Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2009, 22:09
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Purin kärähtäneistä bixenon lampuista ampin liittimet irti ja vaihdoin ne btr xenoneihin että sain bi-setistä jääneet ballastit kiinni. Btrrän omat ballastit oli sellaset että kun pisti ne päälle ja la-puhelin oli auki niin täyttä taulua tuli häiriötä. Kinkkiballasteilla ei anna yhtään tolppaa häiriötä. Saa nyt sitten nähdä ajaessa että paraniko ongelma kokonaan.

Lipposelle tossa soittelin yks päivä ja tilailin vähän tarvikkeita. Mm. wilwoodin 120-2281 käkkärin mekaaninen satula on tulossa. Tänään kasailin yhden jakiksen että pääsee siihen rakentelemaan levyä ja kiinnikettä satulalle. Tarkoitus olisi saada se toimimaan vakio vaijerilla. Sen kun sais tohon mallikappaleeseen tehtyä niin että sitten vaan pulttais alle kiinni. Jos vaikka eksytykseen sais jo varma toimisen käkkärin niin vois joskus autosta nousta uloskin sammuttamatta sitä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.02.2009, 23:52
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Perus huoltoa. Rupesin tutkimaan takapään jurnutusta. Oli sit laakeri nii hiton löysällä että pitkittäisvälystäkin oli useampi milli. Ihme kun pikkupultit aina löysty. FF akselissa ei meinaa laakeriongelmia huomata helposti kun vetari pitää navan linjassa.

Tästä perspektiivistä toi hieman taipunut panhardi näyttää tosi pahalta ja oikasuunhan se meneekin seuraavaks. On se kumma kun noin 6mm seinämävahvuuskaan ei riitä.

Oli tossa takapäässä muutakin hasardia kun oli vissiin jäänyt jakarin yks pultti löysälle ja pusla oli vaeltanut jakarista ulos varmaan 15mm ja väänsi sen ihme asentoon.



Velpoika sillä aikaa sorvaili kardaanikäkkärin levyn. Rumpu on sorvattu jo aikaisemmin irto tosta ja suoralle levylle on tehty kiinnitys. Wilwoodin 120-2281 satulakin tuli tänään. Viel puuttus satulan ja vaijerin kiinnitys.



Satulan paikka lienee tossa niin saa vivulle vedon oikeaan suuntaan. Satulan kiinnitysraudasta tulee aika eksoottinen. Pitäshän toi vielä saadan purettuakin tarvittaessa joten vähän pitää pähkäillä.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2009, 19:12
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

"Perushuolto"


Hyvän näköistä työskentelyä... Ilmottele vaan rohkeesti jos tarviit apua niin rupeen kampeemaan tallillepäin. Älä nyt sit kuitenkaa liikaa tee sitä ns. perushuoltoa ettei tarvii kiireellä viimisenä iltana koko autoa kasata
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä,
etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2009, 19:29
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Samanlaisella satulalla tein kans äijän berttaan käsjarrun, ihan hyvin pelittää orkkis vaijerilla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2009, 23:27
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jollapaku Näytä viesti
Samanlaisella satulalla tein kans äijän berttaan käsjarrun, ihan hyvin pelittää orkkis vaijerilla.
Oliks siin bertassa tollanen vanha yksosanen jakis jossa vakiona rumpukäkkäri. Jos oli niin monellako pultilla kiinnitit satulan kiinnikkeen jakolaatikkoon. Omassa tuli kii kolmella m8 pultilla jotka on siinä käikäleessä johon mittarinvaijeri tulee.Toivottavasti kestää.

Mites muuten laitoitko kuinka jäykän palautusjousen vivulle. Satulassahan ei itsessään ole mitään palautusta.

Tuntu vanha käsijarrun vaijeri jo aika jäykältä mutta onneks muistin että josku 4 vuotta sitten ostin turhaan uuden kun se ei ollutkaa silloin rikki. No nyt on hyvä laittaa uutta paikalleen niin on maksimi heree.

Nyt olis toi sydeemi muuten aika valmis mut puuttuu vielä palautusjousi ja vaijerille pitää tehdä kiinnike jakiksen kylkeen. Täytyy pulttaa se siihen pääakselin suojakopan kahteen alimpaan pulttiin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2009, 12:48
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Oliks siin bertassa tollanen vanha yksosanen jakis jossa vakiona rumpukäkkäri. Jos oli niin monellako pultilla kiinnitit satulan kiinnikkeen jakolaatikkoon. Omassa tuli kii kolmella m8 pultilla jotka on siinä käikäleessä johon mittarinvaijeri tulee.Toivottavasti kestää.

Mites muuten laitoitko kuinka jäykän palautusjousen vivulle. Satulassahan ei itsessään ole mitään palautusta.

Tuntu vanha käsijarrun vaijeri jo aika jäykältä mutta onneks muistin että josku 4 vuotta sitten ostin turhaan uuden kun se ei ollutkaa silloin rikki. No nyt on hyvä laittaa uutta paikalleen niin on maksimi heree.

Nyt olis toi sydeemi muuten aika valmis mut puuttuu vielä palautusjousi ja vaijerille pitää tehdä kiinnike jakiksen kylkeen. Täytyy pulttaa se siihen pääakselin suojakopan kahteen alimpaan pulttiin.
Hojon loota kyseessä, kahdella pultilla tuli kiinni ja ihan hyvin on matkassa pysyny. Palautusjousi on sellanen mikä sattu miljoonalootasta löytymään, semmonen semijäykkä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2009, 21:15
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Eilisen tilanne...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2009, 08:24
chemos:n Avatar
chemos chemos ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.01.06
Sijainti: Vihti, Finland.
Viestit: 162
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Velpoika sillä aikaa sorvaili kardaanikäkkärin levyn. Rumpu on sorvattu jo aikaisemmin irto tosta ja suoralle levylle on tehty kiinnitys. Wilwoodin 120-2281 satulakin tuli tänään. Viel puuttus satulan ja vaijerin kiinnitys.

