Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2009, 00:08
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Täytyy vain jälleen kiittää...näkyy olevan tietoa kun vain osaa oikeasta paikasta kysyä. Tuo pumppu on vähän vielä hämärän peitossa miten se toimii (tai pitäs toimia) kun imusarjassa on ilmaläppä ja pumpun kylkeen menee siitä tanko. Onko se tanko pakkosyötön vai mille?

__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2009, 01:29
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

No se on just se alipainesäätimellä oleva kivikautinen "bosch" -kopio lisenssillä ála Fiat. Kaasuvaijeri menee suoraan siihen läppään ja kun painat kaasua, läppä aukee ja kone kehrää kovempaa. Tanko sitten puolestaan siis säätää ennakkoa pumpulle samalla tapaa kuin keskipakoissäädin. Se mysteeri ei toimi ahdettuna sitten mitenkään. Kun vaihtaa siihen jakajan, niin tulee pirun paljon rivakampi peli ja kierrosherkempi. Käyntiinlähtökin paraneen paljon kylmästä. Tommonen rivipumppu + muuta osahässäkää löytyy jos on tarvesta.

Koneessa on 780 Fiatissa ollessaan 78 hv ja "NC-50" -koneena kuormurissa 85 hv.


TT
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2009, 10:51
Traveler Traveler ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.10.05
Sijainti: Järvenpää, Finland.
Viestit: 378
Perusasetus

Noita nelipyttyisiä koneita on kolmea eri kokoa... muistaakseni 3.2 litranen malli oli kai A804 ja 3.5 litranen A8040.02 ja 3.7 oli kai 06 loppuinen.Löytyy kirjoja jos joku tarvitsee...

640 Fiatissa oli 3.5 ja 780 oli 3.7? Pumppuina Bosch rivi ja jakapumppu sekä CAV jakajapumppu.

Alkuperäisen rivipumpun saa toimimaan ahdetussa.

Viimeksi muokannut Traveler : 05.01.2009 10:54 Perustelu: lisäys
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2009, 11:00
PatrolGR:n Avatar
PatrolGR PatrolGR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.12.07
Sijainti: Kompero, Liperi .
Viestit: 486
Perusasetus

kuinkas paljon nämä sitten kiertää auto käytössä ? Traktoreissa meilläkin aina kiertäneet max 3000 ja enempää ei kyllä uskalla kierrättää
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2009, 11:21
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

78/2440 traktorissa (780 3,7) ja 85hv/3200rpm kuorkissa (50F8 3,7)
Tuossa maximitehot ja vastaavat kierrokset tehtaan mukaan.
Paljonko kiertää sen yli, sitä en tiedä.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2009, 18:57
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Ittellä kans sen verran kokemusta et mun nykysessäkin jeepissä(79 cherokee) oli tommonen fiatin nelonen vieläpä sillä alipaine pumppu hässäkällä. Mitään muuta en pysty moottorissa kehumaan kun tota että oli hyvä käynnistymään ja todella pieniruokainen.

Jos liekkikäynnistin olisi toiminut ni ei ois tullu kyllä semmosta pakkasta et toi ei ois lähteny. 20asteen pakkasella viel lähti käyntiin ilman lämmitystä ja liekki hehkua. Ja pamautimpa ton joskus alkuaikoina ilman lohkolämppäriä liekkivehkeiden vielä toimiessa käyntiin 28 asteesta. Sillon kalis kyllä aika rumasti mut eipä se menoa haitannut. jos lämmittimen molemmat vastukset(toinen kannessa ja toinen lohkossa) sekä tuo liekki käynnistin on ehjat ni lähtee varmasti vielä kovemmallakin pakkasella.
Kulutus oli noin 9L/100km kesällä takavedolla eikä se varmaan talvella nelivedollakaan niin kauheesti noussut mut tyhjäkäntien kanssa oli kuitenkin selkeesti enempi.
Tehoa/vääntöa oli mielestäni aivan liian vähän jeeppiin. Liikkeelle lähtö oli tuskallista ja mäkiin sai painaa kaasua tosissaan. Osasyynä oli tosin jeepin harvat välitykset eli jossain tihempi portaisessa autossa saattaa tuntu riskimmältä.
Kestävyydestä ei tarkempaa tietoa mutta yhdestä moottorista katkesi kampiakseli ja sen tilalle vaihdettiin toinen samallainen kone jolla tuli ajeltua ehkä joku 30tkm ja nostettiin sit se kone tosn kutosen tieltä syrjään. Itellä oli aikeissa kans turbottaa tuo kone jolloin se olisi ollut varmasti paljon mukavampi ajella.

