Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.08.2009, 13:54
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Rangen diesel


Onko kokemuksia rangen 2.4 td:stä?Kone on istutettuna defeen.Lähteekö ilman roikkaa talvella käyntiin??Onko kansi kuin heikko?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.08.2009, 19:33
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Joo Nettiautossa näköäjään on tollanen myynnissä. Siinä on kaiketi Rangen 4-lovinen manuaaliloota perässä. Vahva laatikko, joskin vanhahan se on.

Pitäisin näppini erossa 2,4 TD:stä. Jotkut sanoo, että sillä ajaa 500 tkm ilman murheita. Useammin kuitenkin kuulee, että on jatkuvaa murhetta. Itselläni on sellainen Range ja kansiremppaa on tehty, vettä se syö silti yhä edelleen.

Laitan jotakin tekniikanmaailman tyyliin:

- kannet tahtoo paukkua, vesivuotoja
- osien saanti ei ihan parasta luokkaa eikä halvimpia (siis kalliimpia kuin TDI 200)
- lohkolämmittimen saaminen koneeseen enemmän kuin vaikeaa (suosista webasto)
- kolkko käyntiääni (konstruktio on peräisin 60-luvulta)
- ei kestä virittelyä vähäistä enempää
- korkea
- paikoin sairaan ahdas tehdä remppaa
- onneton alakierrosvääntö ja kierroskone
- heikko vääntömomentti
- kuulemma vielä työntätankojenkin kanssa toisinaan ongelmia

+ varma käyntiinlähtijä ja lähtee laakista
+ taloudellinen

TT

RR 2.4 TD
RR 3.5 TDIC
LR 110 DEFENDER HCPU
LR 90
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2009, 20:24
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Mulla oli vm 83 range VM:n 2.4 dieselillä.

Talvella oli syytä käyttää lämppäriä (mulla letkussa oleva), muuten huonosti käyntiin, koska kesälläkin sai hehkuttaa..

Kerran jouduin yhden sylinterikannen avaamaan, oli motonet hehkutulppa katkennut esikammioon, kyseinen pytty oli ilmeisesti ollut kyllä jo auki ennenkin, kun oli kansi ja mäntä täynnä katkenneen venttiilinjälkiä...

Äänekäs moottori! Ei huvittanut moottoritie vauhtia ajella, vaikka olisi kulkenut.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2009, 20:42
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Tarkotus olis kakkosautoksi joku maasturi laittaa ku vituttaa vajaavetosilla ajella.Jotenki nyt iskostunu päähän että defe pitäis saaha.Nettiauton pirssissä olis hyvät paperit eli 5 hengen paku.Minkälainen savotta siihen on laittaa mersun dieseli?Eikö niitä ole porukat ainaski rankkuihin laittanu??
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2009, 20:50
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Varmaan yleisempi on ollut fiatin/ivecon nc50 tiiseli.

Jos meinaat mersun konetta, niin suosittelen OM60x sarjaa, on kone vähän uudempaa mallia, ei kuitenkaan sähköhärdellejä, käynti ääni/luonne jotain muuta, kuin OM 617 300D 5 syl.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2009, 21:01
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Millanen toi fiiun tiisseli on käytössä??Käyntiinlähtö,kestävyys ja osien saatavuus??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.08.2009, 21:19
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Mulla on ollut Ranget MB 5-pyttyisellä ja Fiatin dieselillä ja en kyllä suosittele.70/80 luvun dieselit on traktorin moottoreita käynniltään ja mukavuudeltaan.

Meillä on nykyään -88 110 (Defe) ja siihen on istutettu -90 luvun Discon TDi200 kone.On inhimillinen käynniltään ja noin 110-120 heppaa jaksaa viedä ihan mukavasti,vaikka alla on korkeudeltaan melkein 35" renkaat.(280x85x16)

Kannattaa tarkistaa onko siinä Defessä jo valmiina 5-vaihteinen laatikko (LT77).Silloin se ei tarvitsisi enää muuta kuin sen TDi200 koneen keulille ja toimiva paketti olisi valmis.Voihan sinne tietysti minkä tahansa dieselin heittää,mutta tällä konstruktiolla sellaisia on tehtaaltakin -90 luvulla tullut.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.08.2009, 21:25
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj Näytä viesti
Millanen toi fiiun tiisseli on käytössä??Käyntiinlähtö,kestävyys ja osien saatavuus??
Mulla oli FSJeepissä tuollainen Hiivatin NC50.