Minkä verran tuollainen satula kustansi ja mistä tilasit???
__________________
Vanha viidakonsanonta; mielipiteet on ku persreijät, jokaisella on oma.

---------

"Minä menen nyt, sanoi Krapula. Kysyin, etkö jäisi yöksi. Krapula vain hymyili ja sanoi: "Me tapaamme vielä".

---------

Mies ilman mahaa on kuin pankki ilman rahaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.02.2009, 08:47
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja chemos Näytä viesti
Minkä verran tuollainen satula kustansi ja mistä tilasit???
Offroadtarvikkeesta löytyi suoraan hyllystä 120e.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.02.2009, 09:01
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.715
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja chemos Näytä viesti
Minkä verran tuollainen satula kustansi ja mistä tilasit???
mulla on kaksi tuollaista satulaa, toinen uusi ja toista aavistus käytetty auton alla.....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.02.2009, 22:30
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Valmis. Tai laitan tohon viel yhen palautusjousen varuille. Vaikka tuntuu toi vakio vaijerissa oleva jousikin palauttavan vivun yläasentoon hienosti. Tuli nyt tohon vaijerin ja satulan väliin viel tollanen snadi uniballi ja toinen haarukka joiden välis m6 tanko eli siitäkin voi säätää jos tarve tulee. Tuntu et tuli kerralla ihan passeli säätö kun käkkärist veti. Vielä kun panhardin saa suoristettu niin pääsee live testaamaan tota.



Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.02.2009, 23:51
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Angry

Nyt on käkkärit testailtu. Alkuun meinas olla pitävyysongelmia mutta sitten kun vähän säädettiin ja ajeltiin niin alko pitämään. Palo rasvat levystä ja hioutui palat sopiviksi. Nähtäväksi jää miten se toimii oikeasti maastossa.

Sitten otettiinkiin remontissa pahasti takapakkia...

Bertasta räjähti vähän aikaa sitten kardaani ja se korjattiin vaihtamalla uusi jytkympi putki siihen. Testiä ajettiin omissa nurkissa ja oltiin tyytyväisiä lopputulokseen.

Heinolan kisassa kaikki toimi ok mut sitten kun tultiin kisasta takas ja pelkällä takavedollla ajettiin niin jurrutti pikkasen. Sinne oli ajettu nelikolla ilman ongelmia ja nytkin nelikolla jurrutus ei kuulunut eikä tuntunut. Sitten ruvettiin tutkimaan niin löytyikin silmin nähtävä heitto juuri tehdyssä kardaanissa ja se on oikeesti heavy duty. WTF? Kardaani irti ja sorviin pyörimään mutta se on ihan ok. Sitten katottiin että pinionin laippa se varmaan kiero onkin. Tarkempi tutkailu paljasti että itse pinioni siinä heittääkin. Tämä tarkastettiin vielä heittokellolla murikan ollessa paikallaan kun muuten ei millään olisi voinut uskoa. Sitten purettiinkin jo laippa irti ja tsekattiin ylempi laakeri. Ei kuitenkaa juuri kesällä vaihdetuissa laakereissa yhtään klappia tai muuta vaurion jälkiä. No eipä muuta kun tikut ulos perästä ja murikka pöydälle ja purkuun. Pinioni sorviin ja heittokellolla todettiin sama minkä näki silmillä että kierohan se on. 0.6mm kierous pinioni akselissa aiheutti jo laipassa silminnähtävän heiton. Enpä ole ennen kuullut kierosta pinioinista. Katkenneita on kyllä nähty. No varmaankin kun silloin jään reunaan teurastin sen kardaanin niin laippa on lyönyt niin kovaan siihen että pinionikin taipui tai jotain. Heinolan kisassa en ainakaan muista että oltaisiin sitä mihinkään ryskätty.

No nyt sitten ei auta kun ruveta hätäkasaamaan uutta arbbiperää joka onneksi on lähestulkoon jo valmis. Onneksi on huominen ja koko viikon illat aikaa pajottaa vielä ennen kisoja. Olis vaan kiva saada uusille laakereille,arbille ja välityksille vähän kilometrejä alle ennen kuin lähetään ryskäämään 24h mettässä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.03.2009, 22:31
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Piirtäkää risti seinälle. Taakse on asennettu arbbi. Ei siihen montaa vuotta mennytkään että se tallin nurkasta pääsi auton alle. Asennus meni muuten mukavasti mutta jostain syystä kun perää pyöritti niin arbbi vuotaa pikkasen välillä jossain kohtaa. Saattaa vähän aikaa pihistä mutta sitten lakkaa. Onkohan se sellainen vaan uutuuttaan ja tiivisteiden pitää hioutua paikalleen? Vuoto oli kuitenkin niin pieni ja asennuksesta ei löytynyt mitään vikaa vaikka miten tutkittiin että asensin murikan rohkeesti. Perskele jos vuotaa pikkasen niin vuotakoot. Pysyy ainakin perässä ylipaine

Murikan läpiviennistä tuli aika hyvä. Ei letkut törrötä tyrkyllä niin kuin vakio arbbi rojuilla.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 18:47 (GMT +2).