Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 22.05.2009, 21:33
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Tuli tossa just äsken pajotettua ahtimen keskiön 4 kiinnityspulttia irti .Hyvin lähti kun lämmitti vähä liian naftia avainta ja sit junttas kiinni jäähdytti vähän ja väänsi =) nyt saa öljyn tulon ja paluun pystyyn ja ennen kaikkea oikein päin kun ennen toi paluu laipan kohta sojotti ylöspäin .Nyt on just siin urassa crc valumassa että saa sen huomenna liikkeelle .Myös öljy pohja tuli kaivettua esiin putsattua ja ruuvatua kiinni et saa sinne tulevaa paluu putkea suunnitella .Kuvia räpsin huomenissa
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 29.05.2009, 21:28
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus


Tohon missä on toi musta täplä olis suunniteilla öljyn paluu putki .vaikuttais aika sopivalta paikalta.

Tossa kuva turbosta kun siitä on ne keskiötä paikallaan pitävät levyt irti

Ja tossa vielä kokonaiskuva .
Mutta millähän ton turbon keskiön sais oikein liikkumaan ? Urassa on crc vaikuttanu monta päivää lämpöä on kuumailmapuhaltimella tohotettu oikein urakalla ja kumivasaralla naputettu vaikka kuinka mut keskiö ei tunnu inatavankaan alkaa jo keinot loppua kesken
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 29.05.2009, 21:34
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Tohon missä on toi musta täplä olis suunniteilla öljyn paluu putki .vaikuttais aika sopivalta paikalta.
Onhan tuo varmasti öljyn pinnan yläpuolella? Näyttää kuvassa olevan aika alhaalla. Jos paluu on öljyn pinnan alapuolella, niin alkaa ahdistamaan virtausta, ja saattaa työntää öljyä kompressori- ja/tai pakopesään.

Lainaus:
Mutta millähän ton turbon keskiön sais oikein liikkumaan ? Urassa on crc vaikuttanu monta päivää lämpöä on kuumailmapuhaltimella tohotettu oikein urakalla ja kumivasaralla naputettu vaikka kuinka mut keskiö ei tunnu inatavankaan alkaa jo keinot loppua kesken
Pitäis pyöriä ilman väkivaltaa. Onko kumpikin pesä yhtä jumissa? Vaihda kumivasara kupariin tai muoviin, ja lyö lujempaa.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 29.05.2009, 21:48
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Tosta öljyn paluusta en ole varma että onko öljypinnan yläpuolella mutta nostan sitä varmuudeksi vähän ylemmäs =)
Ja pako pesä tuntuu olevan keskiön kanssa "yhtäpuuta" mut imupuoli irtoaa kyllä ihan helposti .Joo kovempaa löisin jos keksis miten ton turbon sais johonki kiinni hyvin ja ilman että se olis ihan kappeleina .No Onneks just alko kesäloma niin voi olla suzukin kimpussa ihan täyspäiväisesti
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 29.05.2009, 23:31
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

maltilla maltilla. kyllä sitä pakopesää uskaltaa ihan teräs vasarallakin lyödä kunhan nyt ei ihan aivot narikassa hakkaa. rost offia pitemmän kaavan mukaan välillä naputtelee vasaralla niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa liikkumaan. ja kyllähän tuolle valuraudalle uskaltaa antaa pillillä lämpöjäkin kunhan pitää siinäkin järjen mukana.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 30.05.2009, 02:12
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Keskiö ruuvipenkkiin kiinni ja vasaralla nakuttamalla/puukalikalla pitäs ruveta pakopesä liikkumaan.
Öljyn paluuputki öljypinnan yläpuolelle.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 30.05.2009, 09:48
sutsuki410:n Avatar
sutsuki410 sutsuki410 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.09.08
Sijainti: kauhajoki
Viestit: 255
Perusasetus

kaasupillillä kunnolla lämpöä ja sit pieni kopautus niin irtoo helposti. laittaa vain tippakannulla pari kuikkausta öljyä sin laakerille ennenkö alkaa lämmittää.
__________________
________________________________________

Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 30.05.2009, 14:59
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Viimeistään maanantaina jatkan tota keskiön irotusta sillä että turbo ruuvipenkkiin kiinni ja lämmitän puhaltimella kun en kaasupilli omista ja naputan jollain kovemmalla tota .Ja samalla suunnittelen tolle¨öljynpaluulle vähä ylemmän paikan .Öljypaluun putkeks mietin jotain 10-12mm putkea riippun tietty tosta turbon paluu paikasta.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 30.05.2009, 15:19
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ja kun naputtelet lekalla sitä pakopesää irti niin yritä saada se mahdollisimman suorassa
jottei pesä väännä siipiä.
Kuumailmapistoolikin auttaa jo paljon mut kosaani ennemmin jos löytyy sellainen.
Ja tiivistyspintojen todella hyvä puhdistus ruosteenkorpusta ennen kasausta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 30.05.2009 22:36
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 30.05.2009, 21:29
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Vaikeaksi menee pakopesän kääntö ilman kaasupilliä, rikot vain ahtimen. Siinä on tosi tiukka sovite johtuen siiven ja pesän pienestä välyksestä. Kunnolla lämpöä niin irtoaa helposti.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 31.05.2009, 07:15
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Voi tosiaan olla niinkin tiukassa, et ei ilman kunnon liekkiä irtoa. Kovasti se pakopesä kestää kyllä lyödä, mut viisain jos käytät vähemmän kovia otteita. Jos saat kuumailma puhaltimella 600 astetta, niin se on vielä vähä. Taitaa kestää helposti 900 astettakin ja hetkellisesti vielä enemän. Joskus auttaa keskiosan lämmittäminenkin. Lämpöhän laajentaa, tekee tilaa ruosteeseen ym. epäpuhtauksiin ja jäähtyessään on niin ikään väljä. Useampi lämmitys kerta vie kans eteen päin, eli usein sinnikkyys palkitaan.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 31.05.2009, 10:01
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

kerran naputtelin kans yhtä pakopesää useempana päivänä pikkuvasaralla ja lopulta putos vasarasta koko pää. sitten pykälää isompi ja kyllä se siitä lopulta lähti! ja siipiä kannattaa pyöritellä sitten välillä kun rupee jo pesä irtoon, näkee ettei pesä väännä pian siipee/akselia kieroksi!
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 31.05.2009, 10:26
Daddy's Toy:n Avatar
Daddy's Toy Daddy's Toy ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 816
Perusasetus

Hieno peli on


Minkä merkkiset noi vanteet on?
Aikas hyvännäköiset.
__________________
DADDY´S TOY
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 31.05.2009, 13:10
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Joo kiitoksia vaan kaikille vastanneille neuvoista . Koitan viel pariin kertaan tota lämpöpuhallinta ja irrotusöljyä+ naputusta .jos ei lähde hommaan jonkun pikku kaasupillin/ kosaanin ja sillä jatkan ja naputtelen .Joo varovaisuutta mulla on kyllä mukana kun nuoresta iästä johtuen on turhan monesti tarvinnu sanoa oho=) ja eipä tästä asiasta enää ressiä revitä kun tiedetään että menetelmät on suurinpiirtein oikeat .Kyllä se tästä irtoaa kun periks ei anneta tuumaakaan =)
Ja vanteiden merkkiä en tiedä kun ne on käytettyinä ostetut japanin tuonti kiekot mutta katselen lähiviikkoina jos niissä jotain lukis takana
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 04.06.2009, 23:18
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Keskiötä en ole vielä ehtiny kääntää kun ollut muita kiireitä .Laipat tuli tänään ja rupesin jo imusarjaa hahmottelemaan paperirullilla ja jeesus teipillä Mut sain vasta yhden suurinpiirtein hyväksi "pikku" vastoinkäymisten ja hermojen menon takia .Imusarjan putkien piituudeksi on tulossa 5cm .Huomenna kuvia jos saa jotain kuvattavaa tehtyä
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 05.06.2009, 07:48
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzukisj410K Näytä viesti
Öljypaluun putkeks mietin jotain 10-12mm putkea riippun tietty tosta turbon paluu paikasta.
Tarkotatko sisäreiältään 12mm? mie kun laitoin toho omaan beejiihin turboa ja kysyin sit pro turbolla käydessäni samalla tuota et minkä paksusesta kannattais tehä niin sano et laita isompi kun ite meinasin et 16mm putken 13mm reiällä oisin laittanu...
nyt siinä on 21mm putki 18mm reiällä eikä ainakaan ahista.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 05.06.2009, 09:24
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Kolmi ja nelisylinterisissä valmet/sisudiesel moottoreissa on 12 mm paluuputki, sisämitta 9 mm. Ja niissä on isompi ahdin. Jos sun putki menee "järkevästi", niin se riittää.

