![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Minullakín oli suunnitelmissa laittaa toiset H4:set rinnalle tuohon rangeen eli tuplata lyhyet ja pitkät.. Rakensin releboksit ja kytkennät lisävaloille valmiiksi ja samalla releytin vanhat valot. Releyttäminen auttoi enemmän kuin ikinä olisin osannut arvata joten lisävalot vielä laittamatta. Lataussäätimen vaihto nosti jännitemittarin alarajan tuntumasta ylärajalle, joka sekin lisäsi kirkkautta. Jos umpioiden vaihtaminen ja täyden jännitteen sattaminen perille asti ei riitä! Laita omiin umpioihinsa lyhyet xenon sarjat palamaan jatkuvasti ja pitkät valot rinnalle "lisäpitkillä xenoneilla". vaikka jotkut tuommoset http://aa.bosch.de/advastaboschaa/Vi...&publication=1
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs tuollainen Motonetin "valonvahvistaja"?
Hakkuri, jolla tehdään jännite lampun kannalle. http://www.motonet.fi/?id=20&Haku2=00000748 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
noita umpioita saa siriuksen tekeminä kirkaslasisina ja maksaa jonku 50€ pari ja näyttää hyvin!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
entäs jos ihan laittas 100/80 polttimot noin aluksi nopein tapa saada helpotusta pimeyteen.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
uudet umpiot kannattaa laittaa, perus 7" on suht halpa sijoitus
ja 100w polttimoilla saa kyllä valotehoa enemmän kuin joillain helvetin visionplusliirulaarumilla joilla luvataan 80% enemmän tehoa, mutta 100 wattiset luonnollisesti syö paljon enemmän virtaa ja umpiot ei taho kestää pitkään |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
No, tuosta Xenon-lakiviidakostahan saa aikaan kunnon väännön. Tuo mun RR on -89 joten ei ole ongelmana ikä. Tosin olisin onnellisempi jos vuosimalli olisi -80 niin ne ajovalot saisi kahdentaa. Eli jos tuunaisin tommoset keulille (tosin LHD:nä) ja laitan Xenon-hässäkän kiinni niin olis sitten ihan laillinen??? http://www.paddockspares.com/pp/RANG...to_end_JA.html Nuo omat 7" uudet umpiot ei tosin nekään paljoa missään maksa, mutta Saturnusseihin en oikein ole tyytyväinen, pienellä lisäsijoituksella saa paremmatkin, kun kyse ei ole kuin muutamasta eurosta. En oikein jaksa ymmärtää kun 72-80 Rankuissa on samat umpiot kuin 80-92 ja kaiketi ne on kaikki olleet alkupäivistä lähtien H4 valoilla, ainakin 70-luvun loppupuolella jo. Mutta kun vuosiluku on nuorempi kuin -80 niin kahdentava lähivalo ei käy niin ei käy. Tätä samaa tuskaa olen kokenut edellisenkin autoni kanssa. Tosin se oli -82 ja Hellan H4 lisävalot siinä nokalla kiikkuivat loppuun saakka. Tuo ajatus jatkuvasti palavista lähivaloista on hyvä ajatus. Sellaisethan ne on nykyään kaikissa autoissa vakiona. Tosin, ei kai niissä ole vain vähän sama näköharhailmiö kuin sumareilla puolivaloja parannellessa, että kaukovalonäkymä heikkenee kirkkaan kähialueen kanssa? Joissakin Fiat Puntoissa oli hieno vika (johdotusvika tms). Puolivalot, jotka eivät palaneetkaan koko aikaa ja olivat omassa umpiossaan tekivät hienoja tepposia kun pitkän matkaa ajoi pitkillä lumi/räntäsateessa ja vastaantulevan auton kohdalla räppäsi puolivalot päälle. Kylmentyneet umpiot olivat jäätyneet umpeen ja näkyvyys oli täysi nolla niin kauan kun lämpö sulatti lasin...joten jos puolivalo on omassa umpiossaan, pitää sen palaa koko ajan! TT |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kahdentaminen on vähän sama juttu ku nykyää xenonit tai 100w polttimot. Autossa on paskat johdot ja umpiot, niin mennään siitä mistä aita on matalin ja paikkaillaan sitä valojen määrällä tai polttimoiden teholla. Onhan joissain autoissa tietty oikeesti surkeat valot. Missä kunnossa on tuulilasi? Sen läpi sitä valojen valaisemaa tietä kuitenkin katsellaan... Fiat Punto on vika ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Se "vanha kunnon" Bilteman valovahvistin (tai ite tekee relesetin) ja sitte ne uudet umpiot. Lienee halvinta ja siihen nähden parasta.
