![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Rytarilta hyviä vinkkejä. Kaikki ruoste vaan kerralla pois, ja koittaa saada saumojen paikat edes jotenkin järkevästi.
Oikiastaan hyvä topikki, kun Blazerin myyntihalut jotensakin hiipuu, vaikka ilmotuksen nyt laitoinkin - pitkällisen harkinnan tuloksena. |
|
||||
|
||||
![]()
Pitää huomenna miettiä tota uudestaan. Toi rytarin ehdotus olis ainakin tosi hyvä ja saatan sen jopa toteuttaakin. Noita ikkunoita pitäisi myöskin katsella huomenissa.
![]() E: ja semmonen vielä, että mulla on ikää vasta vajaa 17.v
|
||||
|
||||
![]()
eipä toi sun ikäs auta oikeastaan muuhun kuin siihen että ompa ainakin aikaa rakentaa enneku pääset laillisesti sillä tien päälle itse ajeleen
![]() harmi kun vanhan palstan kuvat ei näy, siellä olis ollu muutamia kuvia tosta mun lehmän peltihommista... |
|
||||
|
||||
![]()
Luin sitä sun projektias vähän sen jälkeen kun se tuli.
![]() ![]() Huomenna olisi tosiaan vuorossa öljyjen vaihto, ikkunoiden silmäilyä ja suunnittelua tuon lattian kanssa. Ajattelin päästää rälläkällä pois suurinpiirtein noin kuin rytari piirsikin. Sitten taitellaan sopivat palat ja heppailen ne kiinni. Täytyy katsoa milloin saa sitten itse saumat vedettyä, kun on laitteet epäkunnossa.. Huomenna kuitenkin uutta kuvaa ja neuvoja olisi kiva saada sitä mukaa kun homma etenee. ![]()
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli sama ruostehomma (eikö kaikki blaizerit oo sama ruostehomma?)
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Aikalailla samalta näyttää (ennen korjauksia) kuin mullakin nyt.
![]()
|
||||
|
||||
![]()
itellä varmaa samat paikkaukset eessä...viel ei oo kerenny purkaa omaa letukkaa...mut sen verta tiiän et lämppärin kennon kotelon ympärilt joutuu hitsailee ku vuotaa vettä sisälle
|
||||
|
||||
![]()
mä käyttänyt ruostumaton 1,2-1,5mm paksu peltejä
|
|
||||
|
||||
![]()
toi millipiikki-puolitoistanen on ihan hyvää, lähinnä pyrkiä siihen että on samaa vahvuutta vanhan kanssa niin on helpoin hitsata... samoin kattelee muutkin työkalut sen mukaan että rupee homma onnistuun, rälläkkään 0.8-1.0mm katkasulaikka uuden pellin leikkaamiseen, vanhan voi harsia pois puolitoistamilliselläkin, miggiin 0.8 lanka niin onnistuu saumat helpommin etc... ja puhtaat pinnat aloittaessa on jo 50% saumasta, eikä sitte tartte sitä käryäkään niin niellä skun ei tartte kaikkea maalia polttaa, vanha maali tekee huokosia ja haittaa sitä hitsaamista ihan älyttömästi, siksi moni tyytyykin oikoon hommissa sen kitin ja sikasauman käytöllä, niillä ei saa aikaan muuta itselleen lisää töitä, näkeehän sen noista vanhoista paikoistakin usein miten on reikäsiä saumoja ja tehty liian pieniä korjauksia kun on vierestä märäntynyt kun ei ole maltetu vaihtaa sitä "vähän vaan ruostunutta" osaa. jos peltiin on tullut syöpymää on se tommosessa vaiheessa vaain helpoin leikellä pois ja pistää uutta.
