Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2009, 00:35
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Harrastuksen kalleus on suhteellista


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
lisenssi 70e jonku seuran jäsenyys paitsi jos kisat on seurojen välisiä ni kerta lisenssi riittää 14e ja nykyään on ollu just noita seurojen välisiä pelkästään ton lisenssin takia
Tarkennetaan sen verran, että tutustumislisenssi (kertalis) maksaa 15 € (jollei nouse ensi vuonna) eikä tutustumislisenssi edellytä kerhojäsenyyttä ja on siis käytössä vain ja ainoastaan seurojenvälisissä kisoissa, ei kalenterikisoissa. Katsastuskortti maksaa tuon 20€ johon lisätään postiennakkomaksu

Lisäksi tulee tietty kypärä, jonka on siis oltava FIA-hyväksytty ja päivämääränkin vielä voimassa eli vanhaa ylivuotista kypärää ei kannata kisakäyttöön ostaa vaikka halvalla saisikin Hintahaitari taitaa olla 100 - 1000€.

Miksikö kerhojenvälisiä järkätään eikä kalenterikisoja ?
Taitaa syitä olla ainakin tuo "kertalisenssi" mahdollisuus jolla saadaan "tuumailijatkin" ja harrastestanuluokka mukaan ja näin enemmän osanottajia kilpailuun (= enemmän osanottomaksuja kattamaan järjestelykuluja) ja toisena merkittävänä syynä kilpailulupamaksu, joka kalenterikilpailulla on 250 € kun kerhojen välinen kisa on ilmoitusluontoinen. Organisaatiokin on kevyempi eikä kisapäivämäärääkään tarvitse etukäteen ilmoitella mihinkään kalenteriin eikä näin ollen tarvitse kisaa peruuttaakaan jollei sattuisi kisajärjestely loppupeleissä onnistumaankaan. Peruutuksestakin joutuu maksamaan jos kisa on aikanaan laitettu kisakalenteriin!

Inhorealisti


Viimeksi muokannut Byrocrat : 03.11.2009 00:39
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2009, 07:52
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kilpailijamäärät tais romahtaa joskus 90luvun puolenvälin paikkeilla,ite kuvittelin syyksi silloin ja kuvittelen edelleenkin
vuosittaiset sääntömuutokset
Auto kun alko oleen valmis ei se enää sopinukkaan luokkaan jota oli suunnitellu
Ja tohon aikaan renkaat ja lukot ym,oli todella paljon kalliimpia
Nyt myöhemmin taitaa vaan olla saatu semmonen asenne ja kierre´päälle ettei kisoja kannata järjestää kun ei ole
kilpailijoita ja autoja ei kannata rakentaa kun ei ole kisoja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2009, 08:12
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Miksi traial kisoissa pitää olla nuo hyväksytyt kypärät ja kaikenmaailman lisenssit? Miksi samoja ei vaadita crossissa tai suunnistuksessa?

Mäkeen sellaiset vaan ja säännöt samaa luokkaa kuin suunnistuksessa (tai soveltaa niitä) niin alkaisi osannottajiakin riittää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2009, 08:53
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Se on tuo akk joka pilaa joka lajin...
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2009, 10:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Se on tuo akk joka pilaa joka lajin...
Mikä estää viskaamasta sitä akk:ta mäkeen sieltä joukosta? Mikä ihmeen tarve noita isoja lajiliittoja on sinne hankkia kun kukaan ei niistä pidä siellä? Sama homma on mönkkäripuolella.

Jos ne tuo jotain säästöjä vakuutusmaksuihin niin miksei niihin voi liittyä hieman omilla säännöillä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2009, 11:27
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 782
Perusasetus

Kilpailijoiden vähyyteen saattaa vaikuttaa tämä tän hetkinen "lama" ettei ole ollu taloudellisesti mahdollista osallistua/rakentaa sitä autoa valmiiksi. Omasta mielestä noissa säännöissä ei ole ollut mitään niin ylitsepääsemätöntä asiaa että ei sen takia voisi kilpailla... Ja tuohon sen verran ettei voisi pro-modissa ajaa suorilla akseleilla, että tuli pari vuotta ite ajettua suorilla akseleilla porttaaleitten kanssa samassa luokassa (pro-modissa) ja ei itellä ainankaan ollu päätavotteena se voitto vaan enemminkin hauskaa sinne lähettiin pitämään...

Niin ja tällä hetkellä ei ole ollut autoa millä olisi osallistunut kun vanha auto tuli purettua ja uusi auto on vielä ihan vaiheessa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2009, 14:08
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

trial on kyllä paljon halvempi harrastus ku suunnistus kisojen tahkoominen.

suunnistus kisa maksuthan on siinä 150€/kisa lisäks tarviit viellä kameran ja suunnistus laitteen.
polttoaineet ja eväät 24h tunnille. mejän bj imasee noin 50 litraa disukkaa 24h kisan aikana.


yhen suunnistus kisan kuluilla ostaa sen kypärän ja lisenssin.
et mikä on kallista ja mikä ei.........
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lama loma!!! POUSA Chit-Chat 34 28.03.2014 15:38
Lama iski! Mites lomautukset sun muu paska? Arska-tehtaalta Chit-Chat 130 28.01.2010 19:59
MP-Trialin SM kisat Nokialla ( MMC ) TOHJ61 Tekniikka & Jutustelu 2 17.09.2007 08:49
Tallinnan talvi trialin kuvia LaaLaa Tapahtumat 7 20.02.2005 16:38


Sivu luotu: 13:01 (GMT +2).