Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2009, 23:35
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Kyllähän 24v vinssi on siitä yliveto että virrat on heti puolet pienempiä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2009, 08:27
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Mulla on 2006 atlokilta ostettu custon räikkä. mekaanisesti vinssi on toiminut hyvin mutta warnin industrial rele ja xp:n moottori tykkäsvät kyttyrää kun auto seisoi koskematta 2kk ladogan uittamisen jälkeen. Molemmissa vettä sisällä ja hapettumat sen mukaiset. Molemmat kyllä sain elvytettyä käyttöön mutta vain välttävästi.

Tiivistäkää het uutena moottori ja relepoxi oikeasti veden pitäviksi. Superwinchin/comeupin umpinainen relepoxi on huomattavasti edullisempi ku warnilainen. Hiilisillan seutu vois olla hyvä käsitellä jollain sähkörasvalla ettei hiilet jumita ja jouset ruostu.

Ja mikä tärkeintä, räikkä on vain 8000lbs vinssi eli yhtälailla sitä ei parane ylikuormittaa tai se hajoaa kuten mikä vaan vinssi. Vaikka 24v räikkä on kestänyt villen volvossa jne niin minusta se on alamittainen niin painavaan autoon ja kestäminen on osittain järkevän käytön/hyvän tuurin sekoitusta.

Eli uskallan suositella räikkää suskaan, just oikean kokoinen ja nopeudesta en enää itse ole juurikaan valmis tinkimään.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2009, 10:34
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Mulla on 2006 atlokilta ostettu custon räikkä. mekaanisesti vinssi on toiminut hyvin mutta warnin industrial rele ja xp:n moottori tykkäsvät kyttyrää kun auto seisoi koskematta 2kk ladogan uittamisen jälkeen. Molemmissa vettä sisällä ja hapettumat sen mukaiset. Molemmat kyllä sain elvytettyä käyttöön mutta vain välttävästi.

Tiivistäkää het uutena moottori ja relepoxi oikeasti veden pitäviksi. Superwinchin/comeupin umpinainen relepoxi on huomattavasti edullisempi ku warnilainen. Hiilisillan seutu vois olla hyvä käsitellä jollain sähkörasvalla ettei hiilet jumita ja jouset ruostu.

Ja mikä tärkeintä, räikkä on vain 8000lbs vinssi eli yhtälailla sitä ei parane ylikuormittaa tai se hajoaa kuten mikä vaan vinssi. Vaikka 24v räikkä on kestänyt villen volvossa jne niin minusta se on alamittainen niin painavaan autoon ja kestäminen on osittain järkevän käytön/hyvän tuurin sekoitusta.

Eli uskallan suositella räikkää suskaan, just oikean kokoinen ja nopeudesta en enää itse ole juurikaan valmis tinkimään.
pistä laalaa kuva miten istutit räikän suitsaan

ja vaikuttaako toi 6hp moottori paljonkin suoritukseen
ei nääs valmistajan mukaan isommalla kuormituksella enään normi räikkä
vauhdilla hurmaa vertailen noita lukuja tuohon meidän comeup 9,5:seen

hinnottelun puolesta, ekaks hankkii uuden räikän ja siihen tehokkaan moottorin
tuo lysti maksaa äkkiä 2000
entä mitä atlok sanoo jos ekassa kisassa repii isolla moottorilla ton vinssin paskaks (koska meidän tapauksessa toi järkevä käyttö on hallusinaatiota)

onko tuo sitten sen arvoista?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti

Viimeksi muokannut Kankku : 23.01.2009 10:47
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2009, 10:57
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

XP: n mootorilla ei räikällä ole takuuta.Kun ei ole tehdas asenteinen Atlokilla kerrottu noin. Kestihän mulla toi XP:n moottori reippaan vuoden ja raikkä hajos parikertaa siinä ajassa jarrupakka lenti pois ja pakan akseli poikki ohennus kohdastaan.Kauppas ne Atlokilla XP:n mootorilla että kyllä kestää.Mun perustelujen jälkeen ei kaupattukaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.01.2009, 11:48
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Joo tohon räikään kannattaa heti tehdä jarruun se muutos että poraa akselinpäähän m8 kierteen ja laittaa jarrupakan sokan päälle kupin pultilla joka estää sokan leviämisen ja irtoamisen. Pääakselin heikkouden taitaa saada pois vain gigglepinin akselilla jossa ei ole heikentävää uraa. Valitettavan kallis vaan tuo mutta siinä onkin sitten jo vakiona tuo akselipään m8 kierre pultille.

