![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kyllähän 24v vinssi on siitä yliveto että virrat on heti puolet pienempiä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on 2006 atlokilta ostettu custon räikkä. mekaanisesti vinssi on toiminut hyvin mutta warnin industrial rele ja xp:n moottori tykkäsvät kyttyrää kun auto seisoi koskematta 2kk ladogan uittamisen jälkeen. Molemmissa vettä sisällä ja hapettumat sen mukaiset. Molemmat kyllä sain elvytettyä käyttöön mutta vain välttävästi.
Tiivistäkää het uutena moottori ja relepoxi oikeasti veden pitäviksi. Superwinchin/comeupin umpinainen relepoxi on huomattavasti edullisempi ku warnilainen. Hiilisillan seutu vois olla hyvä käsitellä jollain sähkörasvalla ettei hiilet jumita ja jouset ruostu. Ja mikä tärkeintä, räikkä on vain 8000lbs vinssi eli yhtälailla sitä ei parane ylikuormittaa tai se hajoaa kuten mikä vaan vinssi. Vaikka 24v räikkä on kestänyt villen volvossa jne niin minusta se on alamittainen niin painavaan autoon ja kestäminen on osittain järkevän käytön/hyvän tuurin sekoitusta. Eli uskallan suositella räikkää suskaan, just oikean kokoinen ja nopeudesta en enää itse ole juurikaan valmis tinkimään. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja vaikuttaako toi 6hp moottori paljonkin suoritukseen ei nääs valmistajan mukaan isommalla kuormituksella enään normi räikkä vauhdilla hurmaa vertailen noita lukuja tuohon meidän comeup 9,5:seen hinnottelun puolesta, ekaks hankkii uuden räikän ja siihen tehokkaan moottorin tuo lysti maksaa äkkiä 2000 entä mitä atlok sanoo jos ekassa kisassa repii isolla moottorilla ton vinssin paskaks (koska meidän tapauksessa toi järkevä käyttö on hallusinaatiota) onko tuo sitten sen arvoista?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti Viimeksi muokannut Kankku : 23.01.2009 10:47 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
XP: n mootorilla ei räikällä ole takuuta.Kun ei ole tehdas asenteinen Atlokilla kerrottu noin. Kestihän mulla toi XP:n moottori reippaan vuoden ja raikkä hajos parikertaa siinä ajassa jarrupakka lenti pois ja pakan akseli poikki ohennus kohdastaan.Kauppas ne Atlokilla XP:n mootorilla että kyllä kestää.Mun perustelujen jälkeen ei kaupattukaan.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo tohon räikään kannattaa heti tehdä jarruun se muutos että poraa akselinpäähän m8 kierteen ja laittaa jarrupakan sokan päälle kupin pultilla joka estää sokan leviämisen ja irtoamisen. Pääakselin heikkouden taitaa saada pois vain gigglepinin akselilla jossa ei ole heikentävää uraa. Valitettavan kallis vaan tuo mutta siinä onkin sitten jo vakiona tuo akselipään m8 kierre pultille.
http://www.gigglepin4x4.net/8274/mainshaft.htm Mulla on nyt bertassa 24v uusi räikkä keulalla ja saa nähdä miten kestää 2000++kg painosessa autossa safari ja suunnistuskäytössä. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#7
|
||||
|
||||
![]()
12V nopeuteen liittyen. Eikös yleensä kovat vedot max. kuormituksella ole vain joitakin metrejä kun yleensä suossa tai mutaspoorissa vinssi vaan nytkäisee autoa liikkeelle ja pitää liikettä yllä. Mun mielestä ainakin iso osa vinssauksista on vaan tällaisa pieniä avustuksia jos ei auto etene tai on vaikka vaan rengas sopivasti kannon tai juuren takana. Muta/suovinssauksissa räikkä pitää köyden kireänä koko ajan vaikka auto välillä itsekkin nappais pitoa metrin tai parin verran. Normi vinssillähän olis tossa vaiheessa köysi löysänä ja auto jää uudestaan kiinni kun vinssi kelaa löysää narua hissukseen taas kireämmälle. Itse ajattelin myös siltä kantilta että tulis vinssattua helpommin kun se käy nopeammin ja kivuttomammin joka taas saattais säästää vetareita ja murroksia. Moottorilla köyttä kun ajaa ulos niin se tulee ihan hyvä vauhtia ja ei tarvi sitten vapauttimien kansa ihmetellä.
En jaksa uskoa että Suzukilla sais räikkää helposti rikki. Onkohan kukaan sitä edes rikkonut Suzukin kanssa, siis mekaaniselta puoleltaan? Vesihän on mun käsittääkseni kaikkien vinssien elektroniikalle yhtä huono asia niin se ei ole vika vaan ominaisuus. Marko |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Se tulee siihen keulaan, kuten muutkin vinssit. Rungon päälle niin taakse kuin mahtuu on helppo laittaa se peti. Se on sitte kapeampi ja korkeampi kuin muut, ei saa antaa sen hämätä.
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ja jos vittuilun jättäis pois, olis vaan tyhjä viesti. ![]() ![]() Kankku nyt loppuu se jännääminen! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MITÄ MIES EI KOSKAAN SAISI SANOA | MäIte | Jokes | 2 | 05.04.2011 16:21 |
Ostetaan Räikkä Warn 12v | jonetzu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.12.2008 06:43 |
O:Räikkä Warn/osia | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.12.2007 14:04 |
Räikkä Warniin moottoria | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.06.2007 20:40 |
Tuosta vois jo sanoa että on VOIMAA | piippu | Linkit | 2 | 05.10.2006 20:30 |