En suosittele.

Kierroskone, ei ole ala vääntöä.

Huono käyntiin lähtö.
Imusarja hehku. (Ei edes ajon jälkeen muutama hetki, lämmin kone, ei meinannut ilman hehkua käynnistyä)
Kesällä vihreä ruoho matto alle ja silti moottori luulee että on talvi =(
Nolla lämpötilassa jo lohkolämppäri piti melkeinpä pitää.

Tosin, mulla oli rivi pumpullinen.
Jaka pumpullinen kuulemma lähtee paljon paremmin, jopa pakkasella ilman lohkaria.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.08.2009, 22:04
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Onko näihin kukaan laittanu nissanin kutosia??Cedrikkiä tai patikkaa??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.08.2009, 22:10
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj Näytä viesti
Onko näihin kukaan laittanu nissanin kutosia??Cedrikkiä tai patikkaa??
Just mainostin Rover palstalla että Tampereen kupeella SAATTAISI? olla myynnissä Cedricin 2,8 kutosdiesel projektikone ja sovitusosat Serieksen (SIII) laatikkoon.
Kevin ei viitsinyt alkaa remontoimaan "vääränmerkkistä" Cedricin konetta,vaan heitti tilalle Lantikan oman 2,5 dieselin.

Näillä osilla pitäisi Cedrikin 2,8 kone mennä heittämällä myös Defeen,jos siinä on Land Roverin laatikko.

Edittiä: Monestihan 4-vaihteisen jälkidieselöinneissä tulee ongelmaksi liian lyhyeksi jäävät välitykset.Maantienopeuksissa koneen kierrokset/melu nousee sietämättömäksi.
Tähän lääkkeeksi tiedän parikin Roverin ulosoton tilalle tulevaa ylivaihdetta kaupan.Toinen Rangen 4-vaihteiseen ja toinen Serieksen laatikkoon

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 29.08.2009 22:17
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.08.2009, 22:20
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Kyllä mulla on sattunut sitä alavääntöäkin omaan hiivatin tiiseliin, ja en kyllä mitenkään voi sanoa kierroskoneeksi. Käyntiinlähdöstä olen kyllä ihan samaa mieltä Jeeppiukon kanssa. Iso akku (mieluummin 2) auttaa asiaa.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.08.2009, 23:02
Niko:n Avatar
Niko Niko ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.07.03
Sijainti: Nokia, Finland.
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Tähän lääkkeeksi tiedän parikin Roverin ulosoton tilalle tulevaa ylivaihdetta kaupan.Toinen Rangen 4-vaihteiseen ja toinen Serieksen laatikkoon
Serieksen ylivaihde kiinnostaisi. Onko sulla vai jossain muualla?
__________________
Ruskee City-Range & seittemän matala-autoa
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.08.2009, 23:04
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Niko Näytä viesti
Serieksen ylivaihde kiinnostaisi. Onko sulla vai jossain muualla?
Kysäses Henrikiltä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.08.2009, 23:09
nixu:n Avatar
nixu nixu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.05
Sijainti: pohjois-savo, Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Fiatin dieseli suunnilleenkaan kunnossa ollessaan käynnistyy hienosti pikkupakkasesta ilman hehkuakin. Rivipumpullinen tosin tykkää siitä pakkosyötöstä.
Mielestäni Fiatin alavääntö on mieluummin mahtava kuin onneton.
Osien saatvuutta helpottaa se että traktorin moottorit lähes samoja kuin autokäyttömallit.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.08.2009, 09:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj Näytä viesti
...Nettiauton pirssissä olis hyvät paperit eli 5 hengen paku.Minkälainen savotta siihen on laittaa mersun dieseli?Eikö niitä ole porukat ainaski rankkuihin laittanu??

