Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Land Cruiser 2010 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63418)

-MaTTi- 18.09.2009 23:28

Land Cruiser 2010
 
http://cdn.24.com/files/Cms/General/...c18be2725b.jpghttp://cdn.24.com/files/Cms/General/...0f0f07823d.jpg
http://cdn.24.com/files/Cms/General/...d5ddc1d15d.jpghttp://cdn.24.com/files/Cms/General/...29c53f72cf.jpg
http://cdn.24.com/files/Cms/General/...7a24f2bdbc.jpghttp://cdn.24.com/files/Cms/General/...4db8f1c0a1.jpg
http://cdn.24.com/files/Cms/General/...b268c4da70.jpghttp://cdn.24.com/files/Cms/General/...4d0cf2a625.jpg
http://cdn.24.com/files/Cms/General/...b5d0d90826.jpghttp://cdn.24.com/files/Cms/General/...395042620a.jpg

Technical specifications

* ENGINE: 3.0 D-4D
o Engine type: Four cylinders in-line
o Displacement: 2,982 cc
o Fuel injection type: Common rail
o Emissions level: Euro 4
o Max power: 171 bhp @ 3,400 rpm
o Max torque: 410 Nm @ 1,600-2,800 rpm
* PERFORMANCE
o Acceleration 0-62mph (0-100 km/h): 11.7 s
o Max. speed: 109 mph (175 km/h)
* EXTERIOR DIMENSIONS
o Overall length: 4,760 mm
o Overall width: 1,885 mm
o Overall height: 1,845 mm
o Wheelbase: 2,790 mm
o Front overhang: 895 mm
o Rear overhang: 1,075 mm
* TYRES AND WHEELS
o Wheels: 17 or 18-inch
o Tyres: 245/70R17 or 265/60R18
* OFF-ROAD PERFORMANCE
o Approach angle: 32°
o Departure angle: 25°
o Ramp angle: 22°
o Side angle limit: 42°
o Minimum running ground clearance: 220 mm
o Wading depth: 700 mm
* FUEL CONSUMPTION AND EMISSIONS
o Combined cycle: 34.9 mpg = 8.1 l/100 km
o CO2 emissions: 214 g/km
* SUSPENSION
o Front: Double wishbone
o Rear: Four-link with lateral rod
* TOWING CAPACITY
o Braked: 3,000 kg
o Unbraked: 750 kg

Linkki sivulle: http://www.netcarshow.com/toyota/2010-land_cruiser/

Pauli 18.09.2009 23:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 594135)
o Max power: 171 bhp @ 3,400 rpm
o Max torque: 410 Nm @ 1,600-2,800 rpm

Noi on niitä laboratorio-olosuhteissa saatuja tehoja, ei mitään yhtäläisyyttä todellisuuden kanssa.

helmapelti 19.09.2009 06:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 594138)
Noi on niitä laboratorio-olosuhteissa saatuja tehoja, ei mitään yhtäläisyyttä todellisuuden kanssa.

Perustele vähän, kyllä minä nuo todeksi uskon. Vääntö ilmeisesti rajoitetaan halutuksi ja dieselin kierrokset rajaa huipputehoja.:confused:

Lamanka 19.09.2009 07:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 594138)
Noi on niitä laboratorio-olosuhteissa saatuja tehoja, ei mitään yhtäläisyyttä todellisuuden kanssa.

Niin noi on koneen päästä mitattuja tehoja?

Heguli 19.09.2009 10:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lamanka (Viesti 594148)
Niin noi on koneen päästä mitattuja tehoja?

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...80L1269:FI:NOT

-MaTTi- 19.09.2009 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 594138)
Noi on niitä laboratorio-olosuhteissa saatuja tehoja, ei mitään yhtäläisyyttä todellisuuden kanssa.

Ottete kyllä tylsiä ihmisiä http://www.mysmiley.net/imgs/smile/sad/sad0064.gif, uus erittäin hieno ellei täydellinen Toyota taas esitelty ja kommentit koskee vaan tehoja, jotka on entisellään. Tollanen lossi tarvii oikeesti jotakin että kulkis edes siedettävästi, eiköhän nuo paikkaansa pitäne. Land Rover Discoveryn uudessa tuplaturbo3.0 TDV6:ssa on 245 hv ja 600 Nm, tollaset lukemat pitäis Land Cruiserissakin olla vakiona.

