![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
![]() Tuli vahingossa keksittyä kätevä työkalu pitämään ulosvetäjää kasassa, jousipuristin siis kyseessä. Tuli taas keskisuuri öljyvahinko tallin lattialle kun purin 2kpl simpukoita ![]() Vähän sivukuvaa nykymuodosta. Kerrankin oli ajatus kohdallaan kun jätin tuohon oven etureunan alle jalansijan. Ovissa on lukkoina bilteman karsinalukot 2,90eur/kpl, tuotenumero 41238 ja toimii kun ajatus. Takapäästä tuli suunnilleen tuon näköinen. Lokasuojien reunassa oleva kumilista löytyi bemarin ovenkarmista ja pysyivät ihan hyvin paikoillaankin. Tadaa! Taikatemppuna flippiluukku, ihan vaan ilmatikkujen säätöä helpottamaan. 2kpl M8 pultteja auki niin takapää kaatuu. Lava näyttää suunnilleen tuolta. Akut piti kätkeä pressujen sisälle turaoffin katsastusta varten. Akkujen ja tankin taakse mahtuu työkalulaatikko ja hylsysarja hyvin. Jerrykannukin mahtuisi, mutta silloin takavinssin vapautukseen on hankala päästä käsiksi. Tuohon akkujen yläpuolelle on tulossa vielä levy jossain vaiheessa. Auto kun oli uhkaavasti simpukkaa vaille ajokunnossa, niin piti ajokunnottomuuden takaamiseksi irroittaa etuakseli. Käänsin jakareiden rungonpään kiinnitystä hieman alaspäin, ettei puslat ole niin pinteestä. Vähän toivottomalta vaikuttaa noiden 16" ilmatikkujen ahtaminen eteen, mutta eiköhän se selviä. Vaa'an mukaan range painoi 1650kg, jakauma oli 900/750. Varustuksesta puuttui miehistö, tunkki, sammutin ja työkalut. Ei ihan 100% tarkka välttämättä. |
#127
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#128
|
||||
|
||||
![]()
miltäs range näyttää onko jo valmis eksytykseen
|
#129
|
||||
|
||||
![]() Aika samalta näyttää kuin ennenkin.. Ei vaan, tarroja on kovasti liimattu! Hedman Hedders pakosarjat istui kuin nyrkki silmään. Tilaa on muutamissa paikoissa oikeen 2mm. Murinat siirtyy sarjoilta eteenpäin motonetista hankitulle dynomaxin SUPER TURBO vaimentimelle, tehoa siis täytyy olla! Nyt putkisto on tiivis eikä ole enää sitä vittumaista säksätystä onnettomista alkuperäissarjojen vuotavista liitoksista. Vahva käsityön leima näkyy paineilmasäiliön rakennuksessa. Muut höpinät sitten ilman kuvia. -16" ilmatikkuja sovittelin, kunnes totesin että liian pitkät ovat jakareiden kanssa ja myin tikut pois. 12" olis sopiva pituus. Etupää on siis takaisin vietereillä. -Raidetangonsuoja oli ajan mittaan saanut päähänsä sen verran että raidetanko otti siihen kiinni rajoittaen kääntymistä. Raidetangon päihin tehtiin taktisesti pienet taivutukset ja pyörät taas kääntyvät ![]() -Virranjakajan ongelmat ratkesi lumenitionin kärjettömällä muutosarjalla, asennus oli naurettavan helppo. Ei vaan vieläkään selvinnyt mikä vanhasta jakajasta oli pettänyt ![]() -Turaoffissa oli pientä vuotoa vesipumpussa, pari kiinnityspulttia oli aikoinaan katkennut. Suurempi vuoto pelotti jo niin paljon, että vaihdoin koneeseen toisen etukannen, missä kaikki pultit ehjiä. -Akuksi tuli 75Ah Optima Yellowtop. -Oviin ilmestyi pleksi-ikkunat veejiin toimesta, meinaakohan se että lumi pöllyää eksytyksessä? -Pohjapanssarin veejii toi myös eräänä iltana, 3mm hardoxista kanttailtu. Siinä kait tärkeemmät, melko valmis alkaa olemaan eksytystä varten. Vähän huoltoa, osien kiinnittelyä ja tietenkin viimehetken paniikki. Suurimmat ongelmat tuntuu olevan vetoautojen ja trailerien laillisessa parittamisessa. Kärryjä kyllä tuntuu löytyvän, mutta ovat painavia ja ilman nastopyöriä. Vetoautot ovat isiliising etuvetoinen vito nastapyörillä, 2000kg vetopainolla ja Markol:n hdj ilman nastoja, 3500kg painolla. Rangen lisäksi pitäisi siis Markon suzuki saada pelipaikalle.. Mutta eiköhän se siitä selviä. |
#130
|
||||
|
||||
![]()
Mistäs ostit headmanin peltisarjat ja mitä kustansi?
