Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.11.2009, 21:14
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Seuraa hantin puolen akulta alas laturille/öljykellolle meneviä johtoja.... Ovat oletettavasti öljyssä/kurassa/kuolleissa kärpäsissä etc. sieltä saattaa löytyä vikaa...
-90 pajessa juurikin nuo johdot olivat osin kadottaneet kuoret siellä kaiken shaissen keskellä ja oireet oli totaalinen virran katoaminen ja sun muut häröilyt, oireet tulivat ja menivät täysin kuun, maan, venuksen sekä jupiterin asentojen mukaan lisäksi ne aiheuttivat lievää mielenterveysongelmaa..

__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.11.2009, 22:22
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

tarkista hanttarinpuoleisen akun plussa navasta lähtevien pikkupiuhojen liitos 3 kpl.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.11.2009, 10:36
Hespa Hespa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: sahalahti
Viestit: 304
Perusasetus

liitin


mulla oli ainakin repsikan puolen akulle tuleva liitin mistä lähtee sisäsähköjen ohjaukset sun muut niin löysä että että tipahti kunnon ryntäytyksessä aina ja siitä tuli juuri samainen vikanen.
Siihen liittimeen tulee mulla ainakin 3X3neliön johdot.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.11.2009, 11:05
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Ne pellistä väännetyt akunkengät ovat varmaan viimeisen 20 vuoden aikana häipyneet liki olemattomiin, ainakin mun pajessa.

Tarttis aina kun tarkastaa öljyt koneesta, niin laittaa tippa tikun päästä akun navalle. Ei hapetu, yksikin tippa leviää uskomattoman laajalle alueelle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2012, 14:21
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Laitanpahan tähän topicciin.

Onko Pajerossa (-90, 2,5TD) 24V systeemi vain startissa käytössä? Eli saako ottaa 12V sähköt vain toiselta akulta vai jännitteen alentimen kautta molemmista? Tuossa aamulla päätti jättää kikkare käynnistymättä ja toinen akku oli kuollu. Vaihdoin vara-akun ja funkkas hyvin, mutta ei viittis montaa akkua pilata. Edellinen omistaja on siis vääntänyt tuohon jo kaiken näköstä sähköö vain etukulman akulta. Ja siis juurikin kyseinen oli död. Tai sitten sain eilen jonkinnäköisen oikosulun aikaiseksi, kun vaihdoin hehkut ja tuo akku sitten tyhjeni. Veikkaan kuitenkin, että akussa vika, kun kovat pakkaset sattui tulemaan juuri yön aikana.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.11.2012, 14:55
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
Laitanpahan tähän topicciin.

Onko Pajerossa (-90, 2,5TD) 24V systeemi vain startissa käytössä? Eli saako ottaa 12V sähköt vain toiselta akulta vai jännitteen alentimen kautta molemmista? Tuossa aamulla päätti jättää kikkare käynnistymättä ja toinen akku oli kuollu. Vaihdoin vara-akun ja funkkas hyvin, mutta ei viittis montaa akkua pilata. Edellinen omistaja on siis vääntänyt tuohon jo kaiken näköstä sähköö vain etukulman akulta. Ja siis juurikin kyseinen oli död. Tai sitten sain eilen jonkinnäköisen oikosulun aikaiseksi, kun vaihdoin hehkut ja tuo akku sitten tyhjeni. Veikkaan kuitenkin, että akussa vika, kun kovat pakkaset sattui tulemaan juuri yön aikana.
Ei pajerossa ole 24v sähköjä,ei edes startatessa vaan se on ihan normi 12v kahdella akulla,toinen akku on vain lähinnä starttiapu akku,se joka on siinä kuskin etukulmassa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.11.2012, 14:57
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ei pajerossa ole 24v sähköjä,ei edes startatessa vaan se on ihan normi 12v kahdella akulla,toinen akku on vain lähinnä starttiapu akku,se joka on siinä kuskin etukulmassa.
No perkele

Noh, joka tapauksessa vaihdoin tuon akun ja auto starttasi. Laitoin sen kyllä latinkii vielä, mutta kattoo nyt onko se sit kuollu vai ei.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron hehkutus pietu0ne Tekniikka & Jutustelu 32 06.09.2007 16:41
Pajeron pohjapanssari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.09.2007 10:33
O: -87 Pajeron 2.5td vaihdelaatikko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.08.2007 18:14
O: Pajeron "lisäpenkki" pietu0ne O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 18.08.2007 17:31
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04


Sivu luotu: 23:27 (GMT +2).