![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
|||
|
|||
![]()
Tervaa
|
#127
|
||||
|
||||
![]()
jos en väärin muista niin kuraläppiä ei tarvitse olla N1G/M1G jos ne haittaa auton käyttöä. en ole varma asiasta joten kannattaa tarkistaa.
|
#128
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
30astetta eteenpäin ja 50astetta taaksepäin navasta katsottuna, pitää kuvion olla piilossa. 30mm kouru pitää olla, saa pienentyä nollaan lähestyttäessä noita astelukuja. Lokasuojan pitää olla mahdollisimman lähellä pyörää, kuitenkin korkeintaan suurin sallittu etäisyys pyörännavasta on 2x renkaan säde. Takareunassa, korkeudella 150mm pyörännavasta ylöspäin, pitää lokasuojan peittää vielä puolet kuviosta. Tai no kuvastahan ne näkee parhaiten http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11729 |
#129
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-takaheijastimet -alleajosuoja -renkaat? -korotuksen määrästä selvitys (ostokuitti tms.)? |
#130
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-Takaheijastimet on vakio takavaloissa, tarviiko olla muka neljä kappaletta? -Alleajosuoja hmm... ei oo eikä tuu (leimaa?) -Katsastan 235/75/15 renkailla -Munmielestä korottavat alustanosat eivät vaadi mitään hyväksyntälappuja tai ostokuitteja (voin kyllä olla väärässäkin) No kyllä ne leimalla kertovat mitä uupuu.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#131
|
||||
|
||||
![]()
Noniin, nyt on Hiluxi otettu takaisin rekisteriin. Kävin eka työpaikallani mittaamassa päästöt ja säästin 25€
![]() Matka kohti Kehän autokatsastusta, odotustilat oli mukavat, kahviakin sai ja auto otettiin heti sisään. Katsastusmiehen ensimmäinen kommentti "Mitäs pelleilyä tämä on?". Kysyin, että kuinka niin? "Meinaatko tällaisella lavalla ajaa tieliikenteessä?" Tuumasin itsekseni, että mitähän pelleilyä tämä nyt on... Sanoin vaan, että kyllä, kuinka niin? Ei meinannut eka ottaa autoa ollenkaan sisään ja sanoi, että täytyy katsoa maastureita koskevia sääntöjä kirjasta. Hän ei ilmeisesti tiennyt, että lavan saa itse tehdä... Kerroin lavan täyttävän 1,75 metrin säännön ja täten se on lainmukainen... Seuraavaksi sanoi, että entäs nämä korotukset, eivät taida olla lainmukaiset... sanoin, että jousitusta on korotettu alkuperäisestä 77mm ja korinkorotuspalat 51mm on jo otteessa. Kysyin, että eikös kokonaiskorotus saa olla 150mm? Tätä hän ei tiennyt... Lisäksi sanoi, että "sulla on noita lisävaloja katolla..." eivät kyllä olleet johdotettu, mutta nykäsin kattokaiteen irti ja sanoin, että parempi varmaan näin... Sitten katsuri sanoi, että täytyy lähteä lukemaan kirjoista säännöksiä... Menin sisälle odottamaan ja tuumailin, että eihän tästä tule mitään, mutta noin 15 minuutin odottelun jälkeen oli eri ääni kellossa ja sanoi, että ottaa auton sisälle ja tutkitaan nosturilla tehdyt muutokset... Kertoi, että hänelle tulee harvemmin maastureita katsastettavaksi ja siksi ei tiedä sallituista muutoksista. No auto sisään, vasen etujarru ei tahtonut pitää kun 2.0 ja oikea 3.0 eli heittoa oli liikaa, tässä vaiheessa olin varma jälkitarkastuksesta... takajarrut ja käsijarru piti hyvin... Auto nosturille ja vikoja tutkailemaan... Vikalista tuli tämännäköiseksi... -A4 (asiapaperit) = Rakenne muuttunut. -D4 Renkaat ja vanteet = Oikean eturenkaan kiinnitysmuttereita puuttuu (olin epähuomiossa laittanu neljällä pultilla kiinni, kun kiireessä eilen kiristin pyöränlaakeria. -D6 Alusta = Runkopalkki vasen sisäpuoli ruostevaurio (pieni paikka) -D7 Kori = Muutoksen tuomat puutteet (roiskesuojien mitoitus ja ulkonevat terävät osat) -B1 Käyttöjarru = Jarruletkut liian lyhyet. Muita vikoja ei ollut. Ihmetytti tuo "ulkonevat terävät osat", tällä katsastusmies tarkoitti vinssipetiä ja sanoi, että siinä on liikaa teräviä kulmia ja kehoitti tekemään karjapuskurin... Kyselin, että eikös itse tehdyt karjapuskurit ole nykyisin laittomia ja sain vastauksen, että ei ole, saa muka tehdä... No jos kerran katsastusmies käskee laittamaan rautaa keulaan niin mikä ettei... Roiskesuojiksi kelpaa rekan parlokit tai muut vastaavat viritykset... Lisäksi, jotta saan jousikorotukset otteeseen tarvitsen Toyotan korjauskirjasta tai muusta vastaavasta luotettavasta tietolähteestä alkuperäisen Hiluxin korkeusmittoja, jotta jousikorotus 77mm voidaan hyväksyä. Aken järjestelmästä ei kuulemma ollut apua ja käski soittamaan Toyotalle... Oisko kellään vakio Hiluxin mittoja tiedossa? Eli ei mitään mullistavaa... Katsastusmies oli asiallinen ja palvelu muutenkin miellyttävää. Aion käyttää jatkossakin kyseisestä asemaa!