onks se 5 h paku, vai mahdollisuus pieneen veroon ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.08.2009, 10:41
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
onks se 5 h paku, vai mahdollisuus pieneen veroon ?
Kyllä mä ymmärsin että se on 5 hengen paku pikkuverolla
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.08.2009, 10:58
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Kyllä mulla on sattunut sitä alavääntöäkin omaan hiivatin tiiseliin, ja en kyllä mitenkään voi sanoa kierroskoneeksi. Käyntiinlähdöstä olen kyllä ihan samaa mieltä Jeeppiukon kanssa. Iso akku (mieluummin 2) auttaa asiaa.
Ehkä Jeepin välitykset ei ole parhaat.
3 vaihteisessa manuaalissa ei ole riittävän hyviä vaihteita, ykkönen on liian nopea, ja 3 on suora. Yli vaihde olis hyvä olla.
Ja perissä 3,54 vällärit.

PS.
Mulla olis tuo Fiatin kone irtaallaan, fiatin kytkin koppa jne.... Sovitus pala Jeepin manuaaliin.
Hintaa en osaa sanoa, täytyy miettiä.
Jos jotain kiinnostaa...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 30.08.2009, 11:31
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Voi pitkälti johtua pykälien vähyydestä, tossa hiivatin lootassa kun on 5 ja ykkönen verrattain hidas ja vitonen suora. GMC kulki n. 1500 kierroksella sen 80, ei tarvinnu kovin pahasti korvia kiusata.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 30.08.2009, 11:55
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Mennään hivenen jo OT:n puolelle.

Mulla on tuollaisen Fiatin käsikirja.

Teho 3200 rpm/min 60 kw (81,5 hv)
Vääntö 1800 rpm/min 224 Nm

Vainteisto välitys suhteet
1. - 6
2. - 3.412
3. - 2.174
4. - 1.357
5. - 1
R. - 5.538

Perävälitys
Vakio 4.5
Vaihto ehtoinen 5.0 tai 5.57

Renkaat
6,50 R 16 C tai 7.00 R 16 C

Suoritus kyky
4,5 perällä - max 97 km/h
5 - max 90 km/h
5,57 - max 80 km/h

Nuista pystyy laskemaan miten homma toimisi.
---

Jeepissä tosiaan 3,54 perävälitykset ja 235/75-15 renkaat....

Hämeendieselissä vuonna 1978 dieselöity, Jeep oli -76 mallia.
Oli 2 akkua, ja ei meinunnut piisata.

Vara osat helposti saatavilla.
Startin hommasin, kävi suoraan joku traktoritarvikeliikkeen yleismallin startti. (oliko peräti että saman tyyppistä starttia olis fiat, zetor, ym..)
Yleisesti ottaen vanha maamoottorimainenkone, polttoaineen kulutus oli Jeepissä jotain 10 l/100 km tienoilla.

Fiksumpi kun laittaa jonkun nyky dieselin.
------

Jos itse tekisin nyt esim. Jeepistä, niin HJ61 12H-T moottori ja samasta vehkeestä 5 vaihteinen ylivaihde laatikko jakoaskeineineen. (Ja sama laittaa ne Tojotan akselitkin.)
Eli siinnä vaiheessa on helpompi kun ostaa suoraan Tojotan, mutta eihän siinnä ole mitään intoa, rakentaminen se on minkä takia näitä tehdään =D
Ja itselläni on se, että Tojota ei ole Ameriikkalainen =(
Sanoo mies, jonka amerikan autoissa ei ole ameriikan moottoreita
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.08.2009, 22:01
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Kommentteja vähän joka asiaan...

1. Se myytävä Defe on Rangen 4-pykäläisellä laatikolla&jakispaketilla. Onhan se luja ja hyvä loota, mutta jo vähän aikansa elänyt ja jakis on samassa köntässä. Alipainekytkentäinen lukko siinä on keskitasauksessa.