Kuutoskoneissa (100-500hv) on 18mm paluu.

Paluuputki saa olla isokin, siitä ei ole haittaa.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 05.06.2009, 10:43
peLoGo:n Avatar
peLoGo peLoGo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.08
Sijainti: Vaasa
Viestit: 104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janijaaskelaine Näytä viesti
Minkä merkkiset noi vanteet on?
Aikas hyvännäköiset.
Näyttävät vähän American Racingeiltä tjsp.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 06.06.2009, 18:43
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Imusarja on nyt saatu suunniteltua tolla todellisella höjtek menetelmällä eli jesaria ,paperirullien hylsyjä ja nippusiteitä mut lopputulos on

Tollanen .karunltahan se näyttää mut kyllä sillä sai hahmotettua suurinpiirtein miltä sen on tulema näyttää .
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 07.06.2009, 20:49
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Sovittelin tänään tota imusarjan tekelettä kanteen


Kyl se siitä vähitellen .Tässä lähi viikkoina olis tarkoitus saada imusarja ainakin heftiin ja sit konehuoneeseen sovittelemaan
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 24.06.2009, 21:26
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Jees vihdoin olis turbon keskiö ja pakopesa irti toisistaan Huomenna vois putsailla tiiviste pinnat ja ehkä kasatakki jo .Mitenhän toi öljyn kierto olis parhain toteutta ihan vaan suodattimen alta laipalla vai mitenkä ?
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 25.06.2009, 21:38
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Tänään hioin varovasti noista liitos kohdista ruosteen ja karstan pois ja yritin vähän laittaa pakopesää kiinni muttei tunutnet oikein menevän kun ei saanu niin suoraan painettua.No pitää varmaan keskiö pistää yön yli pakastimeen ja sitten kokeilla uudestaan .
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 28.06.2009, 19:13
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

No niin .Tänään aamupäivästä kasattiin turbo kaverin kanssa .

tossa pakopäse irrallaan

ja tuossa turbo kasattuna .Akseli tuntuu pyörivän ihan normaalisiti ja takertelematta

Öljynpaluun uusi paikka olis hahmoteltu ton ylemmän musta täplän kohdalle .Pitäis olla nyt öljypinnan yläpuolella

Tossa kuva startista kun puhdistin ja maalailin sen

Tossa olis ahtimen mukana tullu dp mistä ajattelin ottaa ton laipan talteen ja ruvetaa siitä tekee dptä
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 10.07.2009, 22:18
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Juu eli tämäkin proju edenny hiukan : alkuperäinen imusarja purettu pois ja tota prototyyppia mallattu sinne ja todettu että passeli on .kaikki vesiletkut joutuu soveltamaan uudelleen mutta eipä se mikään yllätys ollutkaan . Alkuperäinen flekti viskattu kans mäelle ja sen tilalle tulee sähkö flekti .Kuvbia tulee kun kerkiää
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 13.07.2009, 15:34
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Noin tossa olis nyt muutamat kuvat imusarja prtotosta konehuoneessa :


Myös kansipahvi asiaa tohon lopulliseen "hipo" koneeseen tullu kyseltyä ja näillä näkymin se tulee olemaan 2mm kuparia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
bj:n turbotus lazze1 Tekniikka & Jutustelu 2 28.08.2008 21:06
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 23:14 (GMT +2).