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#131
|
||||
|
||||
![]()
Tilasin toisen palstalaisen kanssa kimppatilauksena englannista. Ei olis kannattanu, heti kun sai paketin käteen ja näki että hedmanin sarjat, tajus että olis saanu muualta halvemmalla. Niinkuin saakin, racersplacesta. Olisko ollu 185e/pari laskurin mukaan hinta, kun viimeksi kurkkasin.
Unohtui mainita simpukkaremontista. Kesis pyöritteli sorvissa pystyakselin tiivistepinnan sileäksi, lähtiköhän siitä 0,1mm halkaisijaa pois? Kuitenkin alkuperäinen tiivistesarja toimii. Pystyakselin stefan pesässä olevia uria tasoiteltiin kemiallisella metallilla ja stefa tungettiin sinne tiivisteliiman kanssa. Nyt ei vuoda enää! (pystyakselilta) ![]() |
#132
|
|||
|
|||
![]() Hedderit
Vilkaisin pikaisesti Racinplacen luetteloa Hedmanin osalta enkä löytänyt Rangen osia lainkaan. Mikäköhän osien numerot on? Vai onko jonkun jenkin pakosarjat samat?
|
#133
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On näköjään hinta noussu, 178eur oli 20.7.-08 |
#134
|
|||
|
|||
![]() Pakosarjat
OK! Kiitoksia! Ehkä johtuu siitä että dollari on vahva?????
![]() |
#135
|
||||
|
||||
![]()
Mites ilmatikut toimi luumäellä?
Velimiehen videon perusteella etupää pelas ihan hyvin ![]() |
#136
|
||||
|
||||
![]()
Pannaan nyt se tuubin linkki, kun muuta ei tapahdu
![]() Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 26.08.2009 09:24 |
#137
|
||||
|
||||
![]()
Jos tätäkin välillä päivittäis.. Viimeisimmän jälkeen ajeltu talvieksytys, yksi safari ja paratiisi offi. Ja pientä huoltoa siinä ohessa.
Kisaraportti Luumäeltä: http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=198 Tosiaan kisa meni suzukeja hinaillessa. Ensin piti autella Markol:n suzuki pois alueelta, kun ei etupyörät kääntyneet tarpeeksi. Seuraavaksi laitettiin Rämpijät-tiimin suzukia kuokkuun kiinni, kun oli nokka-akseli napannut kiinni. No, eihän suzuki kestänyt hinausta veekasilla, vaan takavetari lähti karkuun. Muutama rasti talteen sillävälin kun suzukia korjailtiin hinauskuntoon. Kun oltiin Rämpijöiden suzuki saatu alueen reunalle, tuli hetken päästä itkunsekainen puhelu Harbor Cruisersien tallipäälliköltä Kankulta, oli suzukista kummi pois vanteelta ja ilmaa ei ollut omasta takaa ja autokin ojassa. Ei muuta kuin apuun ja tämän jälkeen sai lähteä hinailemaan Rämpijöitä kisakeskukseen.. Tästä tietenkin seurasi tallipäälliköltä kova läksytys, kun väärä auto mentiin hinaamaan ![]() Jarcan albumista napattu kuva, missä pähäma vakoilee menestyksen salaisuutta (vai miten päin se nyt oli). Itse tähyilen kaukaisuuteen, siellä taitaa jokin suzuki olla hidastamassa.. Kulkuneuvo kisan jälkeen. Viimeksi muokannut baxxter : 02.06.2009 21:37 |
#138
|
||||
|
||||
![]()
Seuraava tapahtuma oli siis kesiksen kevätsafari kemiönsaaren kunnassa.
