Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.08.2009, 08:26
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rhm Näytä viesti
Onko kellään hajua, mistä saisi sopivasti tilailtua vetonivelet etupäähän? Jenkeistä katellu, mutten löytänyt oikein mitään sopivaa paikkaa...
onko siinä jotkut erikoiset nivelet, ettei ristikko käy.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.08.2009, 08:32
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 Näytä viesti
onko siinä jotkut erikoiset nivelet, ettei ristikko käy.
joo pläräsin vähän noita kuveja niin huomasin että onhan siä oikeen tommoset nilviäiset eikä mistään letukasta käy tai mistään muusta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.08.2009, 14:52
rhm rhm ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: Nokia
Viestit: 596
Perusasetus

Juu tuollainen vakionopeusnivel siellä on. Saattais tuo ristikollinenkin vetari siihen käydä.

http://www.discountjeepparts.com/ind...sort/5a/page/2

Tuolta löyty vetareita reilu 200 taalaa ja pelkkiä niveliä n. 87 taalaa. Laadusta en tiedä enkä paikan luotettavuudesta. Saattais jopa toimitus onnistua tännekin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2009, 20:39
rhm rhm ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: Nokia
Viestit: 596
Perusasetus

Tätäkin taasen vähän turattu. Nivelet saapu ameriikan maalta ja löysi tiensä paikalleen.. Nyt pitää vähän rajotella joustoja, ettei mee uudet nivelet heti..

Onkos joku perehtyny tuohon etupään panhardin geometriaan? Tuolla vakiolla, kun akseli menee aika sivuun. Autolla nyt ajetatan vaan mettässä, niin jos tekisi tuosta alkuperäisestä lyhemmän/säädettävän panhardin.. Vai toimiiko se tuollaisessa, kun joustot on vähän eri luokkaa kuin alkuperäisessä? Vai pitäiskö suosiolla ostaa kunnon säädettävä tanko?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.08.2009, 10:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Säädettävä panhardi, tai sitten poraat akselinpään kiinnikkeeseen uuden reiän lähemmäs akselin keskipistettä. Laita joku kääntämään ratia kun on panhardi auki, ja kun akseli on auton keskellä niin sille kohdalle sitten reikä. Niin ja vahvista se kiinnike lattaraudan palalla joka tapauksessa, ei tule pidemmän päälle kestämään. Ittelle tein loppupeleissä kokonaan uuden kiinnikkeen akseliin.

Tosin, tuo orkkispanhardi on ainakin XJ:sä aika huono, ja korinpään kiinnike ei kestä pidemmän päälle metsä-ajon rasituksia isoila kumeilla. Siinä mielessä järeämpi kiinnike ja panhardi on ihan hyvä idea. Esim. Rubicon Expressin HD- kiinnike on hyvä. Jos pysyy hitsausvehkeet kädessä niin voihan ton itsekin tehdä..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.08.2009, 12:01
rhm rhm ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: Nokia
Viestit: 596
Perusasetus

Piti ruveta eilen vaihtamaan uretaanipuslia paikalleen, mutta edestä alatukivarsista oli pari kumia mennyt rikki niin että nuo ympärillä olevat holkitkin oli revennyt. Jotta nuo uretaanipuslat saa paikalleen, pitäisi vanhoista kumeista ottaa nuo metalliholkit ympäriltä. Pitänee poltella kumeja irti noista vanhoista.. (pirun kätevää..)

Olisko kellään nurkissa paria vanhaa tukivarren puslaa, joissa olisi nuo holkit ehjät? Ei tarvis tuhota uutta kumia, vain sen takia et saa tuon holkin?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.09.2009, 11:41
rhm rhm ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: Nokia
Viestit: 596
Perusasetus

Pistetääs pari huonoa kuvatusta. Etupään puslia vaihdeltu ja tyydyin siirtämään tuota panhardin kiinnityspistettä akselilla. Sillä sai nyt akselin keskelle ja rupes boggeritkin sopimaan paremmin koteloihin.. Tosin piti niitä lekalla ja rälläkällä muotoillakin..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	04092009209.jpg‎
Views:	340
Size:	97,3 Kt
ID:	7752   Click image for larger version

Name:	08092009213.jpg‎
Views:	368
Size:	95,8 Kt
ID:	7753   Click image for larger version

Name:	10092009214.jpg‎
Views:	343
Size:	96,3 Kt
ID:	7754  

Viimeksi muokannut rhm : 14.09.2009 11:57
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
grand cherokee HV Tekniikka & Jutustelu 1 18.11.2007 01:08
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
grand cherokee Tekniikka & Jutustelu 0 29.01.2005 20:39


Sivu luotu: 14:09 (GMT +2).