![]() |
|
Käyttis k5 Blazer
5 Liiteet
Tuli ostettua vm.1990 oleva täyskokoinen Blazer 6.2l diesel koneella. Auto tulee käyttöautoksi, mutta metsässäkin sillä on tarve myllätä. Autossa on nyt edellisen omistajan laittamat 4" korotukset ranchon palikoilla ja alla 35" aaltsikat. Tallissa on juuri ostetut 33" mutakumit odottelemassa sopivaa hetkeä..
Autossa on jos jonkinmoista sähkövikaa, joita pitäisi korjailla (sähköikkunat eivät pelaa, keskuslukitus ei pelaa, valoissa häiriöitä, jarruvalo hälyttää), syyläri vuotaa mukavasti, jakolaatikko vuotaa öljyä, takajalkatila on mätä ja kyljet pahasti ruvella. Nyt olisi tarkoitus alkaa ruostevaurioiden korjaus kunhan saan haettua tarpeeksi ison torxin turvavöiden irrottamista varten. Edit. kirjoitusvirhe |
taitaa turvavyöt irrota ku nyhtäset vähän kovemmin,sen verran pehmeelle näyttää.heh heh
|
Jahas.. jotain jenkkivastaisuutta varmaan tälläkin nyybillä.
|
Tutun näkösistä paikoista hapantunu
|
Vaikka rapeelta näyttääkin niin yleensä noissa jenkkilöissä, mitä itselläkin on jokunen olliut, niin on sitä peltiä kuitenkin sen verta paksulti ettei lähte kuten jostain jaappanin ihmeestä repäisemällä ;)
|
Lainaus:
Mutta sehän on tietoinen juttu, että: "Kyllä Jenkki on Jees":D:D:D |
Jep, tässä ei tuota mätävikaa edes ole kovin paljoa. Toi takajalkatila ja turvavöiden kiinnikeiden ala-osat. Naurattaa vaan kun edellinen omistaja sano ettei mätähommia edessä. Vasaralla kun paukutti menemään niin pakkelit putoili ja puukolla sai kaivaa sikafleksillä kiinnitettyä peltiä pois. Arvosanaksi silti 9-naamioinnista. Ei mulle silti uutta autoa myytykkään ja kiva kun on hommaa ettei tylsää tule. :) Huomenna käyn hakemassa pari isompaa torxia että saan turvavyöt irti ja sitten alkaa rälläkkä ja mikki laulamaan. ;)
|
Joo noi taka jalkatilat on yleisimmät ja kannattaa kans tutkia takaluukun alla oleva poikkipalkki ja runko palkit tankin kohdalta (ei pääse paska pois palkeista) Ei toi näytä ees viäl pahalta. Itellä oli vähän enemmän hommaa http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=204
|
hehe... tota kuuluiskohan tässä sanoa noita kuvia katselessa että "tervetuloa kerhoon"...
|
Lainaus:
Tietysti jos laitat kunnon vinssi keulassa, helpottaa vähän päästä eteenpäin maastossa ;) |
Paljonko näihin maksaa moottori ikkunaan? Kuskin puoleinen ikkuna tulee puoleenväliin alas ja sitten täytyy auttaa kädella. Veikkaan moottorin tulleen tiensä päähän ja apukuskin puoleinen ikkuna on täysin mykkä. Mistä mahtaa johtua se, että kun painaa takalasin tulemaan alas kuuluu perhanan kova rohina? Olisiko mahdollista, että luukku on täynnä paskaa joka rahnuttaa lasiin?
|
K5
Avaa takaluukun kansi ja kurkkaa..... Mielestäni takaluukun lasi pitää aina melkoista ääntä sekä nostaessa ja laskiessa. Pääasia että lasi toimii. Kovalla pakkasella ei kannata availla mitään ikkunoita.
Kysy täältä osia: http://www.southwesttrade.fi/ |
Niitä ikkunan liukukiskoja kannattaa koittaa rasvata, itellä se auttoi...
Se moottori pysäyttää tosi herkästi jos ei lasi/nostimen pyörät kulje kunnolla |
Moottorit kannattaa kans putsata ja rasvata, auttaa jonkinverran. Liikkuuko takalasi kunnolla? Apukuskin ikkunasta kannattaa ensin katsoa onko johdot moottorissa kiinni tai sit onko ne poikki oven läpiviennin kohdilta.
|
uus lasinmoottori maksaa muistaakseni jonku 25 taalaa rockautossa....
|
Pitää tänään katsella noita kaikkia mahdollisuuksia. :)
|
Siistin näköinenhän tuo on päällepäin. Ilkeätä vaan, jos mätää on naamioitu piiloon, kun monesti korjaamisessa on sen jälkeen moninkertainen työ verrattuna siihen, jos ruosteet olisi olleet rehellisesti näkyvissä.