Ensin kroolattiin.. (kuva sami_k) Sitten kroolattiin vähän lisää.. (kuva artsi777) Sitten käytiin vähän kurassa telmimässä. sami_k pääsi kerrankin veekasin kyytiin ja vähän kun jäänsekaista kuralientä tuli naamalle, piti karata hoojiin takapenkille turvaan ![]() Muunmuassa tästä kuvasta selviää, miksi safarin jälkeen päädyttiin vaihtamaan moottori ennen Oulaisten kisaa. Öljykäryä tuli pakoputkesta niin että melkeen hävetti. (kuva artsi777) |
#139
|
||||
|
||||
![]()
Kisaraportti Oulaisista: http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=137
Ja käynnistysvideo: http://www.youtube.com/watch?v=3hTs2DYWxWw Matkalla ensimmäiselle alueelle. Edessä urhea hodaritiimi vinssaa päästäkseen tekemään alueella u-käännöksen ja vinssaamaan takaisin ![]() Ensimmäisellä alueella, ensimmäinen vinssaus (kuva kjahola) Ja sitten hypätäänkin loppuun, viimeinen alue ja toiseksi viimeinen vinssaus ehjällä autolla. Tuosta takavinssillä vähän taaksepäin ja murros palasiksi ja siitä kisakeskukseen. (kuva veejii) |
#140
|
||||
|
||||
![]()
Sitten pieni tekniikkakatselmus:
Uudet pintapellit, pyöröhiottua alumiinia ![]() Uusi kojetaulu. Vasemmalla vinssin sisäkäyttökytkin, suoraan kuskin edessä on 21W öljynpainevalo, herkkuina mittarit öljynpaineelle, vedenlämmölle ja jännitteelle. Alkuperäisistä sähköosista on jäljellä pyyhkijöiden ja lämppärin moottorit. Työvalojen sähköhilut ja invertteri on katossa, loput sähköosat tuossa keskellä lämppärin edessä. Kuvassa näkyy myös keskitunnelin käsintehty verhous jeesusteipistä ![]() Siinä se pihalla häpeää.. ..murros meni kappaleiksi, piti olkatapeista purkaa että sai pois. Kallis vetari menetti poorit samalla.. ..joten piti käydä hakemassa hj61-akselit. Enää puuttuu toyota-lippis tai vastaava hieno pipo. Tuollainenkin tuli samalla ostettua, saattaa tulla tarpeeseen jos jousitusta tulee joskus laiteltua myös eteen. |
#141
|
||||
|
||||
![]()
noh, mitäs tälle kuuluu?
|
#142
|
||||
|
||||
![]()
Eipä juuri mitään, vuosi sitten kasasin etuakselin vakio-osilla ja ajelin yhden safarin. Etuperä tietty narahti sen verran perusteellisesti että ehjäksi jäi vaan kardaanin laippa, akseliputkeenkin tuli reikä kun rattaat ei mahtunu olemaan.
Nykyään auto majailee pihalla pressun alla, takavetoisena ajokuntoisena. (jos vaan ei ole kone jäätynyt ![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#143
|
||||
|
||||
![]()
Tännekkin välillä päivitystä.. 2009 vuoden viimeisiä hetkiä.
