Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.09.2009, 15:24
Lamanka:n Avatar
Lamanka Lamanka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.09
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 129
Perusasetus

Kuinkas paljon toi jousisysteemi heikentää sisään joustoa? Kiehtois saada kans etupäähän ryhtiä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.09.2009, 09:47
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Jos on tarpeeks kuoleentuneet lehtijouset niin ei mahottomasti heikennä joustoa. Tai ainakin mun hj60 on tuommosella yhistelmä jousituksella löysempi kuin nimim. Alaricin Hiluxi rough countryilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.09.2009, 19:52
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Menee vähän aiheen sivuun.

Mutta varastetaan erään kaverin ideaa, joskus kuuntelin vierestä kun kaveri selvitti.
Ja idea vois olla ihan hyvä???

http://kuvablogi.com/nayta/2254735/

Kuoleentuneet lehdet.
Laitetaan akselin keskelle kierre jousi, joka on saranoidun pedin päällä.
Tai ei kierre jousi edes välttämäti saranoitua petiäkään tarvii.
Ja jos ei tarpeeksi jäykkää jousta löydy, niin laittaa vaikka pari kappaletta rinnakkain.

Eli ideana, maantiellä/"normaali" käytössä, kun kuorma tulee tasaisesti auton päälle, apukierrejousi keskellä ottaa kuormaa vastaan ja tuo kantokykyä.

Mutta maastossa, koska jousi on keskellä, se ei heikennä risti joustoa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.09.2009, 20:26
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Joku väitti että toi kierrejousi keskellä tuo kaatuma tautia tullessaan.
Saattaa kyllä tuupata kallistuksissa koria enemmän kallelleen.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.07.2010, 15:14
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

ongelmajätteen toinen tuleminen 2010


ongelmajätteen toinen tuleminen 2010

takarunkoon piti hitsata noin 250x130x4mm paikka:



koneeseen parhaimmat mahdolliset öljyt:






hitsausta:

http://www.youtube.com/watch?v=4IQ-1ycLzB8


perässä ei välystä juuri ollenkaan (siinä on joku spermanin perä )

http://www.youtube.com/watch?v=NgvL7vJ-f4g


auto on nimensä veroinen!

edit. mulle saa tarjota EHJÄÄ 100% lukollista taka akselia, tuo nykyinen on ihan paska. vaihdelaatikoita mulla on jo 2kpl ehyitä kun vaan kerkeis vaihtaa
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 03.07.2010 20:18
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.07.2010, 20:47
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

antaa varmaan mukavan jysäyksen tuo välys revittäessä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.07.2010, 21:03
Jason_ Jason_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.09
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 91
Perusasetus

Hyvältä näyttää! Paljonko on lateja edessä/takana nuitten kierrejousien kanssa? Pitäis omaan hoijakkaankin alkaa laittamaan kierrejouset lisäksi ja tuntuu että joku on lateja lisännyt, mutta silti jousipakat ainakin takana ovat ihan suorana. Tosin takariipukkeitakin on jatkettu, joka varmasti vaikuttaa myös.

Tarkoituksena siis olisi laittaa alkuperäisen pituiset riipukkeet ja nuo bmw e30 jouset, kun nykyään on niin helkutin kova ajaa
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.07.2010, 21:41
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jason_ Näytä viesti
Hyvältä näyttää! Paljonko on lateja edessä/takana nuitten kierrejousien kanssa? Pitäis omaan hoijakkaankin alkaa laittamaan kierrejouset lisäksi ja tuntuu että joku on lateja lisännyt, mutta silti jousipakat ainakin takana ovat ihan suorana. Tosin takariipukkeitakin on jatkettu, joka varmasti vaikuttaa myös.

Tarkoituksena siis olisi laittaa alkuperäisen pituiset riipukkeet ja nuo bmw e30 jouset, kun nykyään on niin helkutin kova ajaa
tässä rojekti kertomusta kierrejousien laitosta: http://forums.offipalsta.com/showthr...t=ubc+von+leka

lateja pitäisi olla melko varmasti ilman laskemista ihan saman verran kuin tehtaalta lähtiessä. joo laita alkup. riipukkeet ja kierrejouset ja sitten ota vielä kallistuksen vakaajat pois, näillä eväillä ajomukavuus paranee huomattavasti
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.07.2010, 17:48
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus





nyt on toinen puoli takarungosta laitettu. perkele oli myös poikki tuo poikittaisputki mihin tulee iskarin yläpäät kiinni
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.07.2010, 21:33
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja romurauta Näytä viesti
antaa varmaan mukavan jysäyksen tuo välys revittäessä
joo kyllä on paska perä, teoriassa mulle myytiin ehyenä kuten myös edelliselle omistajalle. 30mm hylsyllä ja metrin jatkovarrella yritin kiriä mutteria, kyllä se vähän kiri mutta välys ei pienentyny
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.08.2014, 21:12
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

tässä video lisäkierrejousien asennuksesta

https://www.youtube.com/watch?v=Dy6E...WBVrd2OGNzIpNQ
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 30.08.2014 22:24
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 11:11 (GMT +2).