Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2009, 19:04
mauno mauno ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 315
Perusasetus

kyllähän noita th:n ominaisuuksia muutettua helposti kun venttiili koneistoa hieman rukkaa, shift kittiä sun muuta sisään ja tosiaan turbiinin laittaa lukolla ja diesselistä ottaa..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.03.2009, 02:09
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Mutta kun manuaalivaihteisessa on kolme poljinta ja ihmisellä vain kaksi jalkaa,millä niitä kaikkia saa paineltua?

Kyllä ainakin kalliokiipeilyssä (Trial) automaatti on aivan ehdoton,jos ei ole oppinut jotain ihmeellistä nilkkojen vääntelyä,niin että jalka on yhtä aikaa kahdella polkimella.
Tietysti jos ajaa vain suolla tai mutaspoorissa,silloinhan ei tarvitsisi kuin yhden (kaasu) jalan...
Kun tulen vauhdikkaasti risteykseen omalla 1974 mallisella (maantie) harrasteautollani, niin teen seuraavaa. Oikealla jalalla painan kytkimen pohjaan. Vasemman jalan varpailla painan jarrua, ja kantapäällä painan välikaasua, niin menee pienempi pykälä helposti laatikkoon. Ja tämä kolmen polkimen operointi ei vaadi mitään akrobatiaa, ihan vaan normaalit jalat.

Kyseisessä autossa on ns lattiasta läpipoljettavat polkimet, ja ne ovat suunniteltu 60-70 luvulla juuri edellä kuvailtua tilannetta varten. Ohjekirjassa neuvotaan tilanne. Kun on läpipoljettaviin tottunut, niin riippupolkimet ovat perseestä.

Menee ot:ksi tähän aiheeseen, sen myönnän. Automaattia itsekin kaipaisin siihen 1986 malliseen (maasto) harrasteajoneuvoon...

Edit: Olen ollut joskus Caprice STW:n kyydissä, johon on laitettu Cedricin kone ja automaattilaatikko. Yllättävän hyvin pieni japanilainen jaksoi kiskoa isoa ameriikan lotjaa eteenpäin. Kun kuulin etukäteen tuosta chevy/nissan 2.8+automatic yhdistelmästä, niin alkoi naurattaa. Mutta kyllä se vaan tien päällä melko rivakasti sen sata otti tauluun. Kierroksia oli tottakai hieman erilailla pelissä, kuin että siellä olisi ollut 6.2+th...

Viimeksi muokannut sisua45 : 21.03.2009 02:17
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2009, 10:05
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Kun tulen vauhdikkaasti risteykseen omalla 1974 mallisella (maantie) harrasteautollani, niin teen seuraavaa. Oikealla jalalla painan kytkimen pohjaan. Vasemman jalan varpailla painan jarrua, ja kantapäällä painan välikaasua, niin menee pienempi pykälä helposti laatikkoon. Ja tämä kolmen polkimen operointi ei vaadi mitään akrobatiaa, ihan vaan normaalit jalat.
No nuohan on ihan vakio Sisumiesten juttuja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2009, 23:57
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Lainaus:
Kun tulen vauhdikkaasti risteykseen omalla 1974 mallisella (maantie) harrasteautollani, niin teen seuraavaa. Oikealla jalalla painan kytkimen pohjaan. Vasemman jalan varpailla painan jarrua, ja kantapäällä painan välikaasua, niin menee pienempi pykälä helposti laatikkoon. Ja tämä kolmen polkimen operointi ei vaadi mitään akrobatiaa, ihan vaan normaalit jalat.
No nuohan on ihan vakio Sisumiesten juttuja.
Sisumiehen juttuja, mutta en nyt puhunut Sisustani. Se on vuosimallia 1973.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.03.2009, 10:28
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauno Näytä viesti
kyllähän noita th:n ominaisuuksia muutettua helposti kun venttiili koneistoa hieman rukkaa, shift kittiä sun muuta sisään ja tosiaan turbiinin laittaa lukolla ja diesselistä ottaa..
Millasella modauksella saisi kiville kipuamisesta sen ryntäämisen pieneksi? Kuitenkin välityksien peesaaminen tomaatilla olisi mukava säilyä. Osaatko kertoa lisää tuosta muokkaamisesta?
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:Toyotaan osia Pexi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 20.03.2008 10:17
O: Alumiinivanteet toyotaan 16" jukos O/M/V Renkaat ja vanteet 0 01.12.2007 10:20
O: 16" vanteet Toyotaan Arska O/M/V Renkaat ja vanteet 4 06.08.2006 23:44
O: 2F kone toyotaan juha_t O/M/V Muut 10 12.05.2005 20:40
O: 8x15 toyotaan Killer-Wo O/M/V Muut 1 01.02.2005 22:52


Sivu luotu: 22:55 (GMT +2).