Safaria edeltävänä iltana koeajolla lipsahti katon kautta kyljelleen. Oli sen verran illasta toimintaa itseä ja autoa keräillessä että jäi safarikin ajamatta. Ei tuossa rytäkässä ottanu kipeää kuin tuulilasi, tuulilasin yläpuolinen kaariputki, akkukaapelin kiinnitys ja kartturi ![]() Salaisiin päästiin sentään ajelemaan vähän myöhemmin, Peteturku lähti trailerikuskiksi ja kartturiksi. Reissusta selvittiin ilman suurempia kommelluksia. 2010 ei juurikaan liikettä tapahtunut. Siirsin rangen parempaan paikkaan talvella ja tuohon lumikasaan peruuttaessa etuperästä antautui ristitappi, jääden pari kertaa välityksen väliin ja tehden kaupan päälle ylimääräisen ilmastointireiän akseliputkeen. Syksyllä 2010 ostettiin porukalla toinen range, joka hetkeksi vei viimeisenkin kiinnostuksen tähän kotteroon. Ja tästä kimpparangesta onkin juttua täällä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77846
__________________
Harbor Cruisers |
#144
|
||||
|
||||
![]()
Lokakuussa 2011 alkoi taas tapahtumaan. Kesis päätti järjestää jälleen kemiössä ajelut ja mukaan oli päästävä. Kimpparangeen oli kerääntynyt hipo-osia jotka oli tarkoitus yhdistellä tämän rangen osien kanssa kimpparangeen. Kiinnostuksen kohde vaihtoi autoa, joten "lainasin" vähän osia tähän omaan.
Etuakseli kasaantui melkomoiseksi kokoelmaksi. Akseliputki ja kääntöpäät 70-luvulta. Tasauspyörästönä jo aikaisemmin tässä autossa ollut ARB, vetareina 24/23 pooriset KAM & Karpiola. Nysäakselit pyörännapoineen ja jarruineen kimpparangesta (-87 osittain milliset). Nysäakseleita piti kesiksen vähän sorvailla jotta Ashcroftin kromomurrokset sopi paikoilleen (CVE). Murrokset ja vetarit on asennettu ilman sokkia sorvaamalla alkuperäisiä pronssi ja rautaholkkeja. Vetolaippa on Terrafirman, jonka pulttikehää sovitettu jyrsimellä. Safaria edeltävällä koeajolla auto pysyi tällä kertaa pystyssä, mutta kaasareiden kanssa meinas olla hämminkiä. Ensin luistit jumitti yläasentoon, mikä korjaantui kun pari kertaa putsasi liikkuvat osat. Viimeisenä huomasin kaasareiden välisen linkkitangon muovisen pallonivelen kupin hapertuneen palasiksi ja johtuen myöhäisestä kellonajasta (tallihallituksen kielto metelöidä) uuden linkkitangon viimeistely jäi aamuun ja myöhästyttiin vähän safarin aloituksesta ![]() Range saapui komeasti Peten kuormurilla pelipaikalle. (kuva Teme74) Kallistusvaroittimet toiminnassa (21W öljynpainevalo ja pakoputkesta tupruava savu) (kuva MarkoL) Rangella liian ahdas kolo. (kuva tmn) Kemiön safarista selvittiin suht ehjänä. Seuraavaksi takajarruihin vähän henkeä ja rummut pois. Offroadpajan resepteillä -87 rangen takanavat jarruineen meni tähän 80-luvun salisbury (110) akseliin. Jarrupääsylinteriin vielä uusi tiivistesarja niin range oli valmis anttolan 6h suunnistuskisaan..
