![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() pitää tietysti muistaa että autot on yksilöitä!! ahtamaton hj ja 33" alla ja noin 2700kg koukussa ja 500km siivu ajettiin monesti teki mieli polttaa kokovehje, en oo laiskemmalla ajanu! tosin matkalla säädin syöttöö lisää et meni alamäessä yli 80km/h "jare,mika,vellu ja juki on kyllä samaa mieltä"
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jopas jopas , en kyllä vania vaihtais HJ/pajeroon piti kärryä vetää tai ei. Oman vanin oon ostanut Ruåtsista ja hp oli 20000kr. Viimeisen vuoden aikana ajettu reilu 50000km työ ja osin harraste ajoa. Tottakai 20 vuotta vanha työkalu oli se vani tai joku muu auto on aivan paska jos ei ole pidetty kunnossa. Kuka käskee kenenkään ostaa loppuun ajettua romukasaa. Kulutus on vanisssa ollut 10-11 litraa /sataselle. Lainasin aikoinaan perheen kanssa lomamatkalle "erittäin hyvän" HJ`n , kulutus oli 18 litraa sataselle yksiakselinen asuntovaunu perässä kun ajeli varovaisesti 80km/h.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mites muuten oletta toteuttaneet EsMes Hj61:ssä, kun siinähän on 24V sähköjärjestelmä, niin peräkärryn sähköhommat? Tarkoitan tällä siis kärryjä joissa on 12V järjestelmä.. Vaihtaneet vain lamput, vaiko toinen valosarja 24Volttisena 12V sarjan rinnalle, Ledit? vaiko onko olemassa semmosia juttuja joilla voi jo autossa muuttaa ennen psitoketta 12 voltiksi?
Sori jos meni väärään topikkiin, mutten parempaakaan löytänyt |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Trailereita ei kutsu traikuiksi muut kuin hevostytot
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu ja ne lastaa hevosia traikkuun!
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kärry+pari hevosta ne vetää monell pallerolla,ja hevostytöt sinänsä hyviä että löytyy pikku e ja osaa kärryn kaa ajaa paremmin ku monet miehet..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ja jos nyt pitää kuskata nii saatanasti nii ostaa siirtolava kuorkin.. itse en miettis edes mitää kärryjä vaan otan suosiolt faijalt kuormurin ja lavetti päälle,sitt ajaa vaikk helvettii ja takas jos tuntuu siltä..
tietty ei kannata ihan pelkkää auton kuskaamist varten ostaa ![]()
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Hevonen tai hevosvoimia mitä välii..
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
niinkuin sanoin.. siirtolavalaite sitte jos pitää vetää tonneja.. olen vetäny painavia veneitä+hevöskärryjä henkilöautolla..huomaa sen että on kyydissä painoa mutta..niin
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
kyllähän jokaisessa hj:ssa on ollu se 7 napainen alennin asenettuna koukun kanssa.
Ellei ole hajonnut. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ja missäpäin sijaitsee se alennin? Koukku tuossa on ainakin joskus ollu, tai ainakin se mukaan tuli ko ostin auton
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos koukun sähköpistoke jossain niin seuraa piuhaa niin löytyy semmonen melkein kenkälaatikko.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#14
|
||||
|
||||
![]()
kontin vasen takakulma muistaaksein...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Toyotassahan on jokin relehässäkkä/jännitteen alennin peräkärrylle.
--------------------- Mulla Dodgessa on 12 v järjestelmä, yks akku ja laturi, Dodgen omat sähköt ---> lämppäri ropelli, ym, ja perä kärry. Ja 24 laturi ja pari akkua sitä varten, josta 12H-T:n startti, hehkut, 24 voltin eberi, ja ajovalot (lyhyet/pitkät), ym pientä. Sopivasti releitä jotta pystyy ohjaamaan eri voltteja ristiin ![]() Ja siks, esim ajovalot 24v , että tulee kulutusta sinnekkin ja akut ei kuole käytön puutteen vuoksi. Eli 3 akkua ja kaks laturia, sillä siitä selviää, näissä sekasikiöissä. Moni muukin, jotka esim. jotain 24v vinssejä asennellut 12 voltin autoon tai 12 voltin vinssejä 24 voltin autoon, niin todennut että helpoin kun tekee kaksi eri järjestelmää.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja että siellä yleensä kaikki huollettu/vaihettu..valmiiksi kun siellä autoista pidetään huolta! kun suurin osa meistä hienoista suomalaisista niin täällä ei huolleta kovaa ajoa vaan,ja kalliit on autot sitt kun myydään loppuun ajettuja paskoja mitä joutas kuusankoskelle..ja kaikki kulutus osat pitäs auton oston jälkee uusia.. ja nettihomoautoss kun välill on 3-400tkm ajettu ja lukee vähänajettu! siiinä on suhteellista kerrakseen ja jos auto 400tkm ajettu hyvin pidetty ja huollettu ym kaikki pelaa käy hienosti huoltokirja ym niin ostajat kinaa että niin paljon ajettu..pitäs olla halvempi.. eli pitää aina sitten ruuvata mittaria että kuluttaja saa haluamansa vai?! kun vuosimalli ja kilometrit ainoa mikä määrää hinnan+auton pitäis viell olla parempi kun uusi ja ilmainen mielellään aion seuraavan kerran jättää ilmoittamatta lukeman ja heti kun joku kysyy niin vastaan että mikä olis semmonen mieleinen lukema niin pistetään se..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Pakko heittää noist pajeroist, et vaikka mä niist jotenki pidänki - ja on varmasti keskiverto henkilöautoa parempi veturi, ni jokatapaukses jos vetää PALJON PAINAVAA KÄRRYÄ! ni mä en kyl anna ääntäni sit ko autolle...