rosteria en laittaisi paikaksi kun ei tunnu tuo vanha peltikään näytä ruostumatonta olevan ![]() Itse hitsauslisäaineen kanssa tulee ongelmia, tarvis olla joku seostettu lanka että se sula ottais molempiin perusaineisiin kiinni ja saumasta pitävä ettei se paikka putoa kun vähän koria maastossa venyttelee tai katsamies koputtelee, puikkona se on esim esab OK 67.70 mutta lisäainelankana en sen tyyppiä kyllä muista kun en ole mikään hitsari eikä ole tarvinnut tommosta tehdä.. joku 16.51 16.53 16.54 on ainakin semmosia... mielummin kattelee ihan tavallista peltiä paikkahommiin niin saa helpommin tehdyksi... voin toki olla väärässäkin, hitsarit korjatkoon. |
|
||||
|
||||
![]()
Ihan tavallista peltiä ajattelin (1-1.5mm) ja kyllä mä ainakin muistan peruskoulutunneilta jotain sellaista, että erilaisten seoksien yhdistelmät eivät ole kovin kestäviä (esim. rautanaula ja kuparilevy), en tiedä sitten miten rosteri ja tavisrauta toimii yhdessä.. Nyt menen kuitenkin vaihtamaan öljyt. Kuinka paljon moottoriöljyä tuo mopo tarvii? Mulla on nyt kanisterissa 15-litraa 10w40 synteettistä dieselmoottori öljyä. Kävin kaupungissa yhdeltä korjaamon jampalta kysymässä niin se ei tiennyt määrää, mutta sanoi ettei täyssynteettiset pysy varmaankaan sisällä ja möi mulle tuollaista.
![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
täyssynteettinenkin voi kyllä pysyä sisällä, mutta jos sillä koneella ei ole aina kasaamisesta lähtien ajettu hyvillä öljyillä niin täyssynteettisen laittaminen sapi aikaa nostajaogelmia, ne kun ei tahdo siitä tykätä
vaihtoväli on muistaakseni 7000, öljysuositus 10w-30 mutta yleisemmin taidetaan nykyään käyttää tota kuumana vähän paksumpaa 15w-40 dieselmoottoriöljyä, mulla on ittellä 6.2:ssa shell rimula x 15w-40 ja tuntuu ainakin kelpaavan hyvn. öljyä menee varmaan joku 8.5L, en ihan muista mitä se on kun sulla on siellä luultavasti se öljyjäähdytin.¨¨ltikkon öljyatä kannattaa enemmänkin kantaa huolta myös, se on aika halpaa remonttia siihen laitteeseen, 40 tkm sais lootaöjyillä ajaa, mutta vaihtelevassa ajossa oon kuullut suosituksen ja sitä itsekkin noudattanut että kerran vuodessa ennen pakkasia kun vaihta öljyt ja suodattimen niin pärjää. |
|
||||
|
||||
![]()
Jep, ja toi autokin on seissyt pitkiä aikoja. Aloitin nyt tolla moottoriöljyn vaihdolla. En sillä nyt varmaankaan pahemmin myllää metsässä ja pellolla ennen kuin ruosteet on korjattu sisältä ja ulkoa, syyläri paikattu ja jakolaatikon tiivisteet vaihdettu. Onko tossa muuten jakolaatikossa ja vaihdelaatikossa samat öljyt? laatikko on th700, mutta jakolaatikosta en tiedä. kytkettävällä nelivedolla on eli onko se nyt sitten np208..? Ei mulla ole mitään käryä.
![]()
|
||||
|
||||
![]()
alumiinikuorinen np 208 oletettavasti, saman öljy, molemmissa tosin omansa... ,dexIII molempiin
|
|
||||
|
||||
![]()
Millaisia haittoja syntyy jos moottoriöljyä on liikaa? Lisäsin ensin 8.5 litraa öljyä ja tikun mukaan oli ok. Sitten käytin tyhjäkäynnillä minuutin/ pari ja tsekkasin tikusta niin oli "vähentynyt" lisäsin öljyä niin, että oli tikun merkin kanssa sinut. Sitten itse siihen merkkiin. Alimpana tikussa on teksti add ja merkki :, tämähän on alaraja? Sitten on väli jonka jälkeen taas : merkki ja teksti "operating range" ja nuoli alaspäin. Tämähän on yläraja? Toisella puolella tikkua on kuitenkin merkki (lovi) joka on muutaman sentin ylempänä kuin toisella puolella oleva "operating range". Loven mukaan meni sisään noin. 8.5 Litraa. Kumpaa merkkiä mun nyt sitten pitäisi uskoa?