Omasta Blazerista korjautin syksyllä syylärin jäähdytinhuollossa kun rupesi vuotamaan ihan oikiasti. Kustansi muutaman kympin, ja sen jälkeen ei ole tarvinnut nestettä lisäillä. Eri asia on toki kuinka kauan kestää, mutta laskeskelin, että uuden syylärin hintaan on vielä niin pitkä matka että melkein kannattaa korjauttaa vaikka kerran vuoteen kymmenen vuoden ajan. |
Koitan varmaankin itse juottaa tuon syylärin umpeen. Tiputtaa sekin tosin aika reippaasti. Tänään meni taas päivä siinä että naputtelin vasaran ja ruuvvarin kanssa lattiata ja nurkkia läpi etsien pakkelipommeja. Löytyi ihan runsaasti taas reikiä ja sikafleksikin on piukassa että sen irti repiminen jatkuu huomenna. Autohan on erään palstan käyttäjän vanha ja hänen sanojaan lainaten: " Auto on itse tuotu Belgiasta -05 ja siksi mätähommia ei ole edessä " :D Ei mulle uutta autoa myytykkään eikä kaduta osto mutta on niitä myyjän juttuja hauska muistella. Huomenna tulee kuvia tämän hetkisestä tilanteesta. Lisää reikiä kaivettu esiin ja rälläkkääkin jo vähän laulatettu. Tänään kävin hakemassa moottorin öljyt ja torxeja jotta sain sisustan irti kokonaan. Ja huomenna katson niitä ikkunoiden moottoreita ja koitan vähän rasvailla paikkoja. Ja kun joku taaempana kysyi liikkuuko takalasi hyvin niin siihen vastaus: Liikkuu hyvin, mutta pitää karmeeta rahinaa. :)
Täytyisi vain tietää minne kaikkialle on tehty noita pakkeli/sikafleksi pommeja niin helpottuisi urakka huomattavasti kun nyt menee arvokas hiihtoloma-aika siihen kun täytyy etsiä noita naaminointeja. :mad: |
5 Liiteet
Nyt on siivottu parin reijän ympäriltä happamat pois ja hepattu paikat kiinni. Nyt kuitenkin alkaa olemaan suojakaasu finaalissa ja kempistä meni pienet virrat paskaksi, joten ei saa muuta aikaan kuin hepattua nyt toistaiseksi noita paikkoja kiinni. Kyljestä löytyi iso reikä johon oli sisäpuolelle lyöty "paikaksi" eristysteippiä. Heppasin sen umpeen ja pohjasta myös yhde reijän. Pari kuvaa myös happamista paikoista. :) Apukuskin puolelta lattia oli haljennut yhden penkin alustan kiinnikepultin korvakkeen kohdalta ja antaa mukavasti periksi kun painaa kädellä. :D
|
Eikö samalla vaivalla olis kannattanut hioa hiukka peltiä ympäriltä puhtaaksi.
Voisi hiukka paremmin onnistua hitsaaminen ja lopputulos voisi olla hiukka pitkäikäisempi. |
Lainaus:
|
Joo, lähdin tänään vähän liian kovalla innolla tekemään. Pitää vähän rauhoittua ja katsoa uudestaan miten tehdään. Täytynee pyytää isäukkoa vähän avuksi kun pysyy sillä vähän järki paremmin kädessä. :D
|
ja vaihda suosista isompia palasia tonne happamiin osioihin, tulee kuiteski loppujenlopuksi helpommaksi ja pääsee vähemmällä sen hitsaamisen kanssa kun ei kokoajan tartte tehdä saumaa sauman viereen... tossa tokan kuvan paikassakin on paljon syöpymää yms. ympärillä ja sitä kun on vaikea saada pysähtyyn kotikonstein niin mielummin vaihtaa sitte kauempaa, ja tosiaan, hioo aina noi korvattavan kohdan reunat puhtaaksi niin saa sen sauman tehtyäkkin ja se on kiinni molemmiassa pelleissä....
ja muistaa ottaa laturista säätimenpiuhat irti( akun - tietysti on jo irti) ennenkun rupeet tosissaan saumaa lykkään niin ei tarvi sita ruveta uutta vaihtaan... |
IMHO tämä on vaan mun mielipide, mutta mä tekisin palat laiskuuksissani jotenki tähän tyylin ettei tarttis niin kauheesti hieroa...
harmaat on siis mahdollisia sauman/ pokkauksen paikkoja, riippuen vähän kuinka saa palat taiteltua niin saa itse valita, jos taittaa jonku lattian kulmapokkauksen niin aina tulee vähemmän hitsattavaa, ja noissa kohdissa saa ainakin vedettyä vähän terveempään peltiin sitä sähkölimaa eikä tarvi ens talvena olla uudestaan paikkaamassa samaa nurkkaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=19835 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=19834 |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 01:24 (GMT +2). |
|