3-ovinenkin malli löytyy vieläkin. Jes. :D

RIPAX 19.09.2009 21:49

Minkä labbiksen?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 594138)
Noi on niitä laboratorio-olosuhteissa saatuja tehoja, ei mitään yhtäläisyyttä todellisuuden kanssa.

Eiks tojotankin tehot oo ns. takuu heppoja,eli jos ei ilmotettua tehoo löydy ni takuu vastaa et löytyy.Mitäs järkee sit ois mitää lukemii ilmottaa,voihan se konekki oikeesti olla vaik vaan 2998ccm.Luulis et tojotal ei ois varaa kusettaa.Sithän on autoi jonka owners manualis lukee et laskennallinen arvo,tehdas ei vastaa,jne.Mut ne ON eri vehkeitä ne.

SuurSyömäri 19.09.2009 22:02

Toikin varmaan on vielä siistimmän näköinen kun toi arctic trucks pääsee vähän virittelemään...
Valitettavasti tietyiltä osin muotoilusta tuli pajero mieleen...:mad:

Hieno on ihan mutta näistä nykyisistä kruisereista ei valitettavasti saa legendoja...

Enivei. Kelpaisi!:D

HV 19.09.2009 22:49

ei voi sanoa että olis hirveen onnistunut muotoilu, eikä taida muutenkaan tarjota mitään uutta jännittävää tekniikkaa.

Pauli 19.09.2009 23:03

Olen muutaman kerran joutunu ajamaan noita toyotia missä on just noi samat tehot, eihän ne kulje lähellekkään siitä mitä noilla tehoilla pitäis. Menkää itse kokeilemaan jos ette usko.

Ja samaa mieltä olen tosta muotoilusta HV:n kanssa, ei miellytä mun silmää, ja onneks ei ole varaa ostaa tollasta, ku sittenhän se olis maailman paras auto jos itellä olis sellainen. :)

Ja toyota fanaatikoille tiedoksi, tämä ei ole mitään provoilua, kyllä noi toyotat on laadultaan mun mielestä kärkipäässä japanialaisten tuotteista, mutta jotenkin laiskahkoilta vaan tuntuvat muutamaan muun merkkiseen verrattuna.

Rekisteröimätön 19.09.2009 23:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 594401)
Eiks tojotankin tehot oo ns. takuu heppoja,eli jos ei ilmotettua tehoo löydy ni takuu vastaa et löytyy.Mitäs järkee sit ois mitää lukemii ilmottaa,voihan se konekki oikeesti olla vaik vaan 2998ccm.Luulis et tojotal ei ois varaa kusettaa.Sithän on autoi jonka owners manualis lukee et laskennallinen arvo,tehdas ei vastaa,jne.Mut ne ON eri vehkeitä ne.

Ei ainoastaan Tojotan vaan kyllähän tuo koskee kaikkia autonvalmistajia. Pitää toimittaa sitä mitä luvataan.

Rekisteröimätön 19.09.2009 23:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri (Viesti 594407)
Toikin varmaan on vielä siistimmän näköinen kun toi arctic trucks pääsee vähän virittelemään...
Valitettavasti tietyiltä osin muotoilusta tuli pajero mieleen...:mad:

Hieno on ihan mutta näistä nykyisistä kruisereista ei valitettavasti saa legendoja...

Enivei. Kelpaisi!:D

Tämä on Land Cruiser 120 korvaaja, tämän onkin tarkoitus olla Pajeron vastine Tojotalta, sitä vartenhan se luotiin kun iso LC ei hinnallaan pärjännyt mitenkään pajerolle myynnissä aikanaan.

Setä 20.09.2009 17:29

Hieno toi mun mielstä on!Tulee jollain etäisellä tavalla FJ55:sen keula mieleen...Tosta laiskuuden tunnusta senverran, että Tojon henkilöautodieselit todella tuntuu laiskemmilta kuin muut vastaavantehoiset kilpailijat..Onko sitten vaan persedynon kertomaa,mene ja tiedä.

RIPAX 20.09.2009 20:47

Teho/paino suhde?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 594423)
Olen muutaman kerran joutunu ajamaan noita toyotia missä on just noi samat tehot, eihän ne kulje lähellekkään siitä mitä noilla tehoilla pitäis. Menkää itse kokeilemaan jos ette usko.

