![]() |
Toyotaan chevyn vaihdelaatikko?
Onkohan kukaan tehnyt moista rakennelmaa HJ:seen?
Moottorina: Toyotan 4.0L Turbodiesel Vaihteistona: Chevyn TH700R4, TH400 tai TH350 Automaattivaihteisto. Jakolaatikkona: NP208 tai HJ:n Akselit: HJ61 / 100% Jos joku on tehnyt tällaisen rakennelman, niin olisi kiva tietää minkälainen homma tuollainen olisi rakennella. Ei jaksais tuota keppiä heilutella, nimimerkillä automaatti aikaisemmin Searchilla etsiskelin mutta en löytänyt valaistusta asiaan. Toyota Landcruiser HJ60, 4.0 diesel, 1983, 5speed, 35BFG All Terrain, winch. |
Uudessa 4x4 magazine:ssa on pajero, jossa on hj61:n 12h-t koneena ja th 350 perässä, mutta en tiiä siitä sen enempää.
Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
Lainaus:
http://murobbs.muropaketti.com/ http://www.4x4wire.com/mitsubishi/ http://personal.inet.fi/koti/timo.virtanen/ http://www.pocuk.com/forums/ |
Muutaman kerran tullu mietittyä että miten onnistuu 12H-T:n naittaminen GM-tomaattiin. Onhan tietty helpompaa käyttää Toyotan omaa tomaattia, mutta GM askeja ja osia on helpommin saatavilla.
Adapterin kyllä tekee kun vaan ottaa tarkat mitat ja väsää jigin missä sen tekee. Mutta vetolevy voi olla ongelmallisempi. Ei taida vauhtipyörä sellaisenaan kelvata tomaatin kanssa. Tuossa on FJ koneeseen pultattu adapterilla GM:n 168 hampainen vetolevy kampuraan. Starttikin näkyy olevan adapterissa kiinni: http://fourwheeler.com/projectbuild/..._fj45_06_z.jpg Miten muuten on 12H-T:n startti, onko se kiinni lohkossa vai laatikossa? Jos laatikossa, niin silloin homma onnistuu kuten tässä artikkelissa. Heikki H. FJDC Montenegros #21 ================================================== Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF Edited by - 4x4_76 on 19/06/2006 15:01:54 |
Putkihässäkkä-Virtasella Nastolassa on/oli joku fordin pickuppi jossa HJ-60 motin perässä th350 ja tosiaan Pajero-Virtasella on monsterissa HJ-61 perässä th350?
|
Lainaus:
<center>--------------------------------------- www.formula-offroad.fi </center> |
Lainaus:
Heikki H. FJDC Montenegros #21 ================================================== Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF |
Tuolta pitäis löytyä adaptereita ja jopa sopivia akseleita laatikkoon niin että paketista tulee lyhyt.
Olisin ostanut itse akselin tuolta jos olis löytänyt firman ajoissa.. http://www.advanceadapters.com/ |
Onko uuttaa tietoa gm laatikoiden asennuksesta hoojiihin. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon jos alkaa tekemään hoojistä autoomaattia jenkkilootalla ja mikä loota kannattaa valita.
Note! This message was posted anonymously! |
Saako tuollaisen leimalle??
