![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Seuraava tapahtuma oli siis kesiksen kevätsafari kemiönsaaren kunnassa. Ensin kroolattiin.. (kuva sami_k) Sitten kroolattiin vähän lisää.. (kuva artsi777) Sitten käytiin vähän kurassa telmimässä. sami_k pääsi kerrankin veekasin kyytiin ja vähän kun jäänsekaista kuralientä tuli naamalle, piti karata hoojiin takapenkille turvaan (kuva _Offline_)Muunmuassa tästä kuvasta selviää, miksi safarin jälkeen päädyttiin vaihtamaan moottori ennen Oulaisten kisaa. Öljykäryä tuli pakoputkesta niin että melkeen hävetti. (kuva artsi777)
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kisaraportti Oulaisista: http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=137
Ja käynnistysvideo: http://www.youtube.com/watch?v=3hTs2DYWxWw Matkalla ensimmäiselle alueelle. Edessä urhea hodaritiimi vinssaa päästäkseen tekemään alueella u-käännöksen ja vinssaamaan takaisin (kuva J-T)Ensimmäisellä alueella, ensimmäinen vinssaus (kuva kjahola) Ja sitten hypätäänkin loppuun, viimeinen alue ja toiseksi viimeinen vinssaus ehjällä autolla. Tuosta takavinssillä vähän taaksepäin ja murros palasiksi ja siitä kisakeskukseen. (kuva veejii) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Sitten pieni tekniikkakatselmus:
Uudet pintapellit, pyöröhiottua alumiinia Melko kätevää, kun pintapellit irrottaa muutamassa minuutissa akkuporalla, paljon helpompi pestä. Biltema-krominen maski on myös hyvin näkyvissä!Uusi kojetaulu. Vasemmalla vinssin sisäkäyttökytkin, suoraan kuskin edessä on 21W öljynpainevalo, herkkuina mittarit öljynpaineelle, vedenlämmölle ja jännitteelle. Alkuperäisistä sähköosista on jäljellä pyyhkijöiden ja lämppärin moottorit. Työvalojen sähköhilut ja invertteri on katossa, loput sähköosat tuossa keskellä lämppärin edessä. Kuvassa näkyy myös keskitunnelin käsintehty verhous jeesusteipistä ![]() Siinä se pihalla häpeää.. ..murros meni kappaleiksi, piti olkatapeista purkaa että sai pois. Kallis vetari menetti poorit samalla.. ..joten piti käydä hakemassa hj61-akselit. Enää puuttuu toyota-lippis tai vastaava hieno pipo. Tuollainenkin tuli samalla ostettua, saattaa tulla tarpeeseen jos jousitusta tulee joskus laiteltua myös eteen. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
noh, mitäs tälle kuuluu?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Eipä juuri mitään, vuosi sitten kasasin etuakselin vakio-osilla ja ajelin yhden safarin. Etuperä tietty narahti sen verran perusteellisesti että ehjäksi jäi vaan kardaanin laippa, akseliputkeenkin tuli reikä kun rattaat ei mahtunu olemaan.
Nykyään auto majailee pihalla pressun alla, takavetoisena ajokuntoisena. (jos vaan ei ole kone jäätynyt ) Kait nuo hoojiin akselit sinne joskus on menossa..
__________________
Harbor Cruisers |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tännekkin välillä päivitystä.. 2009 vuoden viimeisiä hetkiä.
Safaria edeltävänä iltana koeajolla lipsahti katon kautta kyljelleen. Oli sen verran illasta toimintaa itseä ja autoa keräillessä että jäi safarikin ajamatta. Ei tuossa rytäkässä ottanu kipeää kuin tuulilasi, tuulilasin yläpuolinen kaariputki, akkukaapelin kiinnitys ja kartturi ![]() Salaisiin päästiin sentään ajelemaan vähän myöhemmin, Peteturku lähti trailerikuskiksi ja kartturiksi. Reissusta selvittiin ilman suurempia kommelluksia. 2010 ei juurikaan liikettä tapahtunut. Siirsin rangen parempaan paikkaan talvella ja tuohon lumikasaan peruuttaessa etuperästä antautui ristitappi, jääden pari kertaa välityksen väliin ja tehden kaupan päälle ylimääräisen ilmastointireiän akseliputkeen. Syksyllä 2010 ostettiin porukalla toinen range, joka hetkeksi vei viimeisenkin kiinnostuksen tähän kotteroon. Ja tästä kimpparangesta onkin juttua täällä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77846
__________________
Harbor Cruisers |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lokakuussa 2011 alkoi taas tapahtumaan. Kesis päätti järjestää jälleen kemiössä ajelut ja mukaan oli päästävä. Kimpparangeen oli kerääntynyt hipo-osia jotka oli tarkoitus yhdistellä tämän rangen osien kanssa kimpparangeen. Kiinnostuksen kohde vaihtoi autoa, joten "lainasin" vähän osia tähän omaan.
Etuakseli kasaantui melkomoiseksi kokoelmaksi. Akseliputki ja kääntöpäät 70-luvulta. Tasauspyörästönä jo aikaisemmin tässä autossa ollut ARB, vetareina 24/23 pooriset KAM & Karpiola. Nysäakselit pyörännapoineen ja jarruineen kimpparangesta (-87 osittain milliset). Nysäakseleita piti kesiksen vähän sorvailla jotta Ashcroftin kromomurrokset sopi paikoilleen (CVE). Murrokset ja vetarit on asennettu ilman sokkia sorvaamalla alkuperäisiä pronssi ja rautaholkkeja. Vetolaippa on Terrafirman, jonka pulttikehää sovitettu jyrsimellä. Safaria edeltävällä koeajolla auto pysyi tällä kertaa pystyssä, mutta kaasareiden kanssa meinas olla hämminkiä. Ensin luistit jumitti yläasentoon, mikä korjaantui kun pari kertaa putsasi liikkuvat osat. Viimeisenä huomasin kaasareiden välisen linkkitangon muovisen pallonivelen kupin hapertuneen palasiksi ja johtuen myöhäisestä kellonajasta (tallihallituksen kielto metelöidä) uuden linkkitangon viimeistely jäi aamuun ja myöhästyttiin vähän safarin aloituksesta ![]() Range saapui komeasti Peten kuormurilla pelipaikalle. (kuva Teme74) Kallistusvaroittimet toiminnassa (21W öljynpainevalo ja pakoputkesta tupruava savu) (kuva MarkoL) Rangella liian ahdas kolo. (kuva tmn) Kemiön safarista selvittiin suht ehjänä. Seuraavaksi takajarruihin vähän henkeä ja rummut pois. Offroadpajan resepteillä -87 rangen takanavat jarruineen meni tähän 80-luvun salisbury (110) akseliin. Jarrupääsylinteriin vielä uusi tiivistesarja niin range oli valmis anttolan 6h suunnistuskisaan..
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M range rover | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2007 20:24 | |
| M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
| M.Range rover 73 | Range73 | O/M/V Muut | 0 | 26.06.2005 19:31 |
| Range rover vm.73? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.02.2005 16:36 | |
| Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |