![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
juu ei oo alkuperäsillä palikoilla.... tuo tiipen mainitsema tehoraja ois va iha kiwa, vaik ei itellä nyt nii paljoo tarvii ees odottaa olevan
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mutta penkkipaperit tarviit koska ei ole alkuperäisillä osilla turbotettua, orkkis turbon "teho" on 110hv joten siihen +20% eli 132hv sais niissä lapuissa olla. Se mitä oikeesti löytyy on ihan toinen juttu
Toi orkkis turboon vertaaminen taitaa olla kaikista helpoin.
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kun laittaa patrollin vapariin turbon pumpun tarviiko vaihtaa jottai niitä jakopään tms. rattaita mitkä sitä pyörittää vai meneekö suoraan?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Muistaakseni sopii niineen, mutta "isot"pojat kertoi että toimii paremmin kun laittaa vaparin rattaan ja epäkeskosäätimen.
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
ok |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mites tämä kun eihän se turbon ratas edes käy vaparin jakopäähän?! Ja mihinkäs säädin homma perustuu? Pitäisi parin viikon päästä vaihtaa tuo pumppu niin olisi kiva tietää faktoja.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Faktaa on et vapari sd33 on kahdella eri hammastuksella. Tiheempi hampainen käy suoraan turbon kans keskenään (uudemman mallin sd33). Jos turbon pumpun kasaa vanhan mallin harvahampaisella rattaalla ja epäkeskolimpulla niin onnistuu myös. Sitä en taas muista et kävikö ajoitus merkit tossa harvahampaisessa limpussa ihan täysin suoraan turbon pumpun kanssa mut ne saa kyllä katottua kun vertailee tiihee- ja harvahaimpaista limppua keskenään. Kaikkia versioita on tullu kokeiltua eikä noilla limpuilla oo tuntunu juurikaan eroa jos ollenkaan, kunhan ajoitus on kohdallaan tai sitte himppa aikasella nii hyvä tulee. Tällä hetkellä on turbon pumppu vaparin tiheehampaisella rattaalla ja epäkesko limpulla, tyytyväinen oon ollu. Ajoitus on käännetty himpan aikaselle, ei savuta niin pahasti ja lähtee pakkases käyntiin herkemmin. Joskus tuli yhtä paskaa konetta kokeiltua ajaa ajoitus aivan karseen aikasella ja syötöt tapissa, tulos paljon savua, pienikään turbo ei tuntunu heräävän kunnolla, kuulosti betonimyllyltä kylmäkäynnistäessä, sitten kun turbon sai hereille niin kierrokset oli about 4000rpm ja vetoo oli vielä yli 7000rpm. muuten aivan vitun kauhee viritys Yllätys yllätys kyseisen koneen kampura on nykyään kahessa osassa
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
| HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
| l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
| 3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
| Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |