![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
että etu lukon saa kytkettyä myös ilman takalukkoa meitin kulkineessa huomattiin ero vasta kun takalukko kajahti ja oli pakko 1/2raajärven kisasta ajella pelkällä etulukolla. eikä takalukon puuttuminen vaikuttanut pahemmin etenemiseen
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#2
|
|||
|
|||
![]()
homma sitko lukot suomesta vai ulkomailta
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lukot tuli Cros4WD:n kautta Australiasta.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jimnyn nykyisillä välityksillä ei oikein pysty "hiiviskelemään", joten jakolaatikko menee vaihtoon.
Siispä tuli hommattua Samurain jakis ja siihen Trail-Gearin 6,5:1 välityssarja, uudet laakerit ja stefat sekä vahvempi etuvedon lähtöakseli. Laatikko pöydälle levälleen ja uusia rattaita kehiin (en ole hunajan suurkuluttaja). Jakiksen kuorista piti jyrsiä pieni siivu pois, että uudet rattaat mahtuivat pyörimään. Sitten vaan laatikko kasaan. Ulosoton aukkoon tein laipan alumiinista. Alkuperäisen ja vahvemman etulähdön ero. Jakolaatikko asennusta helpottaakseni, tilasin Belgiasta D&G Tuningista T-case conversion kitin. Kittiin kuuluu lyhennetty kardaani vaihde- ja jakolaatikon väliin, spacer/sovitus-laipat etu- ja takakardaanin päihin sekä nylonista tehty "sovitin" matka/nopeusmittarin optiselle anturille. Laitan kuvia lisää kun paketti saapuu... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Belgiasta tilatut osat saapuivat ja Samurain jakolaatikko löysi paikkansa Jimnyn alta.
Asennushilppeitä tuli odotettua enemmän. Jimnyn nopeus/matka-mittarin anturi on optinen ja sitä varten piti Samurain jakolaatikkoon asentaa ratas taka-kardaanin lähtöakselille. Tämän rattaan avulla anturi saa tarvitsemansa "pulssi-tiedon". Jotta ratas ei ottaisi kiinni jakolaatikon kuoreen, piti akselille sorvata 2,5mm paksu aluslevy. Optinen anturi kiinnitettiin nylonista tehtyyn laippaan. Sisääntulo- ja etulähdönakseleihin tuli 12mm paksut alumiinijatkot. Jakolaatikon keppiä piti muokata, ettei se ottaisi koriin kiinni. Sinne se meni. Asennuksen jälkeen ajettu testilenkki nosti kyllä hymyn naamalle. Nyt löytyy hitaita ja tosi hitaita vaihteita, kaikkia viittä pykälää (ja pakkia) voi käyttää maastossa ![]() Ajamisen helppous hitaiden välityksien kanssa on aivan omaa luokkaansa, ne pitäisi olla joka jätkällä !!! Jimny kulkee nyt hitaalla puolella 5.vaihteella rajoitin vasten 40km/h... Seuraavaksi odotettavissa etulukon asennnus. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Miltä toi välitetty pakki tuntuu,onko liian lyhyt?
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Täähän voipi pian olla aika pirun menevä laite! Kun miettii että maavaraa löytyy ja välitykset on nyt hyvät ja ei paina paljoa ja lukot on kohta molemmissa akseleissa
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Lyhythän se on, samaa luokkaa 1.vaihteen kanssa. Jos pakilla aikoo antaa happea ja puhdistaa renkaat, niin pitää kyllä vaihtaa pitkälle puolelle.
Taitaa olla ainut huono asia hitaissa välityksissä... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kiitti vinkistä! Täytyy miettiä jos muuttaisi kytkentää.
|