![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#426
|
||||
|
||||
![]()
perusennakko on nyt 14 astetta ja kokonaisenakko 38 tosta dampperin merkistä kattottuna, mutta kuten sanoit, saattaahan tuo väärin olla, en ole millään sitä tarksitanut alipaine ennakkoa tossa msd:n jakajassa ei ole ollenkaan.
on meinaan hiukkapikkasen vaikea lukea sitä merkkejä dampperista kun se jää juuri vähän piiloon tehostimen pumpun ansiosta, ja siinä pyörii kohtuullisen kokoinen ropellikin tiellä. tosin mulla on säädettävä lamppu mutta ei se silti paljon asiaa auta. |
#427
|
||||
|
||||
![]()
Minä en vieläkään mistään mitään tiedä.
Mutta aijemmin mainitsin "Onko peräti niin uusi systeemi missä hoidetaan sähköllä??" Ja kuten juuri mainitsit että ei ole alipaine ennakkoa. -------- Seuraava kysymys kuuluu, (kun en tiedä), onko tuon jakajan sisällä kampiakselin asento anturi (kun pystyyhän sekin sen haistamaan, ei ole vaan niin tarkka) Vai onko koneen vauhtipyörällä tai jossain. Vai tarviiko tämä edes ko, anturia. Käsittääkseni sen keskipako säädön lisäksi tarvitaan myös "pakko"ohjaus. Joka vanhoissa oli se alipaine ja näissä uudemmissa hoidetaan sähköllä. Minä kun en tiedä mitenkä se käytännössä toimii näissä sähköllä olevissa. Minä vain sekoitan lisää tässä ![]() ![]()
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#428
|
||||
|
||||
![]()
no joo...
jakajassa ei ole siis alipaine ennakkoa, jakajaan ei myöskään tule mitään sähköohjausta, järjestelmässä on kyllä erillinen sytytysmoduli mutta se ei muuta huolehtii kipinän muodota ja mallista. kipinä itse tulee sitten puolalta. jakajassa on kyllä 8 siipinen ratas ja magneettianturi, mutta en sitä kampuran asentotunnistimeksi haukkuisi, se vaan asustaa siellä ja toimittaa nykyaikaisten kärkien virkaa ![]() eikä ole sitten koneessakaan muita antureita whatsoever mihin se sitä tarvis tämmösessä järjestelmässä. |
#429
|
||||
|
||||
![]()
no niin, kokeilin taas jotain...
ensin laitoin enemmän peruennakkoa... röpeltäminen vähän pieneni mutta ei kokonaan, siirtyi ehkä vähän ylemmälle kierroalueelle sitte vaihdoin toisen keskipakoennakon jousen löysemmäksi, kierrosherkkyys parani mutta se pätkiminen paheni entisestään... mitäs seurraavaksi vois ajatella... |
#430
|
||||
|
||||
![]()
Luulisin melkeinpä että pensapuolella olis vikaa. Ei mun koneissa ainakaan ole sytytys ihan hirveesti vaikuttanu vaikka oliskin vähän ennakot pielessä.
Nokka-akselin ajotus voiko olla pielessä?? |
#431
|
||||
|
||||
![]()
voi.. mutta mikä sen olis muuttanut? vanhalla jakajalla toi kun ei pökinyt yhtään vastaan vaikka siinä jumitti toi kekipakosysteemi jatkuvasti.
|
#432
|
|||
|
|||
![]()
Miten olis paluu takasin DIESELIIN, loppuis noi sytkä, sähkö ja kosteus ongelmat? Kulutus pysyis kohtuullisena ja olis WOIMA läsnä?
|
#433
|
||||
|
||||
![]()
ei mulla sähkön, kosteuden tahi kulutuksen kanssa ole ongelmia ollut, kaikkia niitä tuntuu hyvin pisaavan mutta ykskään niistä ei vielä ole tullu ongelmaksi... voimasta en viitsi sitten keskutella, toi bensapannu pyörittää kuiteskin pehmeellä vähän toiseen tyyliin kun on niitä kierroksia sen puolet enemmän...
|
#434
|
||||
|
||||
![]()
käsijarru, part 2, take 2
ensimmäinen satulankiinnitys meni aivan käteen, joten tein uuden, tämä tosin ulkonäöltään on vielä aika "rujotech" kun ei tullut paljon hitsauksen jälkeen viimmesteltyä... satula on rabbitkaitsun nurkista löytynyt uuskoppasen junakeulan takasatula (t4 portteri?) vaijeri jouduttiin tommosella pyörällä kääntään auton pituus suunnasta poikkisuuntaan kulkevaksi. peilille tein kuskinpuolellekkin uuden pitimen, vanha oli vienyt ovesta aika palasen peltiä irrotessaan joten ensin hitsailin reiät umpeen ja sitte räpöttelin siihen päälle vielä 1,5mm pellistä jäykkärin päälle kun ovi tolta kohtaa on vähän venähtänyt jostain kumman syystä. nyt rupeaa konekkin käymään jotenkin lähes nätisti, tosin vieläkin kokoajan rikkaalla vaikka pääsuuttimetkin jo pienensin. |
#435
|
||||
|
||||
![]()
kävin antamassa 150€ konttorin tiskille ja sain vaihtokaupassa hieman tuoretta mustetta...
