Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuHo^
sepäs tässä onkin että kunnei autoa ole diiselinä tietääkseni tehty ja 7.3 on vain F-250-> natikan painosta minulla ei ole mitään hajua mutta muistaakseni traktorin cumminsin kutvonen painaa 510kg ursusksen kutvonen 630kg ja letukan 6.2 V8 diesel oli muistaakseni 400kg paikkeilla :/ mutta mitä mahtaa olla foortin bensa kutvosen paino  F-250 on liian iso mun makuun :/ rupeaa näyttää siltä että ostetaan chevyn lyhyt hyttinen diisel avolava  letukan neliveto on vaan aika eri kuin foortin neliveto ja pikku foortti korkeena paremman näkönen...
|
Fordin 300cid(4.9L) painaa 181 kg,mut vertailu koneena kannattaa käyttää mallisarjan suurinta ja painavinta eli351Modifield joka painaa 261kg.Jenkki foorumeilta löytyneiden tietojen mukaan Chevy 6.2d painaisi ainoastaan n.325kg kun taas Natikan koneet on n.400kg mallista riippuen joten sellaisen saaminen keulilla on käytännössä mahdotonta ellei vaihda F250 Heavy Dutyn
akselia,jousia,jarruja .Jos Foordisi on manuaali laatikolla niin Chevyn kone käy kytkinkopan vaihtamisella bolt on.Novak Conversionin sivuilta löytyy neuvot/ohjeet kuinka se toteutetaan.Kouvolassa katsurit vaati kaikki painot sun muut tarvittavan tiedon kirjallisena maahantuojan tai vastaavan tahon alle kirjoittamana joten voi olla hankala saada toi Chevyn konekin katsastettua .Ainakaan Metro-Autossa eivät saaneet selvitettyä 6.2D painoa(GM Maahantuoja).Itsellä ollut joskus samanlaisia
suunitelmia mut homma jäi tekemättä kun ei löytynyt VARMAA tietoa noista koneiden painoista (maahantuojat).