![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kyllä niissä uusissakin sahoissa on vielä perus säästö L- kierrosauki, H-ruuvitkin 1-1,5 kierrosta mutta ne on rajoitettuja. suurin vika nykykaasareissa on se että ne kanavat on niin perkeleen pieniä, niitä ei saa enään paineilmalla auki vaan joutuu peseen ultraäänipesurissa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaasari Walbro tai ZAMA, no tillotsonin sekokaasuttimista en tiedä muutakuin ettei se toimi... vähän niinkuin LUCAS autosähkössä. Joo -81 Tillotsonin pienikanavainen HS186A ja Mopoissa käytettiin virikaasarina esim. Tillotson HL274A (tais toimiakkin jopa) Walbro tuli varmuudella huhtikuussa 1986 malleilla WT9B ja WT52, näitä varmaankin on joissain malleissa tullut aikaisemminkin, nyt en ensihätään muuta löytänyt. Tuo ultraääni juttu on totta, pura kaasari ns. atomeiksi ja sitten nesteeseen upotettuna ainakin pari tuntia, joskus onnistuu ellei ole hapettunut pahasti. Ei kannata tehdä, uuden veroisia kaasareita löytyy melkein mistä tahansa, mullakin on muutama hyllyssä.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita Viimeksi muokannut sjeeppi : 14.05.2009 14:23 Perustelu: KAASARI tietoa |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
KYM |
#4
|
||||
|
||||
![]() Huhhuh ?
taitaa olla AtteL kuvissa ns. urakkasaha ?
= kaasu hirtetty pohjaan sähköteipillä :P mun isän perintösahassa (Jonsered) on urakka-aineksia: sammutin ei toimi ja kaasu koko ajan täysillä joten se joka aloittaa saa myös jatkaa....ellei se reisivaltimo sitä ennen jnpp |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eiks tuo kaasuliipasin oo vappaana?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu, toi teipattu lirputin on vaa kaasuliipasimen varmistin. Ja tuleva "projektisaha" on vain hupisahaamiseen ja nippukatkaisuun. 24" laippa ja 11kg:n paino ei harvennushakkuilla oo paras mahollinen..
http://www.youtube.com/watch?v=q8kJMHGtB6I http://www.youtube.com/watch?v=kYhh_...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=3XX9TcznNE4
__________________
KYM Viimeksi muokannut AtteL : 14.05.2009 17:04 Perustelu: pari linkkiä |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Jos laittaa 1 dl öljyä 5l bensaa, tulee seoksesta a) 2% vai b) 2,5%? Kumpikaan vastaus EI ole oikein ;-) Öljyprosentti seoksessa tällöin on 1,96%... TT |
#8
|
||||
|
||||
![]()
wow what is the reason?? better sound..
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
sillon ku meikäläinen oli pienkonekorjaamolla, huomas hienosti moottorisahassa pakoputkesta oliko itte sekotettua pensaa vai valmista pienkonebensaa. oli kaksi yhtä vanhaa sahaa ja suurinpiirtein samanlaisessa käytössä, toinen tuli huoltoon ja toinen remonttiin. remontoitavasta sahasta kokeilun jälkeen pakari auki, aivan tukossa. mielenkiinnosta avattiin se pienkone bensalla käytetyn pakari, niin kevyt karsta tietty seinissä, mutta edes se ns."katalysaattori" verkko ei ollut tukossa, minkä omasekotteisella saa ekan käynnistyksen jälkeen repiä huisvittuun kun on auttamattoman tukossa. ja muistan kans ton että jokusissas sahoissa säätöarvo oli 3/4kierrosta, kuollakseni en vaan muista missä.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#10
|
|||
|
|||
![]() MOOTTORISAHA SAMMUU 5-10MIN KÄYTÖN JÄLKEEN
Minulla on Jonsered moottorisaha joka sammuu pienen käytön jälkeen. Mistähän kohti moottorisahan pensansyöttöjärjestelmästä mahtaa löytyä osittainen tulppa, jonka pitäisi liueta pois sieltä itsestään? Onkohan sitä mahdollisesti jäljellä, koska saha sammuilee ikäänkuin siinä olisi bensapula? Vai onko sitä ollenkaan? Saattaisikohan siinä olla jokin muu vika jonka takia se sammuu? Käyttö bensa on 2%.
Sahaa on käytetty vain kotitarvetöissä, ostettu uutena. Joskus esim. Stihl sahoissa oli sellainen jonkin lainen suojajärjestelmä, jotta sahaa ei voinut särkeä uutena. Sahaan on vaihdettu uusi primeri, kaasuttimen kalvot ja tulppa, tarkistettu korvausilmareikä tankista ja vaihdettu bensaletku, sammuu silti n. 5-10 minuutin päästä sahatessa. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Voisi olla puola sökö, oireet viittaa siihen. Eli lämmetessään puola ei enää toimi.
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Lähteekö sammumisen jälkeen heti käyntii vai joutuuko kauan oottelee?
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
4vuotta töissä käytetty valmis bensaa nesteen tekemää.. Hyvin on sahat rokannu. Eikä juuri haise kiva sahata joskus sisälläki
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
juu löytyyhän niitä kaasareita pitää vaan vaihdella kaasu/ryyppy akselit kun on melkein kaikissa erilaiset.
ja niitä kaasarimalleja löytyy monia, samaan saha malliin voi kuudenvuoden aikana olla jopa kolmella eri mallinumeroisella kaasarilla. vaikka itse peruskaasari on sama, niin jotain muutoksia niissä muka olis. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä tietää kevään tulleen? | Laskos | Bullshit | 3 | 24.04.2003 10:56 |
Kevään ensiajot | jtammel | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 05.04.2003 16:42 |