopisteeksi.

Juu kyllähän kaikein rikki saa, varmasti.

mosku 09.10.2009 19:39

Nooh, Officrossiin ollaan RaSaVil:lin kanssa menossa ja harri päätti et pitää laittaa pari nyyttonia lisää et jaksaa mennä 35" pyörän kanssa pellolla... täysii...

Se oli tällänen

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1576.jpg

Sit käytiin ostaa tällänen

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1577.jpg

Se sopi sinne näin

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1578.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1582.jpg

Öljykylpy Rules

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1581.jpg

Ja öljyjen palautus kiertoon ;)

http://i339.photobucket.com/albums/n...a/IMG_1580.jpg

Täytyy kyllä sanoa et, vaikka ei vielä ees syöttöi ruuvattu niin kyllä rupes malmikasa liikkumaan hieman toiseen tahtiin.

Samalla nostettiin laatikkopakettia 7cm ylös ja tehtiin suorapanssari 3mm Hardoksista joka suojaa myös ulkopuolisen tankin.

tdi 10.10.2009 08:08

no nyt on pelit ja vehkeet =) onkos tuossa viel 60 pumppu ?

mosku 10.10.2009 08:46

Juu, 60:n pumppu on vielä. Mietiskellyt tässä et miten toteuttais... laittaisko 61:n pumpun vai keksiskö jotain muuta tuohon. Toki piisaa alkuun noinkin. Tänään tarkoitus tehä etuputkipakoputki äänenvaimennin:). Myös ahtopainemittari kiinni ja vähän säätelemään ahtoi ja sit pumpusta ruuvit auki et rupee savuamaan.

Eiks se ollut jotenkin et:

Smoke equals power and more smoke equals more power tai jotn...

Mut hyvin tuntuu toimivan. En oo viel tehnyt mitään muita poppakonstei ku kääntänyt nipan läpällä.

Jani E 10.10.2009 08:53

tolla 61 pumpulla siitä saa aika eco moottorin ei paljoo savuttele vaikka on säädetty maksimi syötöt diesel pajalla.(savua saa vie lisää, mutta ei vaikuta kai tehohin)
johtuen siitä että 61 pumpus on lyhyt ruiskutus aika ja 60 riittäis vaikka olis vähän pidempiki.

mosku 10.10.2009 09:19

Oon nyt tässä viikonverran lueskellut noita juttui ketkä on vaihtanut 61:n pumpun. Kyllä se varmaan se tulee olemaan. Keväällä sitten.
Talven aikaan pistetään kierteet. Tai no maanantaina menee kiinnityskilkkeet leikattavaksi. Eihän se kyl oo ku illan homma per pää. Tosin jouset ja panhardit puuttuu vielä.

mosku 10.10.2009 21:21

Tottaha se on että se ilo alkaa kilosta.
Ahdot säädin 1.2 tänään. Hyvin tuntuu toimivan, ruuvi vaan on aika pasha laitos. Täytyy viel toisenlainen ruuvi keksii jostain. Dumppikin täytyis varmaan laittaa... Aika kovan painesykäyksen antaa kun höllää kaasun.
Laitoin sellasen autogate pling pling:eek: ahtopainemittarin. Piti sit vähän älyttää..Kysyin ostotilanteessa et käyhän tää 24v? moponetinmyyjä vaan totes et ei käy ku täs lukee et 12v:D. Niin ja sit jos laitat tän 24v olttiseen laitteeseen niin siin ei oo sit takuuta. Olin vähän et täh...totesin sille et noooh, toimiihan tässä sähköllä tää polttimo, senkö se takuu sit kattaa.
Etuputkipakoputki kyhätty myös ja siinähän on Simonssin 3"bööböö pönttö, tuli mukavan hiljainen.


Sivu luotu: 16:25 (GMT +2).