Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2009, 23:03
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Olen muutaman kerran joutunu ajamaan noita toyotia missä on just noi samat tehot, eihän ne kulje lähellekkään siitä mitä noilla tehoilla pitäis. Menkää itse kokeilemaan jos ette usko.

Ja samaa mieltä olen tosta muotoilusta HV:n kanssa, ei miellytä mun silmää, ja onneks ei ole varaa ostaa tollasta, ku sittenhän se olis maailman paras auto jos itellä olis sellainen.

Ja toyota fanaatikoille tiedoksi, tämä ei ole mitään provoilua, kyllä noi toyotat on laadultaan mun mielestä kärkipäässä japanialaisten tuotteista, mutta jotenkin laiskahkoilta vaan tuntuvat muutamaan muun merkkiseen verrattuna.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2009, 20:47
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Teho/paino suhde?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Olen muutaman kerran joutunu ajamaan noita toyotia missä on just noi samat tehot, eihän ne kulje lähellekkään siitä mitä noilla tehoilla pitäis. Menkää itse kokeilemaan jos ette usko.

Ja samaa mieltä olen tosta muotoilusta HV:n kanssa, ei miellytä mun silmää, ja onneks ei ole varaa ostaa tollasta, ku sittenhän se olis maailman paras auto jos itellä olis sellainen.

Ja toyota fanaatikoille tiedoksi, tämä ei ole mitään provoilua, kyllä noi toyotat on laadultaan mun mielestä kärkipäässä japanialaisten tuotteista, mutta jotenkin laiskahkoilta vaan tuntuvat muutamaan muun merkkiseen verrattuna.
Mitä kulkemis politiikkaan tulee ni se on yhtäkuin teho/paino suhde.Toitsuthan ei juurikaan ole niitä kevyimpiä eikä tehokkaimpia.Muotoiluhan on kaikissa autoissa niinku ois saippua kaivettu hanuriiziosta.Eihän kukaan tunge saippuaa sinne?Pauli?sori mun oli pakko..nii viel edittinä et joka maasturi valmistaja pitää yhä merkityksettömänä MAASTOominaisuuksia.Olis tosi kiva vaihteeks nähä auto joka olis oikeesti tehty maasto ajoo painottaen.

Viimeksi muokannut RIPAX : 20.09.2009 21:05
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2009, 20:57
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Vuosi vuodelta autot näytää kaikki samanlaisilta korotetuilta farmareilta

Kohtahan se on ihan sama et mikä merkki on keulilla ku kaikki on saman näköisiä ja tulee varmaan sit jo samalta hihnaltakin

Tosta sivuprofiilista tulee subarun foresteri mieleen.
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2009, 21:30
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Aika lainatulta näyttää muotoilu. Näin äkkiseltään vanha on paremman näkönen, voihan se olla että vaatii vaan tottumista tuohon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2009, 22:39
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing Näytä viesti
Vuosi vuodelta autot näytää kaikki samanlaisilta korotetuilta farmareilta

Kohtahan se on ihan sama et mikä merkki on keulilla ku kaikki on saman näköisiä ja tulee varmaan sit jo samalta hihnaltakin

Tosta sivuprofiilista tulee subarun foresteri mieleen.
Tuo kaikki on niin valitettavan totta.
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2010, 23:28
j.f j.f ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.09.09
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 2
Perusasetus

Lainataanpas aihetta pikkuisen eli auto koeajettu ja penkkejä lukuunottamatta hyväksi todettu. Passelit penkithän saa Recarolta, mutta hinta varsin suolainen näin kotimaasta ostettuna 3000€/kpl + kiskot 300€/kpl. Onko porukalla hyviä vaihtoehtoisia ideoita noiden penkkien suhteen, mieluusti saisi olla edellä esittetyä edullisempia...
Haetaan siis bmw 500/ audi a6 sporttipenkkien säätöjä ja mukavuutta, sekä täysin lakipykälien mukaista toteutusta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.04.2010, 09:50
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No kysy toyotasi myyjältä. Täällä meilläpäin on ainakin myyjiä jotka järjestää uuteen toyotaasi ihan mitä haluat. Tuollaisista penkeistä en ole kyllä keskustellut, mutta monista muista asioista kyllä.

