Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 21.09.2009, 16:32
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Trailereita ei kutsu traikuiksi muut kuin hevostytot
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 21.09.2009, 19:09
-Antti- -Antti- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jason_ Näytä viesti
Mites muuten oletta toteuttaneet EsMes Hj61:ssä, kun siinähän on 24V sähköjärjestelmä, niin peräkärryn sähköhommat? Tarkoitan tällä siis kärryjä joissa on 12V järjestelmä.. Vaihtaneet vain lamput, vaiko toinen valosarja 24Volttisena 12V sarjan rinnalle, Ledit? vaiko onko olemassa semmosia juttuja joilla voi jo autossa muuttaa ennen psitoketta 12 voltiksi?

Sori jos meni väärään topikkiin, mutten parempaakaan löytänyt
Minun mielestä ainoa järkevä asennus on laittaa jännitteen alentimet. Niitähän tarvitaan vähintään 5 kappaletta. Voihan sinne laittaa yhden alentimen ja sitten releet joka toiminnolle, mut siinä on se vika että kun se säädin possahtaa niin koko kärryssä vallitsee pimeys.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 21.09.2009, 19:40
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

kyllähän jokaisessa hj:ssa on ollu se 7 napainen alennin asenettuna koukun kanssa.
Ellei ole hajonnut.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 21.09.2009, 19:40
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Toyotassahan on jokin relehässäkkä/jännitteen alennin peräkärrylle.
---------------------

Mulla Dodgessa on 12 v järjestelmä, yks akku ja laturi, Dodgen omat sähköt ---> lämppäri ropelli, ym, ja perä kärry.

Ja 24 laturi ja pari akkua sitä varten, josta 12H-T:n startti, hehkut, 24 voltin eberi, ja ajovalot (lyhyet/pitkät), ym pientä.

Sopivasti releitä jotta pystyy ohjaamaan eri voltteja ristiin
Ja siks, esim ajovalot 24v , että tulee kulutusta sinnekkin ja akut ei kuole käytön puutteen vuoksi.

Eli 3 akkua ja kaks laturia, sillä siitä selviää, näissä sekasikiöissä.

Moni muukin, jotka esim. jotain 24v vinssejä asennellut 12 voltin autoon tai 12 voltin vinssejä 24 voltin autoon, niin todennut että helpoin kun tekee kaksi eri järjestelmää.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 21.09.2009, 21:13
Jason_ Jason_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.09
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
kyllähän jokaisessa hj:ssa on ollu se 7 napainen alennin asenettuna koukun kanssa.
Ellei ole hajonnut.
Ja missäpäin sijaitsee se alennin? Koukku tuossa on ainakin joskus ollu, tai ainakin se mukaan tuli ko ostin auton
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 21.09.2009, 21:18
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jason_ Näytä viesti
Ja missäpäin sijaitsee se alennin? Koukku tuossa on ainakin joskus ollu, tai ainakin se mukaan tuli ko ostin auton
Yleensä jossain takana sivuverhoilujen sisässä.
Jos koukun sähköpistoke jossain niin seuraa piuhaa niin löytyy semmonen melkein kenkälaatikko.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 21.09.2009, 21:19
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kontin vasen takakulma muistaaksein...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 21.09.2009, 21:27
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.294
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
kontin vasen takakulma muistaaksein...
Jep.Kuskin puoli siis
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 21.09.2009, 23:09
Jason_ Jason_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.09
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 91
Smile

jep thanks.. katonpa sieltä ->
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 21.09.2009, 23:17
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Kyllä automaatillakin voi kärryä vetää, niin kuin miljoonat amerikkalaiset tekee. Pitää vaan muistaa että kun perällä on painoa +1500kg niin EI käytetä sitä isoa D:tä, eli ylivaihde puolta. Aikoinaan kun oman Vanin hommasin niin sain kuulla että siinä oli laatikko rempattu. Soitin sitte firmaan missä se oli tehty, siellä asentaja haukkui edellistä edellisen omistajan. Oli vetäny kesän isoa vaunua ylivaihteella. Kiros että kun suomalaiset ei tajua että ne laatikon öljyt pitää oikeesti joskus vaihtaa ja sitte tavoitellaan jotain 1-2l diisselin säästöä satasella, ajetaan ylivaihteella. Seuraavaksi valitetaan kun auto ei kestä!
- Kertoi sen silloin (2002) olleen eka 4L80E laatikko mikä oli hänelle täysremppaan tullut, mutta sanoi että oli eniten ajettukkin, melkein 400tkm.

