Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.05.2009, 17:03
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Tossa sjeepin seoslaskussa oli pieni laskuvirhe, mutten mää viitti noin pienestä eres huomauttaa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.05.2009, 17:18
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Allu2 Näytä viesti
Tossa sjeepin seoslaskussa oli pieni laskuvirhe, mutten mää viitti noin pienestä eres huomauttaa
pysyy sääsket loitolla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.05.2009, 20:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
pysyy sääsket loitolla
eipäs, vaan uikuttaa kuin sääski... vähemmät ölpät nuin tulee eli menee
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.05.2009, 06:40
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

KORJAUKSET JA SELITYKSET


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Allu2 Näytä viesti
Tossa sjeepin seoslaskussa oli pieni laskuvirhe, mutten mää viitti noin pienestä eres huomauttaa
Joo niinpä tietenkin, empä korjaakkaan, vaan kerron miksi. Tehtaalla valmistajat suosittaa 2% seosta eli 1:50 1dl öljyä ja 5l. bensaa, kun käyttää valmistajan "pakkaamaa" tai ns. valmistajan logoilla varustettua 2-T öljyä.

MUTTA kun käyttää muuta 2-T öljyä suositus on 2,5% 1:40 1dl öljyä ja 5l. bensaa.
(tämä on yksi selitys)

Kerrompa sitten totuuden, miksi näin mennään. Käyttöohjeessa lukee 2% mutta Ainoastaan Suomessa ilmeisesti sitä ei lueta, se käyttöohje on jossain seinän tilkkeenä, edelleen myyntipakkauksessa, sillä on sytytetty saunan uuni ja paljon muita mielenkiintoisia selityksiä, miksi sitä ei lueta. Tänä päivänä sanotaan joka kerta ettei se ole Suomeksi tai ei sitä saatanan käyttöohjetta ole ollenkaan.

Se siitä ohjeesta, mutta kun valmistaja suosittaa 2%:sta seosta, no VALITETTAVASTI taas SUOMEN maan poijaat ja tytöt laittoi suurinpiirtein sen seoksen ja se oli 0,3%:sta...moottoriöljystä jopa 8%:seen perämoottoriöljyyn tehtyä. Ongelman teki nämä 0,3%:tin tyypit kun saha leikkasi kiinni.
JOTEN mitä teki SUOMEN sahamaahantuojat, suositellaan 2,5%:sta seosta, niin saadaan takuu tapaukset vähenemään ja näinhän kävi ne väheni jopa 30% - 40%

Tästä johtuu tämä seos sekoilu. (olipan jopa niin että liimattiin tarra joka sahaan että 2,5% 1:40 ja 98E bensa), no toi bensa juttu meni taas näin, kun 80-luvulla ja myöhemmikin sattui aina tapauksia jossa saha ei käynnistynytkään keväällä johtuen siitä että 95E:n tai 92:sen säilyvyys laski puolen vuoden aikana niin paljon ettei saha enään käynnistynytkään.
Kun sitten keksittiin taas maahantuojien ansiosta suosittaa 98E tai 99 niin sahat jopa lähti keväällä toimimaan.

Kaikenlaisia oikeita tarinoita noista kyllä riittää.

Sitten Vastaus Blissille suositus on aina se kierros auki tai vähän enemmän ennen 2008 valmistetuissa sahoissa.

Nykyään päästömääräyksistä johtuen ja kaasarivalmistajien uudesta tekniikasta säädöt jotain muuta. Uudessa Kalifornianmallissa on molemmat suuttimet 3,5 kierrosta auki.

Että missä pelissä on 3/4 osaa auki H-suutin ?

Sahan oikea säätö onkin sitten vähän vaikeampaa
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.05.2009, 06:54
jamppa.w:n Avatar
jamppa.w jamppa.w ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.07
Sijainti: hämeenkoski, Finland.
Viestit: 450
Perusasetus

kyllä niissä uusissakin sahoissa on vielä perus säästö L- kierrosauki, H-ruuvitkin 1-1,5 kierrosta mutta ne on rajoitettuja.
suurin vika nykykaasareissa on se että ne kanavat on niin perkeleen pieniä, niitä ei saa enään paineilmalla auki vaan joutuu peseen ultraäänipesurissa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.05.2009, 14:07
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paj-ero Näytä viesti
kyllä niissä uusissakin sahoissa on vielä perus säästö L- kierrosauki, H-ruuvitkin 1-1,5 kierrosta mutta ne on rajoitettuja.
suurin vika nykykaasareissa on se että ne kanavat on niin perkeleen pieniä, niitä ei saa enään paineilmalla auki vaan joutuu peseen ultraäänipesurissa.
Kaasarin kanavat on olleet samankokoisia ainakin vuodesta 1984 (tarkistan asian)

Kaasari Walbro tai ZAMA, no tillotsonin sekokaasuttimista en tiedä muutakuin ettei se toimi... vähän niinkuin LUCAS autosähkössä.

Joo -81 Tillotsonin pienikanavainen HS186A ja Mopoissa käytettiin virikaasarina esim. Tillotson HL274A (tais toimiakkin jopa)

Walbro tuli varmuudella huhtikuussa 1986 malleilla WT9B ja WT52, näitä varmaankin on joissain malleissa tullut aikaisemminkin, nyt en ensihätään muuta löytänyt.

