Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2009, 05:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Niin ja mitä mä kuulin "näköhavainnoista" maastossa, niin oli aika laiskan oloinen ratkaisu toi tomaatti tuon 4L koneen perässä. Joutuu varmaan muutaman kerran etsimään oikeaa turbiinia, että saa stall speedin oikealle kohtaa.






<center>---------------------------------------

www.formula-offroad.fi

</center>
ite en ole kanssa kuullu jotta edes moottori olis edes 3000rpm kiertäny.vai onko se niin että amerikan turpiini lentää kuuseen diiselin väännöllä . heikkojakin vielä mm. corveten laatikot porsii kumin poltosta .

ja lopuksi

kaksi tervettä kättä ja kaksi tervettä jalkaa= manuaali vaihteet

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2009, 08:52
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti

ja lopuksi

kaksi tervettä kättä ja kaksi tervettä jalkaa= manuaali vaihteet

Mutta kun manuaalivaihteisessa on kolme poljinta ja ihmisellä vain kaksi jalkaa,millä niitä kaikkia saa paineltua?

Kyllä ainakin kalliokiipeilyssä (Trial) automaatti on aivan ehdoton,jos ei ole oppinut jotain ihmeellistä nilkkojen vääntelyä,niin että jalka on yhtä aikaa kahdella polkimella.
Tietysti jos ajaa vain suolla tai mutaspoorissa,silloinhan ei tarvitsisi kuin yhden (kaasu) jalan...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.03.2009, 10:24
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

En tiiä mitä tuo parantaa tilannetta kun on tojon 4L verrattuna omaan patrollin 3.3L th350 kanssa mut toi on kyllä aika kuminauhaaa. Nopealla puolella kun risteyksessä polkasee kaasun pohjaan ni lähtee tosi moposti ja vasta parin sekunnin päästä kun ahdot on noussu ni vetää kivasti. Hitaalla puolella voima riittää mutta pidon raja on tosi häilyvä ei oikeen tiedä millon rengas nippanappa pyörii toisin kun manuaalin kanssa. Etuja on sen verran et hitaasti edetessä ei sula kytkin ja nopeesti ajellessa ei ahdot tipu vaihtaessa.

Ja niinkuin nyybi kirjoitteli: Kaiken saa kyllä paskaks mut on omaa tuhmyyttä jos tollasen ameriikan automaatin saa silpuks japanin dieselillä. On kuitenkin niin eri luontosia nuo kasit kun vetoja on heti tyhjäkäynnilltä ja jenkaavat vielä pitemmälle.

Kyllä jos mielenkiintoa riittää ni ei muuta kun rakentelemaan mutta ittelle en enää alkais tuommosta tekeen. Jenkki lootan kanssa riski kone ja ja näitten laiskempien koneiden kanssa tarvii enempi vaihteita.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.03.2009, 16:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Ite oon miettiny samaa ratkaisua.

Ehkä offi peliin oisi tuo th 700 sopiva kun siinä on/lienee lyhyempi ykkönen kuin noissa muissa,ja ylivaihde.Ja lukko turbiini.Tietysti dieselin turbiinilla varustettuna(jos eroa saaste bensakoneeseen en tiedä).

Eipä ne 6.2 litraset dieselitkään mitään raketteja alunperin ole olleet.

Lainaus:
ite en ole kanssa kuullu jotta edes moottori olis edes 3000rpm kiertäny.vai onko se niin että amerikan turpiini lentää kuuseen diiselin väännöllä . heikkojakin vielä mm. corveten laatikot porsii kumin poltosta .

ja lopuksi

kaksi tervettä kättä ja kaksi tervettä jalkaa= manuaali vaihteet
Hohhoijaa...Mitähän tuohon sanoisi.Joku letukan viritetty 454 sysää hieman eri tavalla kuin villeinkään hj:iin kotiturbokone...Eli nyybi kommentti vailla vertaa.

Ainut heikko loota taitaa olla th 200,eikä sekään rikki mene jollei sillä 100 heppasella piilofarmillla yritä kumia poltaa,tai hinata jotain sairaan isoa perävaunua.