Ja samaa mieltä olen tosta muotoilusta HV:n kanssa, ei miellytä mun silmää, ja onneks ei ole varaa ostaa tollasta, ku sittenhän se olis maailman paras auto jos itellä olis sellainen. :)

Ja toyota fanaatikoille tiedoksi, tämä ei ole mitään provoilua, kyllä noi toyotat on laadultaan mun mielestä kärkipäässä japanialaisten tuotteista, mutta jotenkin laiskahkoilta vaan tuntuvat muutamaan muun merkkiseen verrattuna.

Mitä kulkemis politiikkaan tulee ni se on yhtäkuin teho/paino suhde.Toitsuthan ei juurikaan ole niitä kevyimpiä eikä tehokkaimpia.Muotoiluhan on kaikissa autoissa niinku ois saippua kaivettu hanuriiziosta.Eihän kukaan tunge saippuaa sinne?:)Pauli?:)sori mun oli pakko..nii viel edittinä et joka maasturi valmistaja pitää yhä merkityksettömänä MAASTOominaisuuksia.Olis tosi kiva vaihteeks nähä auto joka olis oikeesti tehty maasto ajoo painottaen.

Rotta-Racing 20.09.2009 20:57

Vuosi vuodelta autot näytää kaikki samanlaisilta korotetuilta farmareilta:(:(

Kohtahan se on ihan sama et mikä merkki on keulilla ku kaikki on saman näköisiä ja tulee varmaan sit jo samalta hihnaltakin:D:D:D

Tosta sivuprofiilista tulee subarun foresteri mieleen.

ariman 20.09.2009 21:30

Aika lainatulta näyttää muotoilu. Näin äkkiseltään vanha on paremman näkönen, voihan se olla että vaatii vaan tottumista tuohon.

Rekisteröimätön 20.09.2009 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 594739)
.nii viel edittinä et joka maasturi valmistaja pitää yhä merkityksettömänä MAASTOominaisuuksia.Olis tosi kiva vaihteeks nähä auto joka olis oikeesti tehty maasto ajoo painottaen.

Roskaa. Monet nykypäivän maasturit menee käytännössä paremmin vakiona maastossa mitä vaikkapa 80-luvun autot . . .

Ongelma vain aina on se, että kun näin ajatellaan, niin itsekkin varmasti vertaat jonkin verran rakennettua, täysin vakioon nykypäivän autoon. Toisekseen, kertoisit edes hieman, miltä pohjalta väität noin, koska ilman perusteluja väitteesi on epäuskottava.

Tutki uusia maastureita, niiden speksejä vähän, niin huomaat että ne joita ns. maastureina pidetään ovat täysin asiallisia. Ainut joka on oikeasti mennyt takapakkia, on nimenomaan tojota. Siinä missä muut ovat lisänneet lukkoja, joustoja ja muita hienoja ominaisuuksia, on tojoista karsittu näitä pois. Ei tule heti mieleen muita valmistajia jotka olisivat tojon lailla menneet takapakkia.

Joske 20.09.2009 22:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing (Viesti 594744)
Vuosi vuodelta autot näytää kaikki samanlaisilta korotetuilta farmareilta:(:(

Kohtahan se on ihan sama et mikä merkki on keulilla ku kaikki on saman näköisiä ja tulee varmaan sit jo samalta hihnaltakin:D:D:D

Tosta sivuprofiilista tulee subarun foresteri mieleen.

Tuo kaikki on niin valitettavan totta.

j.f 05.04.2010 23:28

Lainataanpas aihetta pikkuisen eli auto koeajettu ja penkkejä lukuunottamatta hyväksi todettu. Passelit penkithän saa Recarolta, mutta hinta varsin suolainen näin kotimaasta ostettuna 3000€/kpl + kiskot 300€/kpl. Onko porukalla hyviä vaihtoehtoisia ideoita noiden penkkien suhteen, mieluusti saisi olla edellä esittetyä edullisempia...
Haetaan siis bmw 500/ audi a6 sporttipenkkien säätöjä ja mukavuutta, sekä täysin lakipykälien mukaista toteutusta.

Sutsu 06.04.2010 09:50

No kysy toyotasi myyjältä. Täällä meilläpäin on ainakin myyjiä jotka järjestää uuteen toyotaasi ihan mitä haluat. Tuollaisista penkeistä en ole kyllä keskustellut, mutta monista muista asioista kyllä.

Miksi j.f haluat uuden tojotan, vaikka tässä topikissa tuli ilmi että kaikki 70 luvun vehkeet joita on omassa tallissa korotettu metri, hitsaamalla kolomikakkoset harjateräkset akselien ja rungon väliin ovat ylivoimaisesti parempia?:D

Marcus78 06.04.2010 14:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 594793)
Roskaa. Monet nykypäivän maasturit menee käytännössä paremmin vakiona maastossa mitä vaikkapa 80-luvun autot . . .