http://www.gigglepin4x4.net/8274/mainshaft.htm

Mulla on nyt bertassa 24v uusi räikkä keulalla ja saa nähdä miten kestää 2000++kg painosessa autossa safari ja suunnistuskäytössä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2009, 12:18
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Joo tohon räikään kannattaa heti tehdä jarruun se muutos että poraa akselinpäähän m8 kierteen ja laittaa jarrupakan sokan päälle kupin pultilla joka estää sokan leviämisen ja irtoamisen. Pääakselin heikkouden taitaa saada pois vain gigglepinin akselilla jossa ei ole heikentävää uraa. Valitettavan kallis vaan tuo mutta siinä onkin sitten jo vakiona tuo akselipään m8 kierre pultille.

http://www.gigglepin4x4.net/8274/mainshaft.htm

Mulla on nyt bertassa 24v uusi räikkä keulalla ja saa nähdä miten kestää 2000++kg painosessa autossa safari ja suunnistuskäytössä.
eli tarkoittaa että eli n182euroa lisää tuohon aikaisempaan
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.01.2009, 12:58
Markol:n Avatar
Markol Markol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.10.05
Sijainti: Salo/Suomusjärvi, Finland.
Viestit: 478
Perusasetus

12V nopeuteen liittyen. Eikös yleensä kovat vedot max. kuormituksella ole vain joitakin metrejä kun yleensä suossa tai mutaspoorissa vinssi vaan nytkäisee autoa liikkeelle ja pitää liikettä yllä. Mun mielestä ainakin iso osa vinssauksista on vaan tällaisa pieniä avustuksia jos ei auto etene tai on vaikka vaan rengas sopivasti kannon tai juuren takana. Muta/suovinssauksissa räikkä pitää köyden kireänä koko ajan vaikka auto välillä itsekkin nappais pitoa metrin tai parin verran. Normi vinssillähän olis tossa vaiheessa köysi löysänä ja auto jää uudestaan kiinni kun vinssi kelaa löysää narua hissukseen taas kireämmälle. Itse ajattelin myös siltä kantilta että tulis vinssattua helpommin kun se käy nopeammin ja kivuttomammin joka taas saattais säästää vetareita ja murroksia. Moottorilla köyttä kun ajaa ulos niin se tulee ihan hyvä vauhtia ja ei tarvi sitten vapauttimien kansa ihmetellä.

En jaksa uskoa että Suzukilla sais räikkää helposti rikki. Onkohan kukaan sitä edes rikkonut Suzukin kanssa, siis mekaaniselta puoleltaan? Vesihän on mun käsittääkseni kaikkien vinssien elektroniikalle yhtä huono asia niin se ei ole vika vaan ominaisuus.

Marko
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.01.2009, 22:07
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
pistä laalaa kuva miten istutit räikän suitsaan
Se tulee siihen keulaan, kuten muutkin vinssit. Rungon päälle niin taakse kuin mahtuu on helppo laittaa se peti. Se on sitte kapeampi ja korkeampi kuin muut, ei saa antaa sen hämätä.
Lainaus:
ja vaikuttaako toi 6hp moottori paljonkin suoritukseen
ei nääs valmistajan mukaan isommalla kuormituksella enään normi räikkä
vauhdilla hurmaa vertailen noita lukuja tuohon meidän comeup 9,5:seen
Höpöhöpö
Lainaus:
hinnottelun puolesta, ekaks hankkii uuden räikän ja siihen tehokkaan moottorin
tuo lysti maksaa äkkiä 2000
entä mitä atlok sanoo jos ekassa kisassa repii isolla moottorilla ton vinssin paskaks (koska meidän tapauksessa toi järkevä käyttö on hallusinaatiota)
Kyllä se trailerille nousee kevyesti, kun laittaa rampit.
Lainaus:
onko tuo sitten sen arvoista?
Jos ei ole, niin voin tuoda vaihdossa planeettawarnin..

Ja jos vittuilun jättäis pois, olis vaan tyhjä viesti.
Kankku nyt loppuu se jännääminen!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MITÄ MIES EI KOSKAAN SAISI SANOA MäIte Jokes 2 05.04.2011 16:21
Ostetaan Räikkä Warn 12v jonetzu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 10.12.2008 06:43
O:Räikkä Warn/osia tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.12.2007 14:04
Räikkä Warniin moottoria tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 3 03.06.2007 20:40
Tuosta vois jo sanoa että on VOIMAA piippu Linkit 2 05.10.2006 20:30


Sivu luotu: 01:05 (GMT +2).