![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mahtuhan ne kaikki romut sinne lopulta. Laitoin vähän syylärin eteen verkkoo ettei mikään isompi mee sinne. Varmaan pysyy naru sulana kun on tossa syylärissä kii vinssi. Releboxi härdelli. Toivottavasti ei tykkää vedestä ja kurasta pahaa sillä niitä tonne tulee menemään kun ei ole mikään vesitiivis laitos.
Viimeksi muokannut mikjus : 18.12.2008 22:17 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
uskoisin että noi alkuperäiset releboxit on ihan riittäviä. sillä vesitiiviistä boxista se kura ei päse pois kun se on sinne kerran päässyt. tuollaisesta se kura valuu hetkessä pois. vesitiiviit kotelot imee itsensä täyteen johtuen lämpötila vaihtelusta. lämpimässä boxissa on lievä paine sisällä(ilma laajenee lämmetessään) jonka se purkaa tiivisteiden välistä pihalle. ja kun ajat kuralätäkköön ja boxi uppoaa pinnan alle alkaa boxi jäähtymään ja muodostaa sisälleen alipaineen ja imasee samalla kuraa boxiin. paalutuskoneiden maston kaapeloinnissa havaittu ongelma ja asiasta on ihan käytännön kokemusta. ja nämä vesitiiviit rasiat mitä niissä käytetään eivät ole biltema laatua.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
huoltoa ajatellen näkisin hyvän suojarasvan parempana vaihtoehtona kuin lakka. huom. lakasta ei itselläni ole kokemusta, mutta ainakin luulisin että se on hankala saada liittimistä irti jos tarvitsee esim johto vaihtaa.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Laalaalta nyysin tollasen trailgearin suoran sektorivarren jossa kartio hdj-80 nivelelle. Hieman joutui runkoa loveamaan että mahtu mutteri meneen rungon ali. Hieman lyhyempi tuo kuin vanha suoraksi taivutettu hjn vakiovarsi. Tämä on hyvä asia nyt kun runko on lyhentynyt niin tanko menee paremmin piiloon ja hieman taaemmaksi.
Melko pienistä asioista nämä ohjausjutut kiinni. Vanhalla varrella ja tangolla ratti laidasta laitaa noin 2.7 kierrosta ja tällä uudella varrella ja tangolla noin 3.7 kierrosta. Simpukan koko liikerata on 4.5 kierrosta laidasta laitaan. Olisiko tässäkin jo yksi osasyy miksi autossa oli formula ohjaus? Ohjaus oli lehtijousilla hyvä mutta kun muutettiin kierrejousille niin ohjauksesta tuli lievästi sanottuna hätäinen. Nyt kun miettii niin ainoa asia mikä etupään kierteytyksen yhteydessä muuttui oli että simpukka siirtyi rungossa mittansa verran eteenpäin. HDJ/FJ-80 M23 raidetangon päillä vetotangon putkelle tulee mittaa 90cm ja samoilla päillä toteutettavalle raidetangon putkelle taas 105cm. Näin ei ole kuin kahta erilaista raidetangonpäätä autossa. Mulla kun on noi 4x4labsin varret jotka vie raidetangon akselin taa niin mikään vakiomittainen tanko ei käy. Viimeksi muokannut mikjus : 30.12.2008 21:43 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
HJ ohjaus 70 cm 21x1,5 M HJ raire 113 cm 23x1,5 M LJ vanha ohjaus 80 cm 21x1,5 M LJ vanha raire 103 cm 23x1,5 M LJ uusi ohjaus 85 cm 21x1,5 M LJ uusi raire 93,5 cm 23x1,5 M BJ raire 107 cm 21x1,5 M Mitathan mahdollisesti muuttuu jos käytetään jotain erikoisia ohjausvarsia tai muita kuin vakio raidetangon päitä. Eli toi LJn uusi raidetanko olis melkeen passeli ohjaukseen. Voishan siinä säkällä olla niin paljon kierrettä että sitä vois jopa lyhentää. Mutta kun mulla on tossa millipeliä kun sektorivartta varten on jo panhardin kiinnikettä lovettu tosi härskisti niin pitää mittojen kanssa olla tarkka. No Lepoantti lupaili tehdä jo mulle tangot joten no problem. Muutenkaan toi ei ole ongelma kun noita saa mittojen mukaan monesta lähteestä. Nyt myös nää tangot tulee sitten jam nuteilla eli lukitusmuttereilla. Poistuu sitten tarve tehdä rälläkällä uraa tankoo ja ei tarvitse kiristyspantaa käyttää. Hieman tossa mietitytti myös että muuttuko jotkut muut ominaisuudet ja pakko oli vetää räikällä auto kattoon ja maksimi ulosjoustoon et sai tsekatattua että nivelissä kulmat riittää. Aika pinkeenä on mut just ja just riittää. Tossa ihmeteltiin et miks toi woblas ilman ohjausiskarii nii tuntuupa olevan apparin pyörän laakerissa klappia eli kiristää pitää. Samoin panhardin kiinnikkeeltä pitää vetää tukiputki toselle puolelle runkoa että jäykistyy lisää. Viimeksi muokannut mikjus : 30.12.2008 23:26 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
| Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
| Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
| M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
| Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |