Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2009, 14:08
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

trial on kyllä paljon halvempi harrastus ku suunnistus kisojen tahkoominen.

suunnistus kisa maksuthan on siinä 150€/kisa lisäks tarviit viellä kameran ja suunnistus laitteen.
polttoaineet ja eväät 24h tunnille. mejän bj imasee noin 50 litraa disukkaa 24h kisan aikana.


yhen suunnistus kisan kuluilla ostaa sen kypärän ja lisenssin.
et mikä on kallista ja mikä ei.........

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2009, 14:56
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

- Lisenssien hinta ja muutenkin koko AKK pelleily
- Hölmö kypäräsääntö
- Rakentelusäännöt kun classic poistui. Tosin promodi pelasti mutta liian rankka luokka kun porttaalit ja 40" fillarit sallittu. Siksi kilpailukykyinen peli on mokkiakselinen auto 39 boggereilla tms.
- lyhyet radat / lyhyt kisaaika ei tuo vastinetta vaivalle/rahalle. Pitäisikö olla eurotrial tai foff tyylinen pisteytys?

Toki itseltäni löytyy kypärä ja lisenssikin on ollut vaikka kilpaa ei olla ajettu vuosiin. Auto puuttuu tällä hetkellä muuten kyllä olisin mukana kikkailemassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2009, 15:16
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
- Lisenssien hinta ja muutenkin koko AKK pelleily
- Hölmö kypäräsääntö
- Rakentelusäännöt kun classic poistui. Tosin promodi pelasti mutta liian rankka luokka kun porttaalit ja 40" fillarit sallittu. Siksi kilpailukykyinen peli on mokkiakselinen auto 39 boggereilla tms.
- lyhyet radat / lyhyt kisaaika ei tuo vastinetta vaivalle/rahalle. Pitäisikö olla eurotrial tai foff tyylinen pisteytys?

Toki itseltäni löytyy kypärä ja lisenssikin on ollut vaikka kilpaa ei olla ajettu vuosiin. Auto puuttuu tällä hetkellä muuten kyllä olisin mukana kikkailemassa.
suomessahan ajetaan euro säännöillä ainut ero taitaa olla,että saa ajaa muiden luokkien porteista johtuen suomen maastosta jossa ei tilaa hirveästi kierrellä muiden portteja.ja nuo pikku pyöräset autot jotka menis pro modiin ni onha näissä ns pikku kisoissa harraste stanu joissa ei vaadita edes kaaria ja pääsee tutustumis lisenssillä.
mutta tosiasissa rupeaa näyttämään siltä,että kuksa saa purku tuomion ja rakennetaan uudestaan johonki muuhun kilpailu muotoon ku se ei sovi oikeen muuhun ku trialiin.mut katsotaan monta kisaa ens vuodelle toivottavasti enemmän ku tänä vuonna
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2009, 15:41
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Itse en koe kovin mielekkääksi kilpailumuodoksi sitä, että rakennan auton trialiin, kuljetan sen eri puolille Suomea saadakseni ajaa sillä kilpailussa yhteensä alle tunnin ja kilometrin koko päivänä.

Minä näkisin trialin alennustilaan syynä sen, että valtaosa off roadin harrastajista vaan yksinkertaisesti kokee muut harrastuksen kilpailulajeista mielekkäämmiksi kuin trialin. Trial ei anna vastinetta sijoitettuun "pääomaan". Ja nyt kyse ei ole ainoastaan rahasta, vaan käytetystä ajasta, vaivasta jne. VS saatu viihdyttävyys. Trialin suosion lasku taisi osua jotakuinkin siihen aikaan kun suunnistuskilpailut nostivat päätään. Vaihtoehtojen ilmaantuminen ja sitä kautta edellämainitut syyt saivat harrastajat äänestämään "boggereillaan"
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2009, 16:25
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Itse en koe kovin mielekkääksi kilpailumuodoksi sitä, että rakennan auton trialiin, kuljetan sen eri puolille Suomea saadakseni ajaa sillä kilpailussa yhteensä alle tunnin ja kilometrin koko päivänä.

Minä näkisin trialin alennustilaan syynä sen, että valtaosa off roadin harrastajista vaan yksinkertaisesti kokee muut harrastuksen kilpailulajeista mielekkäämmiksi kuin trialin. Trial ei anna vastinetta sijoitettuun "pääomaan". Ja nyt kyse ei ole ainoastaan rahasta, vaan käytetystä ajasta, vaivasta jne. VS saatu viihdyttävyys. Trialin suosion lasku taisi osua jotakuinkin siihen aikaan kun suunnistuskilpailut nostivat päätään. Vaihtoehtojen ilmaantuminen ja sitä kautta edellämainitut syyt saivat harrastajat äänestämään "boggereillaan"
samaa mieltä,että suunnistus "syö"kilpailioita trialista minkä ymmärän täysin kaksi suunnistus kilpailu kokeilleena siinä saa ajaa paljon enemmän,mutta ei sekään halpaa ole vaikke tarvii kypäriä eikä turvakaaria mut auton pitää olla kilvissä tai puna kilvet,itseäni potuttaa taas se ettei oma auto käy suunnistukseen,eikä nyky säännöillä saa sopimaan mitenkään
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2009, 17:34
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Itse en koe kovin mielekkääksi kilpailumuodoksi sitä, että rakennan auton trialiin, kuljetan sen eri puolille Suomea saadakseni ajaa sillä kilpailussa yhteensä alle tunnin ja kilometrin koko päivänä.

