Tässä yhteydessä ei voi olla muistuttamatta siitä että HYVÄT TALVIRENKAAT (mielellään nasta sellaiset) ovat mielestäni maastureissa vielä tärkeämmät kuin tavan henkilöautossa! Maasturin ajo-ominaisuudet (eritoten lyhytakselivälisen, mutta pätee kaikkiin maastureihin) ovat kuitenkin huonommat kuin tavallisen matalalattia-auton.
Itsellä oli Jimnyssä hyvät nastarenkaat, joihin pysty luottamaan aika pitkälle. Sen jälkeen ajoin SJ41O:llä jouluun asti, jonka jälkeen piti panna se telakalle kun en yksinkertaisesti enää uskaltanut ajaa sillä, koska renkaat ja jarrujen toiminta oli aika syvältä. Nyt on alla Land Cruiser RJ70, jossa, täytyy tunnustaa, on tuollaiset normi M+S- renkaat jotka pitäisi oikeastaan olla Suomen talvessa kielletty...esim. eilen oli todellakin sellainen liippakelii johon ei ilman nastarenkaita pitäisi mielestäni lähteä.
Toki on sanottava, että maasturikuskit lähes aina tuntevat autonsa ominaisuudet ja ajavat sitä myöten varovaisesti, mutta aina se ei riitä, ikävä kyllä.