Ongelma vain aina on se, että kun näin ajatellaan, niin itsekkin varmasti vertaat jonkin verran rakennettua, täysin vakioon nykypäivän autoon. Toisekseen, kertoisit edes hieman, miltä pohjalta väität noin, koska ilman perusteluja väitteesi on epäuskottava.

Tutki uusia maastureita, niiden speksejä vähän, niin huomaat että ne joita ns. maastureina pidetään ovat täysin asiallisia. Ainut joka on oikeasti mennyt takapakkia, on nimenomaan tojota. Siinä missä muut ovat lisänneet lukkoja, joustoja ja muita hienoja ominaisuuksia, on tojoista karsittu näitä pois. Ei tule heti mieleen muita valmistajia jotka olisivat tojon lailla menneet takapakkia.

Mä luulen et Tojota ei oo menny takapakkia, vaan muut ovat menneet edelle.
Näinhän asia on aina ollu, et Tojo tulee kaikis asioissa hiukan perässä.
Pikkujuttu esim. mitä oon naureskellu tossa omassa -08 Hiluksissa, että siinä taitaa toi kojelaudan kello olla samanlainen kun -80luvun alun Corolloissa yms.
Taidettu sillon tehdä vähän isompi erä, et riittää vielä pitkälle 2000-luvulle :D

Sutsu 06.04.2010 14:23

:D Sittenhän tojo on lähestynyt mersua. Mersussa näkee monesti samoja osia, myös kojetaulussa jotka on olleet 80-luvun karvalakeissa ja samat osat pyörii 2000-luvun 500-malleissa. Tosin alamäkihän se tojotalle on tuokin, koska toyota on ollut kolmen parhaan joukossa luotettavuus testeissä ja merssu siellä kymmenennen pinnassa.:D


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 (Viesti 658470)
Pikkujuttu esim. mitä oon naureskellu tossa omassa -08 Hiluksissa, että siinä taitaa toi kojelaudan kello olla samanlainen kun -80luvun alun Corolloissa yms.
Taidettu sillon tehdä vähän isompi erä, et riittää vielä pitkälle 2000-luvulle :D


Rekisteröimätön 06.04.2010 16:40

Ei tuo kyllä herätä minkäänlaista kunnioitusta.. masentavan tylsännäköinen muovifarkku. Ei ne vanhatkaan mitään huippumenijöitä ollut maantiellä eikä maastossa mutta olivat ne edes komeita

Rekisteröimätön 06.04.2010 16:43

Kyllä mulle kelpais tollanen... Vielä mielummin se V8 LC....... Mites toi tasauspyörästöjen lukkopolitiikka uusissa Cruisereissa..?

-MaTTi- 06.04.2010 19:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja j.f (Viesti 658370)
Lainataanpas aihetta pikkuisen eli auto koeajettu ja penkkejä lukuunottamatta hyväksi todettu. Passelit penkithän saa Recarolta, mutta hinta varsin suolainen näin kotimaasta ostettuna 3000€/kpl + kiskot 300€/kpl. Onko porukalla hyviä vaihtoehtoisia ideoita noiden penkkien suhteen, mieluusti saisi olla edellä esittetyä edullisempia...
Haetaan siis bmw 500/ audi a6 sporttipenkkien säätöjä ja mukavuutta, sekä täysin lakipykälien mukaista toteutusta.

Pakkoko ne Recarot on Suomesta ostaa? Saksasta tulee viikossa tontille.

Ite kävin kans pari viikkoo sitten pikku koeajolla moisella. Penkit mielestäni ihan ok, sivutuki nyt ei Recaron veroinen mutta ristiselänsäätö pelas sähköllä ja ainaki omaan selkään tuntui hyvältä. En tiijä onko perusmallin jakkaroissa samat säädöt mitä tuon koeajoauton nahkaversioissa...

Ei kovin säväyttänyt, hieno ja asiallinen auto sinänsä, mutta oma vanha 90 tuntui ihan mukavalta ja omaan käyttöön pätevältä myös koeajon jälkeen. Välirahaa kun pitäisi laittaa kuitenkin n. 60 k€ :eek: Kuskin jakkarakin (Recaro) mukavempi ja rengasmelu nastakumeilla pienempi tossa omassa tötterössä.


Sivu luotu: 21:46 (GMT +2).