![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo tohon räikään kannattaa heti tehdä jarruun se muutos että poraa akselinpäähän m8 kierteen ja laittaa jarrupakan sokan päälle kupin pultilla joka estää sokan leviämisen ja irtoamisen. Pääakselin heikkouden taitaa saada pois vain gigglepinin akselilla jossa ei ole heikentävää uraa. Valitettavan kallis vaan tuo mutta siinä onkin sitten jo vakiona tuo akselipään m8 kierre pultille. http://www.gigglepin4x4.net/8274/mainshaft.htm Mulla on nyt bertassa 24v uusi räikkä keulalla ja saa nähdä miten kestää 2000++kg painosessa autossa safari ja suunnistuskäytössä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#3
|
||||
|
||||
![]()
12V nopeuteen liittyen. Eikös yleensä kovat vedot max. kuormituksella ole vain joitakin metrejä kun yleensä suossa tai mutaspoorissa vinssi vaan nytkäisee autoa liikkeelle ja pitää liikettä yllä. Mun mielestä ainakin iso osa vinssauksista on vaan tällaisa pieniä avustuksia jos ei auto etene tai on vaikka vaan rengas sopivasti kannon tai juuren takana. Muta/suovinssauksissa räikkä pitää köyden kireänä koko ajan vaikka auto välillä itsekkin nappais pitoa metrin tai parin verran. Normi vinssillähän olis tossa vaiheessa köysi löysänä ja auto jää uudestaan kiinni kun vinssi kelaa löysää narua hissukseen taas kireämmälle. Itse ajattelin myös siltä kantilta että tulis vinssattua helpommin kun se käy nopeammin ja kivuttomammin joka taas saattais säästää vetareita ja murroksia. Moottorilla köyttä kun ajaa ulos niin se tulee ihan hyvä vauhtia ja ei tarvi sitten vapauttimien kansa ihmetellä.
En jaksa uskoa että Suzukilla sais räikkää helposti rikki. Onkohan kukaan sitä edes rikkonut Suzukin kanssa, siis mekaaniselta puoleltaan? Vesihän on mun käsittääkseni kaikkien vinssien elektroniikalle yhtä huono asia niin se ei ole vika vaan ominaisuus. Marko |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Käytännössä testattu 07-itsenäisyyspäivän venäjän reissulla: mun räikkä pylpyrällä ja tojota4x4:n comeup 9,5 suoralla vedolla samaa autoa vetämässä rintarinnan niin comeuppi kerkes mukaan vain muutaman kerran kun veto oli kovimmillaan.
Mainosmielessä tehtaat voi lupailla mitä vaan mutta käytännössä räikkää ei vielä päihitä kuin speciaali hydraulivinssit. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja oikeen tarkasti ku ny ajattelen , niin herää kysymys että mikä on toi custom malli. Onko se ihan tehtaan tekele vaiko kenties tsadilaisen alan kaupan oma kehittelemä versiio? Tyhmä kun oon ni pitää paljon kysellä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyl te ootte sekaisin. :-)
Vaikka tärkeintä ei ole voitto vaan murska voitto, niin tarviitteko te todella muka räikkää? Jos me luvataan broidin kanssa vähän himmailla niin voitte käyttää nekin rahat tico ticoon!? -sami- |
#8
|
||||
|
||||
![]() kampeLainaus:
![]() kyl se ny teil kestää, ei joudu edes rasituksel ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mun tapauksessa customi tarkottaa atlokilla puoliksi itse vaihdettua XP moottoria ja industrial mallin "relettä".
Tuossa meikäläisen tekele, saa apinoida ja pari lisäkuvaa löytyy mun vanhan palstan galleriasta |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MITÄ MIES EI KOSKAAN SAISI SANOA | MäIte | Jokes | 2 | 05.04.2011 16:21 |
Ostetaan Räikkä Warn 12v | jonetzu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.12.2008 06:43 |
O:Räikkä Warn/osia | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.12.2007 14:04 |
Räikkä Warniin moottoria | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.06.2007 20:40 |
Tuosta vois jo sanoa että on VOIMAA | piippu | Linkit | 2 | 05.10.2006 20:30 |