![]() |
Grand Cherokee
Pistetääs tännekin hitusen kuvaa ja tarinaa tuosta Grand Cherokeesta, joka tuli hommattua hetken mielijohteesta.. Elikäs Grandi on -96. Valmiina tuossa oli lukot etu- ja taka-akselilla (Quicklock). 3" korotussarja ja jotkut 32" kummit..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34041 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34038 Heti piti siihen sovitella boggereita.. Pikkusen joutuu modifioimaan, jotta mahtuu pyörimään.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34043 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34047 Pökkyrät on kokoa 33"x12,5". Joten kaaria täytyy vähän leikellä ja mulkata pyöränkoteloita. Olisko jollain ideoita, mistä saisi soviteltua sopivat levikkeet? Orggis levikkeitä ei ole ja tuskin niitä sais enää istumaankaan leikkelyjen jälkeen. |
Hieno pirssi
Onneksi olkoon uuden pelin johdosta.
Siitä se "varustelu lähtee"...(käsistä);) Eiks sitä valmista levikenauhaa saa melkein joka offiliikkeestä metritavarana. |
2" bushwacker levikkeet. Ainakin MVA-huolto (http://www.mvahuolto.fi/) savonlinna toimittaa näita.
http://www.bushwacker.com/images/trucks/10916.jpg /Joukka |
Hieno ilmestys,pitää kyllä miunkii ruveta hankkimaan tuoolaista ZJ,tä!
|
Nuo Bushwackerin levikkeet olis kyllä asialliset, mut aika hinnakkaat mettärymyytykseen, varsinkin oman ajotyylin tietäen.. Taitaapi olla aiheellinen tuo korjakumi vierailu ja vääntää siitä levikkeet ja rälläkkä kouraan...
|
mites tälläiset: http://www.icelandoffroad.com/instal.html
|
hieno, mitäs tuollaisesta joutu maksaan?
|
ÄLKÄÄ kukaan koskaan laittako uretaania koteloon! kerää (imee) kosteutta! ellei sit haluu läpireikiä :(
|
Katoin kans noita kuvia ja näytti levikkeet niin kauan hyvältä, kunnes tuli tuo uretaani vastaan!! Meni kylmät väreet ja loppu innostus noihin levikkeisiin... Kävin tekeen korjakumi vierailun, josta lähti mukaan tuo kumilevike. Samalla reisulla tuli haettua palkit helmoihin..
Tarttis ruveta suunnitteleen etupuskurin tekoa, jotta sais vinssin istutettua. |
kyllä ne pokkerit tekee autosta maasturin! huomenna pitäis peti hakea ja ruveta tunkee sitä syylärin alle =). helmapalkit viikonloppuna ellei "joudu" nitronatikoihin.
|
2 Liiteet
Jotain pikku Palkit sain helmoihin ja panssarit periin.. Kaaria ja koteloita avarrettiin. Tuo operaatio jäi vielä kesken. Onpahan tuo etupään pyöränkotelo ahdas 33" boggerille. Äärijoustossa ei kärsi paljoa kääntää, kun ottaa pyörä kiinni kotelon takareunaan. Josko sitä pääsis huomenna testaan tuonne Koukkujärvelle.
Hyllyssä olis polyuretaanipuslasarjakin koko autoon, kun jaksais ruveta asentelamaan vaan jossain välissä... |
Voi perhana.. Piti lähteä tuonne Koukkujärvelle ajaan, niin kävin tankkaan auton ja pääsin kilometrin eteenpäin kun rupes laatikko luistaan ja meno loppu siihen.. Autosta pihalle ja lootanesteet tuli pihalle jostain syylärin tienoilta.. Olisko lauhdutin tai joku putki pettäny? Eipä sit ajeltu tänään!