Kerran oon isompaa kuormaa vedelly Vanilla (siis G-30 6.2dsl/4L80e loota ja asuntoauto). Perässä tuli 700kg autotraileri ja iso audi yht. lähemmäs 2 tonnia eikä juurikaan tuntunu missään. Vanista tosin puuttuu rekisteriotteesta merkinnät paljonko sillä saa vetää.
Cherokeessa:
O.1 Perävaununmassa jarruin 3250
F.3 Yhd. suurin sallittu kok.massa tieliik 5290
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 21.09.2009, 23:43
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeeppi-eki Näytä viesti
Jopas jopas , en kyllä vania vaihtais HJ/pajeroon piti kärryä vetää tai ei. Oman vanin oon ostanut Ruåtsista ja hp oli 20000kr. Viimeisen vuoden aikana ajettu reilu 50000km työ ja osin harraste ajoa. Tottakai 20 vuotta vanha työkalu oli se vani tai joku muu auto on aivan paska jos ei ole pidetty kunnossa. Kuka käskee kenenkään ostaa loppuun ajettua romukasaa. Kulutus on vanisssa ollut 10-11 litraa /sataselle. Lainasin aikoinaan perheen kanssa lomamatkalle "erittäin hyvän" HJ`n , kulutus oli 18 litraa sataselle yksiakselinen asuntovaunu perässä kun ajeli varovaisesti 80km/h.
ruåtsissa ymmärretään ensin oikea hinta+ei eduskunnalle makseta palkkoja laiskotteluun yhtä paljon autoista!
ja että siellä yleensä kaikki huollettu/vaihettu..valmiiksi kun siellä autoista pidetään huolta!
kun suurin osa meistä hienoista suomalaisista niin täällä ei huolleta kovaa ajoa vaan,ja kalliit on autot sitt kun myydään loppuun ajettuja paskoja mitä joutas kuusankoskelle..ja kaikki kulutus osat pitäs auton oston jälkee uusia.. ja nettihomoautoss kun välill on 3-400tkm ajettu ja lukee vähänajettu! siiinä on suhteellista kerrakseen
ja jos auto 400tkm ajettu hyvin pidetty ja huollettu ym kaikki pelaa käy hienosti huoltokirja ym
niin ostajat kinaa että niin paljon ajettu..pitäs olla halvempi.. eli pitää aina sitten ruuvata mittaria että kuluttaja saa haluamansa vai?! kun vuosimalli ja kilometrit ainoa mikä määrää hinnan+auton pitäis viell olla parempi kun uusi ja ilmainen mielellään

aion seuraavan kerran jättää ilmoittamatta lukeman ja heti kun joku kysyy niin vastaan että mikä olis semmonen mieleinen lukema niin pistetään se..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 21.09.2009, 23:48
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Kyllä automaatillakin voi kärryä vetää, niin kuin miljoonat amerikkalaiset tekee. Pitää vaan muistaa että kun perällä on painoa +1500kg niin EI käytetä sitä isoa D:tä, eli ylivaihde puolta. Aikoinaan kun oman Vanin hommasin niin sain kuulla että siinä oli laatikko rempattu. Soitin sitte firmaan missä se oli tehty, siellä asentaja haukkui edellistä edellisen omistajan. Oli vetäny kesän isoa vaunua ylivaihteella. Kiros että kun suomalaiset ei tajua että ne laatikon öljyt pitää oikeesti joskus vaihtaa ja sitte tavoitellaan jotain 1-2l diisselin säästöä satasella, ajetaan ylivaihteella. Seuraavaksi valitetaan kun auto ei kestä!
Ja jos on tarkoitus vetää paljon kärryä, niin laittaa ison jäähdyttimen sille vaihteiston öljylle, ja vaikka mittarinkin, lämpöhän noita automaatteja tappaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 22.09.2009, 00:26
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

ja niin,varsinkin talvella liukkailla on noi vanit omiaan vetämään automaatti+usein ei lukkoa taka akselissa niin hyvä jos se ykspyöränen konttaineri vetää ittensä tasaasella liikkeelle..

ja saa olla hyvät akut dieseliss 8hehkuu jytäämään ym,ja virtaahan ne vuotaa sitten mukavasti kanss kun on kilometri turhia/jälkeenpäin laitettua patentti piuhoja vuosien varrella+kaikkea muuta sähköjärjestelmäss mikä temppuilee usein nois jenkin romuissa..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 22.09.2009, 05:34
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

En minä oo ainakaan pitäny tuota Pajeroo pahana vetäjänä, vanhakoppaset IC:t on muutoin samalla tekniikalla, paitti rummut takana, 590 LMC:tä nyvin, välillä 1½t hitachia.... tai sitte nuhfia.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 22.09.2009, 06:48
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Juu, kyllä kait tuollainen Pajerokin ihan hyvä.