2. Jos Defestä haluaa hyvän, laittaa sinne nimen omaan Merssun 6-turbon. En vain ole vielä sellaista nähnyt. Vielä jos olisi mahdollista tehdä se V8 defestä niin saisi LT 95-laatikon, niin kestäisi aina vain paremmin. Ja sen jälkeen välittäisi jakiksen uudelleen + 35"-37".....nyt lähtee jo homma lapasesta.

3. Jos ei Merssuun ole varaa, niin Cedricci on hyvä kakkonen. En tosin ole nähnyt sellaistakaan Defeä, jossa olisi Cedricin kone pellin alla,vanhoja Rangeja on runsaasti. Kyselin taannoin itsekin sitä, onko kukaan laittanut Defeen ja hiljaista on sillä topicilla ollut. En pidä silti Cedriciä huonona vaihtoehtona. Rahamiehille Merssu, köyhäkansalle Cedric. Ainoa miinus monemmissa on etukammioisuus - sekä kulutus, joka voisi olla pienempikin.

4. Tässä on taas ikuinen dilemma tuon NC-50 suhteen. Vaikka autodata sanoisi mitä, niin kyllä se on a) matalakierroksinen ja b) tosi vääntökone, erityisesti alavääntöä! Heppoja ei ole paljon ja kone on muutenkin ihan suoraan 60-luvulta, mutta itselläni se ainakin käynnistyy todella hyvin, on pienikulutuksinen, helppo ja halpa huoltaa ja korjata. Ainoat viat on siinä, että se painaa kuin synti, eikä taatusti kestä älytöntä huudattamista. Viritystä se tosin kestää melko hyvin ja voin sanoa että ahtamalla ja coolerilla sieltä lähtee useampi tallillinen uusia hepoja liikkeelle ja väääääntöä. Ehkä NC-50 on harrastelijaystävällisin ja aliarvostetuin neloskone mitä maa päällään kantaa ;-). Tosin itsekin olen hieman luopumassa jo niistä, vaikka se on HYVÄ budjettiharrastajan moottori.

5. Ja tottakai VM-moottoria pitää hehkuttaa kesälläkin. Eiköhän etukammiokonetta pidä hehkuttaa lähes aina, sillä muutenhan ne kannet ainakin paukkuu... VM-Rangella ei todellakaan viitsi motarinopeuksia ajella, meluisa kone se todellakin on. Jopa niin, että julkisella paikalla RR-imago suorastaan kärsii kun koneen rysäyttää käymään, kun se vierusruudun autoilija odottaa kasin hörähtävän. Sitten ei auta kuin poistua paikalta äkkiä ja "vähin ääniin" ;-)

TT

RR 2.4 TD
RR 3.5 TDIC
LR 110 Defender HCPU
LR 90
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 31.08.2009, 15:13
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Vaikka autodata sanoisi mitä, niin kyllä se on a) matalakierroksinen ja b) tosi vääntökone, erityisesti alavääntöä! Heppoja ei ole paljon ja kone on muutenkin ihan suoraan 60-luvulta, mutta itselläni se ainakin käynnistyy todella hyvin, on pienikulutuksinen, helppo ja halpa huoltaa ja korjata. Ainoat viat on siinä, että se painaa kuin synti, eikä taatusti kestä älytöntä huudattamista. Viritystä se tosin kestää melko hyvin ja voin sanoa että ahtamalla ja coolerilla sieltä lähtee useampi tallillinen uusia hepoja liikkeelle ja väääääntöä. Ehkä NC-50 on harrastelijaystävällisin ja aliarvostetuin neloskone mitä maa päällään kantaa ;-). Tosin itsekin olen hieman luopumassa jo niistä, vaikka se on HYVÄ budjettiharrastajan moottori.
Totta tuo alavääntö juttu, ihmettelinkin täällä ollutta kommenttia alaväännön puutteesta
tällä NC:llä ?! Onkohan kaikki ollu muuten kohillaan..