vasen etuvalo täytyy suunnata uudestaan, siitä tuli korjauskehoitus. |
#436
|
||||
|
||||
![]()
Kohtuuttoman kallista! eihän tossa oo mitään järkeä!
|
#437
|
||||
|
||||
![]()
tuntuu halvalta kun kaverin hiluxin leimaaminen makso varmaan 500 kun lasketaan kaikki tojotalta tilatut lappuset mukaan...
|
#438
|
||||
|
||||
![]() kallistako...
mulla kierähti paalua jonkun muun taskuun 700e että sai vuodeks ajolupaa... perkle....
![]() |
#439
|
||||
|
||||
![]() se on ny sitte tollaanen... ja ainoa todellinen syy (ennekun moititte) on helppous, yksvärinen yks-K maali on hiemman käyttäjäystävällisempi kun täytyy reissujen jälkeen paikkailla kun se edellinen 3 eri väriä, 2 eri maalityyppiä kaikki 2komponenttisia...sekottele ny aina joku puolikas kahvikupillinen maalia ja siihen kovetteet, ja kaikki maalit kymppilitran kannussa, melkosta sotkemista. ja ei... se ei ole kuljetinharmaa, mutta lähellä, puskurit on minerals sävyiset, niitä ei ole uudelleen maalattu, toi on ihan tavan pellikattomaali, grafiitinharmaa tjsp. mutta tosi lähelle samaa sävyä se on, huomasin vasta kotona. nyt sitten, emantää kysyi että miksi sitä (autoa) nyt voi kutsua kun se ei ole lehmä enään... joku muu kotieläin ehkä, virtahepo? Viimeksi muokannut Rytari : 24.06.2009 21:26 Perustelu: TÄ! |
#440
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#441
|
||||
|
||||
![]()
Mun oli pakko kans kirjottaa HAHAH kun turskahti kahvit näppikselle!
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#442
|
||||
|
||||
![]()
hmm... autosta nyt ensin kuiteskin...
|
#443
|
||||
|
||||
![]()
ex-lehmässä takapäässä pientä kuppaa havaittavissa, ensin hajos takavinssi ja sitten päivää myöhemmin putos takalasi... en tiedä sitte vielä että korvaisko pelkästään ton lasin uudella, laittais lasin tilalle muovia, vaiko tekiskö koko takaluukun kevyemmästä värkistä ja laittais lasin aukeamaann ihan manual saranoilla sähkön sijaan, olis helpompi käyttää kun ei tarvi aina kiivetä autoon lasia laskeen ja eipä jäätyisi tiivisteestä kiinni talvellakaan niin etteikö auki saisi, no siitä sitte enemmän kun tietää mitä polykarbonaattilevy kustantaa.
heräteostoksiakin tuli tehtyä... mä kun tarvitsin vain kaasariin holleyn sinisen kiihdytyspumpun nokan, mutta kun ei sitä yksinään löytynyt niin piti hommata koko nokkasarja joten nyt mula on sitten niitä kaikkia sinistä lukuunottamatta kaksin kapalein. mutta eihän sitä nyt voi kauheeta rahtia yksien muovihilujen takia maksaa joten jotain muutakin piti saada mukaan, samaan pakettii sitten tuli uusi dampperi vanhan huonon tilalle seka keinuvivut, rulla sellaiset. dampperiksi ostin professional productsin 6.75" limpun, ihan vaan koska siinä sattuu oleen ajotusmerkit kirjailtuna ja se oli edullinen. ![]() ja keinuvivut on Comp Camssin Magnum rollerit, cromo vivut 1.52 vipusuhteella, periaatteessa pitäis pyöriä vähän mukavammin noilla. näin viimme päivinä vallinneen kuivan sään aikaan nousi esiin taas se tuttu toteamus tuosta maan vetovoimasta, joidenkin autojen kohdalla se vain on hieman vahvempaa, mutta toinen huomionarvoinen seikka on se että nyt kun kesärenkaat vaihdoin tuossa taannoin, joo ehkä mudzilla on vähän parempi pehmeällä kuin vanhan mtr:t niin sivupito, tai lähinnä sen puuttuminenko aiheuttaa sen että auto on taasen jopa huonompi kääntymään kuin ennenmuinoin vanhojen vääntyneiden ohjausvarsien aikaan, auto puskee aika pahasti, eikä siis käänny jos alla on jotain vähänkään huonommin pitävää/ kantavaa materiaalia. |
#444
|
||||
|
||||
![]()
syyssateet tuntuvat saapuneen joten pakko oli tehdä jotain omallekkin autolle vaikka tuossa mukavampiakin potilaita olis (bandit edition trans am)
