![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
spekseissäkin 12 vs 24 on kohtalainen ero
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän 24v vinssi on siitä yliveto että virrat on heti puolet pienempiä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on 2006 atlokilta ostettu custon räikkä. mekaanisesti vinssi on toiminut hyvin mutta warnin industrial rele ja xp:n moottori tykkäsvät kyttyrää kun auto seisoi koskematta 2kk ladogan uittamisen jälkeen. Molemmissa vettä sisällä ja hapettumat sen mukaiset. Molemmat kyllä sain elvytettyä käyttöön mutta vain välttävästi.
Tiivistäkää het uutena moottori ja relepoxi oikeasti veden pitäviksi. Superwinchin/comeupin umpinainen relepoxi on huomattavasti edullisempi ku warnilainen. Hiilisillan seutu vois olla hyvä käsitellä jollain sähkörasvalla ettei hiilet jumita ja jouset ruostu. Ja mikä tärkeintä, räikkä on vain 8000lbs vinssi eli yhtälailla sitä ei parane ylikuormittaa tai se hajoaa kuten mikä vaan vinssi. Vaikka 24v räikkä on kestänyt villen volvossa jne niin minusta se on alamittainen niin painavaan autoon ja kestäminen on osittain järkevän käytön/hyvän tuurin sekoitusta. Eli uskallan suositella räikkää suskaan, just oikean kokoinen ja nopeudesta en enää itse ole juurikaan valmis tinkimään. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja vaikuttaako toi 6hp moottori paljonkin suoritukseen ei nääs valmistajan mukaan isommalla kuormituksella enään normi räikkä vauhdilla hurmaa vertailen noita lukuja tuohon meidän comeup 9,5:seen hinnottelun puolesta, ekaks hankkii uuden räikän ja siihen tehokkaan moottorin tuo lysti maksaa äkkiä 2000 entä mitä atlok sanoo jos ekassa kisassa repii isolla moottorilla ton vinssin paskaks (koska meidän tapauksessa toi järkevä käyttö on hallusinaatiota) onko tuo sitten sen arvoista?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti Viimeksi muokannut Kankku : 23.01.2009 10:47 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
XP: n mootorilla ei räikällä ole takuuta.Kun ei ole tehdas asenteinen Atlokilla kerrottu noin. Kestihän mulla toi XP:n moottori reippaan vuoden ja raikkä hajos parikertaa siinä ajassa jarrupakka lenti pois ja pakan akseli poikki ohennus kohdastaan.Kauppas ne Atlokilla XP:n mootorilla että kyllä kestää.Mun perustelujen jälkeen ei kaupattukaan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo tohon räikään kannattaa heti tehdä jarruun se muutos että poraa akselinpäähän m8 kierteen ja laittaa jarrupakan sokan päälle kupin pultilla joka estää sokan leviämisen ja irtoamisen. Pääakselin heikkouden taitaa saada pois vain gigglepinin akselilla jossa ei ole heikentävää uraa. Valitettavan kallis vaan tuo mutta siinä onkin sitten jo vakiona tuo akselipään m8 kierre pultille.
http://www.gigglepin4x4.net/8274/mainshaft.htm Mulla on nyt bertassa 24v uusi räikkä keulalla ja saa nähdä miten kestää 2000++kg painosessa autossa safari ja suunnistuskäytössä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Se tulee siihen keulaan, kuten muutkin vinssit. Rungon päälle niin taakse kuin mahtuu on helppo laittaa se peti. Se on sitte kapeampi ja korkeampi kuin muut, ei saa antaa sen hämätä.
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ja jos vittuilun jättäis pois, olis vaan tyhjä viesti. ![]() ![]() Kankku nyt loppuu se jännääminen! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Pistetään nyt omat kommentit. Nää on ihan samat jotka olen jo ilmaissut Petelle suullisesti.
Mulla on ollu Läjässä 20v vanha räikkä paikalla vuoden verran. 90% kisoissa olleista vedoista ollaan vedetty suoraan ilman pylpyrää. Kun "naputus" eli kliklik- ääni käy harvaksi niin pylpyrän laittamalla väliin voi vetää huoletta kohtuullisella nopeudella niin että suopenkka kasvaa konepellin päällä ja loppujenlopuksi suopenkka tulee ihan tuulilasiin saakka. Akkuina 2x sininen 75ah Optima vakiolaturilla ja kertaakaan ei loppunut sähkö kesken. Läjän paino kisakunnossa 2200kg, sisältää varaboggerin katolla. Kommentteja viesteihin: Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
=> Mun mielestä räikkä on paras vaihtoehto Suzukin kokoisen auton vinssiksi. Itseä askaruttaisi Teidän tilanteessa noi uusien Räikkien laatureklamaatiot joita on kuulemma useita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MITÄ MIES EI KOSKAAN SAISI SANOA | MäIte | Jokes | 2 | 05.04.2011 16:21 |
Ostetaan Räikkä Warn 12v | jonetzu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.12.2008 06:43 |
O:Räikkä Warn/osia | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.12.2007 14:04 |
Räikkä Warniin moottoria | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.06.2007 20:40 |
Tuosta vois jo sanoa että on VOIMAA | piippu | Linkit | 2 | 05.10.2006 20:30 |