![]()
|
||||
|
||||
![]()
se ylä ja alarajan väli on joissain tikuissa rasteroitu, kyl sen erottaa, ne stanssatut viivat on ylä ja alarajan merkit kuten itse jo kirjoititkin, jos et suodatinta täyttänyt niin sen välin verran häviää ekalla käynnistyksellä ja ylä ja alarajan väli on 1 qt eli noin litra... pieni liika koneessa ei haittaa, kyl se sieltä pois tulee kun 6.2:n on kyseessä...
ja ölyä noihin menee vaihteleva määrä, mulla meni suburbanin 6.2:n aikoinaan 11l öljyä... |
|
||||
|
||||
![]()
Juu, en täyttänyt suodatinta heti. Kiitos taas tiedoista.
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Tänään vetelin rälläkällä peltiä pois paljon radikaalimmin. Nappasin surutta kaiken happaman pellin nyt näin aluksi apukuskin puolen lattiasta ja apukuskin puoleisen turvavyön alapuolella olevasta kotelosta. Kuvia tulee huomenna kun ei ole kameraa nyt saatavilla. Saakeli kun en tullu ajatelleeksi noita ikkunoita ja osui yksi kipinä-suihku kuskin puoleiseen ikkunaan ja ikkuna tuli pirun rupiseksi.
![]()
|
||||
|
||||
![]()
ne roiskeet lähtee siitä lasista kyllä "rapaamalla" kun kattoo jonku muun kun sen normaalin cd-kotelon jääravaksi, mutta jälkiä siihen vähän jää, onhan niitä lasinhionta aineita ja juttuja, mutta työn määrä ja jälki riippuu ihan siitä kuinka syvät kolot siihen lasiin tuli kipinöistä...
kannattaa sitten katsoa missä kunnossa ne taka ja etujalkatilan kohdalla olevat korin kiinnityspisteen ympäristötö on, jos ne on pehmeitä niin on helpompi tehtä uutta ennekun laittaa alttia kuntoon.. ja ennekun hitsailet kaiken kassaan niin tarkista ettei korin kulmat repsahtele jos pajon sitä lattiaa leikkailee irti, eli että pysyy oviaukko mallillaan ja muodossaan ja että ovi mene nätisti kiinni |
|
||||
|
||||
![]()
Vanhan kansan hionta aine lasille on hammastahna. Kaveri poisti aikonaan Ladasta noita hioma suihkuja. Isoon rälläkkään rättilaikka, vettä ja hammastahnaa sopivasti laikalle. Sotkusta puuhaa, mutta sai pienimmät pois. Isompia koloja ei jaksanu hioo. Ne ei kuulemma enään haitannu.
![]() Viimeksi muokannut pjtk : 20.02.2009 19:16 |
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa kuvia eilisestä työskentelystä. Apukuskin puolelta siivottu iso osa hapanta pois. Vielä kuitenkin pitäisi siivota lisää tänään illalla.
![]()
|
||||
|
||||
![]() taas mä sitte avaudun... työn helpottamiseksi kannattaa joskus ottaa tervettäkin pois noin isoja paloja tehdessä, paljo helpompi sovittaa palat kun on vähemmän nurkkia mitattavana, en nyt juuri tiedä miten jatkuu kuvan ulkopuolella joten siksi tuo yläreunan katkoviivaoptio, mutta ton yhden nurkan tosta ainakin ottaisin pois, saumaa tulee sama matka mutta palan sovittaminen on ehkä helpompaa, ja alareunassa taas on selvästi vielä hapanta toissa kynnyksen reunassa... oli taas vaan mun mielipide... ja tee aina yks kohta kerralla kuntoon ettei ole liian paljo keskeneräistä, ei jä hommat roikkumaan ja pysyy väähn motivaatio kun saa jotain valmistakin aikaan... |
|
||||
|
||||
![]()
Siivosin tuon sauman happamat pian kuvanoton jälkeen.
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
vittu ku nämä blazerit on ruostettu samalla paikalla
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jep, ja kumma kun kaikki on myyjien mukaan ruostevapaita.
![]() ![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään käyttis polo | HELLE | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 11.09.2008 08:28 |
M:Mazda 626 2.0 -85 varmatoiminen käyttis | Roadstar | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 23.02.2008 17:24 |
M. Talviauto/käyttis. | 454SS | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.12.2007 20:19 |
O:Tyttärelle käyttis***Ostettu*** | Käyttäjä | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.12.2007 17:50 |
O: Halpa käyttis | pee | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 03.11.2007 01:56 |