Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #76  
Vanha 20.08.2009, 14:07
Tuoppo:n Avatar
Tuoppo Tuoppo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Lehmäjoki
Viestit: 509
Perusasetus

Mitkä iskarit tossa edessä on
__________________
2X suzuki sj410 -83
Vastaa lainaten
  #77  
Vanha 20.08.2009, 20:38
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Emmä tiedä. Sierrasta varmaan. Siin on pitkät.
Vastaa lainaten
  #78  
Vanha 21.08.2009, 22:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies Näytä viesti
No nyt se mopo kuitenkin karkailee käsistä...

Parhaillaan jäähdyttimen siirto taakse. Syy: saada vinssi melkeen moottoriin kiinni.
12000 lbs vinssi odottaa asennusta.

Aika avoin edestä:


Reiluhko kenno möllöttää takana:


Pitää vielä eristää hieman tuota kennoa varsinaisesta ohjaamosta, kuitenkin ilmanvirtauksen häiriintymättä. Muutenkin luulen että ohjaamon puolella paleltuu, jos sitä ilman virtausta ei ota sivuilta. Kaikkiaan kolme flektiä imee ilman edestä päin.

Perkule, tässähän joutuu kohta asentamaan toisen laturinkin...
käännnä flektit jäähyttäjän etupuolelle. niin ei tuu kylmä.
Vastaa lainaten
  #79  
Vanha 21.08.2009, 22:51
jason jason ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.12.04
Sijainti: Luoteis-Uusimaa
Viestit: 368
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies Näytä viesti
Emmä tiedä. Sierrasta varmaan. Siin on pitkät.
Muistaakseni ne on/oli transvestiitistä... Siis ne iskarit eessä
Vastaa lainaten
  #80  
Vanha 22.08.2009, 18:04
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jason Näytä viesti
Muistaakseni ne on/oli transvestiitistä... Siis ne iskarit eessä
Joo hyvä tietää.



Nii noista flekteistä sen verran, että on imevät. Imee siis ohjaamon läpi ilman. Flektien siivet pitää ihme röpellystä jos pyörimis suunnan vaihtaa. Ei auta flektien puolen vaihto. Aina siinä kuskin paikalla kuitenkin vetää, oli puhaltimet missä tahansa. Oikeastaan ei siellä vilu tule, onha tuo muutenkin hieman avonainen...
Vastaa lainaten
  #81  
Vanha 22.08.2009, 18:50
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Jaa, eikö ne enään ime, jos vaihtaa puolta?
Vastaa lainaten
  #82  
Vanha 23.08.2009, 19:22
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Kyllä ne imee joo, mutta puolenvaihdon jälkeen ne puhaltaa niskaan.
Siis aivan sama, kun ei ne kumpikin edes kokoajan pyöri.

Pidän tätä flektejä koskevaa keskustelua osaltani loppuunkäsiteltynä.

Muu rakentava keskustelu on toki suotavaa.
Vastaa lainaten
  #83  
Vanha 31.08.2009, 20:58
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Mites toi raidetanko on kestänyt? Jouduitko hitsaamaan päät tankoon ettei tanko pyöri?

Kuvasta olin katsovinani et olis hitsattu? Kun omassa on hiukkasen probleemia tiukassa paikassa käätäessä ja mietin pitäskö hitsaa kiinni..
Vastaa lainaten
  #84  
Vanha 19.09.2009, 11:39
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

olisiko mahdollista saada kuvia pää laatikon ja jakolaatikon liitoksesta. Olis itelläni samankaltainen projekti tuloillaan.
Vastaa lainaten
  #85  
Vanha 23.09.2009, 07:58
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 Näytä viesti
Mites toi raidetanko on kestänyt? Jouduitko hitsaamaan päät tankoon ettei tanko pyöri?

Kuvasta olin katsovinani et olis hitsattu? Kun omassa on hiukkasen probleemia tiukassa paikassa käätäessä ja mietin pitäskö hitsaa kiinni..

Joo ei ole hitsattu päitä kiinni. Itse tanko on kestänyt hyvin, kiitos oivan materiaaliratkaisun.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
olisiko mahdollista saada kuvia pää laatikon ja jakolaatikon liitoksesta. Olis itelläni samankaltainen projekti tuloillaan.
On saatavilla toki. Itseasiassa pitäis edelleen korjata se ristikko siitä väliakselista.

Roudaan auton tänne verstaalle ihan lähipäivinä. Otan sitten.

Viimeksi muokannut Mutamies : 23.09.2009 08:03
Vastaa lainaten
  #86  
Vanha 29.09.2009, 19:38
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Tässä pari kuvaa tuosta automaattilaatikon takapään tuennasta.