Missä autossa kysyjällä on tuo kone? Voimansiirto?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2009, 19:08
Traveler Traveler ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.10.05
Sijainti: Järvenpää, Finland.
Viestit: 378
Perusasetus

Yhdellä vastaajalla on Cadillacissa, TH400. Vähän kesken... mutta jos automaatti ei oikein toimi niin löytyy Fiatin oma 5-vaihteinen. Automaatti sopii kyllä paremmin Cadillacin tyyliin, hih hih.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.01.2009, 19:11
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Traktorissa tuo 3000 rpm on Fiatille tarpeeksi. Eri asia on, jos kone olisi kiinni kumityynyillä niin kuin autoissa, mutta rauta-rauta-kiinnitys raktorissa on aika härskiä värinää kovilla kierroksilla.

Omani ostin joskus käyntikunnottomana, oli venttiilinnostajankuppi murtunut ja tullut kyljestä ulos, siitä alkoikin pitkä tarina. Homma on tosin ollut levossa pian pari vuotta...

http://forums.offipalsta.com/showthr...light=solihull

TT
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.01.2009, 19:12
nixu:n Avatar
nixu nixu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.05
Sijainti: pohjois-savo, Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Traveler Näytä viesti
Alkuperäisen rivipumpun saa toimimaan ahdetussa.
Saisiko tähän vähän lisävalaistusta, vai onko liikesalaisuus?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.01.2009, 19:31
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Miulla on rangessa ja se on ihan /c:stä.
Ei lähe käyntiin ja savuttaa witusti kylmässä = väljä paska.
Witun kova ääninen romisko (mitattu yli 100 db sisämelua) ja painaa kuin synti.

ikh myy osia, mut ne ei välttämättä käy

Osta pois
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.01.2009, 22:55
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

No ainakin IKH:n kansipahvi, laakeriliuskat, öljypumppu, tiivistesarja ym. sopii takuuvarmasti. Tietenkään jakopäänkopan tiiviste ei sovi, kun traktorissa on erilainen jakopään koppa.

olen kanssa kuullut, että jotkut käynnistyy hyvin, jotkut pitää olla roikassa jo +5 asteessa. Eikä ole väljyydestä kiinni. Liekö eroja pumpuissa/suuttimissa.

Mites toi"Parkanon" ZF-automaagi-NC50 on saatu pelittämään Fiatin kierrosten kanssa???

TT
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.01.2009, 23:02
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

No mulla ei se käyntiinlähtö ole kovin kaksisen hyvä tuossa...ei kestä paljo olla miinuksella kun roikkaa tarvii.Ja ison hyvän akun.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.01.2009, 01:19
härtsveli härtsveli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: t:re
Viestit: 453
Perusasetus

löytys moiseen kytkin ja asetelma
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.01.2009, 19:49
Traveler Traveler ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.10.05
Sijainti: Järvenpää, Finland.
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nixu Näytä viesti
Saisiko tähän vähän lisävalaistusta, vai onko liikesalaisuus?
Parkanossa oli yksi Range Fiatilla ja ZF automaatilla. Oli ottanut hukkaportista T-kappaleella paineen tuolle pumpunalipainesäätimelle. Sanoi että auto toimi hyvin.

Tälläsen oon nähnyt, toi säätimentanko irroitettu ja jossain vaiheessa kykeytyy pakkosyöttö päälle, vähän epätarkkaa mutta sai sillä gt-corollan turbolta niskat nurin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.01.2009, 21:26
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Jeep-Ricelle: auto on GMC Jimmy -80 ja takaveto. Voimalinjassa on samaisesta Fiatista 5-vaihteinen manuaali pienellä ykkösellä. Perä on GM 12 bolt.Kardaani noihin soviteltu. Että sellanen paketti.
Muilla oon nähnyt tuota myllyä mm. Toyotassa,Land Cruiser ?? ja Rangessa.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Fiat / Iveco diesel moottori Td5 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.11.2008 18:20
M:Rangeen Iveco/Fiat diesel Roksu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 04.01.2008 15:24
M: Fiat 3.5 diesel kone samik O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.12.2007 11:54
Diesel tietäjät (fiat nc 50) ozi Tekniikka & Jutustelu 6 10.09.2005 17:38
FIAT/Iveco 3.5 diesel Tekniikka & Jutustelu 4 19.04.2004 15:35


Sivu luotu: 11:16 (GMT +2).