![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Aiempaa näköjään löytyy hyvää tietoa jos automatiikka oikeesti osaa toimia niinkuin pitää. Mutta mutta... Kytke vaan suosiolla 24 voltin jännite napin kautta esim päägrillin ohjausreleelle. Lyhyt hehkutus ja käyntiin ja jos ei lähde niin vähän lisää. Meidän rohjo ainakin starttaa eurotalvena niin äkkiä käyntiin, että oksat pois, kun puristukset ja suuttimet varmasti toimii. Jos siinä oikeesti on starttiongelmia niin sitten joutunee vähän ruuvaileen ja tilaileen osia.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jaa mikähän hj:n 12-HT koneella olevan hehkua vaivaa, kun ei ainakaan lamppu syty (vaihdettu uusi) ja ei yritä ees lähtiä käyntiin -29'C pakkasesta, vaikka avaimesta tavallaan hehkuttaisin sen 5 sekunttia. Startti pyörittää konetta kuin viimeistä päivää, eli virtaa on.
Korostan vielä sitä, että diesel koneet on aika uusi käsitys mulle, vaikka autojen kanssa muuten olenkin ropannu pikkupojasta asti (mikään iso ole vieläkään suvun mittapuun mukaan ![]() Joo joo laittaisin roikkaan, jos siihen nyt ois mahdollisuus, mutta kun auto on tuolla pihan perillä, eikä roikat yllä sinne asti ja se on seissy viikon päivät... Jos roikkaan sais niin no problemo
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos sul on kaasutoho niin silläkin voi lämmittää jos vaikka parimetriipitkä ränniputki ni pistää sen etuakselin päälle sillee ettei polta mitää ja lämmin ilma ohjautuu konepallin alle ja pikkuliekillä lämmität omalla vastuulla tietenki ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja -29*C pakkasessa saattaapi olla kynttilätarviketta naftaputsari täys....
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ei saa polttoainetta. Olis muuten jo käynnis. Ainakin mun lähtee -25C keleillä vielä helposti käyntiin hehkuttamatta/lämmittämättä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jep. Mulla tuli hehkuista savu pihalle.
Oli toi "timer" boksi sökö ![]() Oon joutunut yli -20 pakkasestakin, ilman lohkolämppäriä, kyllä lähtee käyntiin. Onneks saan kyllä yleensä lämmitykseen, mutta on ollut muutamia kertoja että ei oo ollut mahdollisuutta. Eberi löytyy, mutta oli hehku tulppa rikki, nyt on sekin kunnossa... ------------ Jotta voisin epäillä JASONin vehkeessä polttoaine puolella, parafiinit suodattimessa. Ja siihen hehkuun, että onko tuo timer touhu kunnossa??? Ja nestekaasu rinkulapoltin (semmoinen mitä muurikka pannun alla käytetään), sellainen auton alle, niin antaa sopivan pienen ja tasaisen liekin ja hyvin lämpöä, parempi kuin perinteinen tohon pää.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
joo kyllä se on jasonilla polttoaine ongelma nytte, varmaan kesä-välilaatu tankissa??
Kerran olen oman rohjon joutunut starttaamaan -36 ilman piuhaa, ja hyvin lähti! Olen muutaman kerran pitemmän seisonnan jäljiltä laittanu kaasutoholla suoraan öljypohjaan. Onko siiinä jotain riskaabelia? eiks noissa ryssän vehkeissä just sellanen "hehku" ollu noihin siperian talviin?? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sain auton tallin lämpöön ja kas kummaa, nyt on lätäkkö dieseliä lattialla, eli polttoaine linjat menee uusiksi ensi viikolla. Niin ja auto ei ilmeisesti hehkuta, mutta pitää ottaa hehkut irti ja mittailla vastukset, nyt on nimittäin helpompaa, kun sai kaverin joka on ollut sen 20vuotta toyotan huollossa roplaamassa ja omistanut itekin tuommoisen hj61:sen... Kyl tää tästä nyt.
Huh huh ihmetyttää vaan tuo alkuperäis osien hinta, nimittäin termostaatti (88-100'C) maksaa reilu 50€ ja sitten alavesi letku 30€ Edit: Miten timerin toiminnan voi tarkistaa ja mistä löytyy kyseinen poksi?
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En muista varmaksi kun en itse sitä ottanut talteen, vaan isäni kävi sen irroittamasa ennen kuin romumies nosti HJ:n korin kyytiin. Ja toiminnan testaus...se olis myös kiva tietää. --------------------------------------------------- Itelläni kävi niin, että kun kytkin ylempänä olevan kytkentäkaavion mukaisesti kaikki johdot. Koska oli kuitenkin suhteellisen lämmin (nollan keliä), niin päähehku ei ruvennut hehkuttaan, mutta jälkihehku kyllä. Jostain syystä en asiaa sen isommin tutkinut, ja totesin että toimii. No sitten kun lähdin autolla ajelemaan, niin totesin, että ompas ajovalot himmeät... Timeriltä liitin irti ja valot hivenen kirkastui, mutta ei vieläkään hyväksi. Muutamien mittauksien jälkeen totesin, että hehkut on sökönä...ilmeisesti timeri antoi koko aika käskyn pitää jälki hehkua, ja pisemmän ajon jälkeen hehkugrilli särkyi...ja samalla paloi laturikin... ![]() ---------------- Hehkugrilli mulla olis oikeastaan olemassa, jos Dynasta se käy...en ole jaksanut tutkia asiaa. Ja tarkoitus olis laittaa kojetauluun nappi. Jättää noi timeri touhut kokonaan pois. Silloin kun painan nappia, niin hehku alkaa hehkua, jne...
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n hehku kysymys | jakenbj | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.10.2008 18:29 |
O: Toyota RJ-70/22R moottorin kansi | tvn | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.11.2007 21:37 |
m:moottorin alakerta toyota 2.4d 2L2 | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.11.2007 00:03 |
Hehku kysymys (syncro) | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.06.2006 06:14 |
bj hj sähkö kysymys (hehku) | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.11.2005 17:56 |