ostin palan polykarbonattilevyä ja sahailin siitä sitten tommosen ruudun tohon takaikkunaksi ettei aivan sada sisälle, samalla tuli riisuttua sähkölasivermeet pois tuolta luukusta, ja kevensin luukkuakin hieman. levyä jäi hieman vielä varallekkin jos täytyy tehdä jotain muuta (2 palana käsittelyn takia, 1500x1500 ja 2000x1500 palat 4mm levyä). takavinssi olis sitte kans rikki... kuvista ei varmaan oikein näe, mutta vaihteisto on revennyt irti tosta rungosta, en tiedä sitte kannattaa siihen enää vaihtaa osia, mä tohon jo kerran MakeO:lta ton vaihteiston puolen ostin ja se tuli silloin sillä kuntoon mutta nyt sitte taas... kai jos niitä osia vielä halvalla sais niin vois harkitakkin. apukuskin puolen takajousesta on yks lehti poikki, sekin tarttis siihen laittaa, ja noi keinuvivut on vielä vaihtamatta, nyt on vähän semmonen tarttis ja tarttis aika, capricen nostaja tarttis kans kattoa kun niin kolistaa, en ole siihen kuukauteen koskenutkaan, ja tankattukkin se on vissiin viimmeks kesäkuussa, toisin kun blaze jonka saa tankata vähintään kerran viikossa... jakis lämpiää ihan älyttömsäti maantieajossa, en sitte tiedä olisko siellä joku laakeri meoillaan tai jotain, ei se ihmeemmin ääntele, joskin ei oti ihan kauheen hiljanen ole että jos sitte pienet äänet peittyy alleen... muzzillat ei sitten ole suunniteltu blazerin alle... kilometrejä en tiedä paljoko on tänä kesänä tullut, tuskin ihan älyttömästi, mutta renkaista, etenkin etupyöristä on kulunut jo puolet kuviosta pois. vertailuna kuitenkin mainittakoon että ennen oli alla ne mtr:t jotka käytettynä ostin, ajoin blazella silloin vielä kaikki ajoni ja niistä ei kulunut montaakaan milliä kolmen kesän aikana... |
#445
|
||||
|
||||
![]()
Pitäiskö tästä ymmärtää, että Mudzillat ei ole sitä samaa jääkiekkokumia kun Creepyt?
Olisko niissä tosiaan eri seos. Jos näin on, niin niitähän vois joskus kokeilla vaikka Jeepulaan. Creepyjä ei enää koskaan ![]()
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#446
|
||||
|
||||
![]()
en tiedä mitä pitäis ymmärtää, mutta kovasti ne on kuluneet, vaikka eivät uudet olleet ostaessakaan, tosin etupyörät ei ole kuluneet pyöreäksi kuten yleensä noissa menee, vaan pintaa on melko saman verran keskellä ja reunoissa...
|
#447
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mun mielestä on selvä ero creepyjen ja mudzillojen välillä. Ittellä ollu 31" mudzillat ja kokeillu rytarin 35" mudzillat ja nyt on 35" creepyt niin tuntuu ettei pitoa löydy läheskään niin paljoa vaikka kumit olis melkein tyhjinä.
|
#448
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pysyyks muuten ne automaatin lämmöt sitte kurissa nykyään? |
#449
|
||||
|
||||
![]()
210f se laatikon lämmöt paukuttaa maantieajossa kokoajan... jakisi on ainakin tollain käteenpäin mitattuna äkkiempää lämmin, ja lattialämmitys on tosi tehokas sillä kohtaa jo pienekin ajon jälkeen, tosin pakoputkisto tekee kyllä osansa siihen.... en tiedä sitten, ensin epäilin että toi mun kardaanikässäri vähä makaa päällä mut se levy ja satula ei lämpiä niinku jakis helottaa...
|
#450
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla pirateksen puolella oli samantyyppinen probleema jollain ja th700 oli siellä suurin epäilyksen aihe. Ja suosituksena oli ilmastoinnin kennon kokoinen lootajäähy. 210f maantieajossa on mun mielestä sikana liikaa. Sehän on noin 99C. Varmaan rupee jakiskin tuntuu lämpimältä kun toi automaantin lämpö siirtyy sinnepäin.
Toi oma th350 pitelee nyt lämmöt n.60C maantieajossa ja lämpenee siihen tosi hitaasti, vaikka ei oo lukkoturbiinia. Ja jakiksen lämpöjä en ole edes mitannu, mut pitääpä tähystää tuolla infrapuna mittarilla vähä lukemia sieltä. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L-200:sen ropaamista/joustoja | Lavamitsu | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 11.08.2008 19:47 |