Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2009, 13:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Unohda koko juttu


Mikä ihmeen tarve lähteä pilaamaan erittäin toimivaa ratkaisua??? G:n alusta varmasti vakiona yksi parhaiten toimivista ja kestävimmistä..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2009, 13:09
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mikä ihmeen tarve lähteä pilaamaan erittäin toimivaa ratkaisua??? G:n alusta varmasti vakiona yksi parhaiten toimivista ja kestävimmistä..
Sitä kutsutaan harrastamiseksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2009, 15:59
HiluMiks:n Avatar
HiluMiks HiluMiks ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: suonenjoki, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Siitä en ole minäkään varma mitä järkeä tuossa muutoksessa ois mutta mulla oli ennen Rangen jakareilla takapää toimi hyvin sekä söi puslia läjäpäin.
Nyt juostoja hiukan enemmän ja tietynlaisia vääntöjä vähemmän nm.yksi perä mutkille väänneltynä.
Tietty jakarit pitää ottaa pois ja korvata Rangen tukivarsilla.
Ja harrastaa kannattaa aina.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2009, 22:07
miesmies miesmies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.07
Sijainti: Vaasa
Viestit: 163
Perusasetus

Niinpä niin...Tokihan mä sen arvasin että joku sitäkin esittää että miks pitää joku olemassa oleva juttu korvata toisella...
No sanotaan sitten sitä tosiaan vaikka harrastamiseksi! Mulla nyt on joku Range ollut enkä jaksa lakata hämmästelemästä sitä miten hyvin se alusta ratkaisu "taipuu" kiven tai kannon nokkaan...Nyt tuon Geen (sellainenkin löytyy) eteneminen voidaan perustella sillä että meneehän se kun se pyörä kerran vetää. No tokihan aina joku fillari raaputtaa jostain jos kaikki neljä vetää tasan yhtä lujasti...Tottahan se niin on jos lukot on päällä, mutta sekun tuntuu sellaiselta väkisin runnomiselta...No Range kun on sellainen elastinen ja venyvä että se pyörä yrittää kovasti kurottaa sinne maahan ja vetää johonkin niin miksei tää hyvä ominaisuus yhdistettynä Geen kestäviin(?) ja lukollisiin akseleihin olis hyvä juttu? En tiedä liekö mussa tyhmän vikaa kun luulottelen itselleni että maahan osuva pyörä vetää parhaiten?
Mutta sain jo kovasti apuja tekijämiehiltä ketkä ovat ennekkoluulottomasti nyt tätä kokeilleet! Mä vielä lähtisin sitä arvuuttelemaan onkohan se nyt välttämätöntä riipi niistä Geen tukivarsista se takasilmukka pois? Eikös se niin oo että panhardi ja se rangen kolmio nyt yrittävät pitää sen akselin siellä alustassa sivusuunnassa paikallaan? Se panhardi nyt on vaan "toispuoleinen" kun sitä vertaa siihen Rangen ratkaisuun...Joka tapauksessa molemmat sallivat joustoja samaan suuntaan, lähtisin väittämään että range enemmän ja "kontrolloidummin". Nyt kun mulla on pitemmät vieterit siinä Geessä niin panhardi ajaa taka-akselin hiukkasen enemmän toiselle puolelle runkoa. Ei näin käynyt rangessa vaikka siihen pisti suunnilleen yhtäpaljon vakiota pitemmät vieterit. No molemmat toimii niinkun toimii, Range oli aikamoinen keinu ajaa kun sitä vertaa Mersuun, mutta ei mua se haittaa vaikka kori kallisteleekin, ei maasturin oo tarkutus ollakkaan mikää ratakiree turbo-ohjus, sellainenkin kyllä löytyy...
Joku mainitsi että AKE:lla oli sanottavansa tähänkin (tietysti) Mä luulen että jos ratkaisee asian pulttiliitoksilla ilman että runkoa hitsataan ja kiinnitettävä osa on todistettavasti riittävän luja ei pitäis tulla ongelmia? Jos tälläistä on nyt joku esmes hiluksiin nyt laitellu niin luultavasti hilun lehtijouset on vaihtunut kierrejousiin, mutta Geessähän ei jousitus tyyppi muuttu mihinkään? Mitä laki sanoo sitten näistä on mulle epäselvää, voisimpa mielen kiinnosta selvitellä...
täältä tähän, kiitoksia kuulijoille ja lukijoille!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2009, 23:49
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miesmies Näytä viesti
Mutta sain jo kovasti apuja tekijämiehiltä ketkä ovat ennekkoluulottomasti nyt tätä kokeilleet! Mä vielä lähtisin sitä arvuuttelemaan onkohan se nyt välttämätöntä riipi niistä Geen tukivarsista se takasilmukka pois? Eikös se niin oo että panhardi ja se rangen kolmio nyt yrittävät pitää sen akselin siellä alustassa sivusuunnassa paikallaan?
Rangen kolmio estää myös akselia kiertymästä eli saman mitä Geen pitkittäistuissa kahden pisteen kiinnitys akseliin. Jos kahdella eri tavalla estetään akselin kiertymistä, jossain alkaa ahdistaa. Parhaimmassa tapauksessa puslat vaan menee muhjuksi, huonoimmillaan jotain repeää irtipoikki.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2009, 20:06
miesmies miesmies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.07
Sijainti: Vaasa
Viestit: 163
Perusasetus

Kyllähän se on Baxxter oikeassa...enpä oo aiemmin tuota hoksannut tuumia, mutta kun osasit asian noin selkokielellä esittää niin perillehän se siltä osin meni...
Taitaa mennä melko totiseksi harrastamiseksi jos alkaa sommittelemaan Rangen kolmiota ja Geen tukivarret mitoittaa ja muuttaa vielä kiinnitykset saman tyyppiseks kun rangessa...plääh, kuullostaa työläältä...Mutta varmaan Mersu näillä muutoksilla venyis ja joustelis enemmän kun vakiona...Pitääpä pistää asia pitkään harkintaan maksaako kaikki tuo työmäärä nyt sitä vaivaa..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.11.2009, 00:27
Herra_Kurppa Herra_Kurppa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Nokia, .
Viestit: 31
Perusasetus

Jos sen kolmion sinne haluaa, niin miksei samalla laittaisi niitä rangen alatukivarsiakin? Ei tulisi ainakaan niitä kiertymisongelmia. Vai onko ne alatukivarret niin ohkosta materiaalia ettei kestä maastossa tms? Tuo homma kiinnostaa itseäkin kun BJ:hin miettinyt erilaisia jousitusratkasuja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Takasivulasin korvaaminen Polykarbonaatilla Palde Tekniikka & Jutustelu 3 16.07.2009 15:24
Ostetaan Rangen takakolmio Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.02.2009 18:31
Myyty Rangen takakolmio + pitkittäisvarret mss O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.01.2009 13:08
Rangen panhardin silmien väli? -teemu Tekniikka & Jutustelu 4 22.07.2007 15:27
Ohjausiskarin korvaaminen SoSo Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2006 23:16


Sivu luotu: 15:19 (GMT +2).