Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2009, 19:03
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JER81 Näytä viesti
Testiajossa huomasi kuinka pelkkä takalukko toi autolle aivan uuden luonteen etenemisessä

Etulukon asennukseen palataan myöhemmin...
suosittelen muuttamaan orkkis kytkentöjä noissa kytkimissä silleen että
että etu lukon saa kytkettyä myös ilman takalukkoa


meitin kulkineessa huomattiin ero vasta kun takalukko kajahti ja oli pakko 1/2raajärven kisasta ajella pelkällä etulukolla.
eikä takalukon puuttuminen vaikuttanut pahemmin etenemiseen

__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2009, 20:14
-pajero- -pajero- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 506
Perusasetus

homma sitko lukot suomesta vai ulkomailta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2009, 15:46
JER81:n Avatar
JER81 JER81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 162
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -pajero- Näytä viesti
homma sitko lukot suomesta vai ulkomailta
Lukot tuli Cros4WD:n kautta Australiasta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.02.2009, 19:53
JER81:n Avatar
JER81 JER81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 162
Perusasetus

Jimnyn nykyisillä välityksillä ei oikein pysty "hiiviskelemään", joten jakolaatikko menee vaihtoon.

Siispä tuli hommattua Samurain jakis ja siihen Trail-Gearin 6,5:1 välityssarja, uudet laakerit ja stefat sekä vahvempi etuvedon lähtöakseli.



Laatikko pöydälle levälleen ja uusia rattaita kehiin (en ole hunajan suurkuluttaja).







Jakiksen kuorista piti jyrsiä pieni siivu pois, että uudet rattaat mahtuivat pyörimään.





Sitten vaan laatikko kasaan.



Ulosoton aukkoon tein laipan alumiinista.



Alkuperäisen ja vahvemman etulähdön ero.



Jakolaatikko asennusta helpottaakseni, tilasin Belgiasta D&G Tuningista T-case conversion kitin.
Kittiin kuuluu lyhennetty kardaani vaihde- ja jakolaatikon väliin, spacer/sovitus-laipat etu- ja takakardaanin päihin sekä nylonista tehty "sovitin" matka/nopeusmittarin optiselle anturille.
Laitan kuvia lisää kun paketti saapuu...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2009, 20:27
JER81:n Avatar
JER81 JER81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 162
Perusasetus

Belgiasta tilatut osat saapuivat ja Samurain jakolaatikko löysi paikkansa Jimnyn alta.

Asennushilppeitä tuli odotettua enemmän.



Jimnyn nopeus/matka-mittarin anturi on optinen ja sitä varten piti Samurain jakolaatikkoon asentaa ratas taka-kardaanin lähtöakselille. Tämän rattaan avulla anturi saa tarvitsemansa "pulssi-tiedon".
Jotta ratas ei ottaisi kiinni jakolaatikon kuoreen, piti akselille sorvata 2,5mm paksu aluslevy.







Optinen anturi kiinnitettiin nylonista tehtyyn laippaan.





Sisääntulo- ja etulähdönakseleihin tuli 12mm paksut alumiinijatkot.



Jakolaatikon keppiä piti muokata, ettei se ottaisi koriin kiinni.



Sinne se meni.





Asennuksen jälkeen ajettu testilenkki nosti kyllä hymyn naamalle. Nyt löytyy hitaita ja tosi hitaita vaihteita, kaikkia viittä pykälää (ja pakkia) voi käyttää maastossa

Ajamisen helppous hitaiden välityksien kanssa on aivan omaa luokkaansa, ne pitäisi olla joka jätkällä !!!

Jimny kulkee nyt hitaalla puolella 5.vaihteella rajoitin vasten 40km/h...

Seuraavaksi odotettavissa etulukon asennnus.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2009, 20:34
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Miltä toi välitetty pakki tuntuu,onko liian lyhyt?
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2009, 21:22
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Täähän voipi pian olla aika pirun menevä laite! Kun miettii että maavaraa löytyy ja välitykset on nyt hyvät ja ei paina paljoa ja lukot on kohta molemmissa akseleissa Ois hauska nähdä mihin tämä pystyy!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.03.2009, 21:24
JER81:n Avatar
JER81 JER81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 162
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Miltä toi välitetty pakki tuntuu,onko liian lyhyt?
Lyhythän se on, samaa luokkaa 1.vaihteen kanssa. Jos pakilla aikoo antaa happea ja puhdistaa renkaat, niin pitää kyllä vaihtaa pitkälle puolelle.
Taitaa olla ainut huono asia hitaissa välityksissä...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2009, 15:43
JER81:n Avatar
JER81 JER81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 162
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
suosittelen muuttamaan orkkis kytkentöjä noissa kytkimissä silleen että
että etu lukon saa kytkettyä myös ilman takalukkoa
Kiitti vinkistä! Täytyy miettiä jos muuttaisi kytkentää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:46 (GMT +2).