__________________
Harbor Cruisers |
#145
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toi Salisburyn jarruhomma olis muuten itelle aika kiinostavaa asiaa
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#146
|
||||
|
||||
![]() Raisiossa käytiin vähän pörisemässä ja Peten laittamia rasteja ihmettelemässä. Rastilappua esittelee jyky ja kuvan nappasi Sami T. Viimeisimmässä trial-kisassa päänvaivaa tuottanutta nousua kokeiltiin, mutta kaatoa tai nousua ei päästy tekemään johtuen bensansaantiongelmista ja liiasta jännäämisestä. Tällä pätkällähän ehti kisassa ainakin AAPEEE ja 88 kaatamaan. Ja Peteturku sitten kisan jälkeen kun piti näyttää. Kuva Sami T. Muutaman ajoreissun jälkeen alkoi korventamaan tuulilasin puute, niin piti uusi ikkuna liimata paikoilleen. Vanha repalainen tiiviste ja tuubi sikaa ni kait se pysyy. "Uuden" naarmuisen ja sammaleisen ikkunan sponsoroi Off-Road Paja ![]() Intouduttiin vähän koria oikomaan kun takakulma oli muutaman osuman saanut. Viimotteen päälle korinoikaisusarja ja taustalla Turkulaista kantaväestöä. Sama tilanne ilman Turkulaista. Voimiemme tunnossa meni liikaa ja piti ottaa takaisin. (Meni muuten oikaisun oikaisukin vähän yli) ![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#147
|
||||
|
||||
![]()
Tommonenkin kuva tuli vastaan kun vanhoja kuvia pläräsin:
Kuva Offipalsta safarilta Nokialta. |
#148
|
||||
|
||||
![]()
Päivitellääs vähän kuvilla..
7.1.2012 Raisiossa suunnistusharjottelua.. 28.1.2012 Raisiossa suunnistusharjottelua. Rangesta yllättäen bensa loppui tuohon pieneen kallistukseen, Kares tuli pelastamaan. Kuva Kares 10.3.2012 Nokialla käytiin talvisodassa, uljas englantilainen antautui alkumetreillä. Molemmat moottorin ja toinen laatikon kumityyny poikki. Rattiakselin nivel jumitti pakosarjaan ![]() 8.4.2012 Raisiossa toistaiseksi viimeinen ulkoilutus. Ilmeisesti startin bendix jumitti solenoidin päälle, jolloin starttinapin hipaisun jälkeen starttasi niin kauan että apukuski sai vasaralla koputeltua startin pois päältä.. Kuva SirP 28.4.2012 Startti- ja kaasariremonttia. 9.8.2012 Ekan kaasariremontin jälkeen toimi huonommin kuin aloittaessa. Uudemman tutkimisen jälkeen toivon että vika oli ryypyn peitelaipan vääränlaisessa tiivisteessä. Punaisen nuolen kohdalta bensa pääsee kohokammiosta sinisen nuolen osoittamaan paikkaan ja peitelaipan alla tiivistepaperin korkuisessa tilassa suoraan imusarjaan keltaisen nuolen osoittamasta kanavasta. Eli tiivisteen pitäisi peittää sinisen ja keltaisen nuolen osoittamat reiät. Toisen puolen kaasarissa on ryyppy kyseisessä kohdassa, jolloin kanavat on käytössä. 9.8.2012 Nämä tarttis siis kasata toimiviksi ![]()
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 09.08.2012 23:55 |
#149
|
||||
|
||||
![]()
Tämäkin liikkui vielä!
14.8.2012 Kaasarit tuli miltei kuntoon (vain ryyppy puuttuu) ja range kiipesi kasan päälle tallipotrettiin. 19.9.2012 Vaseliininvaihtoviikot. Vaihdettiin samalla muutama laakeri.. ![]() 10.11.2012 Veetin 10v-synttäreillä ajelutusta. Kuvat: Peteturku 17.11.2012 Reiman 60v-kekkerit. Kuva: bluevan 17.11.2012 Kikkailua. Video: bluevan 17.11.2012 Reiman 60v-kekkereiden huumassa ULC innostui kiipeämään rangen selkään :O 15.12.2012 oli polttariporukan ajelutusta, mutta siitä ei ilmeisesti tarttunut aiheeseen liittyvää kuvaa. 26.11.2012 Tapaninpäiväajeluihin mennessä oli rooveri luovuttanut koripellit pois. Kuva: Peteturku
__________________
Harbor Cruisers |
#150
|
||||
|
||||
![]() 2.3.2013 MMC Talvisota. Kuva: Lentäjä
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M range rover | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2007 20:24 | |
M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
M.Range rover 73 | Range73 | O/M/V Muut | 0 | 26.06.2005 19:31 |
Range rover vm.73? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.02.2005 16:36 | |
Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |