Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.11.2008, 19:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Mikähän tossa nyt on mielestäsi sellaista, mikä estäisi katsastuksen?
-roiskesuojat takana
-takaheijastimet
-alleajosuoja
-renkaat?
-korotuksen määrästä selvitys (ostokuitti tms.)?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2008, 02:42
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
-roiskesuojat takana
-takaheijastimet
-alleajosuoja
-renkaat?
-korotuksen määrästä selvitys (ostokuitti tms.)?
-Roiskesuojat laitan
-Takaheijastimet on vakio takavaloissa, tarviiko olla muka neljä kappaletta?
-Alleajosuoja hmm... ei oo eikä tuu (leimaa?)
-Katsastan 235/75/15 renkailla
-Munmielestä korottavat alustanosat eivät vaadi mitään hyväksyntälappuja tai ostokuitteja (voin kyllä olla väärässäkin)

No kyllä ne leimalla kertovat mitä uupuu.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2008, 15:05
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Noniin, nyt on Hiluxi otettu takaisin rekisteriin. Kävin eka työpaikallani mittaamassa päästöt ja säästin 25€ Ruuvi korvakuulolta oikeeseen asentoon ja ekalla ryntäytyksellä 0,72 ilmansuodatin paikallaan.

Matka kohti Kehän autokatsastusta, odotustilat oli mukavat, kahviakin sai ja auto otettiin heti sisään. Katsastusmiehen ensimmäinen kommentti "Mitäs pelleilyä tämä on?". Kysyin, että kuinka niin? "Meinaatko tällaisella lavalla ajaa tieliikenteessä?" Tuumasin itsekseni, että mitähän pelleilyä tämä nyt on... Sanoin vaan, että kyllä, kuinka niin? Ei meinannut eka ottaa autoa ollenkaan sisään ja sanoi, että täytyy katsoa maastureita koskevia sääntöjä kirjasta.

Hän ei ilmeisesti tiennyt, että lavan saa itse tehdä... Kerroin lavan täyttävän 1,75 metrin säännön ja täten se on lainmukainen... Seuraavaksi sanoi, että entäs nämä korotukset, eivät taida olla lainmukaiset... sanoin, että jousitusta on korotettu alkuperäisestä 77mm ja korinkorotuspalat 51mm on jo otteessa. Kysyin, että eikös kokonaiskorotus saa olla 150mm? Tätä hän ei tiennyt... Lisäksi sanoi, että "sulla on noita lisävaloja katolla..." eivät kyllä olleet johdotettu, mutta nykäsin kattokaiteen irti ja sanoin, että parempi varmaan näin... Sitten katsuri sanoi, että täytyy lähteä lukemaan kirjoista säännöksiä... Menin sisälle odottamaan ja tuumailin, että eihän tästä tule mitään, mutta noin 15 minuutin odottelun jälkeen oli eri ääni kellossa ja sanoi, että ottaa auton sisälle ja tutkitaan nosturilla tehdyt muutokset... Kertoi, että hänelle tulee harvemmin maastureita katsastettavaksi ja siksi ei tiedä sallituista muutoksista.

No auto sisään, vasen etujarru ei tahtonut pitää kun 2.0 ja oikea 3.0 eli heittoa oli liikaa, tässä vaiheessa olin varma jälkitarkastuksesta... takajarrut ja käsijarru piti hyvin... Auto nosturille ja vikoja tutkailemaan...

Vikalista tuli tämännäköiseksi...

-A4 (asiapaperit) = Rakenne muuttunut.
-D4 Renkaat ja vanteet = Oikean eturenkaan kiinnitysmuttereita puuttuu (olin epähuomiossa laittanu neljällä pultilla kiinni, kun kiireessä eilen kiristin pyöränlaakeria.
-D6 Alusta = Runkopalkki vasen sisäpuoli ruostevaurio (pieni paikka)
-D7 Kori = Muutoksen tuomat puutteet (roiskesuojien mitoitus ja ulkonevat terävät osat)
-B1 Käyttöjarru = Jarruletkut liian lyhyet.

Muita vikoja ei ollut. Ihmetytti tuo "ulkonevat terävät osat", tällä katsastusmies tarkoitti vinssipetiä ja sanoi, että siinä on liikaa teräviä kulmia ja kehoitti tekemään karjapuskurin... Kyselin, että eikös itse tehdyt karjapuskurit ole nykyisin laittomia ja sain vastauksen, että ei ole, saa muka tehdä... No jos kerran katsastusmies käskee laittamaan rautaa keulaan niin mikä ettei... Roiskesuojiksi kelpaa rekan parlokit tai muut vastaavat viritykset... Lisäksi, jotta saan jousikorotukset otteeseen tarvitsen Toyotan korjauskirjasta tai muusta vastaavasta luotettavasta tietolähteestä alkuperäisen Hiluxin korkeusmittoja, jotta jousikorotus 77mm voidaan hyväksyä. Aken järjestelmästä ei kuulemma ollut apua ja käski soittamaan Toyotalle... Oisko kellään vakio Hiluxin mittoja tiedossa?