Edit: Oli lauhduttimelle tuleva letku päässyt hipaseen flektiin ja siitä tuli öljyt mäelle... Onneks hajos tuohon nurkalle, eikä metsään. |
samalla kun vaihdat letkut ni vaihda orkkiksen tilalle ISO lauhdutin!
enempi se ois metsässä hajonnu :) |
2 Liiteet
Onkos tuossa alunperin muuta lauhdutinta, kuin tuo syylärin päädyssä oleva? Mulla kun on vielä tuossa syylärin edessä erillinen lauhdutin lisäksi.. Ja tuossa kun on vähän omatekemän näköiset letkut, niin voisi olla jälkeenpäin laitettua mallia?
Tuossa muutama kuva perän panssareista.. |
Ainakin Cherokeissa on ollut sekä ilman että ylimääräisellä lauhduttimella, mutta aina kiertää joka tapauksessa syylärin sisällä olevan lauhduttimen kautta. Varmaan sama juttu Grand Cherokeessakin.
Mutta kannattaa kyllä laittaa ylimääräinen isohko lauhdutin siihen lisäksi, pysyy lootan lämmöt miedompana metsässä. Mulla tippui Cherokeessa laatikon lämmöt 20-30 astetta kun vaihdoin orkkis lauhduttimen isompaan alumiiniseen ja laitoin sen vielä flektin kohdalle. |
Olisko jollain valmista vinssipuskuria eteen? Ei tarttis ruveta kötösteleen sellaista...
|
Kysyppä urkki nimimerkillä olevalta henkilöltä, sillä oli arb etu puskin myynnissä aikaisemmin.
|
Lainaus:
|
5 Liiteet
Jotain pikku turailua tälle päivälle.. Rakennettiin jonkinlainen vinssipuskuri ja istutettiin vinssi paikalleen. Taakse ei jaksettu vielä ruveta laittaan, kun helle vei suurimman työinnon.. :)
Lisäks suojailtiin mm. virranjakajaa yms, jotta saatais vähän uimakelpoisempaa autosta. Mistä välistä tuo snorkkeli olis järkevä vetää ulos? Jos konepellin takareunasta ottaa, niin joutuu aika loven tekeen peltiin. Tuossa loksussa se tuntuis olevan aika aralla paikalla.. |
Onko kellään hajua, mistä saisi sopivasti tilailtua vetonivelet etupäähän? Jenkeistä katellu, mutten löytänyt oikein mitään sopivaa paikkaa...
|
Njooh... D30:n vetonivelet voi olla hankala löytää, ainakaan halvalla. Saattaa tulla pidemmän päälle halvemmaksi ja helpommaksi jos vaihdat etuakseliin sellaset kilkkeet että saat normi ristikolliset etuvetarit. Siitähän toki ollaan montaa mieltä kummat on paremmat...
En ole kyllä varma mitä kaikkea joutuu vaihtamaan, jos hyvin käy niin pelkät vetarit riittää, jos huonosti niin menee sitten enemmänkin. Varmaan netistä selviäisi. |
Tuntuu olevan vähän vaikeat löytää.. Tai saahan niitä täältä suomestakin, hinta vaan on melkein kokonaisen varaosa-auton verran... Sillä aattelin kysästä, kun en ole varmaan ensimmäinen, joka noita niveliä etsiskelee..
Kattelin tuolta jenkkisivuilta, et ne tarjos tuollaista samaa ristikollista vetaria sopivaks xj:hin, sekä zj:hin. Varmaks ei voi sanoa tosiaan sopisko suoraan. Kokonaiset vetarit oli halvempia, kuin tiedossa olevat irralliset vetonivelet. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Juu tuollainen vakionopeusnivel siellä on. Saattais tuo ristikollinenkin vetari siihen käydä.
http://www.discountjeepparts.com/ind...sort/5a/page/2 Tuolta löyty vetareita reilu 200 taalaa ja pelkkiä niveliä n. 87 taalaa. Laadusta en tiedä enkä paikan luotettavuudesta. Saattais jopa toimitus onnistua tännekin. |
Sivu luotu: 11:46 (GMT +2). |