![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Miulla on Bertassa vastaava systeemi ilmajousilla,muuten oisi tosi hyvä mutta 5 matikalla tuli hieman laskuvirhettä joten jousitus on optimaalinen n.4 t akseli painolle. ![]() ![]() ![]() Ja siten vielä että siinä on traction bar tyyppinen ratkaisu.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Eihän sulla olis kuvia toteutuksesta? Paljonko nuo pussit maksoi ja millaiset paineilma vehkeet on niitten kaverina?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Pussit maksoi muistaakseni 130-140 euroa kappale.Ja ovat 8 tuuman 2 palkeiset,eli liian isot,eli kovat.(jotkut 6 tuumaset oisi sopivammat,ja rullapalkeella)
Kompurana on joku kolmenkympin kompura joka taitaa olla kypsymään päin,eli aika vaihtaa uuteen.(kesti n.2.5 vuotta) Lisäksi systeemissä on yksi magneettiventtili,takaiskuventtiili,pari mikrokytkintä,ja relemysteeri jonka tinasin yöllä joskus puoli kolme kasaan. Eli homma toimii sellain että suunnilleen kerran päivässä,jos ei kuorma muutu,painaa nappulaa(ei sitä mitä mitä micael jakson) ,niin automatiikka säätää korkeuden kohdalleen.Ja tottakai on myös manuaalisäätö. Synsteemi on ollut käytössä jotakuinkin 3.5 vuotta,ja ainoa ongelma on ollut nyt ilmennyt kompuran väsähdys,ja korkeuden säädön linkun jumiutuminen(alunperin ei ollut rasvanippaa). Ja syy miksi ko systeemin rakensin oli se,että rautajouset oisi tulleet kalliimmiksi,ja olisivat jo todennäköisesti kuoleentuneet vaihtokuntoon. |
|
#4
|
||||
|
||||
Tukivarret
Lasketaanko tälläiset tehdastekoisiksi?
Noissa on säätövaraa ja löytyy ylä/ala versiot. Eivät kanita kun kiertyvät keskeltä. http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=9306
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Raskaan kaluston varaosa liikkeestä.
Jos lisä jousia meinaat,niin 4 tuuman 3 palliset voisi olla suht sopivat. Nostaa jo 3 barilla yli 400 kg. Löytyy joko conttinentalin,tai firestonen luettelosta. Nyt kun paina lama päälle,niin luulisi että myyjilläkin olisi aikaa tehdä hieman salapoliisi työtä. Ja jos meinaa tehdä jotain ultimate offipeliä,niin sitten joutuu ehkä miettimään enemmän toteutusta,mutta käyttö peliin saa lisää kuormankantoa,ja jopa hieman maasto ominaisuuksia suht pienellä vaivalla. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
No niin itse tilasin kolmisen vuotta sitten Jenkeistä Skyjacker alustan, missä on latijouset edessä ja takana. Toimii erittäin hyvin maastossa ja maantiellä.
Joustot todella hyvät ja alusta on pehmeä ja miellyttävä ajaa. Korotus oli 4"
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Jotain tollasia pussukoita vois suunnitella ja tulis varmaan halvemmaksi kun nuo korotus latit jenkeistä tilattuna. Tästä ei todellakaan mitään älytöntä offipeliä saa eikä yritetäkkään vaan enemmänkin huonon mökkitien autoa jolla pystyis kuskaamaan jotain painavaa tarvittaessa mut ois ajettava myös tyhjillään. Sillä alko hieman nuo ilmajouset kiinnostaa.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Tälläinen välitetty matkajuttu | sam71 | Tapahtumat | 2 | 25.02.2007 15:35 |
| kotikutoinen "Lumiketju", toimisiko? | riude | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.11.2006 13:27 |
| hj 61:sen jousitus? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.12.2005 23:57 | |
| Toimisiko?? | Moose | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.06.2005 21:15 |
| Rangen jousitus | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.01.2004 13:12 | |