![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tossa sjeepin seoslaskussa oli pieni laskuvirhe, mutten mää viitti noin pienestä eres huomauttaa ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
pysyy sääsket loitolla
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
eipäs, vaan uikuttaa kuin sääski... vähemmät ölpät nuin tulee eli menee
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]() KORJAUKSET JA SELITYKSETLainaus:
MUTTA kun käyttää muuta 2-T öljyä suositus on 2,5% 1:40 1dl öljyä ja 5l. bensaa. (tämä on yksi selitys) Kerrompa sitten totuuden, miksi näin mennään. Käyttöohjeessa lukee 2% mutta Ainoastaan Suomessa ilmeisesti sitä ei lueta, se käyttöohje on jossain seinän tilkkeenä, edelleen myyntipakkauksessa, sillä on sytytetty saunan uuni ja paljon muita mielenkiintoisia selityksiä, miksi sitä ei lueta. Tänä päivänä sanotaan joka kerta ettei se ole Suomeksi tai ei sitä saatanan käyttöohjetta ole ollenkaan. Se siitä ohjeesta, mutta kun valmistaja suosittaa 2%:sta seosta, no VALITETTAVASTI taas SUOMEN maan poijaat ja tytöt laittoi suurinpiirtein sen seoksen ja se oli 0,3%:sta...moottoriöljystä jopa 8%:seen perämoottoriöljyyn tehtyä. Ongelman teki nämä 0,3%:tin tyypit kun saha leikkasi kiinni. JOTEN mitä teki SUOMEN sahamaahantuojat, suositellaan 2,5%:sta seosta, niin saadaan takuu tapaukset vähenemään ja näinhän kävi ne väheni jopa 30% - 40% Tästä johtuu tämä seos sekoilu. (olipan jopa niin että liimattiin tarra joka sahaan että 2,5% 1:40 ja 98E bensa), no toi bensa juttu meni taas näin, kun 80-luvulla ja myöhemmikin sattui aina tapauksia jossa saha ei käynnistynytkään keväällä johtuen siitä että 95E:n tai 92:sen säilyvyys laski puolen vuoden aikana niin paljon ettei saha enään käynnistynytkään. Kun sitten keksittiin taas maahantuojien ansiosta suosittaa 98E tai 99 niin sahat jopa lähti keväällä toimimaan. Kaikenlaisia oikeita tarinoita noista kyllä riittää. Sitten Vastaus Blissille suositus on aina se kierros auki tai vähän enemmän ennen 2008 valmistetuissa sahoissa. Nykyään päästömääräyksistä johtuen ja kaasarivalmistajien uudesta tekniikasta säädöt jotain muuta. Uudessa Kalifornianmallissa on molemmat suuttimet 3,5 kierrosta auki. Että missä pelissä on 3/4 osaa auki H-suutin ? Sahan oikea säätö onkin sitten vähän vaikeampaa
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kyllä niissä uusissakin sahoissa on vielä perus säästö L- kierrosauki, H-ruuvitkin 1-1,5 kierrosta mutta ne on rajoitettuja.
suurin vika nykykaasareissa on se että ne kanavat on niin perkeleen pieniä, niitä ei saa enään paineilmalla auki vaan joutuu peseen ultraäänipesurissa. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaasari Walbro tai ZAMA, no tillotsonin sekokaasuttimista en tiedä muutakuin ettei se toimi... vähän niinkuin LUCAS autosähkössä. Joo -81 Tillotsonin pienikanavainen HS186A ja Mopoissa käytettiin virikaasarina esim. Tillotson HL274A (tais toimiakkin jopa) Walbro tuli varmuudella huhtikuussa 1986 malleilla WT9B ja WT52, näitä varmaankin on joissain malleissa tullut aikaisemminkin, nyt en ensihätään muuta löytänyt. Tuo ultraääni juttu on totta, pura kaasari ns. atomeiksi ja sitten nesteeseen upotettuna ainakin pari tuntia, joskus onnistuu ellei ole hapettunut pahasti. Ei kannata tehdä, uuden veroisia kaasareita löytyy melkein mistä tahansa, mullakin on muutama hyllyssä.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita Viimeksi muokannut sjeeppi : 14.05.2009 14:23 Perustelu: KAASARI tietoa |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
KYM |
#8
|
||||
|
||||
![]() Huhhuh ?
taitaa olla AtteL kuvissa ns. urakkasaha ?
= kaasu hirtetty pohjaan sähköteipillä :P mun isän perintösahassa (Jonsered) on urakka-aineksia: sammutin ei toimi ja kaasu koko ajan täysillä joten se joka aloittaa saa myös jatkaa....ellei se reisivaltimo sitä ennen jnpp |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eiks tuo kaasuliipasin oo vappaana?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
wow what is the reason?? better sound..
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
sillon ku meikäläinen oli pienkonekorjaamolla, huomas hienosti moottorisahassa pakoputkesta oliko itte sekotettua pensaa vai valmista pienkonebensaa. oli kaksi yhtä vanhaa sahaa ja suurinpiirtein samanlaisessa käytössä, toinen tuli huoltoon ja toinen remonttiin. remontoitavasta sahasta kokeilun jälkeen pakari auki, aivan tukossa. mielenkiinnosta avattiin se pienkone bensalla käytetyn pakari, niin kevyt karsta tietty seinissä, mutta edes se ns."katalysaattori" verkko ei ollut tukossa, minkä omasekotteisella saa ekan käynnistyksen jälkeen repiä huisvittuun kun on auttamattoman tukossa. ja muistan kans ton että jokusissas sahoissa säätöarvo oli 3/4kierrosta, kuollakseni en vaan muista missä.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
juu löytyyhän niitä kaasareita pitää vaan vaihdella kaasu/ryyppy akselit kun on melkein kaikissa erilaiset.
ja niitä kaasarimalleja löytyy monia, samaan saha malliin voi kuudenvuoden aikana olla jopa kolmella eri mallinumeroisella kaasarilla. vaikka itse peruskaasari on sama, niin jotain muutoksia niissä muka olis. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kansa ei vaan vieläkään ymmärrä miten laittamalla 1 dl öljyä ja 5l bensaa saadaan kahta eri seoksen väkevyyttä vain käyttämällä eri öljyä.
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() KANSALLE TIEDOKSILainaus:
No laitetaan sitten oikein että ymmärtää Makekin 2,5% 1:40 1dl 2-T öljyä ja 4 litraa bensaa. Tänään korjattu 5 sahaa. jokaisessa säädöt pielessä, nokeentunut "vanha" tulppa ja helevetin pahanhajuista vanhaa bensaa tankissa.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä tietää kevään tulleen? | Laskos | Bullshit | 3 | 24.04.2003 10:56 |
Kevään ensiajot | jtammel | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 05.04.2003 16:42 |