Mersuista ei havaintoa lantikoissa kovin montaa että pääsis mielipiteitä muodostamaan.
Mutta Cetriccejä on sarjalaisissa useita ja potkua riittää. Hyvän koneen maineessa ovat
olleet kauan mersujen kanssa.

Ps. Ookko päässy rikastumahan salaa, kun meinaat esikammioosta siirtyä hai-tekkiin
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 31.08.2009, 23:19
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Ps. Ookko päässy rikastumahan salaa, kun meinaat esikammioosta siirtyä hai-tekkiin [/QUOTE]

Ho? Eikö mulla oo ollut haitechiä niin kauan kun maastureita on markiilla ollu. Fiiuhan on kaikkien suoraruikkujen äiti.
Ja niin kauan kun tuo autokolonna on markiilla niin rikastuminen ei oo vaarana. Tosin se olis yllätys jos rikastuus niin salaa jottei ittekkää huomaasi ;-)
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 01.09.2009, 14:34
defet defet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.09
Sijainti: kiiminki
Viestit: 183
Perusasetus

Diesseli range


Mullon rangessa discon 200tdi tekniikka 5v laatikolla, toimii hyvin ainakin safariajossa sekä maantiellä. Olisi myös jouten (ehkä myytävänä) defen 110 pick-up td5 koneella rek 3hlö. vm 2000 h.10+alv rak liikkeen kevyestä ajosta loukkaantumisen takia..
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 01.09.2009, 17:46
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ainakin se fiuden kone(vm oli kirjojen perusteella 65-68) mikä mulla oli jeepissä sairasti alaväännön ja käyntiinlähdön heikkoutta.Pumppu oli väljä,pumpun huohotinputkesta tippasi polttoainetta varsinkin kuumana.Mutta oli uskomattoman pieniruokainen siltikin,kesällä alle 7l/100km.

Ehjällä pumpulla parempi alavääntö kuin mitä M-B 508 samantyyppisessä koneessa.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 01.09.2009, 22:18
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Vanhoissa Fiudeissa onkin se surkea alipainesäätöinen rivi"kaasutin", jonka vaihtamalla aitoon Bochin jakajaan kone herää ihan uuteen eloon. Kierrosherkkyyskin lisääntyy huomattavasti. Niissä rivipumpuissa on kai eroja tai osa niin kuluneita kun olen itsekin kuullut että tarvii pilottia jo on alle +5 lämmintä. Itse olen kyllä tuohon jakajaan tosi tyytyväinen kun aluksi oli rivipumppu. Ja kulutus on uskomattoman pieni, sanoi kuka mitä tahansa.Tuo 7 l/100 km on ihan tavoitettavissa, ehkei kuitenkaan ihan täysverisillä maastorenkailla, mutta jollakin a/t:llä. Pitäisi vain jostakin löytää siihen pumppuun se alipainekello joka säätää ahdonalaista syöttöä. En minäkään nyt ala Fiudea kehumaan, mutta kun on puhetta siitä ollut niin kokemus vain puhuu...

Defet: RR+TDI 200 = mainio yhdistelmä. Onnea valitsemallesi tielle! Itselläni kun on vain RR + VM 2.4 ;-(

TT
RR 2.4 TD
RR 3.5 TDIC
LR 110 Defender HCPU
LR 90

Viimeksi muokannut solihull : 01.09.2009 22:20
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan ostetaan startti rangen VM:n 2.4 diesel koneeseen ADHD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.12.2008 13:55
Myydään rangen vm 2,4 td moottori ja ostetaan rangen automaattiloota. sössö84 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.09.2008 11:22
CJ7 Diesel blomi Tekniikka & Jutustelu 12 20.12.2007 18:34
M/V: Rangen moottori (diesel) Arska-tehtaalta O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 26.11.2007 21:06
Moottori öljy ja Rangen VM 2.4 diesel Masu Tekniikka & Jutustelu 4 30.12.2005 19:27


Sivu luotu: 03:33 (GMT +2).