Yleensäkkin suomessa automaattien maineen on pilanneet kaikenlaiset koti korjaajat jotka säästösyistä eivät huolla/ovat vaihtaneet vääriä öljyjä tms.Aikoinaan noihin tomaatteihin.
Ja sittenhän ne ovat ihan paskoja.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.03.2009, 19:04
mauno mauno ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 315
Perusasetus

kyllähän noita th:n ominaisuuksia muutettua helposti kun venttiili koneistoa hieman rukkaa, shift kittiä sun muuta sisään ja tosiaan turbiinin laittaa lukolla ja diesselistä ottaa..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2009, 02:09
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Mutta kun manuaalivaihteisessa on kolme poljinta ja ihmisellä vain kaksi jalkaa,millä niitä kaikkia saa paineltua?

Kyllä ainakin kalliokiipeilyssä (Trial) automaatti on aivan ehdoton,jos ei ole oppinut jotain ihmeellistä nilkkojen vääntelyä,niin että jalka on yhtä aikaa kahdella polkimella.
Tietysti jos ajaa vain suolla tai mutaspoorissa,silloinhan ei tarvitsisi kuin yhden (kaasu) jalan...
Kun tulen vauhdikkaasti risteykseen omalla 1974 mallisella (maantie) harrasteautollani, niin teen seuraavaa. Oikealla jalalla painan kytkimen pohjaan. Vasemman jalan varpailla painan jarrua, ja kantapäällä painan välikaasua, niin menee pienempi pykälä helposti laatikkoon. Ja tämä kolmen polkimen operointi ei vaadi mitään akrobatiaa, ihan vaan normaalit jalat.

Kyseisessä autossa on ns lattiasta läpipoljettavat polkimet, ja ne ovat suunniteltu 60-70 luvulla juuri edellä kuvailtua tilannetta varten. Ohjekirjassa neuvotaan tilanne. Kun on läpipoljettaviin tottunut, niin riippupolkimet ovat perseestä.

Menee ot:ksi tähän aiheeseen, sen myönnän. Automaattia itsekin kaipaisin siihen 1986 malliseen (maasto) harrasteajoneuvoon...

Edit: Olen ollut joskus Caprice STW:n kyydissä, johon on laitettu Cedricin kone ja automaattilaatikko. Yllättävän hyvin pieni japanilainen jaksoi kiskoa isoa ameriikan lotjaa eteenpäin. Kun kuulin etukäteen tuosta chevy/nissan 2.8+automatic yhdistelmästä, niin alkoi naurattaa. Mutta kyllä se vaan tien päällä melko rivakasti sen sata otti tauluun. Kierroksia oli tottakai hieman erilailla pelissä, kuin että siellä olisi ollut 6.2+th...

Viimeksi muokannut sisua45 : 21.03.2009 02:17
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2009, 10:05
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Kun tulen vauhdikkaasti risteykseen omalla 1974 mallisella (maantie) harrasteautollani, niin teen seuraavaa. Oikealla jalalla painan kytkimen pohjaan. Vasemman jalan varpailla painan jarrua, ja kantapäällä painan välikaasua, niin menee pienempi pykälä helposti laatikkoon. Ja tämä kolmen polkimen operointi ei vaadi mitään akrobatiaa, ihan vaan normaalit jalat.
No nuohan on ihan vakio Sisumiesten juttuja.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.03.2009, 10:28
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauno Näytä viesti
kyllähän noita th:n ominaisuuksia muutettua helposti kun venttiili koneistoa hieman rukkaa, shift kittiä sun muuta sisään ja tosiaan turbiinin laittaa lukolla ja diesselistä ottaa..
Millasella modauksella saisi kiville kipuamisesta sen ryntäämisen pieneksi? Kuitenkin välityksien peesaaminen tomaatilla olisi mukava säilyä. Osaatko kertoa lisää tuosta muokkaamisesta?
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:Toyotaan osia Pexi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 20.03.2008 10:17
O: Alumiinivanteet toyotaan 16" jukos O/M/V Renkaat ja vanteet 0 01.12.2007 10:20
O: 16" vanteet Toyotaan Arska O/M/V Renkaat ja vanteet 4 06.08.2006 23:44
O: 2F kone toyotaan juha_t O/M/V Muut 10 12.05.2005 20:40
O: 8x15 toyotaan Killer-Wo O/M/V Muut 1 01.02.2005 22:52


Sivu luotu: 21:29 (GMT +2).