Miksi j.f haluat uuden tojotan, vaikka tässä topikissa tuli ilmi että kaikki 70 luvun vehkeet joita on omassa tallissa korotettu metri, hitsaamalla kolomikakkoset harjateräkset akselien ja rungon väliin ovat ylivoimaisesti parempia?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.04.2010, 23:08
j.f j.f ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.09.09
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
No kysy toyotasi myyjältä. Täällä meilläpäin on ainakin myyjiä jotka järjestää uuteen toyotaasi ihan mitä haluat. Tuollaisista penkeistä en ole kyllä keskustellut, mutta monista muista asioista kyllä.

Miksi j.f haluat uuden tojotan, vaikka tässä topikissa tuli ilmi että kaikki 70 luvun vehkeet joita on omassa tallissa korotettu metri, hitsaamalla kolomikakkoset harjateräkset akselien ja rungon väliin ovat ylivoimaisesti parempia?
Ei halunnut espoon toyota myyjä penkki asiaa hoitaa. LC:n penkkien ongelma on penkkien mitoitus, ei oikein riittänyt 190+ kokoiselle. Reisituki oli olematon, eikä apparin penkki säätynyt nahkaversiossakaan kuin eteen ja taakse ja selkänojan kallistus. Saksasta tai enklannista siis tilataan penkit, kiitokset kommenteista.

70 luvun rakennetut vehkeet saattaisivat johtaa ulkoruokintaan meidän perheessä, joten parempi tossun alla, kuin koiran kopissa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.04.2010, 19:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j.f Näytä viesti
Lainataanpas aihetta pikkuisen eli auto koeajettu ja penkkejä lukuunottamatta hyväksi todettu. Passelit penkithän saa Recarolta, mutta hinta varsin suolainen näin kotimaasta ostettuna 3000€/kpl + kiskot 300€/kpl. Onko porukalla hyviä vaihtoehtoisia ideoita noiden penkkien suhteen, mieluusti saisi olla edellä esittetyä edullisempia...
Haetaan siis bmw 500/ audi a6 sporttipenkkien säätöjä ja mukavuutta, sekä täysin lakipykälien mukaista toteutusta.
Pakkoko ne Recarot on Suomesta ostaa? Saksasta tulee viikossa tontille.

Ite kävin kans pari viikkoo sitten pikku koeajolla moisella. Penkit mielestäni ihan ok, sivutuki nyt ei Recaron veroinen mutta ristiselänsäätö pelas sähköllä ja ainaki omaan selkään tuntui hyvältä. En tiijä onko perusmallin jakkaroissa samat säädöt mitä tuon koeajoauton nahkaversioissa...

Ei kovin säväyttänyt, hieno ja asiallinen auto sinänsä, mutta oma vanha 90 tuntui ihan mukavalta ja omaan käyttöön pätevältä myös koeajon jälkeen. Välirahaa kun pitäisi laittaa kuitenkin n. 60 k€ Kuskin jakkarakin (Recaro) mukavempi ja rengasmelu nastakumeilla pienempi tossa omassa tötterössä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.04.2010, 22:10
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Paratiisi Offi 2010 kilpailun johtajalla on käytössä kilpailun ajan tälläinen Land Cruiser, mutta koneena on se v8. Eli Paratiisi Offissa pääsee ihastelemaan kyseistä kampetta. Myös muita Toyota malleja on tapahtumassa esillä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.09.2009, 22:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
.nii viel edittinä et joka maasturi valmistaja pitää yhä merkityksettömänä MAASTOominaisuuksia.Olis tosi kiva vaihteeks nähä auto joka olis oikeesti tehty maasto ajoo painottaen.
Roskaa. Monet nykypäivän maasturit menee käytännössä paremmin vakiona maastossa mitä vaikkapa 80-luvun autot . . .

