Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #20  
Vanha 31.01.2009, 21:42
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu Näytä viesti
Kokemusta on sen verran että venäjällä toyotan mekaanisella vedettiin pari kertaa huonokuntoinen vaijeri poikki ja viimeisen kerran luisti auki.. oliskohan laitettu lukot väärinpäin vai jäikö vaan kyllästyneenä löysälle...

Jälkikiristys on ehkä tärkeämpi kuin yksi tiukka kiristys.

**************
Suzuki 416 TSI
Ei, kyllä vetelin ihan kunnolla momenttiin, ja olivat oikein päin. Lopulta pistin 6kpl vaijerilukkoja, niin rupes pitämään. Sen jälkeen meinas irrota koko etuakseli, kun ei näkyny renkaita sieltä sarkaojasta... Syynä luistamiseen oli ehkä "liian isot" vaijerilukot, kun olivat 10mm lenkillä. laitoin kaveriksi 8mm lenkkisiä, niin piti paremmin.

Syy, miksi nuo lenkit pitää laittaa lyhemmälle puolelle, on se, että pyöreä pinta pureutuu paremmin vaijeriin, ja muodostaa "hirttosilmukan". Toi vastakappale, jota kiristetään muttereilla on tasainen, kaareva. Jollei ole koussia, niin sillon kannattaa laittaa yksi lenkeistä väärinpäin, ettei silmukka kiristy liian tiukalle.

Miettikää, miten hyvin tuommonen laaja, tasainen pinta luistaa verrattuna pyöreään poikittaiseen. Ohuempi lenkki pureutuu paremmin, koska voima keskittyy pienemmälle alalle, eli on "terävämpi".
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkövinssin vaijerin kiinnitys Paavo Tekniikka & Jutustelu 14 29.11.2011 21:48
miten tv-vaijerin kiinnitys 350dx:n päällä Tekniikka & Jutustelu 1 07.11.2007 19:42
Vaijerin kiinnitys rumpuun, ABT 8000?? Revolver Tekniikka & Jutustelu 11 15.02.2005 08:06
vinssin kiinnitys?! las-c Tekniikka & Jutustelu 38 04.01.2005 20:17
vinssin vaijerin jatke.. Tekniikka & Jutustelu 0 24.05.2003 21:47


Sivu luotu: 04:17 (GMT +2).