Tuossa ylempänä kuvassa jossa nuhvi kyydissä, niin tuollaisesta pajerosta vähän vanhempi versio, kantikkaampi (minä kun en malli merkintöjä ko autoille tiedä)
Kuitennin, puol tuttu, pajerolla veti traileria, jossa pieni poravaunu kyydissä, kärry/poravaunu yhteis paino, n. 2700-2800 kiloa. Ja hyvin kuulemma Pajerolla pärjäs, myös talvella.

Tosin, nyt jo on hommannut vähän järeämpää kuljetus kalustoa.

---------------------------------------

Noihin Vanien sähköihin, ja muuhunkin.

Usein noissa jenkki rohjoissa, tullut siihen tulokseen, että on helpompaa, kun purkaa suuren osan sähkö kötöstyksistä pois, ja tekee itse paremmin.
Tietää että toimii ja jos ei toimi, niin tietää mistä vikaa etsiä, kun itse tehnyt.

Ja minulla Dodgessa on kitka lukko takana, vakiona ollut.
Chevyyn saa halvallakin erilaista lukkoa.

Ja ilman lukkojakin pärjää, hommaa vaan kunnon talvirenkaat. AINIIN kun suomi on täynnä pers aukisia, joilla on varaa ostaa auto, mutta ei hyviä renkaita
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 22.09.2009, 11:17
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Juu, kyllä kait tuollainen Pajerokin ihan hyvä.

Tuossa ylempänä kuvassa jossa nuhvi kyydissä, niin tuollaisesta pajerosta vähän vanhempi versio, kantikkaampi (minä kun en malli merkintöjä ko autoille tiedä)
Kuitennin, puol tuttu, pajerolla veti traileria, jossa pieni poravaunu kyydissä, kärry/poravaunu yhteis paino, n. 2700-2800 kiloa. Ja hyvin kuulemma Pajerolla pärjäs, myös talvella.

Tosin, nyt jo on hommannut vähän järeämpää kuljetus kalustoa.

---------------------------------------

Noihin Vanien sähköihin, ja muuhunkin.

Usein noissa jenkki rohjoissa, tullut siihen tulokseen, että on helpompaa, kun purkaa suuren osan sähkö kötöstyksistä pois, ja tekee itse paremmin.
Tietää että toimii ja jos ei toimi, niin tietää mistä vikaa etsiä, kun itse tehnyt.

Ja minulla Dodgessa on kitka lukko takana, vakiona ollut.
Chevyyn saa halvallakin erilaista lukkoa.

Ja ilman lukkojakin pärjää, hommaa vaan kunnon talvirenkaat. AINIIN kun suomi on täynnä pers aukisia, joilla on varaa ostaa auto, mutta ei hyviä renkaita
sähköist olet oikeassa..tollaset kun 10eri omistajaa on aina oman osansa siihen johtoja lisäilly sen mukaan kun on jokin vittuillu niin ei oo mikää kiva kun alkaa jokin temppuilee..+ kaikki johdot samaa värii,seuraava tekijä ehkä sitt käyttäny eri värii..ja releitä voi löytyä puoltusinaa,ja mikään ei mene mihkää välillä edes vaikka kuin kattois/mittais..

mulla ram vanissa ei ollu lukkoo ainakaan..siin oli mukana hyvät nastat mutt myin ennen talvea pois,

jos ei niitä hyviä renkaita sitt enään saa pätkällä,kun pitää eka se 40tonnin auto ottaa pätkällä
en kuitenkaa halua jenkkiä talveksi ikinä..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 22.09.2009, 16:43
valkkari valkkari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.05
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 192
Perusasetus

Pakko heittää noist pajeroist, et vaikka mä niist jotenki pidänki - ja on varmasti keskiverto henkilöautoa parempi veturi, ni jokatapaukses jos vetää PALJON PAINAVAA KÄRRYÄ! ni mä en kyl anna ääntäni sit ko autolle...

Mul on noit pajeroit ollu 6 ja kaikkien perässä on roikkunu joku kärry aina sillon tällön, viimesimpänä oli yhdistelmä automaatti pajero 32" renkailla, ja 2.5 TDIC ja kärrynä oli n. 500 kiloo painava, ja kyydissä oli n. 2000 kiloo - ni pakko on sanoo, et aika hitaaks toi pajero meni. Tonnin kuorma kolmesataa kilosella kärryllä tuli viel sillai perässä, et se ajaminen oli jotenki mielekästä - et oisko tolle autolle ollu nyt sit joku 1500 kg koukun jatkeeks semmonen viel ihan ok kuorma..

Muuten jos silloin tällöin tarvii vetää kärryä, ni siihen hommaan on toi pajero ihan jees vehje - Se on maantieelä kuitenki yllättävän hyvä ajaa.

