![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kaivelet mujut pois edestä niin vähän syvemmältä löytyy 46mm tavallinen kanta, normihylsyllä ylettää. timop
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Noniin viime sunnuntaina aloin purkamaan tuota konetta ja apuna oli kunnon manuaali. Mutta teidän tietämystä tarvittais :/
Seurasin joka vaiheen tarkasti, yhdennentoista kohdalla tuli eka että mitäs V****A. Ensimmäistä "push rodsia" nostaessa ylös se tulee n. 10 senttiä ylös ja sit stoppaa ja "jokin" kilahti alaspäin ![]() Kaivelin toisia kuvia ja löysin tälläisen (2.kuvassa osa Nro. 13761 "Lifter") Se siellä taisi kilahtaa. Siitä tuli vaan mieleen kun korjausmanuaalissa ei mitään sellaisesta mainita että teinkö nyt jotain pahaa/väärin??? ![]() Meneekö kasausvaiheessa tämä "Rod" tuohon "Lifteriin" vain painamalla vai?? Onko lifter siellä nokkaakselin päällä vaan odottelemassa ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo se push rodin pää vaan tarttuu pikkasen lifteriin kiinni öljyn voimalla eli ei sen vakavampaa.. Ku nostat kannen pois niin siinä vaiheessa näät millanen se lifterin reikä on eli jos se on poissa paikaltaan niin ei muutaku takas reikään vaan koska ei se minnekkään pääse katoamaan syystä että nokkaakseli on vastassa.. Kasaus vaiheessa ku laitat push rodeja paikalleen niin ne hakeutuu lifteriin ikäänkuin itestään
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
push rod = työntötanko
lifter = nostaja
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Viisaammat korjatkoon mutta se alakuppi on aika sopivassa reiässä ja jos on noussut ylös niin on ehkä avattava ne luukut sieltä alempaa moottorin sivusta jollet saa muuten pujotettua takaisin oikealle paikalleen. Ja jos otat niitä ylös niin kannattaa palauttaa alkuperäisille paikoilleen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Muista myös puhaltaa paineilmalla ennen kasausta kaikki kannenpultin reijät puhtaaksi mujusta/vedestä, jää muuten pultit kantamaan.
nim.kokemusta on puhaltamatta jättämisestä......
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo no hyvä ettei mitään "tapahtunu"
![]() Kiitos taas neuvoista!!!! Pitää muistaa puhaltaa pultinreiät puhtaiks. Vois ottaa muutaman kuvan työmaalta kun meen uudestaan ahkeroimaan. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Bensakoneista on lohkojakin haljennut tuosta syystä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Isä olikin jo nostanut kannen ainakin viikko sitten porukalla pois ja kyllä sieltä se pahvi oli kulunu/palanu puhki. Viimeisestä välistä selvästikkin.
Nyt kansi viedään huoltoon Hiomo Kantaselle ja sitten takaisin kiinni. Turbokin oli kulunutta kamaa ja tunki öljyä jostain välistä ja välyksiä tuntui :S Aika lahjakkaasti tunkee paskoo jostain välistä pihalle kun on kunnon kerrokset pakopuolen reunoilla :S Jotain gasket removeria ja lasta käteen ja puhdistelemaan paikkoja ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
tarkistitteko männän rengas urat? ne menis nyt kuitenkin samaan rahaan kun kansi on pois, ja kk-laakerit
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12ht lohko | Pexi | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.04.2009 14:02 |
Myyty HJ:n 12HT moottori | Gegguli86 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 07.01.2009 22:14 |
Myyty M: 12ht:n syöttöpumppu | titanix | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.12.2008 20:16 |
M: 12ht | r2ree | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 31.05.2008 20:15 |
m:hj 61:n,kone 12ht h.590e | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 19.02.2008 23:34 |