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! Viimeksi muokannut Morjenz : 14.11.2008 15:09 |
#132
|
||||
|
||||
![]()
käy mittaan jostain vakio hilusta runkopalkista akseliin ja ota kuva ja mittaat omastas ja ota kuva ja meet konttorille kuvien kanssa ja jos eivät halua uskoa käske mittaamaan itse. itse jouduin tekemään alleajosuojan ja muuttaa myös roiskesuojausta korotuksista ei kyselty mitään eikä edes mitattu. otteeseen tuli ne lukemat mitä sedälle sanoin...
|
#133
|
||||
|
||||
![]()
Miksi edes kysyy neuvoa, jos ei usko vastauksia?
![]() |
#134
|
||||
|
||||
![]()
baxxterin antamasta vastauksesta sai paremmin selvää kun katsastusmiehen antamasta. Mitäs tollaset parlokit kustantaa? Varmaan fiksuimmat, entäs millasia jarruletkuja porukka on laittanut korotettuihin hiluxeihin? Mistä saa pitempiä ja valmiiks sopivan pitusia....
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#135
|
||||
|
||||
![]()
Mä kävelin paikalliseen varaosaliikkeeseen vanha jarruletku mukana ja sanoin että tarttisiin 10-15cm pidemmän. Myyjä selaili hetken kirjoja todeten että "tuu hakemaan huomenna"... Maksoi mustaaksen 11e/kpl.
|
#136
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sehän kertoo että hilux 3" korotussarja
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#137
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noista "roiskesuojista" senverran, että täytyy varmaan rakennella ne ite lattaraudasta taivuttamalla ja siihen päälle Hiluxin vakio lavamuovista muovia tai vaikkapa retkipatjaa tai vanha matto ![]() Ja asiasta kolmanteen ei kellään sattuis olemaan ylimääräsenä Parlokkeja lähellä pk-seutua? Saa olla risatkin, kun hajoaa metsässä kuitenkin ja estää auton käyttöä maastossa.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#138
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#139
|
||||
|
||||
![]()
Mahtuukos hysteeri varret noitten 3" jousten kanssa? Minkä verran on nyt matkaa pohjaan lyötikumista runkoon?
|
#140
|
||||
|
||||
![]()
Aika varmasti mahtuu, ei oo vielä Hy-steer varsia vaan tehostamaton orggis simpukka.
Olisiko kellään PK-seudulla lainata Hiluxiin passaavia 205r16 renkaita 4-6.12 jos koitan käydä leimalla?
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! Viimeksi muokannut Morjenz : 19.11.2008 12:08 |
#141
|
||||
|
||||
![]()
hiluxiin sopivia jarruletkuja.
saab 9000 citröen zx bmw e36 ja sit nissan king cab(vanha malli) takajarruletku, se on sellane mis joutuu sokeoimaa uhde lähdö, ja aika kallis. sitikan tais olla pisin muistaakseni 57tai 57cm hintaa jotai 25e saabin tais olla 45cm tais olla sika halpa jotai 5e? bemarin kans 45cm kaikki nämä korvaa sen alkuperäsen metalliputken satulalta letkulle, ja ihan bolt on. ite laitoin 2" jousilla korotettuun citikan ja oli hyvät. |
#142
|
||||
|
||||
![]()
kivistössä..
|
#143
|
||||
|
||||
![]()
Aikun hienoa. Passaako niitä lainata ja mitä tahdot korvaukseksi? 0503070063 tossa on numero. Pistä vaikka viestiä niin saan sun numeron ja tiedän soitella...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#144
|
||||
|
||||
![]()
Mikä on sun mielestä paras regaskoko turbotetun hilxun ln65:n alle? Jos halua päästä hyvin perillä maastossa, ja ei ole tarkoitus ajaa kisoja.. 37"?
|
#145
|
||||
|
||||
![]()
Vähintään 38,5"
|
#146
|
||||
|
||||
![]() |
#147
|
||||
|
||||
![]() |
#148
|
||||
|
||||
![]()
Rengaskokohan on makuasia. Itellä Hiluxi vaparikoneella ja ainakin 35" rattailla jaksaa mennä vielä mukavasti. Maastossa tarttis kyllä olla 4,7 jakovaihteiston rattaat tai jotain muuta mukavaa... Jossei kisoja ajelis ja vaan safarois ja renkaat mahtuu pyörimään niin mikäettei esim 35-37" Boggeri tai 37" Creepy... Pikkasen joutuu lokasuojia muokkaamaan edestä... Vaikka olis jousikorotusta ja korinkorotusta... Ja jäykkäakseli Hiluxin vakio ohjaus on sellanen, että leveemmät gummit ottaa pakostikkin ohjaukseen kiinni (kun puhutaan 14,5" ja leveimmistä kumeista, vaikkakin ois -44 ET vanne) ja muutenkin huonoa kääntyvyyttä joutuu rajottamaan... Tästä selviää uudemman renkkukeulan simpukalla (osa porukkaa kehuu paskaksi) ja hy-steeri varsilla...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#149
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka paljon joutuu muokkaa/korottaa että ne mahtuu pyörimään?
|
#150
|
|||
|
|||
![]()
KVG joonas!!!
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota Hilux -86 Deliverator (Edullisesti?) | Morjenz | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 18.05.2009 10:50 |
Joko olet vaihtanut syksy ilmat renkaisiin | Discovery | Chit-Chat | 2 | 15.11.2006 15:57 |