Ja pajeron automaatist täytyy viel heittää plussaa.. Ihan mielettömän hyvin toimii vetokäytös, yllivaihde tietenki poispäältä - Raskaallakaan kuormalla lämmöt ei noussu, paitsi koneessa...
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 22.09.2009, 17:08
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Joo, ei tuo tykki enää ollu tuo kolmiakselinen + nuhfi perässä, mut ei oo moni muukaan " . Todettakoon että isä ei meinannu perässä pysyä letukalla, eikä ollu ku takakuormaaja kärryssä ja pikkanen levy lavalla, syytä en sit sen kummemmin arvioi.

Olkoon uskomatta ken haluaa, mut 13-tietä mentiin 8-kymppiä ihan nätisti tuolla yhistelmällä (ohitin yhes alamäes isoa casea vieneen scanian, tosin se huruutteli semmosta kuutta kymppiä), kärry paino jotain alta tonnin, nuhfi tasan 2.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 22.09.2009, 17:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pajeroista kannattaa ottaa uuempi korisesta 2,8 malli, niin alkaa kärrykin liikkumaan. Tai jos reilusti uudempaa ottaa, niin 3,2 mallillahan voi vetää jo mitä vain, ongelmitta.

2 koppaisessa maksimi kuora oli 3300kg.

Uudella Pajerolla saa vetää 3500kg, ja nyt siihen löytyykin 200hv/450Nm dieseli pellin alta. Eli ei ne nyt ihan mopoja nykyään ole.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 22.09.2009, 18:12
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Juu ja ne lastaa hevosia traikkuun!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
Trailereita ei kutsu traikuiksi muut kuin hevostytot
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 22.09.2009, 18:26
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Pajeroista kannattaa ottaa uuempi korisesta 2,8 malli, niin alkaa kärrykin liikkumaan. Tai jos reilusti uudempaa ottaa, niin 3,2 mallillahan voi vetää jo mitä vain, ongelmitta.

2 koppaisessa maksimi kuora oli 3300kg.

Uudella Pajerolla saa vetää 3500kg, ja nyt siihen löytyykin 200hv/450Nm dieseli pellin alta. Eli ei ne nyt ihan mopoja nykyään ole.
Juu mä voin kans kehua tota 2,8 koneella olevaa pajeroa. Telikärry ja pätkäpajero kyydissä niin ei mitään ongelmaa ylläpitää 80 km/h marssivauhtia, etenkin jos yhtään osasi ennakoida ylämäkiä.
Ja lopuksi shokkiuutinen, kärryä voi vetää myös 5-vaihteella kun on tasainen veto päällä, sit kun meno puutuu niin pykältää alempia vaihteita....

3,2 koneissa on sit jakopää vaihdettava 200tkm välein, tästä on juttua mitsupalstalla.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 22.09.2009, 19:00
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti

3,2 koneissa on sit jakopää vaihdettava 200tkm välein, tästä on juttua mitsupalstalla.
Niin ketju pitää vaihtaa, tai ainakin tarkistaa 200tkm välein, joka ei ole paha. 500tkm mennessä sen joutuu tekemään kaksi kertaa. Kuitenkin yleisesti pidetty aika hyvinä noita 3,2 koneita. Mutta joutuuhan hihnaa vaihtamaan muissa paljon tiheämpään.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 22.09.2009, 20:00
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 Näytä viesti
Juu ja ne lastaa hevosia traikkuun!
kärry+pari hevosta ne vetää monell pallerolla,ja hevostytöt sinänsä hyviä että löytyy pikku e ja osaa kärryn kaa ajaa paremmin ku monet miehet..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 22.09.2009, 20:02
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

ja jos nyt pitää kuskata nii saatanasti nii ostaa siirtolava kuorkin.. itse en miettis edes mitää kärryjä vaan otan suosiolt faijalt kuormurin ja lavetti päälle,sitt ajaa vaikk helvettii ja takas jos tuntuu siltä..
tietty ei kannata ihan pelkkää auton kuskaamist varten ostaa
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 22.09.2009, 20:45
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

hdj 80 kiskoo hyvin valtra 6400 trailerilla joka painaa melkein 5 tonnia.traileri oma valmiste(saa koputtaa puuta)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:maasturi REBEL O/M/V Ajoneuvot 6 31.05.2012 22:13
O: maasturi Kellis O/M/V Ajoneuvot 0 22.02.2008 22:03
O:Maasturi REBEL O/M/V Ajoneuvot 1 08.07.2007 16:48
O: Maasturi panzer O/M/V Ajoneuvot 1 03.03.2007 21:03
O:Maasturi O/M/V Ajoneuvot 0 09.04.2006 22:28


Sivu luotu: 13:45 (GMT +2).