Tuo ultraääni juttu on totta, pura kaasari ns. atomeiksi ja sitten nesteeseen upotettuna ainakin pari tuntia, joskus onnistuu ellei ole hapettunut pahasti.
Ei kannata tehdä, uuden veroisia kaasareita löytyy melkein mistä tahansa, mullakin on muutama hyllyssä.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita

Viimeksi muokannut sjeeppi : 14.05.2009 14:23 Perustelu: KAASARI tietoa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.05.2009, 14:32
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Kaasarin kanavat on olleet samankokoisia ainakin vuodesta 1984 (tarkistan asian)

Kaasari Walbro tai ZAMA, no tillotsonin sekokaasuttimista en tiedä muutakuin ettei se toimi... vähän niinkuin LUCAS autosähkössä.

Joo -81 Tillotsonin pienikanavainen HS186A ja Mopoissa käytettiin virikaasarina esim. Tillotson HL274A (tais toimiakkin jopa)

Walbro tuli varmuudella huhtikuussa 1986 malleilla WT9B ja WT52, näitä varmaankin on joissain malleissa tullut aikaisemminkin, nyt en ensihätään muuta löytänyt.

Tuo ultraääni juttu on totta, pura kaasari ns. atomeiksi ja sitten nesteeseen upotettuna ainakin pari tuntia, joskus onnistuu ellei ole hapettunut pahasti.
Ei kannata tehdä, uuden veroisia kaasareita löytyy melkein mistä tahansa, mullakin on muutama hyllyssä.
Kerroppa miten saa vanhaan hussen a380 sahaan seoksen kohdalleen, siinä on tillotson, mallia en muista. Tarkoituksena tehä vastaava systeemi..

__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.05.2009, 15:44
vänkäri:n Avatar
vänkäri vänkäri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.04.06
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 296
Cool

Huhhuh ?


taitaa olla AtteL kuvissa ns. urakkasaha ?

= kaasu hirtetty pohjaan sähköteipillä

:P

mun isän perintösahassa (Jonsered) on urakka-aineksia: sammutin ei toimi ja kaasu koko ajan täysillä
joten se joka aloittaa saa myös jatkaa....ellei se reisivaltimo sitä ennen jnpp
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.05.2009, 16:29
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Eiks tuo kaasuliipasin oo vappaana?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.05.2009, 23:02
kjellis:n Avatar
kjellis kjellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.07.07
Sijainti: .Halden
Viestit: 105
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Kerroppa miten saa vanhaan hussen a380 sahaan seoksen kohdalleen, siinä on tillotson, mallia en muista. Tarkoituksena tehä vastaava systeemi..

wow what is the reason?? better sound..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.05.2009, 15:44
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

sillon ku meikäläinen oli pienkonekorjaamolla, huomas hienosti moottorisahassa pakoputkesta oliko itte sekotettua pensaa vai valmista pienkonebensaa. oli kaksi yhtä vanhaa sahaa ja suurinpiirtein samanlaisessa käytössä, toinen tuli huoltoon ja toinen remonttiin. remontoitavasta sahasta kokeilun jälkeen pakari auki, aivan tukossa. mielenkiinnosta avattiin se pienkone bensalla käytetyn pakari, niin kevyt karsta tietty seinissä, mutta edes se ns."katalysaattori" verkko ei ollut tukossa, minkä omasekotteisella saa ekan käynnistyksen jälkeen repiä huisvittuun kun on auttamattoman tukossa. ja muistan kans ton että jokusissas sahoissa säätöarvo oli 3/4kierrosta, kuollakseni en vaan muista missä.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.05.2009, 17:17
jamppa.w:n Avatar
jamppa.w jamppa.w ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.07
Sijainti: hämeenkoski, Finland.
Viestit: 450
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
uuden veroisia kaasareita löytyy melkein mistä tahansa
juu löytyyhän niitä kaasareita pitää vaan vaihdella kaasu/ryyppy akselit kun on melkein kaikissa erilaiset.

ja niitä kaasarimalleja löytyy monia, samaan saha malliin voi kuudenvuoden aikana olla jopa kolmella eri mallinumeroisella kaasarilla.
vaikka itse peruskaasari on sama, niin jotain muutoksia niissä muka olis.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.05.2009, 06:55
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Kansa ei vaan vieläkään ymmärrä miten laittamalla 1 dl öljyä ja 5l bensaa saadaan kahta eri seoksen väkevyyttä vain käyttämällä eri öljyä.

Lainaus:
2% seosta eli 1:50 1dl öljyä ja 5l. bensaa
Lainaus:
2,5% 1:40 1dl öljyä ja 5l. bensaa
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.05.2009, 08:12
Blis Blis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.09
Sijainti: Temmes
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Kansa ei vaan vieläkään ymmärrä miten laittamalla 1 dl öljyä ja 5l bensaa saadaan kahta eri seoksen väkevyyttä vain käyttämällä eri öljyä.
Kato riskimpää öljyä kun laittaa niin tulee vahvemmat seokset
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.05.2009, 14:02
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Smile

KANSALLE TIEDOKSI


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Kansa ei vaan vieläkään ymmärrä miten laittamalla 1 dl öljyä ja 5l bensaa saadaan kahta eri seoksen väkevyyttä vain käyttämällä eri öljyä.
Vastauksenihan alkoi (Joo niinpä tietenkin, empä korjaakkaan, vaan kerron miksi.)

No laitetaan sitten oikein että ymmärtää Makekin 2,5% 1:40 1dl 2-T öljyä ja 4 litraa bensaa.

Tänään korjattu 5 sahaa. jokaisessa säädöt pielessä, nokeentunut "vanha" tulppa ja helevetin pahanhajuista vanhaa bensaa tankissa.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mistä tietää kevään tulleen? Laskos Bullshit 3 24.04.2003 10:56
Kevään ensiajot jtammel Vuosimallit 1984-1996 7 05.04.2003 16:42


Sivu luotu: 02:29 (GMT +2).