![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Kevin ei viitsinyt alkaa remontoimaan "vääränmerkkistä" Cedricin konetta,vaan heitti tilalle Lantikan oman 2,5 dieselin. Näillä osilla pitäisi Cedrikin 2,8 kone mennä heittämällä myös Defeen,jos siinä on Land Roverin laatikko. Edittiä: Monestihan 4-vaihteisen jälkidieselöinneissä tulee ongelmaksi liian lyhyeksi jäävät välitykset.Maantienopeuksissa koneen kierrokset/melu nousee sietämättömäksi. Tähän lääkkeeksi tiedän parikin Roverin ulosoton tilalle tulevaa ylivaihdetta kaupan.Toinen Rangen 4-vaihteiseen ja toinen Serieksen laatikkoon ![]()
Viimeksi muokannut Racingrabbit : 29.08.2009 22:17 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä mulla on sattunut sitä alavääntöäkin omaan hiivatin tiiseliin, ja en kyllä mitenkään voi sanoa kierroskoneeksi. Käyntiinlähdöstä olen kyllä ihan samaa mieltä Jeeppiukon kanssa. Iso akku (mieluummin 2) auttaa asiaa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Fiatin dieseli suunnilleenkaan kunnossa ollessaan käynnistyy hienosti pikkupakkasesta ilman hehkuakin. Rivipumpullinen tosin tykkää siitä pakkosyötöstä.
Mielestäni Fiatin alavääntö on mieluummin mahtava kuin onneton. Osien saatvuutta helpottaa se että traktorin moottorit lähes samoja kuin autokäyttömallit. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
3 vaihteisessa manuaalissa ei ole riittävän hyviä vaihteita, ykkönen on liian nopea, ja 3 on suora. Yli vaihde olis hyvä olla. Ja perissä 3,54 vällärit. PS. Mulla olis tuo Fiatin kone irtaallaan, fiatin kytkin koppa jne.... Sovitus pala Jeepin manuaaliin. Hintaa en osaa sanoa, täytyy miettiä. Jos jotain kiinnostaa...
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Voi pitkälti johtua pykälien vähyydestä, tossa hiivatin lootassa kun on 5 ja ykkönen verrattain hidas ja vitonen suora. GMC kulki n. 1500 kierroksella sen 80, ei tarvinnu kovin pahasti korvia kiusata.
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mennään hivenen jo OT:n puolelle.
Mulla on tuollaisen Fiatin käsikirja. Teho 3200 rpm/min 60 kw (81,5 hv) Vääntö 1800 rpm/min 224 Nm Vainteisto välitys suhteet 1. - 6 2. - 3.412 3. - 2.174 4. - 1.357 5. - 1 R. - 5.538 Perävälitys Vakio 4.5 Vaihto ehtoinen 5.0 tai 5.57 Renkaat 6,50 R 16 C tai 7.00 R 16 C Suoritus kyky 4,5 perällä - max 97 km/h 5 - max 90 km/h 5,57 - max 80 km/h Nuista pystyy laskemaan miten homma toimisi. --- Jeepissä tosiaan 3,54 perävälitykset ja 235/75-15 renkaat.... Hämeendieselissä vuonna 1978 dieselöity, Jeep oli -76 mallia. Oli 2 akkua, ja ei meinunnut piisata. Vara osat helposti saatavilla. Startin hommasin, kävi suoraan joku traktoritarvikeliikkeen yleismallin startti. (oliko peräti että saman tyyppistä starttia olis fiat, zetor, ym..) Yleisesti ottaen vanha maamoottorimainenkone, polttoaineen kulutus oli Jeepissä jotain 10 l/100 km tienoilla. Fiksumpi kun laittaa jonkun nyky dieselin. ------ Jos itse tekisin nyt esim. Jeepistä, niin HJ61 12H-T moottori ja samasta vehkeestä 5 vaihteinen ylivaihde laatikko jakoaskeineineen. (Ja sama laittaa ne Tojotan akselitkin.) Eli siinnä vaiheessa on helpompi kun ostaa suoraan Tojotan, mutta eihän siinnä ole mitään intoa, rakentaminen se on minkä takia näitä tehdään =D Ja itselläni on se, että Tojota ei ole Ameriikkalainen =( Sanoo mies, jonka amerikan autoissa ei ole ameriikan moottoreita ![]()
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Kommentteja vähän joka asiaan... 1. Se myytävä Defe on Rangen 4-pykäläisellä laatikolla&jakispaketilla. Onhan se luja ja hyvä loota, mutta jo vähän aikansa elänyt ja jakis on samassa köntässä. Alipainekytkentäinen lukko siinä on keskitasauksessa. 2. Jos Defestä haluaa hyvän, laittaa sinne nimen omaan Merssun 6-turbon. En vain ole vielä sellaista nähnyt. Vielä jos olisi mahdollista tehdä se V8 defestä niin saisi LT 95-laatikon, niin kestäisi aina vain paremmin. Ja sen jälkeen välittäisi jakiksen uudelleen + 35"-37".....nyt lähtee jo homma lapasesta. 3. Jos ei Merssuun ole varaa, niin Cedricci on hyvä kakkonen. En tosin ole nähnyt sellaistakaan Defeä, jossa olisi Cedricin kone pellin alla,vanhoja Rangeja on runsaasti. Kyselin taannoin itsekin sitä, onko kukaan laittanut Defeen ja hiljaista on sillä topicilla ollut. En pidä silti Cedriciä huonona vaihtoehtona. Rahamiehille Merssu, köyhäkansalle Cedric. Ainoa miinus monemmissa on etukammioisuus - sekä kulutus, joka voisi olla pienempikin. 4. Tässä on taas ikuinen dilemma tuon NC-50 suhteen. Vaikka autodata sanoisi mitä, niin kyllä se on a) matalakierroksinen ja b) tosi vääntökone, erityisesti alavääntöä! Heppoja ei ole paljon ja kone on muutenkin ihan suoraan 60-luvulta, mutta itselläni se ainakin käynnistyy todella hyvin, on pienikulutuksinen, helppo ja halpa huoltaa ja korjata. Ainoat viat on siinä, että se painaa kuin synti, eikä taatusti kestä älytöntä huudattamista. Viritystä se tosin kestää melko hyvin ja voin sanoa että ahtamalla ja coolerilla sieltä lähtee useampi tallillinen uusia hepoja liikkeelle ja väääääntöä. Ehkä NC-50 on harrastelijaystävällisin ja aliarvostetuin neloskone mitä maa päällään kantaa ;-). Tosin itsekin olen hieman luopumassa jo niistä, vaikka se on HYVÄ budjettiharrastajan moottori. 5. Ja tottakai VM-moottoria pitää hehkuttaa kesälläkin. Eiköhän etukammiokonetta pidä hehkuttaa lähes aina, sillä muutenhan ne kannet ainakin paukkuu... VM-Rangella ei todellakaan viitsi motarinopeuksia ajella, meluisa kone se todellakin on. Jopa niin, että julkisella paikalla RR-imago suorastaan kärsii kun koneen rysäyttää käymään, kun se vierusruudun autoilija odottaa kasin hörähtävän. Sitten ei auta kuin poistua paikalta äkkiä ja "vähin ääniin" ;-) TT RR 2.4 TD RR 3.5 TDIC LR 110 Defender HCPU LR 90 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tällä NC:llä ?! Onkohan kaikki ollu muuten kohillaan.. Mersuista ei havaintoa lantikoissa kovin montaa että pääsis mielipiteitä muodostamaan. Mutta Cetriccejä on sarjalaisissa useita ja potkua riittää. Hyvän koneen maineessa ovat olleet kauan mersujen kanssa. Ps. Ookko päässy rikastumahan salaa, kun meinaat esikammioosta siirtyä hai-tekkiin ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52953
kyseles anssilta mersun koneesta jos kiinnostaa .. kyseiseltä pojalta saattas saada myös mersunkoneen ja rangen laatikon väliin tarvittavan välilaipan sapluunakin jos siitä on mitään iloa ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Serieksen ylivaihde kiinnostaisi. Onko sulla vai jossain muualla?
__________________
Ruskee City-Range & seittemän matala-autoa |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kysäses Henrikiltä
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan ostetaan startti rangen VM:n 2.4 diesel koneeseen | ADHD | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.12.2008 13:55 |
Myydään rangen vm 2,4 td moottori ja ostetaan rangen automaattiloota. | sössö84 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.09.2008 11:22 |
CJ7 Diesel | blomi | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 20.12.2007 18:34 |
M/V: Rangen moottori (diesel) | Arska-tehtaalta | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 26.11.2007 21:06 |
Moottori öljy ja Rangen VM 2.4 diesel | Masu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 30.12.2005 19:27 |