Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajeron hämärä sähköoire? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65735)

Caddy 16.11.2009 18:40

Pajeron hämärä sähköoire?
 
Elikkäs potilaana tuo 2.5td -88 pahero. Ajelin kaikessa rauhassa, kun yhtäkkiä hävisi kaikki sähköt. Oikeasti kaikki, sammui jopa moottori. Ei millään tullut virtoja takaisin, kaikki sulakkeet ehjät yms. Mutta nyt tuossa vajaan tunnin verenpaineenlaskun jälkeen, auto toimii taas, mitään en siis ole korjannut.

Mikäköhän tuolta saattaisi olla menossa hajalle, virtalukonpohja? vai onko tuossa autossa jotain ilkeitä demoneja :(

Hakuakin kokeilin, mutten löytänyt mittään

Nostokurki 16.11.2009 19:39

Multa tippui joskus startilta mutteri pois ja teki samaa, saattoi käynnistäessä hävitä sähköt kokonaan ja välillä ajossakin puutui...

Da Vinssi 16.11.2009 19:51

Saattohan tuo olla vaikka uhvo.

sama homma kävi gen2 paherolle.

Caddy 16.11.2009 19:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja n_kurki (Viesti 614088)
Multa tippui joskus startilta mutteri pois ja teki samaa, saattoi käynnistäessä hävitä sähköt kokonaan ja välillä ajossakin puutui...

Startin kanssa toki on ollut ongelmaa enemmän kuin tarpeeksi, mutta nekin ongelmat on johtunut omista asennusvirheistä (ei meinannut hiilisilta pysyä paikallaan) Nyt kävin taas kokeilemassa, toimi oikein, ajossakin... Ei ymmärrä ei...

Pörö 16.11.2009 21:14

Seuraa hantin puolen akulta alas laturille/öljykellolle meneviä johtoja.... Ovat oletettavasti öljyssä/kurassa/kuolleissa kärpäsissä etc. sieltä saattaa löytyä vikaa...
-90 pajessa juurikin nuo johdot olivat osin kadottaneet kuoret siellä kaiken shaissen keskellä ja oireet oli totaalinen virran katoaminen ja sun muut häröilyt, oireet tulivat ja menivät täysin kuun, maan, venuksen sekä jupiterin asentojen mukaan lisäksi ne aiheuttivat lievää mielenterveysongelmaa..

jupe69 16.11.2009 22:22

tarkista hanttarinpuoleisen akun plussa navasta lähtevien pikkupiuhojen liitos 3 kpl.

Hespa 21.11.2009 10:36

liitin
 
mulla oli ainakin repsikan puolen akulle tuleva liitin mistä lähtee sisäsähköjen ohjaukset sun muut niin löysä että että tipahti kunnon ryntäytyksessä aina ja siitä tuli juuri samainen vikanen.
Siihen liittimeen tulee mulla ainakin 3X3neliön johdot.

sisua45 21.11.2009 11:05

Ne pellistä väännetyt akunkengät ovat varmaan viimeisen 20 vuoden aikana häipyneet liki olemattomiin, ainakin mun pajessa.

Tarttis aina kun tarkastaa öljyt koneesta, niin laittaa tippa tikun päästä akun navalle. Ei hapetu, yksikin tippa leviää uskomattoman laajalle alueelle.

Korpikumpu 30.11.2012 14:21

Laitanpahan tähän topicciin.

Onko Pajerossa (-90, 2,5TD) 24V systeemi vain startissa käytössä? Eli saako ottaa 12V sähköt vain toiselta akulta vai jännitteen alentimen kautta molemmista? Tuossa aamulla päätti jättää kikkare käynnistymättä ja toinen akku oli kuollu. Vaihdoin vara-akun ja funkkas hyvin, mutta ei viittis montaa akkua pilata. Edellinen omistaja on siis vääntänyt tuohon jo kaiken näköstä sähköö vain etukulman akulta. Ja siis juurikin kyseinen oli död. Tai sitten sain eilen jonkinnäköisen oikosulun aikaiseksi, kun vaihdoin hehkut ja tuo akku sitten tyhjeni. Veikkaan kuitenkin, että akussa vika, kun kovat pakkaset sattui tulemaan juuri yön aikana.

Nuhapumppu 30.11.2012 14:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu (Viesti 943385)
Laitanpahan tähän topicciin.

Onko Pajerossa (-90, 2,5TD) 24V systeemi vain startissa käytössä? Eli saako ottaa 12V sähköt vain toiselta akulta vai jännitteen alentimen kautta molemmista? Tuossa aamulla päätti jättää kikkare käynnistymättä ja toinen akku oli kuollu. Vaihdoin vara-akun ja funkkas hyvin, mutta ei viittis montaa akkua pilata. Edellinen omistaja on siis vääntänyt tuohon jo kaiken näköstä sähköö vain etukulman akulta. Ja siis juurikin kyseinen oli död. Tai sitten sain eilen jonkinnäköisen oikosulun aikaiseksi, kun vaihdoin hehkut ja tuo akku sitten tyhjeni. Veikkaan kuitenkin, että akussa vika, kun kovat pakkaset sattui tulemaan juuri yön aikana.

Ei pajerossa ole 24v sähköjä,ei edes startatessa vaan se on ihan normi 12v kahdella akulla,toinen akku on vain lähinnä starttiapu akku,se joka on siinä kuskin etukulmassa.