Loodan häntä on tuettu tuollaiseen neliöputkeen. Putki on kiinni rungossa vain toisesta päästään, koska etukardaanille pitää olla tilaa. Väliakseli on 17cm pitkä.



Nyt on 35" leikatut Creepyt alla, saas nähdä miten toimii.

Viimeksi muokannut Mutamies : 04.11.2009 11:25
Vastaa lainaten
  #87  
Vanha 30.09.2009, 10:56
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

ootko käyttänyt ihan patrollin vai suzukin jousia tässä rojektissa? Meneekö liian jäykäksi patrollin jousilla?
Vastaa lainaten
  #88  
Vanha 30.09.2009, 12:21
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Mulla on vähä samantyyliset tuennat Suzukissa volvon alennusvaihteessa. Toi traction bar rungon puoleinen tuki on varsin nerokas.
Vastaa lainaten
  #89  
Vanha 30.09.2009, 12:27
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies Näytä viesti

Etupään jousitus takaveto Hiluxin lehdille tuli myös muutettua. Oli 25 cm pitemmät lehdet.
rauskulle:
Edessä ainakin tollattiset.
Vastaa lainaten
  #90  
Vanha 30.09.2009, 13:47
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Mulla on vähä samantyyliset tuennat Suzukissa volvon alennusvaihteessa. Toi traction bar rungon puoleinen tuki on varsin nerokas.
Joo aika yksinkertainen tuo rungon puoleinen tuenta, ja erinomaisen toimiva kanssa. Se on vaan olennaista, että tuo puslan läpi menevä tappi on karkaistua tavaraa.

Tässä takaa:



Takaveto hiluxista on nuo etulehdet peräisin. Tuossa taisi aikaisemmin Kivinen mainitakkin, että kolmella lehdellä tulee pakasta aika suora pian, ja näinhän siinä on käynyt. Tosin joustaa ja toimii hyvin näinkin. Vielä ei ole mennyt lehtiä poikki, toistaiseksi. Vaatisi yhden vahvan lehden vielä joukkoon, koska tuo keula on aika painava kuitenkin.

Viimeksi muokannut Mutamies : 30.09.2009 13:49
Vastaa lainaten
  #91  
Vanha 04.11.2009, 11:39
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Nyt kun autossa on hydrauliikkaa, niin mielessä pyörii nelipyöräohjauksen rakentelu. Mietin, jos sen tekisi takarunkoa kaventamatta, eli takarenkaat kääntäyisi noin 50% vähemmän kun etuset.

Toinen vaihtoehto olisi takarungon runsas kavennus, jotta renkaat kääntyisi täydet. Jousistus menis uusiksi sillon.

Olisiko jollain esimerkkiä vaadituista hydrauli komponenteista, kun ajatus olis saada toimimaan omana yksikkönään ja etusten kanssa?
Vastaa lainaten
  #92  
Vanha 13.09.2010, 18:49
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Tarttis varmaan tällekkin tehdä jotain välillä. No tuli sentään vaihdettua kärjetön sytkä orginaalin tilalle ja tuloksena moottorin luonne muttuis aika radikaalisti. Ei ole enää pelkkää kuminauhan venytystä tuo meno. Tankin imussa on jotain paranneltavaa, kun jurkässä mäessä loppuu liemi koneelta. Ohjaus on kaikessa yksinkertaisuudessaan toiminut moitteetta, joten se oli onnistunut proggis.
Vastaa lainaten
  #93  
Vanha 17.09.2010, 18:28
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies Näytä viesti
Njaa tarkkasilmäistä väkeä. Työntelin tuonne räpulää, ja havaitsin, jotta tarvii rannettamyöden työntää maskiin sisään ennenkun sormet on vaarassa. Teen kotelon siihen.
Yleensä Kiinan vinsseissä päätykotelon voi asentaa 8 eri asentoon.
Ite olen kääntäny vivut aina hyvälle hollille.
Vastaa lainaten
  #94  
Vanha 21.09.2010, 07:28
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

No hittolainen... eipä kukaan ole moista hoksannut... Mainio vinkki. Saattaa monessa tapauksessa helpottaa esim paineilmasylinterin asennusta vapautusta varten kun saa sylinterin pystyyn.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep tuli taloon... offipete Maasturiprojektit 20 04.04.2008 18:25
Hoyakka tuli taloon Berkele Maasturiprojektit 2 16.04.2007 15:55
Blondi tuli taloon (HJ) pee Tekniikka & Jutustelu 37 31.03.2005 22:09
Koira tuli taloon... Carlos Rakas Päiväkirja 15 10.01.2005 11:46
Talbotti tuli taloon. Tekniikka & Jutustelu 17 14.12.2004 21:40


Sivu luotu: 10:51 (GMT +2).