Mul on noit pajeroit ollu 6 ja kaikkien perässä on roikkunu joku kärry aina sillon tällön, viimesimpänä oli yhdistelmä automaatti pajero 32" renkailla, ja 2.5 TDIC ja kärrynä oli n. 500 kiloo painava, ja kyydissä oli n. 2000 kiloo - ni pakko on sanoo, et aika hitaaks toi pajero meni. Tonnin kuorma kolmesataa kilosella kärryllä tuli viel sillai perässä, et se ajaminen oli jotenki mielekästä - et oisko tolle autolle ollu nyt sit joku 1500 kg koukun jatkeeks semmonen viel ihan ok kuorma.. Muuten jos silloin tällöin tarvii vetää kärryä, ni siihen hommaan on toi pajero ihan jees vehje - Se on maantieelä kuitenki yllättävän hyvä ajaa. Ja pajeron automaatist täytyy viel heittää plussaa.. Ihan mielettömän hyvin toimii vetokäytös, yllivaihde tietenki poispäältä - Raskaallakaan kuormalla lämmöt ei noussu, paitsi koneessa... |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ei tuo tykki enää ollu tuo kolmiakselinen + nuhfi perässä, mut ei oo moni muukaan " . Todettakoon että isä ei meinannu perässä pysyä letukalla, eikä ollu ku takakuormaaja kärryssä ja pikkanen levy lavalla, syytä en sit sen kummemmin arvioi.
Olkoon uskomatta ken haluaa, mut 13-tietä mentiin 8-kymppiä ihan nätisti tuolla yhistelmällä (ohitin yhes alamäes isoa casea vieneen scanian, tosin se huruutteli semmosta kuutta kymppiä), kärry paino jotain alta tonnin, nuhfi tasan 2. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Pajeroista kannattaa ottaa uuempi korisesta 2,8 malli, niin alkaa kärrykin liikkumaan. Tai jos reilusti uudempaa ottaa, niin 3,2 mallillahan voi vetää jo mitä vain, ongelmitta.
2 koppaisessa maksimi kuora oli 3300kg. Uudella Pajerolla saa vetää 3500kg, ja nyt siihen löytyykin 200hv/450Nm dieseli pellin alta. Eli ei ne nyt ihan mopoja nykyään ole. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja lopuksi shokkiuutinen, kärryä voi vetää myös 5-vaihteella kun on tasainen veto päällä, sit kun meno puutuu niin pykältää alempia vaihteita.... 3,2 koneissa on sit jakopää vaihdettava 200tkm välein, tästä on juttua mitsupalstalla. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Niin ketju pitää vaihtaa, tai ainakin tarkistaa 200tkm välein, joka ei ole paha. 500tkm mennessä sen joutuu tekemään kaksi kertaa. Kuitenkin yleisesti pidetty aika hyvinä noita 3,2 koneita. Mutta joutuuhan hihnaa vaihtamaan muissa paljon tiheämpään.
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ainahan se 80km/h kulkee. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Paras vetoauto varmaan tuohon hintaluokkaan on MB 508. Tosi hidas tyhjänä mutta kuorma ei juuri muuta tilannetta
![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Jos pitää olla maasturi niin tohon hintaan ainoot ajokelposet taitaa olla Pajeroita. Ihan hyvin seki kestää kun muistaa jäähdytyskäytön eikä vedä vitosella..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 31.05.2012 22:13 |
O: maasturi | Kellis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 22.02.2008 22:03 |
O:Maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 08.07.2007 16:48 |
O: Maasturi | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.03.2007 21:03 |
O:Maasturi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.04.2006 22:28 |