Eli ei mitään mullistavaa... Katsastusmies oli asiallinen ja palvelu muutenkin miellyttävää. Aion käyttää jatkossakin kyseisestä asemaa!
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!

Viimeksi muokannut Morjenz : 14.11.2008 15:09
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2008, 15:28
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

käy mittaan jostain vakio hilusta runkopalkista akseliin ja ota kuva ja mittaat omastas ja ota kuva ja meet konttorille kuvien kanssa ja jos eivät halua uskoa käske mittaamaan itse. itse jouduin tekemään alleajosuojan ja muuttaa myös roiskesuojausta korotuksista ei kyselty mitään eikä edes mitattu. otteeseen tuli ne lukemat mitä sedälle sanoin...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2008, 16:21
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Miksi edes kysyy neuvoa, jos ei usko vastauksia?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2008, 17:30
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

baxxterin antamasta vastauksesta sai paremmin selvää kun katsastusmiehen antamasta. Mitäs tollaset parlokit kustantaa? Varmaan fiksuimmat, entäs millasia jarruletkuja porukka on laittanut korotettuihin hiluxeihin? Mistä saa pitempiä ja valmiiks sopivan pitusia....
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2008, 17:40
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
entäs millasia jarruletkuja porukka on laittanut korotettuihin hiluxeihin? Mistä saa pitempiä ja valmiiks sopivan pitusia....
Mä kävelin paikalliseen varaosaliikkeeseen vanha jarruletku mukana ja sanoin että tarttisiin 10-15cm pidemmän. Myyjä selaili hetken kirjoja todeten että "tuu hakemaan huomenna"... Maksoi mustaaksen 11e/kpl.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2008, 21:57
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 972
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
... Lisäksi, jotta saan jousikorotukset otteeseen tarvitsen Toyotan korjauskirjasta tai muusta vastaavasta luotettavasta tietolähteestä alkuperäisen Hiluxin korkeusmittoja, jotta jousikorotus 77mm voidaan hyväksyä. Aken järjestelmästä ei kuulemma ollut apua ja käski soittamaan Toyotalle... Oisko kellään vakio Hiluxin mittoja tiedossa?
Jeepit ovat ainakin menneet asennusohjeella läpi, oliko sulla se asennusohje mukana?
Sehän kertoo että hilux 3" korotussarja
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.11.2008, 15:19
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JERKKU Näytä viesti
Jeepit ovat ainakin menneet asennusohjeella läpi, oliko sulla se asennusohje mukana?
Sehän kertoo että hilux 3" korotussarja
Ei ollut mukana. Katsastusmies esitti asian suoraan, että tarvin virallisen paperin, josta näkyy Hiluxin alkuperäinen korkeus, jotta voidaan minun autosta mitata korotus ja merkata rekisteriotteeseen. Fiksuinta ois varmaan kyllä ottaa hytin ja rungon välistä vielä noi korotuslimput veke, että 32/11,5/15 renkaat säilyis otteessa. Muuten ne otetaan sieltä pois koska luonnollisesti kokonaiskorotus (jouset 77mm, korinkorotus 51mm, niin korotusvaraa jää 22mm ja 32" renkailla tulee vähän enemmän)

Noista "roiskesuojista" senverran, että täytyy varmaan rakennella ne ite lattaraudasta taivuttamalla ja siihen päälle Hiluxin vakio lavamuovista muovia tai vaikkapa retkipatjaa tai vanha matto Käsittääkseni roiskesuojien materiaalia ei ole määritelty?

Ja asiasta kolmanteen ei kellään sattuis olemaan ylimääräsenä Parlokkeja lähellä pk-seutua? Saa olla risatkin, kun hajoaa metsässä kuitenkin ja estää auton käyttöä maastossa.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.11.2008, 19:05
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 972
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Ei ollut mukana. Katsastusmies esitti asian suoraan, että tarvin virallisen paperin, josta näkyy Hiluxin alkuperäinen korkeus, jotta voidaan minun autosta mitata korotus ja merkata rekisteriotteeseen. Fiksuinta ois varmaan kyllä ottaa hytin ja rungon välistä vielä noi korotuslimput veke, että 32/11,5/15 renkaat säilyis otteessa. Muuten ne otetaan sieltä pois koska luonnollisesti kokonaiskorotus (jouset 77mm, korinkorotus 51mm, niin korotusvaraa jää 22mm ja 32" renkailla tulee vähän enemmän)

Noista "roiskesuojista" senverran, että täytyy varmaan rakennella ne ite lattaraudasta taivuttamalla ja siihen päälle Hiluxin vakio lavamuovista muovia tai vaikkapa retkipatjaa tai vanha matto Käsittääkseni roiskesuojien materiaalia ei ole määritelty?

