![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kaasupillillä kunnolla lämpöä ja sit pieni kopautus niin irtoo helposti. laittaa vain tippakannulla pari kuikkausta öljyä sin laakerille ennenkö alkaa lämmittää.
__________________
________________________________________ ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Viimeistään maanantaina jatkan tota keskiön irotusta sillä että turbo ruuvipenkkiin kiinni ja lämmitän puhaltimella kun en kaasupilli omista ja naputan jollain kovemmalla tota .Ja samalla suunnittelen tolle¨öljynpaluulle vähä ylemmän paikan .Öljypaluun putkeks mietin jotain 10-12mm putkea riippun tietty tosta turbon paluu paikasta.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja kun naputtelet lekalla sitä pakopesää irti niin yritä saada se mahdollisimman suorassa
jottei pesä väännä siipiä. Kuumailmapistoolikin auttaa jo paljon mut kosaani ennemmin jos löytyy sellainen. Ja tiivistyspintojen todella hyvä puhdistus ruosteenkorpusta ennen kasausta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 30.05.2009 22:36 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vaikeaksi menee pakopesän kääntö ilman kaasupilliä, rikot vain ahtimen. Siinä on tosi tiukka sovite johtuen siiven ja pesän pienestä välyksestä. Kunnolla lämpöä niin irtoaa helposti.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Voi tosiaan olla niinkin tiukassa, et ei ilman kunnon liekkiä irtoa. Kovasti se pakopesä kestää kyllä lyödä, mut viisain jos käytät vähemmän kovia otteita. Jos saat kuumailma puhaltimella 600 astetta, niin se on vielä vähä. Taitaa kestää helposti 900 astettakin ja hetkellisesti vielä enemän. Joskus auttaa keskiosan lämmittäminenkin. Lämpöhän laajentaa, tekee tilaa ruosteeseen ym. epäpuhtauksiin ja jäähtyessään on niin ikään väljä. Useampi lämmitys kerta vie kans eteen päin, eli usein sinnikkyys palkitaan.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
kerran naputtelin kans yhtä pakopesää useempana päivänä pikkuvasaralla ja lopulta putos vasarasta koko pää. sitten pykälää isompi ja kyllä se siitä lopulta lähti! ja siipiä kannattaa pyöritellä sitten välillä kun rupee jo pesä irtoon, näkee ettei pesä väännä pian siipee/akselia kieroksi!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
nyt siinä on 21mm putki 18mm reiällä eikä ainakaan ahista. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kolmi ja nelisylinterisissä valmet/sisudiesel moottoreissa on 12 mm paluuputki, sisämitta 9 mm. Ja niissä on isompi ahdin. Jos sun putki menee "järkevästi", niin se riittää.
Kuutoskoneissa (100-500hv) on 18mm paluu. Paluuputki saa olla isokin, siitä ei ole haittaa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
bj:n turbotus | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2008 21:06 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |