![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
taas mä sitte avaudun... työn helpottamiseksi kannattaa joskus ottaa tervettäkin pois noin isoja paloja tehdessä, paljo helpompi sovittaa palat kun on vähemmän nurkkia mitattavana, en nyt juuri tiedä miten jatkuu kuvan ulkopuolella joten siksi tuo yläreunan katkoviivaoptio, mutta ton yhden nurkan tosta ainakin ottaisin pois, saumaa tulee sama matka mutta palan sovittaminen on ehkä helpompaa, ja alareunassa taas on selvästi vielä hapanta toissa kynnyksen reunassa... oli taas vaan mun mielipide... ja tee aina yks kohta kerralla kuntoon ettei ole liian paljo keskeneräistä, ei jä hommat roikkumaan ja pysyy väähn motivaatio kun saa jotain valmistakin aikaan...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Siivosin tuon sauman happamat pian kuvanoton jälkeen.
Ei mulla motivaatio pääse laskemaan. Nyt kun on ollut hiihtolomaa niin tallilla olen ollut kaikki päivät. Eikä voi jäädä hommat roikkumaan, koska viikolla "norsu" lentää ulos tallista ja tilalle tulee traktori/jokin nostokone, eli ei ole aikaa jäädä lykkäämään noita hommia. Nyt menee pari päivää ilman auton kanssa puuhamista kun tuli muita menoja. Seuraavaksi kun pääsen tallille (sunnuntaina) siivoan loput happamat apukuskin puolelta, putsaan teräsharjalla tuon kannatinpalkin ja kotelot sun muut paikat. Sitten ruosteenestomaalia ja jotain suihkutettavaa ruosteenestomömmöä paikat piukkaan.
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
vittu ku nämä blazerit on ruostettu samalla paikalla
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jep, ja kumma kun kaikki on myyjien mukaan ruostevapaita.
Sitten kun oon korjannut nuo ruostevauriot niin vien tän varmaankin ruostesuojaukseen ihan ammattilaiselle. Riippuen tietenkin mitä se kustantaa..
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
mä olen hoidellut ton ruostesuojauksen ihan ittekseni, halpa massarusiku vaan jostain ja hain pari kymppikannua ruostesuojaa tosta paikalliselta ruostesuojafirmalta, on sitte ihan erilailla hyvää ainetta kaupasta saataviin pikkupönttöihin verrattuna, sillä vetelin ensin alustat ja kaikki kotelot ja sitte perään samasta paikkaa hommatun alustasuoja ainen, tulis emmonen siisti komean ruskea pinta joka on kestänyt jo muutaman vuoden, ei ole semmosta mustaa räkää joka kuovuttuaan lohkeilee mitä normaalit massat on...
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Voishan sitä noinkin tehdä. Katsoo nyt, varmasti ainakin paljon taloudellisempi vaihtoethto. Tänään kun komppasin tota blazerin pohjakerrosta niin tuli sellanenkin mieleen, että tosta löytyy jopa tankin ja jakiksen alta panssarit.
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
eihän kaikki ole... mullakaan ei ole tarvinnut laittaa yhtään paikkaa mihinkääm -84 vai onko pick-upissa paremmat pellit
![]() vaikka sama kori rakenne hytässä |
|
#8
|
||||
|
||||
|
En tiedä sitten. Ei vanhan mallin blazereissa ainakaan ole sinkittyjä peltejä ja niiden valmistus lopetettiin -92(?). Uudenmallin blazereissa 92-96(?) oli jo sinkityt pellit. On silti yhden tutun sportsidessa (vm.88) sinkityt pellit. Voihan olla, että pikkareissa on sinkityt pellit ollut jo 80-luvulla.. En tiedä..
E: Ja riippuu se tietenkin siitä missä on ajettu, ajon määrästä ja kuinka hyvin huolehtii autostaan. Jos pesee auton aina kun on ajanut sen kuraiseksi/suolaiseksi ja kuivattaa hyvin niin ei se niin tehokkaasti sula käsiin.
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. Viimeksi muokannut tappokinnas : 20.02.2009 23:41 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
pick-upissa ei sada sisään niinku blazerissa, noi takajalkatilat on ruosteessa usemmiten varmasti kiitos irroitettavan katon takaosan... samoin takaluukku ruostuu kun sen sisään pääsee jostain merkillisen paljon rapaa, mullakin oli oman luukun sisällä 5 sentiä märkää turvetta kun tänään kurkkasin, ja luukku ei ole ollut tossa vielä montaakaan vuotta...
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Mites muuten tuo takakaton irrotus, eikös se ole pelkillä pulteilla kiinni? Ja onko se luvallista ajaa ihan liikenteessä ilman takakattoa? Mulla lukee otteessa, että irroitettava lasikuituinen lavakate (tai jotain sinnepäin). Toi takaluukku on kyllä mystinen juttu, kai sinne vaan lentää sitä lasia vasten kaikki paska/suola, joka sitten valuu tiivisteiden ohi luukun sisään.
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
niinhän se kyllä on että blazeriin sataa sisään... |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään käyttis polo | HELLE | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 11.09.2008 08:28 |
| M:Mazda 626 2.0 -85 varmatoiminen käyttis | Roadstar | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 23.02.2008 17:24 |
| M. Talviauto/käyttis. | 454SS | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.12.2007 20:19 |
| O:Tyttärelle käyttis***Ostettu*** | Käyttäjä | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.12.2007 17:50 |
| O: Halpa käyttis | pee | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 03.11.2007 01:56 |