|
Miksei sais? Laatikko kiinni ja muutoskatsastukseen, katsuri kattoo et joo, automaatti siellä on. Kuittia vilauttaa viel laatikosta ja 30€ kassalle :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Hyvä homma! Ei sentään näiltä osin ole suomalaisten rakennusintoa pyritty lannistamaan. :)
|
Lainaus:
ja lopuksi:) kaksi tervettä kättä ja kaksi tervettä jalkaa= manuaali vaihteet :) :) |
Lainaus:
Mutta kun manuaalivaihteisessa on kolme poljinta ja ihmisellä vain kaksi jalkaa,millä niitä kaikkia saa paineltua? ;) Kyllä ainakin kalliokiipeilyssä (Trial) automaatti on aivan ehdoton,jos ei ole oppinut jotain ihmeellistä nilkkojen vääntelyä,niin että jalka on yhtä aikaa kahdella polkimella. Tietysti jos ajaa vain suolla tai mutaspoorissa,silloinhan ei tarvitsisi kuin yhden (kaasu) jalan... |
En tiiä mitä tuo parantaa tilannetta kun on tojon 4L verrattuna omaan patrollin 3.3L th350 kanssa mut toi on kyllä aika kuminauhaaa. Nopealla puolella kun risteyksessä polkasee kaasun pohjaan ni lähtee tosi moposti ja vasta parin sekunnin päästä kun ahdot on noussu ni vetää kivasti. Hitaalla puolella voima riittää mutta pidon raja on tosi häilyvä ei oikeen tiedä millon rengas nippanappa pyörii toisin kun manuaalin kanssa. Etuja on sen verran et hitaasti edetessä ei sula kytkin ja nopeesti ajellessa ei ahdot tipu vaihtaessa.
Ja niinkuin nyybi kirjoitteli: Kaiken saa kyllä paskaks mut on omaa tuhmyyttä jos tollasen ameriikan automaatin saa silpuks japanin dieselillä. On kuitenkin niin eri luontosia nuo kasit kun vetoja on heti tyhjäkäynnilltä ja jenkaavat vielä pitemmälle. Kyllä jos mielenkiintoa riittää ni ei muuta kun rakentelemaan mutta ittelle en enää alkais tuommosta tekeen. Jenkki lootan kanssa riski kone ja ja näitten laiskempien koneiden kanssa tarvii enempi vaihteita. |
Ite oon miettiny samaa ratkaisua.
Ehkä offi peliin oisi tuo th 700 sopiva kun siinä on/lienee lyhyempi ykkönen kuin noissa muissa,ja ylivaihde.Ja lukko turbiini.Tietysti dieselin turbiinilla varustettuna(jos eroa saaste bensakoneeseen en tiedä). Eipä ne 6.2 litraset dieselitkään mitään raketteja alunperin ole olleet. Lainaus:
Ainut heikko loota taitaa olla th 200,eikä sekään rikki mene jollei sillä 100 heppasella piilofarmillla yritä kumia poltaa,tai hinata jotain sairaan isoa perävaunua. Yleensäkkin suomessa automaattien maineen on pilanneet kaikenlaiset koti korjaajat jotka säästösyistä eivät huolla/ovat vaihtaneet vääriä öljyjä tms.Aikoinaan noihin tomaatteihin. Ja sittenhän ne ovat ihan paskoja. |
kyllähän noita th:n ominaisuuksia muutettua helposti kun venttiili koneistoa hieman rukkaa, shift kittiä sun muuta sisään ja tosiaan turbiinin laittaa lukolla ja diesselistä ottaa..
|
Lainaus:
Kyseisessä autossa on ns lattiasta läpipoljettavat polkimet, ja ne ovat suunniteltu 60-70 luvulla juuri edellä kuvailtua tilannetta varten. Ohjekirjassa neuvotaan tilanne. Kun on läpipoljettaviin tottunut, niin riippupolkimet ovat perseestä. :D Menee ot:ksi tähän aiheeseen, sen myönnän. Automaattia itsekin kaipaisin siihen 1986 malliseen (maasto) harrasteajoneuvoon... :) Edit: Olen ollut joskus Caprice STW:n kyydissä, johon on laitettu Cedricin kone ja automaattilaatikko. Yllättävän hyvin pieni japanilainen jaksoi kiskoa isoa ameriikan lotjaa eteenpäin. Kun kuulin etukäteen tuosta chevy/nissan 2.8+automatic yhdistelmästä, niin alkoi naurattaa. Mutta kyllä se vaan tien päällä melko rivakasti sen sata otti tauluun. Kierroksia oli tottakai hieman erilailla pelissä, kuin että siellä olisi ollut 6.2+th... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 07:03 (GMT +2). |