Ongelma vain aina on se, että kun näin ajatellaan, niin itsekkin varmasti vertaat jonkin verran rakennettua, täysin vakioon nykypäivän autoon. Toisekseen, kertoisit edes hieman, miltä pohjalta väität noin, koska ilman perusteluja väitteesi on epäuskottava.

Tutki uusia maastureita, niiden speksejä vähän, niin huomaat että ne joita ns. maastureina pidetään ovat täysin asiallisia. Ainut joka on oikeasti mennyt takapakkia, on nimenomaan tojota. Siinä missä muut ovat lisänneet lukkoja, joustoja ja muita hienoja ominaisuuksia, on tojoista karsittu näitä pois. Ei tule heti mieleen muita valmistajia jotka olisivat tojon lailla menneet takapakkia.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.04.2010, 14:16
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Roskaa. Monet nykypäivän maasturit menee käytännössä paremmin vakiona maastossa mitä vaikkapa 80-luvun autot . . .

Ongelma vain aina on se, että kun näin ajatellaan, niin itsekkin varmasti vertaat jonkin verran rakennettua, täysin vakioon nykypäivän autoon. Toisekseen, kertoisit edes hieman, miltä pohjalta väität noin, koska ilman perusteluja väitteesi on epäuskottava.

Tutki uusia maastureita, niiden speksejä vähän, niin huomaat että ne joita ns. maastureina pidetään ovat täysin asiallisia. Ainut joka on oikeasti mennyt takapakkia, on nimenomaan tojota. Siinä missä muut ovat lisänneet lukkoja, joustoja ja muita hienoja ominaisuuksia, on tojoista karsittu näitä pois. Ei tule heti mieleen muita valmistajia jotka olisivat tojon lailla menneet takapakkia.
Mä luulen et Tojota ei oo menny takapakkia, vaan muut ovat menneet edelle.
Näinhän asia on aina ollu, et Tojo tulee kaikis asioissa hiukan perässä.
Pikkujuttu esim. mitä oon naureskellu tossa omassa -08 Hiluksissa, että siinä taitaa toi kojelaudan kello olla samanlainen kun -80luvun alun Corolloissa yms.
Taidettu sillon tehdä vähän isompi erä, et riittää vielä pitkälle 2000-luvulle
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.04.2010, 14:23
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Sittenhän tojo on lähestynyt mersua. Mersussa näkee monesti samoja osia, myös kojetaulussa jotka on olleet 80-luvun karvalakeissa ja samat osat pyörii 2000-luvun 500-malleissa. Tosin alamäkihän se tojotalle on tuokin, koska toyota on ollut kolmen parhaan joukossa luotettavuus testeissä ja merssu siellä kymmenennen pinnassa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 Näytä viesti
Pikkujuttu esim. mitä oon naureskellu tossa omassa -08 Hiluksissa, että siinä taitaa toi kojelaudan kello olla samanlainen kun -80luvun alun Corolloissa yms.
Taidettu sillon tehdä vähän isompi erä, et riittää vielä pitkälle 2000-luvulle
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Land Cruiser panzer Linkit 0 08.04.2009 22:56
Ostetaan Land Cruiser BJ-40/BJ-42 juseli O/M/V Ajoneuvot 0 29.01.2009 14:51
Land Rover VS Land Cruiser jussi83 Tekniikka & Jutustelu 13 05.01.2009 20:15
M: Land cruiser hj-60 O/M/V Ajoneuvot 0 11.02.2006 15:15
M: Land Cruiser LJ-70 PikkuF O/M/V Muut 0 10.06.2005 22:18


Sivu luotu: 11:01 (GMT +2).