Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Hieman erillainen Suzuki tuli taloon... Nelipyöräohjaus? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57673)

Mutamies 26.03.2009 23:28

Hieman erillainen Suzuki tuli taloon... Nelipyöräohjaus?
 
Tällainen aihio tuli hommattua:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24594

Moottorin virkaa hoitaa:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24592

Lopun hoitaa Patukan akselit, BW55 automaatti ja 37" gummit.
Tästä pitäis kehitellä soppeli safarikiesi. Hommaa tosin löytyy vielä...

Laitan tiiviisti kuvia kun pääsen vauhtiin. Ensiksi alkaa mätähommat.

cavinon 26.03.2009 23:31

onpas kohtuu härskin näköinen laitos

Markol 26.03.2009 23:38

Eikös toi ole Ollin vanha Suzuki?

Marko

Mutamies 26.03.2009 23:38

Oikeestaan kovasti härskin siitä tekee tuo renkastus ja hand made hyper-ofset vanteet, jotka taitaa olla 12" leveet...

Edellinen omistaja meinas et etenee. No ei luulis ainakaan pienemmällä rengastuksella voima loppuvan. Ja onhan se automaattilooda kiva.

Mutamies 26.03.2009 23:39

Salosta tää on kai alunperin? Vihdissä viimeeks.

artsi777 27.03.2009 07:20

Joo kyllähän tuo on ollin tuotos

MikkoS 27.03.2009 07:22

asiallinen kötöstely:)

kesis 27.03.2009 08:29

Kuukausi aikaa viimeistellä safarikuntoon,ja EHDOTTOMASTI tuut sitte tolla.

Mutamies 27.03.2009 08:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kesis (Viesti 546789)
Kuukausi aikaa viimeistellä safarikuntoon,ja EHDOTTOMASTI tuut sitte tolla.

No eipä tossa oikeestaan ole muuta kuin ohjauksen fiksaus, mutta yleensä noi projektit on levähtäny liianki mittaviks. Täyshydraulisen ohjauksen kilkkeet olis tossa jo olemassa.

skrade 27.03.2009 11:12

Komee peli on

apiaani 27.03.2009 11:33

Eikös tuan vielä sais kilpien väliin? pikkurenkailla siis.

Mutamies 27.03.2009 14:17

Mä luulen, että noi akselistomuutokset on vähän liikaa katsurille... Jaa nii onhan siel muutakin. :)

jnu 27.03.2009 15:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja apiaani (Viesti 546830)
Eikös tuan vielä sais kilpien väliin? pikkurenkailla siis.

Renkaiden lisäks ei varmaan tarvis vaihtaa ku moottori, akselit, ohjauslaitteet ja ehkä jotain muuta pientä :D

MotorPsycho 27.03.2009 16:11

onko kardaanilähdöt peristä vielä etuvedon murroksilla? taitaa ola että on ollut pohjois-karjalassakin moinen vekotin.

Mutamies 27.03.2009 16:59

Edessä on etuvedosta vetonivel, takana normaali.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24608

Mitäs näistä kasais... Jos vaikka vähän kevyemmän ohjauksen?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24609

bluevan 27.03.2009 17:05

Itsekin kun suikkaa haeskelin niin tuo kyseinen laitos oli ehdokkaana.
Löysin yhden naapuripitäjästä niin ei joutanut tuota äimistelemään.
Mites tuollainen etuvetonivel kestää/toimii kardaanissa?

Mutamies 27.03.2009 17:31

Mulla ei ole aavistustakaan tuosta kestävyydestä, mutta on toi kai tuolla jo jonkin aikaa ollut.

apiaani 27.03.2009 18:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 546864)
Mä luulen, että noi akselistomuutokset on vähän liikaa katsurille... Jaa nii onhan siel muutakin. :)

no juu juu mut onhan niitä nyt muutoskatsastettu eri koneille ja akseleille. :D
EDIT: piti kysymäni että kuis iso kone toi on ja paljos potkua?

popo99 27.03.2009 18:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja skrade (Viesti 546823)
Komee peli on

kappas, köpä kenguru is back in busineshttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

popo99 27.03.2009 18:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 546792)
No eipä tossa oikeestaan ole muuta kuin ohjauksen fiksaus, mutta yleensä noi projektit on levähtäny liianki mittaviks. Täyshydraulisen ohjauksen kilkkeet olis tossa jo olemassa.

nii ja sitä pahvii ja lasikuituu vai miten se nyt olihttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

Yölento 27.03.2009 18:37

Tuon nivelen kestävyyden varmaan voinee ajatella niin että sillä on noin viidesosa siitä kuormituksesta mitä sillä on "oikealla" paikallaan ollessa kun tuossa tulee vielä perän välitys väliin ennen rengasta. Sen seuraavan vetonivelen kestävyydestä varmaan kannattaa ennemmin huolestua...:o

Mutamies 27.03.2009 18:56

No tossa on toi Volvon B21 kone, eli 2,1 litraa ja 98-107 hevosvoimaa. Kaipa ihan soppeli kone automaatille.

Mitäs täällä puhutaan pahvista ja lasikuidusta? Kumpainenkaan ei kuulu tähän proggikseen... :)

sumpe 27.03.2009 20:06

Nivel kestää! Ite olen tehny traktorin 4wd jossa kartaaneina toimii eskortin vetarit.Vekottimella ajetaan puuta metsästä,niitetään heinät, luodaan lumet ja kaikki muut kummalliset ajot elikkäs rasitusta on ollu kohta 4v.

bluevan 27.03.2009 22:20

Joo varmasti kestää saman ku alkuperäinen nivel mut tarkoitin et olisko paljonkin kestävämpi et jos laittais tuollaisen myös. Enpäs muistanut et sumpen "traktoris" oli tuollaiset.

Mutamies 28.03.2009 09:02

Nyt vähän poisteltu mätää.

Tässä ne pahimmat paikat on:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24635

Jää muuten ehjä Suzukin tankki tästä ylimääräseks, joten jos joku tarvii...

Etupäästä purettu jotain pois:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24636

Uusi raidetanko työnalla. Tanko tulee King cabin vääntösauvasta.


Sivu luotu: 21:19 (GMT +2).