Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.10.2009, 15:44
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Mielipiteitä on monia


Kallistuin itse bensa vehkeeseen aikoinaan, juuri tuon vähäisen ajomäärän ja henkilö kuljetustarpeen takia.



Joku sanoi minulle näin, kun pohdiskelin itsekin minkä automerkin valitsisin...

Japanilaiset vehkeet eivät säikähdä pienestä seisottamisestakaan, mutta britti/jenkki vehkeitä saattaa joutua hiukan näpräilemään ennen ajoon lähtöä...




Ps. Eikä kommentista kannata vetää herneitä nenään!

__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.10.2009, 16:40
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Rangesta omaakin kokemusta myös vastaavassa käytössä, mukavahan sillä on ajaa monenlaisella tiellä. Kori ei ole ehkä ihan yhtä iso kuin pitkissä partolleissa/tojotissa, mutta pajeron kanssa varmana aika samankokoinen. Vasa ainakin mahtuu takakontttiin vaikka siellä olis vähän tavaraakin (mutta täyteen tulee).

Bensakoneet ei ole yhtä luotettavia kuin tiisselit, omasta koslasta lahosi ruiskun ohjausboksi muutama vuosi sitten parin kuukauden huoltoseisokin aikana, kun auto vaan seisoi pihalla. Kolvilla siitäkin selvittiin, mutta menihän siihen vian paikallistamiseen ja korjaamiseen muutama tovi.

Mutta näinä aikoina (isohkolla) bensakoneella olevat maasturit on kait suhteessa vähän edullisempia kuin nokipadat?

Varustelusta riipuen range:
+ lämmitettävä tuulilasi ihan ehdoton
- nahkapenkit ei ole mukavat kylmään autoon hypätessä
- kattoluukku (jos on) vielä pääntilaa etupenkeiltä
+ osia saa hyvin ja ovat minusta kohtuullisen edullisia

Itse katselisin rangea ensisijaisesti ruiskukoneella, kun luulen että vanhemmuten kaasareista tulee töisevämpiä.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.10.2009, 18:47
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Pajerosta syytä katsoa...


Bensa pajerosta muutamia tarkastettavia kohtia ja omakohtaisia huomiota,


- Tarkasta paisuntasäiliö --> Korkkia raolleen koneen käydessä, niin näkee nouseeko kuplia. Kansi on halki, jos kuplia syntyy!
( Tein juuri yli 1000€ kansi remontin )

- Rungon takaosa saattaa olla tosi mätä. --> Hitsaustaito on hyväksi havaittu konsti tähän vaivaan. ( ja n. 2 metriä lattarautaa )

- Valurautainen pakosarja voi olla halki. --> ( Saa korjattua, eikä päällepäin näy suojien takia. )

- Muutama hydraulinen venttiilin nostaja saattaa nakuttaa. --> ( neljässä eri kannessa olen nähnyt nostajissa kulumis jälkiä )

- Puslat/kumit huonot ympäri autoa.

- Malleissa yleensä vakiovarusteena vanhemmiten vuotava kattoikkuna, jos ei ole uusia tiivisteitä vaihdettu.

- Takalämmittimelle menevät jäähdytysletkut vuotaa. ( Saa uusittua kohtuu helposti. )

- Automaattiset napalukot menee helposti rikki. ( Kannattaa laittaa manuaaliset. )

-Ohjaustehostimen simpukka vuotaa öljyä.


Maastossa pääsee ihan hyvin, kun on hyvät renkaat ja talvella suosittelen pitämään lumiketjuja kontissa. ( Halvoillakin ketjuilla pärjää! n. 70 €/pari. )
Yleensä pajerosta saa toimimattomat napit ja kytkimet korjattua helposti rasvalla ja putsauksella.
Mitsuja saa n. 2000-3500€ hintaan ihan hyviä ja on vara maksun jälkeen autoa vielä korjatakin... Moni saman ikäinen muu merkki maksaa n.3000 - 8000€ ( Ja silti saattaa vaatia "samat" korjaukset! )


+ "Edullinen hankkia."
+ Automaattilaatikko on kestävä. ( Jos on se Mitsubishi Canterin laatikko )
+ Varaosia löytyy hyvin.
+ Kierrejouset takana.
+ Lisävarusteita yleensä reilusti.
+ 7 henkilölle rekisteröity. ( Jos pitkä malli. )


- Bensaa kuluu... ( Mutta kuluu sitä muissakin isoissa bensa/diesel maastureissa. )
- Huonosti joustava etupää ( Ei haittaa, kuin vaikeassa "offroad" maastossa. )




Alla olevasta linkistä löytää lähes kaiken tarpeellisen tiedon Mitsuista,
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/





Ps .Kokemukset ovat 3.0 V6 vm. 1989 Pajerosta...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...

Viimeksi muokannut TOPPAHOUSU : 12.10.2009 20:49
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käykää ostamassa Rekisteröimätön Linkit 4 12.03.2009 23:10
Pajeroa ostamassa Appari Tekniikka & Jutustelu 6 24.04.2006 23:22
Ostamassa HJ:tä, vinkkejä akke Tekniikka & Jutustelu 20 16.11.2005 20:53
Vetteä ostamassa Yleiset 11 15.07.2004 13:25
Nokialaista ostamassa Jarze This And That 4 07.01.2003 11:37


Sivu luotu: 09:04 (GMT +2).