Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2009, 20:19
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

molemmat akut varmasti kunnossa? Aikoinaan paininu samojen ongelmien kanssa, oliko siellä joku latausrelekkein erikseen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2009, 09:33
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Lataa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
molemmat akut varmasti kunnossa? Aikoinaan paininu samojen ongelmien kanssa, oliko siellä joku latausrelekkein erikseen?
- Pitäs olla kunnossa, ku aika tuoreet on sekä ottaa virtaa ja pitääkin sen (toinen on kyllä 105 A ja toinen 95 A akku). Tieten ei mulla ole sitä rasitustesteriä ittellä.

- Mut kyllä se nyt lataa tosiaan sen 28 V, ne omat mittarit kyl aina näyttäny mitä sattuu ( toivottavasti ) öljynpaine kylmänä vähän päälle alarajan tai toka viivan päällä ja lämpimänä ihan pohjassa, polttoainemittari täynnä puolessa välissä ja sit taas näyttää vähän ajan päästä tyhjää, volttimittari no aluks alle puolen välin ja sit ajajessa kierroksilla 3/4, lämpömittari nousee just ja just vähän yli toisen viivan ja joskus hyppää polttoainemittarin kanssa ihan täysiä näyttämään...

- Tuli mukana autossa biltema voltti ja öljynpainemittari mut taitaa olla kahentoista voltin niin ei oikein nuista kytkennösitä tiiä sit.

Tuli siinä mukana kyllä dumppikki ja muunnoskappaleet mut en taija kytkiä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2009, 18:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Joskus oli yhden autosähkökorjaajan kanssa puhetta tosta
sammutus hommasta, niin se heitti sellasen jutun että
joistain tarvikesäätimistä puuttuu 1 diodi ja sieltä lykkää
jonkun verran sähköä ulos vaikka avain olis käännetty nollille.
Se sitten piisais sekottamaan sammuttimen.
Vähän ufo homma mutta kannattaa kuitenkin
tsekata ennenkuin isommin purkaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2009, 17:30
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Joskus oli yhden autosähkökorjaajan kanssa puhetta tosta
sammutus hommasta, niin se heitti sellasen jutun että
joistain tarvikesäätimistä puuttuu 1 diodi ja sieltä lykkää
jonkun verran sähköä ulos vaikka avain olis käännetty nollille.
Se sitten piisais sekottamaan sammuttimen.
Vähän ufo homma mutta kannattaa kuitenkin
tsekata ennenkuin isommin purkaa
Alkuperäinen toyotan sammutinsolenoidi.. On vähän sellanen paketti ettei sitä juurikaan pureta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.11.2009, 16:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

niin se ropleema onkin siinä laturin tarvikesäätimessä
mistä mainitsit tossa aiemmin, ei ite sammuttimessa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2009, 15:26
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Jeps


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
niin se ropleema onkin siinä laturin tarvikesäätimessä
mistä mainitsit tossa aiemmin, ei ite sammuttimessa.
Joo, sori oli mulla nyt vähän toi luetun ymmärtäminen hakusessa
Mut siinähän se tosiaan vois olla ku vikahan ilmaantui säätimen vaihtamisen jälkeen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2009, 11:44
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Joo.


Ei oikein taas lataa...
Olin lähössä Haaparannan reissuun eilen ja ei paljoo startti pyörähtäny. Vaikka auto oli vaan 2 päivää käyttämättä. Annoin sitten apuvirtaa 12V toisesta autosta ekka oikeaa akkuu 5 min ja sitten 3 min toiseen akkuu ( itsellä ei ollu virtoja päällä ). Sit lähti käyntiin.
Eka ei ladannu ollenkaan ja sit ku laturinjohtoja heilutti (liitos korjattu) ni alko volttimittarin mukaan antaa 27 V sit sammutin ja taas ei ladannu mut hetken päästä pomppasi siihen 27V ja toiselta akulta 26,5 V. Ajon aikana auton oman mittarin mukaan juuri yli puolen noussu ja ku ajeli kaupunki nopeutta niin reilusti alle oli..

Siis on tosiaan uusi hiilisilta ( johon jouduin juottaa sen yhen liittimen ku ei tarvike jutussa ollu), uusi lataussäädin ( entinen ei antanu ollenkaan mitään arvoja yleismittarilla)

- Voiko ne johdot olla jotenkin väärinpäin ku ei kunnolla lataa??
- Olisiko Säädin uus vaillinen ku tosiaan ei sammu avaimesta enää sen asentamisen jälkeen??
- Missä järjestyksessä pitää kasata se iso plussa rengasliitin ja hilppeet jotka tulee laturin päälle?
- Laturista kuuluu käynnissä pieni vikinä,, en tiiä vaikuttaako se mitään?

- Paljonko maksaa uusi laturi ??

Viimeksi muokannut Mara83 : 15.11.2009 11:47
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lataa, miten lataa... jv Tekniikka & Jutustelu 15 06.11.2013 07:24
BJ lataa liikaa bj40lpr Tekniikka & Jutustelu 6 08.02.2009 11:56
hj61 ei lataa kunnolla mika.p Tekniikka & Jutustelu 28 30.01.2006 09:36
Älä lataa musiikkia netistä. -juhani- Linkit 3 25.01.2006 17:21
King cap ei lataa? samisami2 Tekniikka & Jutustelu 2 15.08.2005 14:26


Sivu luotu: 07:13 (GMT +2).