Korpikumpu 30.11.2012 14:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 943398)
Ei pajerossa ole 24v sähköjä,ei edes startatessa vaan se on ihan normi 12v kahdella akulla,toinen akku on vain lähinnä starttiapu akku,se joka on siinä kuskin etukulmassa.

No perkele :D

Noh, joka tapauksessa vaihdoin tuon akun ja auto starttasi. Laitoin sen kyllä latinkii vielä, mutta kattoo nyt onko se sit kuollu vai ei.

suzukirby 30.11.2012 15:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Da Vinssi (Viesti 614093)
Saattohan tuo olla vaikka uhvo.

sama homma kävi gen2 paherolle.

Tai sitten ruotsin armeija testasi uutta EMP asettaan ja pajero rukka joutui uhriksi..:)

Korpikumpu 02.12.2012 16:08

Vaihdoin tulpat ja uudet akut. Startti pelaa hyvin uusilla akuilla, mutta EI PERKELE kylmänä käy vieläkään kunnolla. Aamulla piti 4 kertaa startata, että lähti kunnolla käymään ja sittenkin yski.

Suuttimet? Paluuletku? Vaikko pitäskö ne nuo liittimet nyt käydä läpi, jos ei sähköä mene riittävästi hehkuille? Ja siis hehkuhan käy sekunnin pari pidempään kun ennen. Missä tuo hehkujen ohjausboksi on? Jos jollain kuvia ois. Ja missä helvetissä on vedenerotin tuossa? Tiedän vaikka vettä olis seassa, kun välillä väläytteli sitä valoa.

lavanelikko 02.12.2012 16:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu (Viesti 944230)
Vaihdoin tulpat ja uudet akut. Startti pelaa hyvin uusilla akuilla, mutta EI PERKELE kylmänä käy vieläkään kunnolla. Aamulla piti 4 kertaa startata, että lähti kunnolla käymään ja sittenkin yski.

Suuttimet? Paluuletku? Vaikko pitäskö ne nuo liittimet nyt käydä läpi, jos ei sähköä mene riittävästi hehkuille? Ja siis hehkuhan käy sekunnin pari pidempään kun ennen. Missä tuo hehkujen ohjausboksi on? Jos jollain kuvia ois. Ja missä helvetissä on vedenerotin tuossa? Tiedän vaikka vettä olis seassa, kun välillä väläytteli sitä valoa.

Ostitko tarvike vai alkuperäiset hehkutulpat... On ilmeisesti eroa kuin yöllä ja päivällä...

Korpikumpu 02.12.2012 16:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 944232)
Ostitko tarvike vai alkuperäiset hehkutulpat... On ilmeisesti eroa kuin yöllä ja päivällä...

Alkuperäiset. Perse hellänä piti tiskiltä kävellä pois. 42e kappale :P

Nuhapumppu 02.12.2012 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu (Viesti 944230)
Vaihdoin tulpat ja uudet akut. Startti pelaa hyvin uusilla akuilla, mutta EI PERKELE kylmänä käy vieläkään kunnolla. Aamulla piti 4 kertaa startata, että lähti kunnolla käymään ja sittenkin yski.

Suuttimet? Paluuletku? Vaikko pitäskö ne nuo liittimet nyt käydä läpi, jos ei sähköä mene riittävästi hehkuille? Ja siis hehkuhan käy sekunnin pari pidempään kun ennen. Missä tuo hehkujen ohjausboksi on? Jos jollain kuvia ois. Ja missä helvetissä on vedenerotin tuossa? Tiedän vaikka vettä olis seassa, kun välillä väläytteli sitä valoa.

Siellähän se suodattimen pohjassa on se erotin. Tuo yskiminen on myös iän tuomaa ominaisuutta,omanikin käy melko huonosti kylmänä,vissiin pumppua pitäis säätää. Kuinka kauan se hehkuttaa,ja tulihan nyt varmasti oikeat hehkut,näissä kun on 6-12v hehkuja?

0ltzi 02.12.2012 17:46

isukilla autto ku vaihto landcruiseriin :p

Korpikumpu 02.12.2012 19:35

Oma kruiseri on tuossa pihassa tuhannessa osassa. Kesäks aattelin saada ajoon, mutta se ei tällä hetkellä auta :D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 944261)
isukilla autto ku vaihto landcruiseriin :p

Hehkut oli timanttitiskiltä, 6V ja vihreet päät. Henkuttaa jonkun 4-5s. kun aikasemmin maksimissaan 3.

Korpikumpu 18.01.2013 09:41

Tässä kun pakkaset tulla tupsahti, niin oireet vähän muuttu tuossa vehkeessä. Päähehkutus toimii siis aina, mutta savuttaa jos kylmänä käynnistää. Kirosin tuota jo aikaisemminkin. Nyt kuitenkin kovalla pakkasella savutus hävisi ja akun ja vedenerottimen valot pysyivät käynnistäessä päällä ja kierrokset vähän matalalla. Hetken kuluttua sitten kuului naksahdus ja kierrokset nousu. Eli siis jälkihehkut toimii? Kun tuo käynti oli täysin erilaista, tasaista ja savutonta.

Niin siis jos roikassa on auto ollut, niin ei ole ongelmaa.

Voiko tuossa olla siis joku lämpötila-anturi viallinen vai vaikuttaako tuo pakkanen nyt liittimiin?


Sivu luotu: 05:57 (GMT +2).