![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Noita H4 polttimoita on nyt joksikin aikaa varastossa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#2
|
||||
|
||||
![]() Haitek valosäädin
Tossa olis melko kohtuuhintainen valotehonsäätövehje. Portaaton säätö ja muita hienouksia.
http://www.urbanimport.com/lighting_...ht_booster.htm
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ Viimeksi muokannut HiluxMan : 26.10.2009 18:12 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Boosteri
Tupsahti sattumalta tuommonen esille:
http://www.powerstream.com/dc2.htm Pystyy säätämään 13.8 V ... 15.0 V. Hintaa on, no ei niin kauheasti nykyisellä taalan kurssilla, $145.48. Postikulut Suomeen halvimmalla metodilla yhdelle $42.50, kahdelle $57.50, neljälle $87.50, noin esimerkkinä. Olettaisin laadun olevan parempaa kuin kiinan poikain. Tulisi kuitenkin halvemmaksi laittaa 2 motonetin vahvistinta rinnakkain. Miten käy jos kaksi hakkuripoweria laittaa rinnan? Voiko ne ruveta "syömään" toisiaan? Siis jos ulostulojännitteen muoto on kantikasta ja ne on keskenään eri vaiheessa, onko tästä haittaa?
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ Viimeksi muokannut HiluxMan : 29.10.2009 09:47 Perustelu: Lisätty tekstiä |
#5
|
||||
|
||||
![]() Sata salamaa?
Motonetin tms valovahvistin hakkuria koskaan nähneenä väittäisin silti että lähtö EI ole kanttia vaan about DCksi suodatettua. Kantilla saadaan aikaan niin karmeat häiriöt että tuskin kukaan sellaista haluaa käyttää.
Mutta noitten hakkureitten rinnakytkentä on aikas mielenkiintoinen juttu.... Suodatuksesta riippuen rakkineet saattavat jollain kuormituksella tai kaikilla alkaa säätää lähtöjänniteitä sopivasti ristiin että lopputulema on savua ja manausta. Turhaa ottaa riskiä - laittaa mielummin jokaiselle polttimolle oman hakkurin. Jos olis pakko laittaa rinnan niin äkkiäkuviteltuna laittaisin suurehkon yhteisen suodatin konkkapatterin jota molemmat hakkurit syöttää. Mahdollisesti vielä diodilla erotettuna . Googlettamalla saattas löytyä jotain viisasta netistäkin... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitten tiedoksi, se motonetin - H4-vain lähivalot - vahvistaa myös kaukovalot, muttei yhtä aikaa, vaan ihan normaalisti vaihtaen. Noissa kaikissa Hx + Hx voi neljä valoa killottaa yhtäaikaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Onko kokemuksia noista muista H4 polttimoista, että mitkä antais luonnollisinta valoa tai lähinnä xenonia olevaa? Eilen katselin kaupassa noita niin oli kaikenlaisia +80% polttimoita, white xenon yms yms. Ei vaan viitsisi alkaa kaikkia eri vaihtoehtoja koittaan. Otin kokeeksi tuollaisen white xenon polttimon ja vaihdoin sen toiseen umpioon, toisessa alkuperäinen h4, eikä mitään eroa silmällä huomannut.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() siniset polttimot
Ainakaan sinisellä lasilla olevia halogeenipolttimoita ei kannata ostaa, sillä on aivan selvä fakta, että lasin värjäys vähentää valotehoa. Myöskään vastaantulijoiden kannalta sinisyys ei ole hyväksi.
Myöskin Xenonien sinisyys häikäisee. Englanninkielen taitoiset lukekoot täältä lisää http://www.danielsternlighting.com/t...lbs/bulbs.html |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nyt huomasin moponetissä Boschin +90% polttimot: http://www.bosch-presse.de/TBWebDB/e...xt.cfm?id=4421 Noissa (H4) oli sininen raita ylhäällä osittain lyhyen langan kohdalla, muuten kirkkaat. |