Ja asiasta kolmanteen ei kellään sattuis olemaan ylimääräsenä Parlokkeja lähellä pk-seutua? Saa olla risatkin, kun hajoaa metsässä kuitenkin ja estää auton käyttöä maastossa.
Noi on tosiaan kaikki XJ:n 3" sarjat leimattu sillä asennusohjeella, se on tehtaan toimittama ja täten virallinen. Ota yhteyttä jos tarvitset jotain leimaa siihen.
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.11.2008, 05:13
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Mahtuukos hysteeri varret noitten 3" jousten kanssa? Minkä verran on nyt matkaa pohjaan lyötikumista runkoon?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.12.2008, 02:05
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti

... Lisäksi, jotta saan jousikorotukset otteeseen tarvitsen Toyotan korjauskirjasta tai muusta vastaavasta luotettavasta tietolähteestä alkuperäisen Hiluxin korkeusmittoja, jotta jousikorotus 77mm voidaan hyväksyä. Aken järjestelmästä ei kuulemma ollut apua ja käski soittamaan Toyotalle... Oisko kellään vakio Hiluxin mittoja tiedossa?

Tuollainen taulukko löytyi linkin takaa. Korkeus 1986 Toyota Hilux 2200 (bensa) 4X4 on 1760mm. Voisi olettaa, että dieseli on samoilla mitoilla.

Surf 2 on käsikirjansa mukaan 1755cm korkea ( http://toyotasurf.asn.au/techsite/ ).

http://www.carfolio.com/specificatio...0#a_dimensions





Edit: Tässä toinen taulukko: http://www.worldofmotorsports.com/ca...60&make=Toyota

Viimeksi muokannut Kartse1 : 18.12.2008 02:09
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.12.2008, 16:35
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Noniin. Valtion palvelus loppuu 2.1.2009, uudenvuoden vietän vielä kasarmilla ja senjälkeen kotiin Hiluxia rakenteleen!

Kaveri lupas tuoda mulle inttiin Parlokit. Loppu toi kylkien paskaantuminen. Sellasta kävi tossa toissapäivänä, että yhtäkkiä moottori sammui, eikä millään käyntiin... Naftasuodatin oli puolillaan, täytin takas täyteen, mutta tota käsipumppua runkkaamalla en saa naftaa nousemaan... Täytyy sekin hakea IKH:sta uusi... Luultavasti joku tukos naftalinjassa? Konetta pyörittämälläkään ei nafta noussut, eikä mitään eloa moottorissa... Täytynee paineilmalla puhallella linjat läpi... Koitin pilotinkin kanssa startata, niin eikös töhö kaveri tiputtanut pilottipullon suuttimen suoraan filtterikoteloon ja sisään luultavasti tippui imusarjan sisälle, kun ei ainakaan maasta löytänyt.. Saa nähdä rikkooko muovinen suutin koneen (jahka saan sen taas tulille), kun ei huvittais alkaa imusarjaa irrottelemaan...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.01.2009, 17:42
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Motivaatio kateissa. Ei oo etukardaania (ei tiedä missä korjata?) :/ Eikä kellään oo myydä toimivaa...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.01.2009, 09:59
SL:n Avatar
SL SL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.05.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 432
Perusasetus

Ko-Met Oy

Juvan teollisuuskatu 10, 02920 ESPOO
Puhelin: 09 8555671

Y-tunnus 1795774-9
__________________
alanmiehet.com #3
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.01.2009, 12:40
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Sellasta kävi tossa toissapäivänä, että yhtäkkiä moottori sammui, eikä millään käyntiin... Naftasuodatin oli puolillaan, täytin takas täyteen, mutta tota käsipumppua runkkaamalla en saa naftaa nousemaan... Täytyy sekin hakea IKH:sta uusi... Luultavasti joku tukos naftalinjassa? Konetta pyörittämälläkään ei nafta noussut, eikä mitään eloa moottorissa... Täytynee paineilmalla puhallella linjat läpi...
Missähän vika kun ei starttaa... Puhaltelin fillarin pumpulla naftalinjat läpi ja kyllä tankissa ainakin lotisi.. Ei vaan jostain syystä nosta naftaa... Suodatin on täytetty... Veden erottimessa olevalla pumpulla ei saa mitään eloa.. Lienee paskana sekin... Onkohan itse syöttöpumppukin tyhjä... Kertokaahan gurut missä vika?
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.01.2009, 21:02
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

pistä läpinäkyvää letkua suodattimen molemmille puolille niin havaitset repiikö ilmoja jostain välistä(siellä ei saisi näkyä ilmakuplia). ja kannattaa tarkistaa tuleeko sammuttimelle virtaa. onko pumpulle tehty jotain ennen tämän ongelman havaitsemista??

Viimeksi muokannut revu : 19.01.2009 21:04
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota Hilux -86 Deliverator (Edullisesti?) Morjenz O/M/V Ajoneuvot 17 18.05.2009 10:50
Joko olet vaihtanut syksy ilmat renkaisiin Discovery Chit-Chat 2 15.11.2006 15:57


Sivu luotu: 16:40 (GMT +2).