Minä näkisin trialin alennustilaan syynä sen, että valtaosa off roadin harrastajista vaan yksinkertaisesti kokee muut harrastuksen kilpailulajeista mielekkäämmiksi kuin trialin. Trial ei anna vastinetta sijoitettuun "pääomaan". Ja nyt kyse ei ole ainoastaan rahasta, vaan käytetystä ajasta, vaivasta jne. VS saatu viihdyttävyys. Trialin suosion lasku taisi osua jotakuinkin siihen aikaan kun suunnistuskilpailut nostivat päätään. Vaihtoehtojen ilmaantuminen ja sitä kautta edellämainitut syyt saivat harrastajat äänestämään "boggereillaan"
Niin muistan kun ensimmäistä suunnistuskilpailua puuhattiin Merrasmäkeen. Ideahan oli löytää joku laji trialin tilalle ja johonka AKK:lla ei olisi mitään sanomista. Lajihan tuotiin Virosta, kun sitä siellä silloin jo ajettiin. Silloin ei ollut tietokoneita, ei digikameroita yms..rastit siirrettin käsiGPS:ltä (todella kallis silloin) käsin karttaan sinnepäin...ja yleensä eka kisan osallistujilla oli mukana vain kompassi ja meidän antama kartta. Siitä se suunnistus sana, joka oli silloin oikeata suunnistusta. Nythän lajilla ei paljon tekemistä suunnistuksen kanssa. Muistan vaan kun silloin yksi autokunta tuli meikällle eka kisojen jälkeen sanomaan, että tämä laji ei tule koskaan menestymään Suomessa... sellaista se elämä on.

Varmaan Trialin yksi alemmuuskompleksi on ettei lajia olisi koskaan pitänyt viedä AKK:hon. Sehän on aina ollut siellä vähän niinku ylimääräinen ja lajiryhmässä istui alkuaikoina henkilöitä, joiden olisi pitänyt olla mahdollisimman kaukana sieltä. Samaa mieltä oli muuten yksi henkilö, joka oli puuhamassa lajin vientiä AKK:hon silloin joskus...katui paljon silloista toimintaa....Off Road Trialille olisi varmaan terveelistä ottaa mallia EuroTrial -organisaatiosta, pistelaskusta ja säännöistä myös turvallisuuden suhteen. Lajihan sinänsä on mukava ja yleisöystävällinen eikä kaikki halua ajaa 8 tuntia tai 24 tuntia...AKK:n alaisuudessa ei voi oikein muuta todeta kuin, että syöksylaskijoita kaikki tyyni, aina alaspäin...
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2009, 17:37
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

koska trial on muute siirtyny akk alaisuuteen?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.11.2009, 18:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
koska trial on muute siirtyny akk alaisuuteen?
Oiskos vuosi ollut 1991.

http://www.4wdonline.com/News/1997/970601.Offroad.html

nyybinä myllis
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.11.2009, 15:01
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Viestit: 1.900
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G-69 Näytä viesti
trial on kyllä paljon halvempi harrastus ku suunnistus kisojen tahkoominen.

suunnistus kisa maksuthan on siinä 150€/kisa lisäks tarviit viellä kameran ja suunnistus laitteen.
polttoaineet ja eväät 24h tunnille. mejän bj imasee noin 50 litraa disukkaa 24h kisan aikana.


yhen suunnistus kisan kuluilla ostaa sen kypärän ja lisenssin.
et mikä on kallista ja mikä ei.........
Valitin tätä kypärä asiaa siksi, että ei viitti hommata jos ei kilvanajo miellytäkkään.

Ja suunnistus on vain haave jossain kaukaisuudessa juur se vielä suuremman hinnan takia.
__________________
RASOR
Rauman Seudun OffRoad ry
Vain kääpiöt madaltavat autojaan...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lama loma!!! POUSA Chit-Chat 34 28.03.2014 15:38
Lama iski! Mites lomautukset sun muu paska? Arska-tehtaalta Chit-Chat 130 28.01.2010 19:59
MP-Trialin SM kisat Nokialla ( MMC ) TOHJ61 Tekniikka & Jutustelu 2 17.09.2007 08:49
Tallinnan talvi trialin kuvia LaaLaa Tapahtumat 7 20.02.2005 16:38


Sivu luotu: 08:47 (GMT +2).