Onko ne "itseasensin-h4-xenonit" niitä, jotka tuolla pimeäll tulee vastaan ja häikäsee silmiin. Ihan ku ois päin persettä suunnattu valot. Ja niit on aika paljon! Jos xenoneita autoon, ni laittakaa sellaiset umpiot, jotka siihe sitte kuuluu (laillisesti) ja mielellää sillee, että ei häikäse vastaantulijoita. En toki tuijota noita valoja, että ne sen takia eivät häikäse, mut valitettavasti välillä kyl tulee sellaine valoloiste vastaan, että ei nää yhtään mitään. ![]() Ja mitä noihi 100/80W polttimoihi tulee, niin ne rikkoo tai tummentaa umpion aika kohtuu helposti. Etenki, jos on hiukanki pienemmät ilmatilat umpiossa.. Valotehoa niillä kyl saa aikaiseks, eikä niitä edes katsastuksessa huomata iha helpolla. (paitti sitte ku se umpio on niin harmaa, että ei tuu kuvioo enää.) Jos muute niit jännitteitä mittailee sielt polttimolle tulevasta tepselistä, ni kannattaa pitää se poltin siin kans paikallaan (tää ei ole niin itsestäänselvä asia, mitä moni luulee), ni näät iha oikeesti, millaine jännitehäviö on vanhoissa ja hapettuneissa johdoissa. ![]() Ei, valitettavasti en saa Biltemasta provikoita. ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onko ne "itseasensin-h4-xenonit" niitä, jotka tuolla pimeäll tulee vastaan ja häikäsee silmiin. Ihan ku ois päin persettä suunnattu valot. Ja niit on aika paljon!
Jos xenoneita autoon, ni laittakaa sellaiset umpiot, jotka siihe sitte kuuluu (laillisesti) ja mielellää sillee, että ei häikäse vastaantulijoita. En toki tuijota noita valoja, että ne sen takia eivät häikäse, mut valitettavasti välillä kyl tulee sellaine valoloiste vastaan, että ei nää yhtään mitään. ![]() no itsellä kuten mainitsin H4 xenon ja H1 xenon eli 4 pitkää ja 2 lyhyttä. kertaakaan kukaan ei ole väläyttänyt edes pitkiä kun vastaan tullu. ja kuitenkin koko syksyn ajanut, eli jos häikäsisi niin luulis jonkun väläytelleen. tutuilta olen kysynyt ja sanoneet että onhan ne kirkkaat muttei ne sen kummemmin häikäse kun muutkaan xenon valoilla varustetut autot. eli kun suuntaa ne kunnolla ja pitää umpiot puhtaana. se jos jokin aiheuttaa hajavaloa! ja umpiotkaan ei ole uudet toisella ajettu tod.näk yli 700tkm ja toisella varmaan 200tkm. tosin nekin uusin kun jaksan lähteä ostamaan uusia. eniten minuu vituttaa ne sumuvalohomot, jotka useimmiten osottaa silmiin suoraan kelillä kun kelillä. pitäs hajottaa kaikki sumuvalot jotka tulee hyvällä säällä vastaan päällä. tosin ei oikein käytettynä/ sunnattuna häikäse. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Paras oli Philips Rally 100 W, suhdeluku 95, sitten Night Breaker +90% suhdeluku 73, lähelle mutta huonommaksi jäi A-H3 merkitystä paketista 100 W, suhdeluku 70. Loput 55 ja yksi 100 W aika lähellä toisiaan, suhdeluku 45...55. ELI: se 100 W:n antama valomäärä riippuu polttimomerkistä, kaikista ei irtoa lähellekään samaa valotehoa. Ja testi toistettu kahdesti, akku irtolaturissa kiinni, rauhalliseen tahtiin. Ja ei mikään tieteellinen koe, huvikseni mittailin. Ja huonoin 100 W antoi melkein puolta vähemmän valoa kuin paras eli saman verran kuin normi 55 W.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kuinkas ajovalot säädetään? | Cental73 | Maasturiprojektit | 6 | 09.09.2007 12:04 |
Suzukin ajovalot R2->H4 | Sunami | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.08.2007 19:48 |
Ajovalot | VETTE73 | Vuosimallit 1968-1982 | 0 | 30.06.2004 13:05 |
Ajovalot? | Yleiset | 8 | 16.04.2003 12:26 | |
Uudet paremmat nyyssit! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 16:00 |